Пада акомулатора на Ford Fokus
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Пада акомулатора на Ford Fokus
Здравеите,
Доста четох по форума за подобни проблеми но все пак реших да опиша точно моя проблем защото ми писна от калпави маистори.
Купих Ford focus 1.8D 90коня 2000 година Ghia
Когато го взех ламбата за акомулатора светеше постоянно след запалването на автомобила. Закарах го на маистор и казаха диодна платка 120лв. и я сменяме. След като си взех колата ламбата продължаваше да си свети. Отговорът на защо още свети ламбата беше някаква грешка в борд компютъра, караи я така колата си зарежда. И наистина при замерване с мултицет показваше 14V независимо дали са вклиучени фарове и така нататак си държи на 14V. След като я остави за 2 дни без да я карам акомулатора беше разреден. При замерване показваше 9V. Заредих акомулатора и пак в сервиза тия казаха ми незнаем. От там в друг сервиз. Хората ми казаха тази диодна платка не е за този модел смениха я още 120лв. след което ламбата спря да свети. Оспокоих се аз докато една сутрин колата пак не запали завартя 2 пути и дотам. Ламбата на таблото не свети не бях карал колата от няколко дни. Акомулатора е на 3 месеца. Занесох го на мястото от което го купих и хората ми го заредиха карах колата със зареден акомулатор около месец без проблеми до днес когато пак не можа да запали. Отново пак завартя няколко пъти и това и беше. Запалих колата с друг акомолатор и дава 14V независимо дали е с вклиучени светлини или без. Вазможно ли е да си е отишал акомулатора или по скоро има оттечка в системата на колата? И как мога да разбера от какво е оттечката ако има такава?
Доста четох по форума за подобни проблеми но все пак реших да опиша точно моя проблем защото ми писна от калпави маистори.
Купих Ford focus 1.8D 90коня 2000 година Ghia
Когато го взех ламбата за акомулатора светеше постоянно след запалването на автомобила. Закарах го на маистор и казаха диодна платка 120лв. и я сменяме. След като си взех колата ламбата продължаваше да си свети. Отговорът на защо още свети ламбата беше някаква грешка в борд компютъра, караи я така колата си зарежда. И наистина при замерване с мултицет показваше 14V независимо дали са вклиучени фарове и така нататак си държи на 14V. След като я остави за 2 дни без да я карам акомулатора беше разреден. При замерване показваше 9V. Заредих акомулатора и пак в сервиза тия казаха ми незнаем. От там в друг сервиз. Хората ми казаха тази диодна платка не е за този модел смениха я още 120лв. след което ламбата спря да свети. Оспокоих се аз докато една сутрин колата пак не запали завартя 2 пути и дотам. Ламбата на таблото не свети не бях карал колата от няколко дни. Акомулатора е на 3 месеца. Занесох го на мястото от което го купих и хората ми го заредиха карах колата със зареден акомулатор около месец без проблеми до днес когато пак не можа да запали. Отново пак завартя няколко пъти и това и беше. Запалих колата с друг акомолатор и дава 14V независимо дали е с вклиучени светлини или без. Вазможно ли е да си е отишал акомулатора или по скоро има оттечка в системата на колата? И как мога да разбера от какво е оттечката ако има такава?
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Напълно е възможно закачи един мултицет и премери каква е консумацията
- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Има един начин, който аз съм правил и със сигурност работи, но определено не съм открил топлата вода, но в 95 процента от случеите работи. Включваш един мултицет на амперметър и мериш. При изключено всичко би трябвало да нямаш почти никаква или никаква консумация, ако имаш започваш да вадиш бушен след бушон за да видиш откаде яде тока, като разбира се ако извадиш бушон и нищо не стане го връщаш обратно на място и така един по един докато рабереш откъде е проблема. Съответно или сам си го оправяш , ако има проблем или отиваш на майстор.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
А каква би трябвало да показва мултицета ако няма оттечка някаде около 100mA ли?
- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Трябва да е някаква съссем малка стойност. Признава не помня колко беше, защото това упражнение го правих на ескорта доста отдавна. Успех
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
100мА са много. До 40 - 50 е нормално 70-80 вече са мнойко но не са фатални ама 100 е доста, въпреки че аз вече половин година карам с консумация 150 и няма проблеми. Само ако стои повече от 10 дни пада акумулатора ама иначе е 6.Имай предвид че е възможно да се наложи да заключиш колата и да изчакаш 10-15 минути за да и заспат електрониките, но не повече от 20 мин.Обърни специално внимание на радиото ако не е фабричното
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Радиото не е фабричното така несъм го сменявал аз така си взех колата. Когата заключа колата да пускам ли алармата или не и принципно мисля че тя не реагира ако се отвори капака на двигателя. Смисул имам съмнение че може и от алармата да има някакво късо евентуално. Дали ако заключа с алармата разкача + са на акомулатора и замеря с мултицета ще отчете ако има късо някаде при алармата?
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Така днес направих следното управнеие сутринта един приятел ми даде ток за да запаля колата. Имах работа в пловдив и направих една дестинация София Пловдив София. След като се прибрах замерих волтажа на акомулатора показваше 12.95V при спрян двигател. Разкачих плюсовата клема като преди това бях заключил колата с алармата замерих от плюсовата клема до плюса на акомулатора и мултицета показа 18mA същото беше полжението и при заключена кола само с централно и отключена. Да разбирам ли че няма оттечка никаде по системата на автомобила ами просто иначе новия акомулатор се е скапал.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Ами ако е така най вероятно - а зависи и какъв е бил иначе новия акумолатор. Упс и това упражнение се прави с минусовата клема като изключиш а не плюсовата..
Има значение коя клема махаш първо - замасяването е по целия автомобил постоянно - монбат не са лоши аз съм с такъв - може заради тези плочки дето са ти сменяли да са го поразрушили....
На предишната си кола имах същия проблем - отвреме на време трудно пали или си падаше когато му скимне и това с нов акумолатор - оказаха се лоши връзки (окислени контакти) на кабелите от акумолатора към купето и стартера - свалих, почистих, намазах с технически вазелин и о чудо проблемите изчезнаха.....
Също така времето сега е по влажно - може през ноща някъде да се получава конденз и да се получава късо което да изтощава акумолатора....крушка в купето, някоя връзка примерно при монтажа на алармата - вариянти много...
Има значение коя клема махаш първо - замасяването е по целия автомобил постоянно - монбат не са лоши аз съм с такъв - може заради тези плочки дето са ти сменяли да са го поразрушили....
На предишната си кола имах същия проблем - отвреме на време трудно пали или си падаше когато му скимне и това с нов акумолатор - оказаха се лоши връзки (окислени контакти) на кабелите от акумолатора към купето и стартера - свалих, почистих, намазах с технически вазелин и о чудо проблемите изчезнаха.....
Също така времето сега е по влажно - може през ноща някъде да се получава конденз и да се получава късо което да изтощава акумолатора....крушка в купето, някоя връзка примерно при монтажа на алармата - вариянти много...
Последна промяна от jvspasov на 28 мар 2009, 21:38, променено общо 4 пъти.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Акомулатор Mon Bat на 3 месеца 70Аh Има ли значение дали е с минусовата или плюсовата клема?
- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Съгласен съм с колегата само ще добавя че е добре през тези няколко дни акумулатора да е на колата, но да не е закачен за да е на хладно, а не примерно на топло в мазетоaldov написа:Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 апр 2009, 17:49
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
причината е статорната намотка имаш закъсила такава
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1325
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
в първия пост колегата е казал ,че след смяната на диодния блок зареждането е било 14 волта с вклучени и изклучени консуматури,съответно неможе да е статурна намотка,защото тогава при вклучване само на късите светлини зареждането ще падне под 13 волта.90% съм сигорен че проблема е в акумолатора ,когато има изгорял диод алтернатора зарежда с повече волтаж от нормалното , и това води до разреждане на батерията, в зависимост от това колко са изгорелите диоди. с очите си съм виждал как москвич алеко зарежда с 22волта ток и на момчето му гръмна сидито ,немужа да гу спаси и бушона.yordanov54 написа:причината е статорната намотка имаш закъсила такава
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 10 авг 2008, 21:10
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Колата от доста време не е давала проблем с акомулатора наи вероятно поради затоплянето на времето. Онзи ден направих следните замервания за консумация черпи 18mA при изваждане на бушона за осветление на купето и вратите кум които е вързана и алармата консумацията пада на 0mA Аз мисля че е нормално алармата да черпи около 18mA или греша. Но преди зимата задължително ще трябва нов акомулатор.
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
Дам 18мА са си нормална стойност.
Нещо друго
Мен поради разни причини ми смениха също платката на алтернатора и си започна да зарежда, и майсторите казаха, че лампата остава да свети поради грешка в компа. Дрън-дрън пълни глупости! Просто имаше изгорял бишон в табълцето под волана, видях си го по схемата и го смених и лампата загасна. Провери си всички бишончета и крушката на таблото за акумулатора - виж като палиш дали светва или в тестов режим-да не е изгоряла.
Акумулатора дали е ок се тества като е разкачен с една джаджа "товарна вилка" мисля, че се казваше. Представлява един реотан като врътка на миксер с дръжка-активно съпротивление. Акумулатора се дава на късо през вилката. Така му се дръпва яко ток и се вижда държи ли или не. Във всяка продавница на акумулатори имат такава, и в повечето сервизи - питай някъде или искай да ти го измерят от там дето си го взел, не само да го зареждат.
Нещо друго
Мен поради разни причини ми смениха също платката на алтернатора и си започна да зарежда, и майсторите казаха, че лампата остава да свети поради грешка в компа. Дрън-дрън пълни глупости! Просто имаше изгорял бишон в табълцето под волана, видях си го по схемата и го смених и лампата загасна. Провери си всички бишончета и крушката на таблото за акумулатора - виж като палиш дали светва или в тестов режим-да не е изгоряла.
Акумулатора дали е ок се тества като е разкачен с една джаджа "товарна вилка" мисля, че се казваше. Представлява един реотан като врътка на миксер с дръжка-активно съпротивление. Акумулатора се дава на късо през вилката. Така му се дръпва яко ток и се вижда държи ли или не. Във всяка продавница на акумулатори имат такава, и в повечето сервизи - питай някъде или искай да ти го измерят от там дето си го взел, не само да го зареждат.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 апр 2009, 17:49
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери
добавка към отговора; лампата е захранеха с пл''юс от бушоните и минус от малките диоди . При контакт тя свети икогато алтернатора заработи
диодите се запушват няма минус, лампата гасне. Ако няма плюс от бушоните няма да свети при контакт.За отечката направи следното;
Откачи и закачи плюса, ако има искрене откачи кабела от алтернатора и пак пробвай за искра ако няма , свалай алтернатора; за ремонте
и сеобади 0888609352
трябва да се свали и всичко да се измери
добавка към отговора; лампата е захранеха с пл''юс от бушоните и минус от малките диоди . При контакт тя свети икогато алтернатора заработи
диодите се запушват няма минус, лампата гасне. Ако няма плюс от бушоните няма да свети при контакт.За отечката направи следното;
Откачи и закачи плюса, ако има искрене откачи кабела от алтернатора и пак пробвай за искра ако няма , свалай алтернатора; за ремонте
и сеобади 0888609352
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1325
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пада акомулатора на Ford Fokus
колега няма да спорим. диодите на ладовия алтернатор бяха 4 ,2 полужителни и 2 отрицателни, те понякога изгарят когато се разкачи плусовата клема на акумолатора при работещ двигател, някой пишмам майстори по този начин пробваха дали зарежда.на ладата точно тъкъв ми беше проблема,не зареждаше при вклучени консуматори.във асеновград всички жичкаджии обиколих ,всичките го сваляха и пробваха на стенд, всички казаха алтернатора си зарежда нормално проблема е от акумолатора .като стоеше на място не ми падаше акумолатора ,дори и 10 дена да стои,падаше в движение само зимния сезон при вклучени фарове.толкова ми беше писнало от майстори ,че стигнах и до пловдив, там сщо се изложи първия ,смени релето и вика готов си. след 2 дена пак пада акумолатора ,утивам при втори майстор пак в пловдив ,свалят алтернатора ,проверяват го на стенд и казват че си е наред.най-на края намерих точния човек ,свали алтернатора ,разглоби го ,смени статора и след толкова мъки и нерви най-после се управи. човека ми убясни ,че колегите му дето са го пробвали на стенд не са разбрали повредата понеже на стенда няма как да му пуснат консуматори ,а алтернатора си е зареждал нормално без вклучени такива.yordanov54 написа:На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта