Несветещ километраж и неработеща запалка -ОКОНЧАТЕЛНО РЕШЕН!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Несветещ километраж и неработеща запалка -ОКОНЧАТЕЛНО РЕШЕН!

Мнение от foxy » 22 юни 2009, 23:32

Здравейте, преди два дни се както си карах и ми изчезна осветлението на километража. След няколко шамара отново просвети и после пак изгасна и пак шамари и вчера тотално изгасна. След много псуване разглобих таблото и намерих въпросната крушка, която беше изгоряла (беше замерена с мултицет, за да се установи дали работи) - след подмяната обаче пак не свети. Всичко останало свети и работи - врътките на парното, радио, плафон, зумер, километража си отчита, бензиномера също и светят всички контролни лампи на таблото.

Днес обаче след поредното сглабяне и разглабяне установих, че и запалката не ми работи - няма никакъв ток в нея....проверих всички клеми са свързани и принципно би трябвало да работи, е да, ама не....а вчера си работеше....

След обстойно прочитане на всички теми във форума с тагове ''табло, свети'' открих няколко възможни проблема:
1.лостчето на фаровете - някакви пластини били клеясвали
2.откачена букса на километража???
3.изгоряли писти а платката

Ако е лостчето, някой има ли идеи как се сваля скапаното лостче и като на блондинка да ми обясни какво точно трябва да направя...

Как се вади километража, тъй като след като се свалят пластмасариите около него, самият той е на 4 видийки, обаче, въпреки развивнето им излиза около 2см и не мърда повече

И какво се правят такива писти на платките

Друго, което ми направи впечатление, е че някой от колегите беше споменал, че си бил сложил по силни крушки на габаритите отзад и му беше изгоряла някаква схема...преди 5 дни сложих една резервна крушка на късите от едни комплекти дето ги продават в ОМВ по 8лв - дали не съм претоварила нещо???

Ще съм много благодарна ако някой сподели опит и идеи как да се справя с проблема
Последна промяна от foxy на 22 юли 2009, 11:01, променено общо 2 пъти.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от debug » 23 юни 2009, 11:06

foxy написа:
Как се вади километража, тъй като след като се свалят пластмасариите около него, самият той е на 4 видийки, обаче, въпреки развивнето им излиза около 2см и не мърда повече

Трябва да го наведеш и да откачиш буксата му отзад. Ето и картинки, които изрових от Ford TIS 2004 - препоръчвам ти я ако имаш желание да си правиш сама нещо по колата.
Q07D100D.pdf
(48.6 KБ) Свален 723 пъти
Провери си първо бушоните и конкретно бушона за запалката, като гледам схемите в TIS-а бушон №6 е общ (за осветлението), №5 е захранване на запалката? (Долният ред, от ляво на дясно) Най-лесно и безболезнено е и може да ти спести някое ненужно разглобяване.

Не мисля, че е от ключа за фаровете, щом останалите лампи по таблото светят (осветление на парното, часовника и прочие) - те всички се включват от там.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от foxy » 25 юни 2009, 00:39

Утре ще си прегледам бушоните и ще пиша пак какво се случва. Много ти благодаря за схемите. А дали ще ти се намери и някоя схемичка как се сваля самия волан???
_friends_
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от kriki » 25 юни 2009, 18:37

Стана ми интересно как така си успяла да смениш крушка без да свалиш таблото. А иначе крушките за осветлението на таблото би трябвало да се намират от горната му страна и трябва да са няколко поне 2 (така си мисля, тъй като до колкото си спомням на канци таблото е с предно осветление) и може би ще могат да се достигнат дори и само с навеждане на километража. :oops: сори но не съм разглобявал и за това само предполагам. Сигурен съм обаче, че не е от ключа и също така не ми се вярва да има изгорели пътечки има предпазители и евентуално регулатор на силата на светене които не трябва да позволят да се стигне до изгаряне на пътечки. Що се отнася до крушката, ако тя претоварва нещо проблема ще е в веригата на късите, а не на осветлението на таблото. обърни внимание дали от вън ти светят всички габарити и както каза колегата провери предпазителя за запалката

Потребителски аватар
sharo_baro
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 02 авг 2006, 17:38
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16V на части ;( FORD PUMA 1.4 16V
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от sharo_baro » 25 юни 2009, 18:50

щом няма и запалка сигурно е некой бушон :D
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от debug » 25 юни 2009, 20:52

Ето за волана

http://www.megaupload.com/?d=495HPWG5
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от foxy » 25 юни 2009, 21:23

kriki написа:Стана ми интересно как така си успяла да смениш крушка без да свалиш таблото. А иначе крушките за осветлението на таблото би трябвало да се намират от горната му страна и трябва да са няколко поне 2 (така си мисля, тъй като до колкото си спомням на канци таблото е с предно осветление) и може би ще могат да се достигнат дори и само с навеждане на километража. :oops:
Не си ме разбрал - аз таблото с циферблатите не съм го сваляла. Крушката се сменя като се свалят основните пласмсарии и 4 видийки и то се измъква с 2-3 см, точно колкото да смениш крушката, а тя е една - малко по-голяма от тези, които осветяваат врътките за парното.

Исках да рабера как се маха самите уреди с циферблатите, за да видя дали нещо по токовете не се е изгубило отзад.

Сърдечно мерси на колегата Debug за схемичките
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка

Мнение от foxy » 27 юни 2009, 19:54

Запалката я оправих - явно съм дала нещо на късо по клемите като съм сглабяла и разглабяла и съм изгорила въпросния бушон.
Мерси на колегите, които ме насочиха къде да търся проблема _friends_

Остана ми само осветлението на самото табло - оказа се, че от тези крушки дето съм ги взела от един приятел една е изгоряла , та се породиха съмнения и за тази дето я сложих (ама нали съм си Blond и не се сетих да я тествам с мултицета) и явно затова не свети. И тъй като дори в ЕМ комплект (където имат от пиле мляко) нямат такива, в понеделник мисля да звънна в МП да видя дали имат такива, ако нямат ще търся някаква схема с диоди.

Ще пиша пак какво се случва с гадното табло....вече направо ми писна.... *00200* X(: *0032*
При поредното разглабяне ще сложа и снимков матриал - може на някой да му е полезен
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка - РЕШЕН!

Мнение от foxy » 05 юли 2009, 00:02

Вчера вече реших проблема генерално - след като си купих въпросната крушка от МП за скромната сума от 4,22лв и безценните 20 мин. утрепани там. Оказа се, че и монтираната към момента крушка е здрава, а проблема е в самата пластина, на която се закрепва крушката. Явно самата платка не дава добър контакт, тъй като след като завинтиш крушката на 90 градуса както следва да бъде монтирана не свети, ако малко се върне обаче н към 70 градуса, всичко е наред.

Благодаря на всички за помоща и съветите...лека почивка от мен и успешен старт на новата седмица. _friends_
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Несветещ километраж и неработеща запалка -ОКОНЧАТЕЛНО РЕШЕН!

Мнение от foxy » 22 юли 2009, 11:10

Преди два дни гадното табло отново отказа да свети - очевадно се беше разместила крушката отново, въпреки, че бях изразходила 10м хартиено тиксо за да я закрепя в подходящото положение. Тъй като вече се специализирах отлично в сглабянето и разглабянето на конкретното табло набързо свалих всичко и реших да търся различен начин за правилното закрепване на крушката и разбира се го намерих:

Под плаката с пистите се подлагат няколко пласта самозалепваща се лепенка, но от тази която е по дебела, след което крачетата излизащи от цокъла на самата крушка се огъват в посока към стъклената част за да пристягат по добре към проблемните писти. Надявам се повече да няма проблем с това....явно пластините на крушките, които контактуват с тока са проблемни - по същият начин ми се налага да ги преправям и крушките за фаровете, иначе след всяка дупка спирам да си намествам клемите.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта