Пада акомулатора на Ford Fokus

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 26 мар 2009, 19:45

Здравеите,
Доста четох по форума за подобни проблеми но все пак реших да опиша точно моя проблем защото ми писна от калпави маистори.
Купих Ford focus 1.8D 90коня 2000 година Ghia
Когато го взех ламбата за акомулатора светеше постоянно след запалването на автомобила. Закарах го на маистор и казаха диодна платка 120лв. и я сменяме. След като си взех колата ламбата продължаваше да си свети. Отговорът на защо още свети ламбата беше някаква грешка в борд компютъра, караи я така колата си зарежда. И наистина при замерване с мултицет показваше 14V независимо дали са вклиучени фарове и така нататак си държи на 14V. След като я остави за 2 дни без да я карам акомулатора беше разреден. При замерване показваше 9V. Заредих акомулатора и пак в сервиза тия казаха ми незнаем. От там в друг сервиз. Хората ми казаха тази диодна платка не е за този модел смениха я още 120лв. след което ламбата спря да свети. Оспокоих се аз докато една сутрин колата пак не запали завартя 2 пути и дотам. Ламбата на таблото не свети не бях карал колата от няколко дни. Акомулатора е на 3 месеца. Занесох го на мястото от което го купих и хората ми го заредиха карах колата със зареден акомулатор около месец без проблеми до днес когато пак не можа да запали. Отново пак завартя няколко пъти и това и беше. Запалих колата с друг акомолатор и дава 14V независимо дали е с вклиучени светлини или без. Вазможно ли е да си е отишал акомулатора или по скоро има оттечка в системата на колата? И как мога да разбера от какво е оттечката ако има такава? :roll: :roll: :roll:

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от kriki » 26 мар 2009, 20:50

Напълно е възможно закачи един мултицет и премери каква е консумацията

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от aldov » 26 мар 2009, 21:08

Има един начин, който аз съм правил и със сигурност работи, но определено не съм открил топлата вода, но в 95 процента от случеите работи. Включваш един мултицет на амперметър и мериш. При изключено всичко би трябвало да нямаш почти никаква или никаква консумация, ако имаш започваш да вадиш бушен след бушон за да видиш откаде яде тока, като разбира се ако извадиш бушон и нищо не стане го връщаш обратно на място и така един по един докато рабереш откъде е проблема. Съответно или сам си го оправяш , ако има проблем или отиваш на майстор.
Aldov
Изображение

pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 26 мар 2009, 21:27

А каква би трябвало да показва мултицета ако няма оттечка някаде около 100mA ли?

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от aldov » 26 мар 2009, 21:39

Трябва да е някаква съссем малка стойност. Признава не помня колко беше, защото това упражнение го правих на ескорта доста отдавна. Успех
Aldov
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от kriki » 26 мар 2009, 23:45

100мА са много. До 40 - 50 е нормално 70-80 вече са мнойко но не са фатални ама 100 е доста, въпреки че аз вече половин година карам с консумация 150 и няма проблеми. Само ако стои повече от 10 дни пада акумулатора ама иначе е 6.Имай предвид че е възможно да се наложи да заключиш колата и да изчакаш 10-15 минути за да и заспат електрониките, но не повече от 20 мин.Обърни специално внимание на радиото ако не е фабричното

pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 28 мар 2009, 17:29

Радиото не е фабричното така несъм го сменявал аз така си взех колата. Когата заключа колата да пускам ли алармата или не и принципно мисля че тя не реагира ако се отвори капака на двигателя. Смисул имам съмнение че може и от алармата да има някакво късо евентуално. Дали ако заключа с алармата разкача + са на акомулатора и замеря с мултицета ще отчете ако има късо някаде при алармата?

pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 28 мар 2009, 18:04

Така днес направих следното управнеие сутринта един приятел ми даде ток за да запаля колата. Имах работа в пловдив и направих една дестинация София Пловдив София. След като се прибрах замерих волтажа на акомулатора показваше 12.95V при спрян двигател. Разкачих плюсовата клема като преди това бях заключил колата с алармата замерих от плюсовата клема до плюса на акомулатора и мултицета показа 18mA същото беше полжението и при заключена кола само с централно и отключена. Да разбирам ли че няма оттечка никаде по системата на автомобила ами просто иначе новия акомулатор се е скапал. :roll:

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от jvspasov » 28 мар 2009, 18:57

:-/: Ами ако е така най вероятно - а зависи и какъв е бил иначе новия акумолатор. Упс и това упражнение се прави с минусовата клема като изключиш а не плюсовата..


Има значение коя клема махаш първо - замасяването е по целия автомобил постоянно - монбат не са лоши аз съм с такъв - може заради тези плочки дето са ти сменяли да са го поразрушили....
На предишната си кола имах същия проблем - отвреме на време трудно пали или си падаше когато му скимне и това с нов акумолатор - оказаха се лоши връзки (окислени контакти) на кабелите от акумолатора към купето и стартера - свалих, почистих, намазах с технически вазелин и о чудо проблемите изчезнаха.....

Също така времето сега е по влажно - може през ноща някъде да се получава конденз и да се получава късо което да изтощава акумолатора....крушка в купето, някоя връзка примерно при монтажа на алармата - вариянти много...
Последна промяна от jvspasov на 28 мар 2009, 21:38, променено общо 4 пъти.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 28 мар 2009, 20:59

Акомулатор Mon Bat на 3 месеца 70Аh Има ли значение дали е с минусовата или плюсовата клема?

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от aldov » 28 мар 2009, 21:26

Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех
Aldov
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от kriki » 29 мар 2009, 04:59

aldov написа:Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех
Съгласен съм с колегата само ще добавя че е добре през тези няколко дни акумулатора да е на колата, но да не е закачен за да е на хладно, а не примерно на топло в мазето

yordanov54
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 апр 2009, 17:49
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от yordanov54 » 11 апр 2009, 14:29

причината е статорната намотка имаш закъсила такава

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от vargala81 » 11 апр 2009, 23:35

yordanov54 написа:причината е статорната намотка имаш закъсила такава
в първия пост колегата е казал ,че след смяната на диодния блок зареждането е било 14 волта с вклучени и изклучени консуматури,съответно неможе да е статурна намотка,защото тогава при вклучване само на късите светлини зареждането ще падне под 13 волта.90% съм сигорен че проблема е в акумолатора ,когато има изгорял диод алтернатора зарежда с повече волтаж от нормалното , и това води до разреждане на батерията, в зависимост от това колко са изгорелите диоди. с очите си съм виждал как москвич алеко зарежда с 22волта ток и на момчето му гръмна сидито ,немужа да гу спаси и бушона.

pinkerstone
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
Модел на автомобила: Ford focus
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от pinkerstone » 12 апр 2009, 09:34

Колата от доста време не е давала проблем с акомулатора наи вероятно поради затоплянето на времето. Онзи ден направих следните замервания за консумация черпи 18mA при изваждане на бушона за осветление на купето и вратите кум които е вързана и алармата консумацията пада на 0mA Аз мисля че е нормално алармата да черпи около 18mA или греша. Но преди зимата задължително ще трябва нов акомулатор.

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от OhljovchO » 12 апр 2009, 10:07

Дам 18мА са си нормална стойност.
Нещо друго
Мен поради разни причини ми смениха също платката на алтернатора и си започна да зарежда, и майсторите казаха, че лампата остава да свети поради грешка в компа. Дрън-дрън пълни глупости! Просто имаше изгорял бишон в табълцето под волана, видях си го по схемата и го смених и лампата загасна. Провери си всички бишончета и крушката на таблото за акумулатора - виж като палиш дали светва или в тестов режим-да не е изгоряла.

Акумулатора дали е ок се тества като е разкачен с една джаджа "товарна вилка" мисля, че се казваше. Представлява един реотан като врътка на миксер с дръжка-активно съпротивление. Акумулатора се дава на късо през вилката. Така му се дръпва яко ток и се вижда държи ли или не. Във всяка продавница на акумулатори имат такава, и в повечето сервизи - питай някъде или искай да ти го измерят от там дето си го взел, не само да го зареждат.

yordanov54
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 апр 2009, 17:49
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от yordanov54 » 12 апр 2009, 10:46

На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери

добавка към отговора; лампата е захранеха с пл''юс от бушоните и минус от малките диоди . При контакт тя свети икогато алтернатора заработи
диодите се запушват няма минус, лампата гасне. Ако няма плюс от бушоните няма да свети при контакт.За отечката направи следното;
Откачи и закачи плюса, ако има искрене откачи кабела от алтернатора и пак пробвай за искра ако няма , свалай алтернатора; за ремонте
и сеобади 0888609352

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Мнение от vargala81 » 12 апр 2009, 11:39

yordanov54 написа:На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери
колега няма да спорим. диодите на ладовия алтернатор бяха 4 ,2 полужителни и 2 отрицателни, те понякога изгарят когато се разкачи плусовата клема на акумолатора при работещ двигател, някой пишмам майстори по този начин пробваха дали зарежда.на ладата точно тъкъв ми беше проблема,не зареждаше при вклучени консуматори.във асеновград всички жичкаджии обиколих ,всичките го сваляха и пробваха на стенд, всички казаха алтернатора си зарежда нормално проблема е от акумолатора .като стоеше на място не ми падаше акумолатора ,дори и 10 дена да стои,падаше в движение само зимния сезон при вклучени фарове.толкова ми беше писнало от майстори ,че стигнах и до пловдив, там сщо се изложи първия ,смени релето и вика готов си. след 2 дена пак пада акумолатора ,утивам при втори майстор пак в пловдив ,свалят алтернатора ,проверяват го на стенд и казват че си е наред.най-на края намерих точния човек ,свали алтернатора ,разглоби го ,смени статора и след толкова мъки и нерви най-после се управи. човека ми убясни ,че колегите му дето са го пробвали на стенд не са разбрали повредата понеже на стенда няма как да му пуснат консуматори ,а алтернатора си е зареждал нормално без вклучени такива.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта