Страница 1 от 1

Свързване на радио?

Публикувано: 06 май 2005, 19:13
от viksyn
Здравейте, имам Mondeo от 94г. и имам проблем със свързването на радиото, понеже не е фабрично - радиото е Сони. Там където стои то има един червен куплунг, който предполагам, че е за фабричното радио - в него има изводи: 12V постоянно, 12V след контакт, Маса и още. Радиото е с ISO конектор, който свързвам към този куплунг чрез мушкане на кабелите в него. Радиото работи, но когато пуснеш габарити, фарове спира. Като ги спреш пак работи. Други куплунзи на мястото на шейната няма и не знам какъв е проблема, а не ми се изкарват кабели директно от акумулатора, защото ще е трудно да ги прекарам в купето до шейната. А се чудя и къде трябва да се върже най-добре масата, защото носещата рамка на таблото е пръсната в черно и по нея няма връзка с маса.

Моля помагайте, защото съм отскоро с форд и не им знам чалъмите.

Публикувано: 06 май 2005, 21:58
от DigiPro
Аз съм с фабричен касетофон и като пусна габарити или фарове и ми светва осветление на бутоните на касетофона за да може да ги виждаш в тъмното. На оригиналния куплунг има 3 плюса. Единия постоянен, втория на контакт а третия на фарове. Изтегли си този файл и ще видиш кой извод какъв е.

Публикувано: 06 май 2005, 22:22
от viksyn
Това със светването на копчетата като пуснеш габарити съм го виждал на други фордове, опели и т.н., които са с фабрични радиа. Обаче при мен радиото не е оригиналното и както съм го свързал като пусна фарове и радиото спира да работи. От този файл полза нямаше, но мерси все пак.

Няма ли някой, който си е монтирал ново радио на Мондеото, та да сподели къде и как го е свързал.

Може би стрелям на посоки ама....

Публикувано: 06 май 2005, 23:04
от DigiPro
я виж да не би да е това:
http://www.mirez.co.uk/Radio.htm
Ако не надявам се някой от колегите с Мондео да сподели своя опит

Публикувано: 07 май 2005, 11:47
от viksyn
Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!

Публикувано: 07 май 2005, 11:48
от ewgeny
Значи, почти всички касетофони имат кабел за функция Lunch Engine! Това означава, когато си палиш двигателя, да се спира касетофона, докато не заработи двигателя с горивна енергия. Единственото ми предположение е, че тази функция е грешно вързана в таблото, и като запалиш габаритите касетофона мисли че въртиш стартера. За да разберете дали е така, на куплонга за касетофона има един кабел, който мисля че трябва да е кафяв (на описанията за касетофона пиши кой е) и го срежете. Ако се оправи, значи съм прав! 8) Споделете после резултата от експеримента!

Публикувано: 07 май 2005, 12:49
от viksyn
Мисля, че нещо не ме разбирате правилно -- аз не съм с фабричния касетофон. Имам радиокасетофон Sony, който стандартно е с дупка за ISO конектор. Аз имам такъв и го мушкам в радиото, а от другата страна проводниците са без куплунг, защото моя исо конектор е универсален. та тези голи проводници аз мушкам в червения кръгъл куплунг, който седи при шейната. От силовите кабели съм закачил само +12V /където съм проверил, че има постоянно с мултицета/ и маса. Докато пали колата касетофона гасне и като запали заработва, но това е заради пада на напрежение, а не от друго. Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!

Публикувано: 07 май 2005, 12:58
от aaleks
Ами взимай +12 от запалката, дано стане!

Публикувано: 07 май 2005, 18:09
от ewgeny
???? :shock: :? е, съжелявам, ама проблема може да бъде решен май само като се види на място

Публикувано: 07 май 2005, 18:37
от paci
viksyn написа: Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
Баси :?
Ми ако не ти се разправя повече и ти се слуша музика на фарове пусни един допълнителен кабел от акумулатора докато намериш решение, като става в повечето случай ще си остане така :wink: При е така.
Като купих Форд-а бре спре музиката-тръгне музиката, след малко пак и нямаше съвпадение като мина през дупки. Гледах кабели бушони, в един момент се примирих, че ше е така понеже беше лято, жега, музиката на МАХ, загрява и се задейства защита. ОК обаче един ден един кабел до акумулатора ми направи впечатление, че не се слива с пейзажа и даже си има предпазител на него та там беше проблема предпазителя не контактуваше добре.

Публикувано: 08 май 2005, 10:53
от DigiPro
viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!
Абе човек нали свързването от страната на фабричния касетофон което е равносилно на фабричния куплунг който влиза в него. Ти имаш този куплунг имаш и описание на изводите му от този сайт. На новия касетофон който е с ISO конектор също знаеш кой кабел за какво е. Просто трябва да намушкаш съответния кабел в съответната дупка на фабричния куплунг.
Не е ли така ? :roll:

Публикувано: 09 май 2005, 11:39
от Brock
viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.

Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.

Приемам още съвети!
Да - продават се такива преходници - форд към исо. Просто си купи един такъв и не се занимавай с глупости. Ако не ти се дават пари, вземи един мултицет и си премери къде имаш постоянен плюс и връзвай плюса на касетофона към него.

Изображение

:twisted:

Публикувано: 09 май 2005, 11:58
от Brock
Ако си решил по трудния начин, ето ти кодовете на кабелитеза ФОРД:

Изображение

:twisted:

Публикувано: 13 май 2005, 22:47
от Kalin
Аz като си купих нормално радио с мп3 отидох при един дето само с тоци по колите се zанимава и zа 8лв. ми преправи конекторите на ИСО и ми свьрzа всиЧко. ПрепорьЧвам на теzи, които не раzбират от тоци да не пробват сами. От опит, така слагахме радиото в Опела на мой приятел и иzгорихме цялото табло и кой zнае оЩе какво, после ниЩо не работеше и поправката струваше сума пари.

Публикувано: 13 яну 2006, 13:13
от PlamenJ
темата е стара, но сега я прочетох и тъй като се сблъсках със същия проблем като viksyn, реших да споделя малко опит.

Значи на някой от Мондьовците, включително и на моя, фабричния куплунг за радиото няма нищо общо със схемите по-горе. Т.е не е плосък като този за говорителите, ами е овален. В допълнение цветната маркировка на кабелите му хич не съвпада с описанията. Изобщо пълна боза недокументирана :) :shock:
Конектора е овален, черен, с червена предна част с дупчици за пиновете. Тази червената част може да се извади между другото. Освен това кабелите са изключително къси и конектора едва се подава от дупката в таблото.

Та какво стана при мен. Измерих си кабелите, те са 4 на брой. Видях къде е +12V постоянно, +12V контакт и къде е маса. Четвъртия така и не разбрах какво е, но то ни ми и потрябва. Взех си преходника от ISO към ФОРД (на снимката на brock), свързах си кабелите както пише по книгите и като пуснах габаритите, бушона на осветлението на уредите по таблото гръмна. Радиото си работи, но на таблото - тъмнина. Изплющях още няколко бушона така и след това заведох колата на по-разбиращи хора.
Проблема се оказа че в тъпата букса няма никаква маса!!!! Това което мислех, че е маса се оказа (+) на осветлението на таблото. Явно фабричния касетофон е светвал заедно с цялото табло, а аз съм улучил този кабел.
За 5 мин ми изведоха една нормална маса от запалката и сега всичко свети, пее и свири както си му е реда!

А къде е била масата на фабричния касетофон.... :?: нямам идея!

Публикувано: 13 яну 2006, 21:33
от kEFi
...Да не е бил оня кабел, който така и до момента не си разбрал за какво е? :wink:

Публикувано: 17 яну 2006, 09:26
от PlamenJ
не, изобщо не е той. Пробвах всякакви комбинации с него и останалите, на ключ и без ключ - нищо.
Струва ми се, че и той е някакъв (+), ама така и не разбрах за какво. Вариантите според мен са автоматична антена, аларма или памет на фабричното радио (memory retention). Фабрична аларма и автоматична антена нямам, затова мисля че е трития вариант, ама не съм сигурен :)

Публикувано: 19 фев 2008, 16:43
от piak
Здравейте!
Значи имам едно радио и на схемата му над женските евробукси има знаци за земя, +, антена, акумулатор и нещо като слънце. Как да свържа кабелите от акумулатора директно в радиото? Знака за антената означава ли, че трябва да се свърже за автоматична антена?

Публикувано: 19 фев 2008, 20:27
от to6kooo
за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата :wink:

Публикувано: 19 фев 2008, 23:56
от Nescafe
to6kooo написа:за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата :wink:
Мако закъсняваш с отговора... не много само 3 години близо :lol: :lol: