Пусто да УпУстее...и централно...

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
motry
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от motry » 05 май 2010, 14:17

Bai Petko, нещата нямат развитие!
Изпратиха ми една мажинка за централното , но бадева...няма разлика!
Няма модул, всичко е в синхронизираната работа на машинките.
Явно някъде има проблем, нямам сили вече да чопля.
Само ще проверя под волана в ляво има един модул с много ДЖИЦИ и ако не става
- карай да върви, какво да направя !!!
Може и там да има нещо като слаба връзка, защото единия фар ми гаснеше,
смених кружка - не е, замерих - има ток. Хем има 12V - нем не свети!
Разгледах кое къде отива и разбрах, че в това у-во влизат доста неща(и излизат де)
Та проблема беше от калпава връзка - наместих и фара светна !

Така, че ...успех !
-_- ...Ти ли мЪ бутна или сам паднЪх... -_-

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от tropper » 07 май 2010, 16:51

За 12-те волта на крушката - тествай с лампичка - примерно за габарит. Ако има лош/окислен контакт при мерене волтметър/мултицет може да дава напрежение, но да е голямо съпротивленито и консуматор да не тръгва.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от bai_Petko » 08 май 2010, 19:07

Аз се рових в долния ъгъл откъм таблото до пасажерската врата. Там има доста куплунзи, но след като ги препръснах и проверих - проблема си остана. Има и доста маси под килимчето на пасажерската седалка но и оттам не изскочи нищо.
А модул според мен има.. все пак в ръководтвото пише че има, може би са го сложили на друго място.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от tropper » 11 май 2010, 10:49

Колеги, при мен аларма (фабрична) има.
Въпросната черна коутия, за която говорите по-горе.
Обаче тя не е модул за централното.
ЦЕНТРАЛНОТО при мен СИ РАБОТИ И КАТО Е ИЗКЛЮЧЕНО ВСИЧКО ОТ АЛАРМАТА.

Към тази аларма стигат сигнали за заключване и отключване на всички врати, за да може да се командват от нея.
Друг модул аз не открих и за това смятам, че всичко става контактно в машинките.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Цветелин Цветанов
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 19 дек 2012, 09:22
Модел на автомобила: Mondeo1,8 dizel
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от Цветелин Цветанов » 19 дек 2012, 10:03

Здравейте.

Имам Мондео комби дизел 1,8 95-та.

От известно време не ми работи централното заключване дори от ключа.
Няма лява ,няма дясна врата.................
С аларма съм.
Нито ключа,нито дистанционното помагат.
Не се чува характерният звук на заработващи машинки.
Според Вас къде може да е проблема.
Дали не е бушона?
Ако е той къде да го търся? _friends_

Благодаря Ви предварително.

ПРиятен ден

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 19 дек 2012, 21:46

Аз имам подобен проблем и вече втора година нямам оправяне. Миналата година като се застудя в края на лятото, централното взе да отказва. като му помогна с ключа в ключалката и заключва. Като застудя още повече взе да се заключва само с ключа само шофьорската врата. Като стана минус градуси и това не ставаше. Шофьорската врата си стоеше си отключена, а другите ги заключвах отвътре. През лятото всичко си работи без проблем. Тази есен ходих на майстор, защото чаках да застуди и да почне пак да прави проблем. Променя някви трасета от алармата към централното, така че захранването да идва по друга жица. В резултат, централното работи по следния начин. Като натисна бутона на дистанционното се заключва шофьорската врата и малко след това останалите. Това беше докато не стана студено. Сега заключва по същия начин, само че като отключа и малко след това 3-4 секунди се заключва сама. Като стана по-студено минус градуси това нещо се случва само с другите врати без шофьорската. Та резултата от майстора е че преди не заключваше сега пък не отключва. Тоест отключва но за малко, след което пак се заключва. Отидох пак при майстора и ми каза че трябва да сменя шофьорската брава, тоест механизъма (машинката). Та струва 210лв. в Мото Пфое. И ако се окаже че не е от нея?
P.S. Пропуснах да кажа, че като покарам малко и вратите сами се отключват без да пипам нищо. Изведнъж щтракват и всичко се оправя. И така докато не постои малко на паркинга и пак същата история.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от HACKO » 19 дек 2012, 23:18

Ами две години се мъчиш, ходиш при псевдо майстори, харчиш пари, а решението е от просто по-просто, бравите искат смазване. Вземи ВД-40 и напръскай обилно бравите през процепа на заключващия механизъм (не патрона където пъхаш ключа).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от paci » 19 дек 2012, 23:44

HACKO написа:Ами две години се мъчиш, ходиш при псевдо майстори, харчиш пари, а решението е от просто по-просто, бравите искат смазване. Вземи ВД-40 и напръскай обилно бравите през процепа на заключващия механизъм (не патрона където пъхаш ключа).
Майстора не може да знае всичко, но може да плюе всичко :D:
WDто до колкото разбрах е временно решение и грешен подход като външно смазване.

Свалят се механизмите, разглобяват се и се маже със някаква силиконова смазка.

Сеат заключва собствениците си вътре :D:
Майстора като не знае какъв е проблема ще има да реже кабели и да прави икебана ....

И моята я бяха орязали .... оправих си я

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от urgan » 20 дек 2012, 11:06

То тия мурафети са сякаш заложени фабрично при тия мондеа и фокус 1. Мойто е същото и по едно и също време го прави това не чак да спира да заключва но се бъзика, кога двойно заключване кога едната врата абе не е както трябва. Начина е един както е казал колегата по горе вади се всяка машинка обилно със силиконов спрей. Ще си позволя да не се съглася за ВД-то защото един път напръсках с вд задната брава и почнаха проблеми. Или контактен спрей, най добре силиконовия 9 лв струваше. Аз вече втора година се каня да ги сваля всичките механизми и да минат процедурата ама все някак неуспявам :D
Изображение

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 21 дек 2012, 11:12

Ще трябва значи да разглабям. Без разглабяне не става. Вече пробвах с ВД"40, няма ефект. :)

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 23 дек 2012, 20:40

Ето какво се случи. Разглобих вратата, но не успях да сваля двете лостчета, които свързват дръжката с бравата. Почти отделих цялата система от вратата. Казвам почти защото изваждането на целия механизъм се оказа доста трудна работа. Едвам успях после да сглобя всичко както е било. Междувременно успях да впръсна достатъчно количество спрей в бравата. Де що видях отвор го напълних яко, до като не потече отвсякъде. Накрая от дупките за отводняване на вратата потече толкова спрей, че на асфалта стана локва. Това ако не е смазване - здраве му кажи. Спрея, който използвах е за контактни връзки и понтенциометри. Това направих на шофьорската врата. На останалите врати впръсках без да разглабям вратите. През отворите на бравата. Свалях и буксата на шофьорската врата. Клеймите са идеално чисти (лъскаво бели). след цялата операция ефекта беше: един ден без проблеми и на втория пак същата работа - отключвам и до като успея да седна в колата тя се самозаключва. Като покарам малко да загрее парното, щраква и се оправя. И така, до като я оставя на паркинга да изстине хубаво и се почва пак същото. :oops:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от HACKO » 23 дек 2012, 21:05

Действаш в правилна посока, явно спрея не е подходящ. контактния спрей няма достатъчно мажещи свойства( ВД-40 също), но пък си го почистил от мизерии. Сега повтори операцията, без да разглобяваш, но със нещо по-мазно, може и моторно масло със спринцовка. Почисти и жилата на дръжките отвътре.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от S_C » 23 дек 2012, 22:47

WD-то е идеално за разтваряне на засъхнали и замърсени стари смазки.Но за смазване не става.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 24 дек 2012, 13:18

HACKO написа:Действаш в правилна посока, явно спрея не е подходящ. контактния спрей няма достатъчно мажещи свойства( ВД-40 също), но пък си го почистил от мизерии. Сега повтори операцията, без да разглобяваш, но със нещо по-мазно, може и моторно масло със спринцовка. Почисти и жилата на дръжките отвътре.
Дръжката е свързана с бравата посредством едно лостче, което не успях да разглобя. Специално на шофьорската брава има и още едно лостче което свързва бравата с патронника на ключа. Това обяснява, защо когато не сработваше дистанционното, с ключа успявах да задействам централното. Това ме навежда на мисълта че проблема може да е в алармата, чието дистанционно използвам за да контролирам централното. Все още не съм пробвал как работи с оригиналния ключ на който има бутони за централното. Спомням си че работеше нормално но не съм го използвал понеже е много по-обемен от резервния. Освен това той не командва алармата а само заключването. По тази причина ползвам резервния ключ - за запалване, и дистанционното на алармата - за отключване и заключване.
S_C написа:WD-то е идеално за разтваряне на засъхнали и замърсени стари смазки.Но за смазване не става.
Спрея който ползвах е много добър и почисти идеално всичко върху което попадна. Ще пробвам и да впръскам в бравите масло или смазващ спрей. Дано да стане.
Ако реша да използвам специален спрей за целта, какъв да търся?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от paci » 24 дек 2012, 14:43

ivailodm написа:Дръжката е свързана с бравата посредством едно лостче, което не успях да разглобя.
На Фиестата ми за да разкача лостчетата трябва да демонтирам всичко (брава, механизъм, патронник)
Чрез подходящо завъртане на всяко едно спрямо другото се разкачват.
На патронника и бравата има капак и там малко забих докъто разбера, че е капак и е лепен.
Бравата мисля, че се държеше с 2 види от вътрешната страна.
Патронника май си го свалил, видял се как се държи. С пластина която се завърта.

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 24 дек 2012, 16:14

При мен явно е малко по-сложно. Дръжката с патронника са свързани с бравата посредством две лостчета, които за да разкача трябваше да се отделят бравата и дръжката от вратата. Аз ги отделих като развих болтовете на дръжката и на бравата но за да ги извадя трябваше на място да се разкачат лостчетата, което ми се видя почти невъзможно. Ако бях успял да ги извадя щеше да е по-лесно разкачването на тия лостчета но на място ще ми трябва много време. На едното лостче единия край влиза в бравата а другия е закачен за патронника във вид на кукичка, която няма как да завъртиш докато всикко е още във вратата. Другото лосче е почти същото но кукичката е от към бравата а другия край влиза в механизъма на дръжката, които също не можеш да извадиш до като дръжката и бравата са си на мястото. Не си спомням какво точно ми пречеше да извадя дръжката и бравата и тогава да разкача лостчетата но определено имаше нещо. Имаше и един черен ламаринен капак който покриваше лостчетата, част от бравата, и част от патроника и дръжката. Беше много изчанчен с много неправилна форма. Едвам успях да го сваля. Единият му край се държи от единия болт който държи дръжката а другият му край е завинтен долу за бравата. Също така се държеше и от един винт който е на вратата над самата брава. Определено имаше и още нещо което пречеше но не помня точно какво. Това беше момента, в който се отказах да разглабям по-нататък. Успях чрез завъртане на бравата да впръскам спрей през всички възможни дупки.Тая драма не мисля да я повтарям ако не се налага. До колкото разбирам не е нужно да се разглабя бравата за да се смаже. Ще пробвам първо да смажа без да разглобявам но за целта трябва да намеря подходящия спрей. Със спринцовка и моторно масло не знам дали ще успея да впръскам на всякъде. До като спрея притежава налягане и свойството да разпръсква течността, посредством дюза, което със спринцовка не може да се постигне. В самата брава влиза букса, която успях да разкача и да почистя. Също така, има и едно жило, което не съм пипал. Може би трябваше да го развия и да почистя. Нямам представа каква функция има това жило. Нали машинките са свързани с жици и са електронни? На задната врата във бравата видях едно място, където се пъха ключа. Същото място беше показано и на лепенка под бравата с обозначение, и как там се пъха ключа и се завърта. По този начин (предполагам) можеш да заключваш или отключваш вратите по маханичен път. Може би за това са тия жила.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от S_C » 24 дек 2012, 17:11

От около година насам експериментирам по колата с оръжейни смазки...ПВК,ГОИ,Балистол,Сокол...
За сега Сокол-ът като да дава най-близък до идеалния резултат.ПВК и ГОИ са малко специфични
ВД само за почистване,силиконовите греси и масла ги зачеркнах от списъка отдавна-смазват,но не се постига траен резултат.
Условията са ясни- смазката трябва да е трайна-срок поне 10 години без загуба на свойствата.При обикновените греси това не става.И да съдържа стабилизиращо вещество от типа на диметикона-да прави повърхностен филм,за да се предотврати залепването на прах по смазката.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 26 яну 2013, 19:19

Колеги. Има ново развитие на проблема.
Смених си батерията на ключа. Когато ползвам централното с бутоните на ключа, няма проблем. Но то само заключва и отключва. Алармата не се задейства. За да я задействам трябва да ползвам дистанционното. При това положение проблема си остава. Когато отключа с ключа при включена аларма, вратите не се самозаключват, но при това положение когато отвориш вратата, алармата се задейства. Когато я изключа от дистанционното, нещо щраква и вратите отново се самозаключват. Възможно ли е проблема да е в самата аларма и начина по който е захранена и начина по който командва централното? Но ако е така, защо лятото този проблем го няма??? :oops: :oops: :oops:

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от dreadx » 26 яну 2013, 22:45

Това, което си описал, май все пак не изключва проблем в бравата на шофьорската врата. Опитай се да я свалиш и почистиш.

Досадното е, че ако го правиш на улицата, след като свалиш бравата вратата няма как да се заключи. И трябва някой да седи и да я варди, докато измиеш вкъщи механизма с обезмаслител, или с каквото прецениш. И после да го изплакнеш и изсушиш добре и да го намажеш с грес, като при това се опитваш да натикаш грес на всички възможни места, докато раздвижваш механиката, за да се смаже добре.

На моята си свалих шофьорската брава и я измих и почистих основно, а после я смазах обилно с българска водоустойчива грес - "ЛИТОЛ". Разбира се после ме домързя да повторя тази процедура за останалите врати. Огромна разлика има в усилието, с което превърта един ключ, за да отвори така "обработената" ми шофьорска брава, в сравнение с тази на другата врата.

Тези лостчета, които не си успял да откачиш мисля, че се вадят от към механизма на бравата и остават във вратата. Виж на края дали не са закопчани с едно пластмасово, което трябва да завъртиш.

Спреят за почистване на контакти, който си използвал, вероятно представлява лек нефтен дестилат, подобен на течността, която се сипва в бензиновите запалки - (нафта, лигроин, "медицински бензин"). Единственото отношение, което може да има към механиката е, че все пак е разтворител и почиства разни неща - може да е измил някакви натрупвания от прах. Смазващи свойства няма - върху контактите не трябва да остават мазнотии.

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: Пусто да УпУстее...и централно...

Мнение от ivailodm » 04 фев 2013, 11:49

Колега dreadx , благодаря за съветите. Най вероятно има истина в тях. Проблема е че при мен е много неудобно да свърша тази работа и едва ли ще се пробвам пак. Правя всичко на паркинга пред блока, в който живея. Като ми потрябва нещо, което не съм взел със себе си, и тичам до горе. Освен това ми се схващат краката да клеча до вратата с часове. Също така, всичко трябва да се случи когато е доста студено, защото на топло време проблема изчезва. Дори и зимата като пекне малко слънце и в колата се стопля достатъчно за да изчезне проблема. Или пък до като закарам колата до съответния майстор. За тая работа си трябва дворче или гараж с каквито разполагат майсторите. Да си разглобиш на спокойствие, да поседнеш на столче (ако трябва), и да си човъркаш на спокойствие ако трябва и цял ден, без да се притесняваш че може да се стъмни, преди да си сглобил вратата. Работата не е сложна но може да отнеме доста време и поради тази причина, до сега не съм намерил майстор, който желае да се занимава с тези "глупости". За сега ми остава единствена възможност, да я карам в Мото Пфое. Но предполагам, че там ще ми вземат пари за диагностика, след което ще ми предложат смяна на бравата. Другият вариант е да намеря някой от тук, който да разполага с удобно за целта място и да е съгласен да съдейства. Мога да си заплатя за услугата. Освен това, като сме двама може и по-бързо да стане всичко. Все пак аз вече съм отработил относително бързо разглобяване и сглобяване на кората и тапицерията на вратата.
Не знам вече какво да правя, ... четвърта година се мъча така. Като стане студено и се почват проблемите. *00help00* *00help00*
Последна промяна от ivailodm на 04 фев 2013, 13:46, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта