Бърз въпрос за съпротивление на кабели
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Здравейте снощи си замервах разни неща по колата и замерих и кабелите. Дадоха ми стойности 1- 185, 2 - 182. 3- 165, 4- 152 Ом. Като Мултицета го сложих на 200 Ом, като ги замерих в двата края. Правилно ли е това което съм направил с кабелите защото такива стойности не срещнах никъде. Довечера искам да си замеря потенциометъра на дроселната клапа но да видим дали ще стане.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Зависи.Това са си точни данни,които всеки производител дава.Много са различни и си има различни комбинации между съпротивлението на кабелите и вида свещи.Пише ги по книгите.При мен за сиерата са дали крайна стойност-съпротивлението не трябва да надвишава 30 КОм от капачката до електрода на свещта.Което е общо взето нищо.Запалителната система работи с много малък ток,но много високо напрежение-десетки хиляди волтове.20-30 хиляди примерно.Такова съпротивление е нищо при тия стойности.Влияе се работата на касетофона обаче и при по-новите може да се повлияе някой стоящ наблизо датчик.За това трябва да се спазват.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
ЗНачи питам за да установя проблема си. Кабелите са си моторкрафт и искам да разбера дали са в изправност за да изключа вроятна неизправност в тях. А по точно за проблема, колата ми придърпва когато поддържам скорост, на ниски об е супер , когато набирам няма проблем но мисля че не е това което може колата, проблема е само когато се поддържа скорост около 1500-2200 об/мин. Замерени са МАФ-а, с изключена ламда сонда пак го прави, потенциометър замерен но само в крайни позицций, не в диапазона от крайно отворено до крайно затворено. Тези дни ще сменя свещи да видя дали не е от тях че то така или иначе са за смяна. Ако има някой с идей или мнения е добре дошъл.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Моите кабели съм ги мерил и са около 7 КОм, не казваш това замерване дали го правиш заедно с лулите за свещите, не казваш дали кабелите ти са комплект с лулите (едно цяло неразглобяемо) или кабелите ти се вадят от лулите. Има различни начини на изпълнение, при всички случаи се вграждат индуктивни съпротивления за да се гасят смущенията от искрите на свещите, някъде са в самите кабели, някъде в лулите и т.н. Така че винаги се мери заедно с лулите.
Смени си свещите и тогава питай за проблема с придърпването. Потенциометъра на дроселната клапа както го наричаш, трябва да се замери при различни положения на въртене на плъзгача, ако съпротивлението "скача" не е добре, първо почистване ако не помогне има язва, тогава нов, макар че има начин такъв да се направи да работи още дълго..........
Смени си свещите и тогава питай за проблема с придърпването. Потенциометъра на дроселната клапа както го наричаш, трябва да се замери при различни положения на въртене на плъзгача, ако съпротивлението "скача" не е добре, първо почистване ако не помогне има язва, тогава нов, макар че има начин такъв да се направи да работи още дълго..........
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Да ще сменя свещите и тогава ще пиша/питам какво е станало. Кабелите незнам как да обесня просто ги вадя от гнездата на главата и това е, предполагам е този вариант където всичко е заедно, неразглобяеми. Иначе вадя от бобината вадя от свеща и меря, ама е много далеч от 7кОм или не меря правилно.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Като гледам мериш с някъкъв мултицет, който има превключвател на обхвати, може и да е стрелкови, може да му е изтощтена батерията, ако е стрелкови се нулира, дават се щеките на късо и трябва да има едно което се върти за да се нагласи стрелката в началото на обхвата на 0 и т.н. вече съм забравил отдавна работя с цифров мултицет. Намери си цифров и ги мери, не може да бъдат в омове, щом като мериш заедно с лулите трябва да е над килоом и нагоре.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
С цифров меря не е стрелкови. На мултицета има опции 2000к, 200, и 500 мисля беше. Добре явно нещо не меря правилно пак ще меря да видя какво става.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
ала бала цифров с обхвати, поне му смени батериите, че като са издухани мери глупости.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Кабели по принцип изобщо не се мерят така.Няма начин реално да бъдат измерени,за това и никой не го прави.Просто се сменят.Две смени на свещи,на третата сменяш и кабели.Ако са някакви по-евтинки-на всяка смяна-свещи и кабели.Кабел не се прекъсва.Кабел пробива!Нарушава му се изолацията някъде и искрата прескача от там.Говорим си за дупчица или пукнатинка с размер няколко микрона.Това е предостатъчно,за да започне да прекъсва и т.н.Бензиновите коли са ужасно чувствителни на тема "запалване".И най-дребната неизправност се отразява много на работата на мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Бърз въпрос за съпротивление на кабели
Благодарско за мненията, със сигурност ще са ми от полза за решаването на проблема
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта