Страница 1 от 2

Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 18 сеп 2009, 10:17
от Revell
Здравейте,

Колеги помагайте че съм се видял в чудо!

Форда си пали по принцип много лесно, но когато е загрят над средата (да кажем след каране в задръстване) и особено ако навън е над 30 градуса и не иска да запали. Светлините по таблото съвсем леко намаляват, като че има товар, но не е чак толкова като да няма акомулатор (ако е на фарове, те изобщо не примогват) и стартера изобщо не завърта. Първоначално мислех че е от клемите, тъй като имаха окисляване и не минава достатъчно ток. Почистих ги, пак същото. Разглобявах корите под волана, там се чува някакво реле, ама то си работи и си чатка като дам на контакт. Свалях стартера, беше попригорял моста между включвателя и четките - сменен. Четките - здрави. Като поседи колата и поизстине(без да бутам нищо) само завъртам ключа и пали. Няколко пъти май уцелвам момента на изстиване, защотото задържам ключа на полужение за палене и след около 5 секунди стартера включва и колата запалва. Има ли някакви температурни датцити които може да са се побъркали и да си мисли колата че е прегрята и да прекъсва веригата за запалване? Или някакви други джаджи, които да прекъсват веригата?

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 18 сеп 2009, 12:57
от peterdi_bg
Такива джаджи - датчици които да прекъсват, със сигурност няма.
Не знам какво е това реле, което ти чатка като дадеш на контакт, обаче не съм забелязал при каквато и да е кола като дадеш само на контакт нещо да почне да чатка. Прави ли го когато колата е студена и пали нормално?

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 18 сеп 2009, 14:12
от HACKO
Ей тоя феномен, го имат всички Ескорти, на 1000 запуска прави 1проблем и после пак всичко е нормално. Няма датчици няма релета няма значение дали акумулатора е нов или стар, дали е изтощен или зареден. Правил ми е проблем след 200км път спирам за тоалетна и не ще да врътне, буташ пали и веднага след това всичко си е наред, докато не реши пак да се прояви. Имам съмнение че в определени ситуации стартера остава без маса но не съм го установил със сигурност а и няма логика след като се бутне нещата да се оправят. Не е "Бендикс" или повреден зъбен венец на маховика, защото шалтера изобщо не се опитва да изхвърли, а видимо има натоварваване на ел. източника. Тука идва логичния извод за повреда(блокиране) на шалтера, обаче не трябва да се оправя след бутане а след почукване по него.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 18 сеп 2009, 22:17
от Пламен_Plamen
Колега,имах същия проблем/непалене при топъл двигател/и леко замислене преди да завърти стартера .Първия пролем е очевидно от слаба връзка по веригата на запалването.При мен беше лоша маса т. е. окислена връзка между стартера и шасито.Тъй като спомена , че си демонтирал стартера ще те посъветвам още веднъж да огледаш нещата.Сменяй контактни гайки , кербовай /стисни/ отново кабелните обувки или ги замени с нови.
Втория проблем го реших след разглобяване и почистване на контактния ключ.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 19 сеп 2009, 09:27
от Revell
ЕЕЕ колегата НАСКО май знае точно за какво иде реч. Точно така се получи отидох от Варна до Плевен, прях на паркинг, изгасих колата и след 5 мин. - таратанци - не пали. Бутане... веднага изгасяне и хоп колата си пали. ами за петерди_бг да никога не ми е правила проблем когато е студена, даже като не иска да пали, като изчакам 30 мин и после запалва. За пламен... не ми се струва че е от кабел... няма логика да го прави само на загрято положение освен ако не е някакъва би метална пластина и не се измята с времето. Наско е прав че няма как да е включватела...все пак от едното изстиване да се самоусвободи... продължавам да търся проблема, ако някой намери решение преди това да пише...

ПП релетата дето чаткат май са на газовата...

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 24 сеп 2009, 15:25
от kEFi
По този въпрос съм стигнал до комплексен отговор...
Според мен се дължи на следните причини, макар и за различните коли в различна степен:
- износване на алтернатор (и управляващия модул и механиката) > пад на изходното напрежение > недозахранване на акумулатора
- проблем с акумулатора - следствие от горния проблем, дълъг престой или просто стареене. Дава индикации че е читав, ама в действителност не е (Личен опит - пълни замервания в 3 различни сервиза с апаратура - всички казват, че акумулатора е наред, малко недозареден, но наред; сложих го на другата ми кола и.....завря, изду се и изгърмя)
- проблем с кабелите - по-специално контактуването (алтернатор, стартер...въобще външното окабеляване). Ту се появяват оттечки - ту изчезват. Проблема се позасилва при теч на масълце, недобро стягане, многото дупки.....
Следствие - описаният от Вас проблем с НЕпалене на загряло или на външно топло време, но и не само (зависи и от настроението на колата и какви подаръци е получавала ;) )
Точно диагностициране така и не получих за повече от година и куп специалисти в специализирани сервизи. Получих предложения за какви ли не гяволъци, но неприемливи за мен.
В края на краищата по метода на изключването и теорията на вероятностите проблема вече е история (поне за сега).

Как се реши?
1.Почнах от акумулатора. Смених го с този на другата ми читава кола. Проблема остана, ама умножен по двойно бутане. После акумулатора яко загря, извря и игърмя (лекичко). Уви, загряването го хванах късно.
2. Нов акумулатор и заверка по правилата - тест на всички параметри за гаранция на Бош. Излезе слабо зареждане при пълна консумация - принципно нормално, но слабо.
3. Последва ремонт на алтернатор.
4. Пак тест - всичко ок. При покупка акумулатора на 50%. След 30км градско вече беше на 80%. След още толкова - пълен капацитет и там си остана.
И проблема изчезна!
За сега!
Ама дано и за винаги!

Дано това да е в помощ на някой!

П.П. Изчезнаха и непостоянни проблемчета със залепване на клемички - ел.стъкла; върна се и тромбата; спрях да светвам дълги при пускане на мигач; оживя и индикатора за температурата на таблото; спряха да се нагряват бутоните с подсветка......

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 27 сеп 2009, 20:55
от alexyo
Евала колеги...аз си мислех че само моята дрига е болна от тази болест. Аз лично се съмнявах в стартера, но след като мина през майстори и ми казаха че си е ОК просто си взех един дебел кабел. Клемата на стартера е в горната дясна част на кош-а и като имам проблем, просто си му подавам директно + и готово. То това да му беше проблема на моя форд щях да пляскам с ръце. Явно проблема е в алтернатора- когато е тъмно и съм със запалеи фарове, като натисна спирачката много слабо ми светва лампата на таблото. Явно систематичното недозареждане на акумолатора си оказва влияние.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 30 сеп 2009, 11:39
от Revell
Малеее kEFi, никига нямаше да се сетя да търся там... сега като се замисля напоследък и аз цъкам с дълги, като включа мигач и подсветката на дисплея мига с него (в началото го правеше само като натисна спирачка) и всичко това само от един алтернатор?!? Отивам да го ремонтирам като дадът парите да видим дали ще се оправи...

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 12 окт 2009, 20:03
от kEFi
Revell написа:Малеее kEFi, никига нямаше да се сетя да търся там... сега като се замисля напоследък и аз цъкам с дълги, като включа мигач и подсветката на дисплея мига с него (в началото го правеше само като натисна спирачка) и всичко това само от един алтернатор?!? Отивам да го ремонтирам като дадът парите да видим дали ще се оправи...
:) за пресветването на дълги при мигач основният проблем е една пружинка вътре в ключа...

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 14 ное 2009, 22:32
от motorsport
а иначе си имат ирелета за защити,моита дрига има 2.едното е до релето за подгряване на предното стакло а другото на захранващия блок.едното е за защита при палене на скорост,а другото при падане на ампеража

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 15 ное 2009, 11:21
от kosta68
Аз го имах същия проблем-минах през веригата акумолатор-маса към двигателя-клеми-стартер.Накрая един стар майстор ме накара да сменя плочката във включвателя на стартера(разкапсулова се)и се оправи-имаше нагар по клемите!А преди като тръгна на дълъг път не смеех да угася мотора като спря някъде за по кафе... :D

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 01 дек 2009, 11:50
от tommy_m
Същата работа и при мене...проблема се появи от нищото и така си изчезна...но все пак, профилактика на стартера, проблема най-вероятно е бил от клемите, защото бяха нагоряли.Сменени втулки, четки и плочка на включвателя. Равносметка - 40 лева + труд и 3 бири и пали от раз :D

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 05 дек 2009, 06:17
от tommy_m
Колеги, намерих малко инфо в друг форум относно този проблем със НЕпалене на топла кола. Цитирам:
"Проблема може да е в клемите на бендикса - при мен редовно се получаваше това- изтъркват се, изкривяват се от топлината и не дават контакт. Пробвай с по-яка жица да дадеш накъсо двата болта дето стърчат отзад (само допри краищата на жицата) - би трябвало да завърти стартера. Аз си имам такава за резерва винаги в жабката. Ако завътрти значи проблема е в тези пластинки на бендикса. Тях обаче ми ги оправяха майстори, дори ми се наложи да купя нов бендикс."
Мисля, че ще е от полза. Поздрави

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 29 дек 2009, 01:30
от spas_85
Моята пък не иска да върти ногато на вън е от -5 на долу градуса,но само при първото палене за деня.Иначе като е топло няма проблеми.Най-интереснето е че когато е такава температурата,завъртам на положение стартер и задържам и след някоя минута завърта,но никоя от лампите по таблото не премигва.Все едно стартера го няма.С почукване не става,то не може и да го чукнеш много де.С Фиест 1,25 16В съм и този проблем ми е доста странен.Много е кофти сутрин когато е много студено като не завърти и като закъсняваш за работа :) . Акумулатора е нов.Много на гадно място е и самият стартер,който има такава кола знае,и кабелите му не се виждат и демонтажа не е никак ама никак лесен и приятен.За мен това се дължи на бош контакт,но къде.....?

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 17 яну 2010, 00:21
от tommy_m
Колега, провери си контактния ключ. Ако задържаш на положение стартер, но не върти, е много вероятно проблема да ти е точно там.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 23 май 2010, 23:22
от tommy_m
Дори след толкова време мълчание по тази тема ще дам разрешение на проблема със странното непалене и изобщо незавъртането на стартера - Недобре затегнати клеми на акумулатора -> лош контакт и недостигане на достатъчно ток до стартера, който при дизел е доста голям... Дано с този пост съм полезен.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 25 май 2010, 12:43
от Revell
Привет отново :) При мен цяла зима нямаше никакви проблеми и се надявам въпроса да се е решил. Чакам да стане пак 30 градуса, за да видя дали ще се появи отново. Обикновено само лятото ме мори.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 25 май 2010, 17:11
от HACKO
Не се притеснявай, ще те връхлети в най-неподходящия момент. :mrgreen: На мене ми се е случвало на сватба в друг град, всички тръгнаха за ритуалната зала, даже и не разбраха какво ми се случва. Докато организирам побутването за да запаля и сватбарската колона беше изчезнала, добре че има GSM. После следващите 6 месеца няма проблем.

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 26 май 2010, 07:28
от tommy_m
хахаха Наско, на мене ми се е случвало да не иска да запали на ОМВ след като заредих :D :D Голям резил...но все пак имаше признак още от предните дни и като завъртя ключа стартера се чуди дали да запали и положението ставаше все по-зле и по-зле, явно от хубавите ни пътища клемите се разхлабват много бързо. Аз даже не вярвах, че само със затягане на клемите ще се оправи. Успех

Re: Ескорт със странно НЕпалене

Публикувано: 31 май 2010, 08:53
от peterdi_bg
И аз веднъж си останах в едно ОМВ, защото ми се разкрачи щипката на една букса до контактния ключ и късно се усетих да я стегна.