Страница 1 от 2

Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 20 окт 2009, 09:28
от mitaka_1
Продавам модул за автоматично включване и изключване на фаровете
Цена 30лв.
http://www.impulse.bg/dalavera/a/178342 ... svetlinite

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 10:37
от mitaka_1
Ето как работи модула малко е кофти качеството но се разбира за какво става въпрос.
http://www.boozho.com/view_video.php?vi ... 1301e9e989

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 12:04
от viksata
Това е доста хитро наистина :)
Имам питанка:
има ли същия ефект и с едносекционни фарове?
ако присветна с дългите - примерно за куки или да дам път на някой не се ли бърка нещо модула?
има ли някъква сигнализация (нещо да видя дали работи без да слизам да гледам фаровете) щото ще ми струва скъпо ако не светне и аз така си карам?

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 13:20
от detective911
хубава джаджа е наистина,много полезна,но въпросите на колегата преди мен,са важни :?: :?: :!: :!: :roll:

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 14:41
от diesel1.6
.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 14:42
от diesel1.6
,,Automatic Lights” – модула се свързва към електрическата инсталация на автомобила към ДЪЛГИТЕ СВЕТЛИНИ. При задействане на модула дългите светлини се захранват с понижено напрежение от нормалното, и по този начин те не светят с пълния си капацитет. Така те не заслепяват насрещно движещите се водачи през деня, но привличат вниманието,
Аз не харесвам това - че се закачени дългите. Колкото и да са слаби или силни, те дразнят. Също така в закона се казва изрично да се светват къси светлини. Проблемът на отнемането на вниманието на водачите от останалите неосветени обекти по пътя се засилва с ползването на дълги. Фабричните дневни в Норвегия и Швеция са с късите.
Естествено, не е проблем да се закачат късите с предлаганото устройство.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 20:26
от mitaka_1
Няма проблем какви ви са фаровете дали са с една или две крушки за къси и дълги светини, работи по един и същи начин. Ако присветнете с дългите също няма проблем просто дългите ви ще светнат на 100%. Модула си има вграден зумер и при стартиране издава един сигнал, а при загасване на фаровете два сигнала, отделно на таблото ви свети слабо лампата за дългите светлини. В закона наистина така си пише ,че трябва да светят късите светлини през деня, но не ми се вярва някой да разбере кой светлини ви работят тъй като с пониженото напрежение на дългите те не заслепяват насреща автомобилите и светят все едно си карате на къси светлини.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 20:43
от diesel1.6
Така представена тази електроника изглежда практична и приятна. По въпроса за дългите не съм съгласен - в тъпа ситуация, в тъмно време, срещу велосипедист, друга кола със скапани фарове или каквото и да е - точно като не трябва слабите дълги може да погодят лош номер. Но това е лесно - закачат се късите и готово. Всъщност, ако караш цял ден и 1000 коли ти подразнят окото от отблясъка на намалени дълги, умората ще е по-голяма отколокото ако колите са си нагласени на къси незаслепяващи.
как става монтажът? Има разни техници по сервизите тук-там из страната ли?

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 31 окт 2009, 21:14
от mitaka_1
Значи diesel 1.6 не можеш да ме разбереш или не мога аз да го обясня точно за какво става въпрос.
През дена си работи модула и фаровете ти светят все едно си караш на къси (дългите светят с интензитет на светлината като на късите). Какво спестявате от това?
Нормално зареждане на акумулатора през зимния сезон, не може да ги забравите да ги включите или изключите, не товарите генератора и забравяте за проблемите с изгарянето на крушките. А в тъмно време си пускате от ключа нормално фаровете и модула спира да функционира и всичко си ви работи както преди да монтирате модула. Отблясък от дългите просто не може да стане самата крушка се захранва с 4.5 волта до сега от както го имам монтиран никой нито ми е присветнал нито полицаите са ми правили проблем.
Ако го свържеш модула към късите няма да го има този ефект, тогава те ще ви светят все едно карате на габарити. Разработката на модула е точно в това да ви светят фаровете през деня но в същото да се виждат от далеч но да не товарят генератора и ел. инсталацията и да не дразни отсреща водачите. Монтажа е много прост има 5 кабела които са надписани кой къде се свързва (нищо не се реже от оригиналните кабели на колата) само се сваля пластмасата зад волана.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 13:59
от iavorski
През дена си работи модула и фаровете ти светят все едно си караш на къси (дългите светят с интензитет на светлината като на късите). Какво спестявате от това?

Ти наистина ли мислиш че разликата между дълги и къси е в интензитета на светлината? Честно ли го казваш или се майтапиш.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 17:06
от diesel1.6
Наистина си го мисли.
За човека с електронното устройство - дългите и късите светят в различни посоки. Дългите светят и нагоре, над хоризонтала - грубо казано - и така те заслепяват. Не става дума за силата на светене.
Вероятно от такива умнотии се увеличава бройката с каращи на дълги през деня.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 17:52
от Berilii
Това като идея си е пълна глупост.
1.Крушките за дълги работещи на 4.5 волта ще изгорят по бързо от крушки работещи на 13 волта.(Прочети техника на халогенните крушки, при тях температурата, която е функция от волтажа е критичен фактор за регенериране на жижката).
2.За чий ти е да светят дългите като техните рефлектори подблещават над хоризонталната линия на фаровете.
3.Споменава се за 5% консумация на ток от светлините(тотална глупост). При запалени всички светлини + фарове за магла цялата консумация е около 300 вата. На празен ход 1.6 двигател генерира около 8-9 киловата (за по големите двигатели е повече. Дори и да не карам колата, а да стоя на едно място всичките гореизброени фарове ще консумират максимум 3%, а ако я карам отношението отива на майната си т.е. под 0.5%.
4.Някой се е опитал да измисли нещо оригинално ама общо взето не разбира какво прави.
Единственият смисъл от елктронно автоматично включване на фаровете е за къси и то зимно време с релета и транзистори ще си го направя за 30 мин. и 5-6 лева и ще работи с години щото няма кво да му се повреди, а предлаганото най-вероятно е с микропроцесор дето има изчислителна мощ да изтреля ракета в космоса, но ниска надежност.
Това е като да убиеш муха не с ръка, а с танково оръдие, щото е по технологично и еди кой си на майка си в гъза го правил така.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 18:19
от bateto113
Взех един модул от колегата и трябва да ви кажа че останах доста очарован,работи много добре,дългите въобще не пречат,Казвам го защото имах възможността да си карам срещу собствената кола.Може да се премигва със светкавицата,няма никакви проблеми.С този модул ми отпадна още една грижа,естествено сега включвам фаровете само нощно време.не щракам безобразно копчето ,казвам го защото се е случвало при мен и двадесет пъти на ден да паля колата .И сенона се пести по-този начин.С две думи за 30 лева си е много добра екстра и ако не е ефективна няма да е слагат по новите модели коли!благодаря

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 20:06
от diesel1.6
bateto113 написа:С две думи за 30 лева си е много добра екстра и ако не е ефективна няма да е слагат по новите модели коли!благодаря
Ескорт 1981 г? Нов модел? :)))))))
Една баба на село имаше такъв до преди 2-3 години с фабрично сложени дневни.

Това електронно чудо е добро, спор няма. Аз възразих единствено срещу употребата на дългите вместо къси. И в закона и в страните с фабрични дневни се пускат късите светлини.

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 22:29
от madboy
Познавам колега, който си е правил сам такъв модул с използване на дългите светлини, вързани последователно. Досега не е имал проблеми с използването им по този начин. Ако искате може и очна ставка на ОМВ в Люлин при тунела, в сряда вечер, за да видите ефекта.

П.П. Банковата сметка за комисионната ще я пратя на Л.С.
:wink:

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 23:37
от foxy
bateto113 написа:[color=#BF0000]Взех един модул от колегата [/color]и трябва да ви кажа че останах доста очарован,работи много добре,дългите въобще не пречат,Казвам го защото имах възможността да си карам срещу собствената кола.Може да се премигва със светкавицата,няма никакви проблеми.С този модул ми отпадна още една грижа,естествено сега включвам фаровете само нощно време.не щракам безобразно копчето ,казвам го защото се е случвало при мен и двадесет пъти на ден да паля колата .И сенона се пести по-този начин.С две думи за 30 лева си е много добра екстра и ако не е ефективна няма да е слагат по новите модели коли!благодаря
Не, че нещо, щото пак ще ми кажат, че се заяждам с колегите, ама на представянето на продукта в http://www.impulse.bg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; в описанието пише: "Внимание! ,,Automatic Lights” модула не работи с ксенонови светлини. "

Много ми е интересно да видя при теб работи ли и как ти пести ксенона..... *00135*

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 02 ное 2009, 23:57
от madboy
=)): Мое да е от тия дето са само с "ксенон" ефект ихиххихи

Нема ли модератор да разчисти малко..
:D:

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 03 ное 2009, 01:24
от bateto_toshko
Berilii написа:Това като идея си е пълна глупост.
1.Крушките за дълги работещи на 4.5 волта ще изгорят по бързо от крушки работещи на 13 волта.(Прочети техника на халогенните крушки, при тях температурата, която е функция от волтажа е критичен фактор за регенериране на жижката).
2.За чий ти е да светят дългите като техните рефлектори подблещават над хоризонталната линия на фаровете.
3.Споменава се за 5% консумация на ток от светлините(тотална глупост). При запалени всички светлини + фарове за магла цялата консумация е около 300 вата. На празен ход 1.6 двигател генерира около 8-9 киловата (за по големите двигатели е повече. Дори и да не карам колата, а да стоя на едно място всичките гореизброени фарове ще консумират максимум 3%, а ако я карам отношението отива на майната си т.е. под 0.5%.
4.Някой се е опитал да измисли нещо оригинално ама общо взето не разбира какво прави.
Единственият смисъл от елктронно автоматично включване на фаровете е за къси и то зимно време с релета и транзистори ще си го направя за 30 мин. и 5-6 лева и ще работи с години щото няма кво да му се повреди, а предлаганото най-вероятно е с микропроцесор дето има изчислителна мощ да изтреля ракета в космоса, но ниска надежност.
Това е като да убиеш муха не с ръка, а с танково оръдие, щото е по технологично и еди кой си на майка си в гъза го правил така.
....с интерес чакаме схемата за 5-6 лева, че да не си играя да я мисля сам :P
за това подчертаното не бих се съгласил обаче.Ясно е че ДВГ и много по мощно от динамото като киловати.Мощността на второто е по важна в случая.Отдадената ел енергия от динамото зависи пряко от неговите характеристики(номинална мощност) т.е това си е една ел.машина в генераторен режим.Не съм 100 % убеден , но 8 киловатово динамо представлява една голяма машина, това в моята фиеста ми се види доста по малко от 8kw , дали щото колата е малка :mrgreen: ....но това не е важно.....чакам схема , обаче без да се режат кабели от инсталацията

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 03 ное 2009, 11:33
от Berilii
bateto_toshko написа:
Berilii написа:Това като идея си е пълна глупост.
1.Крушките за дълги работещи на 4.5 волта ще изгорят по бързо от крушки работещи на 13 волта.(Прочети техника на халогенните крушки, при тях температурата, която е функция от волтажа е критичен фактор за регенериране на жижката).
2.За чий ти е да светят дългите като техните рефлектори подблещават над хоризонталната линия на фаровете.
3.Споменава се за 5% консумация на ток от светлините(тотална глупост). При запалени всички светлини + фарове за магла цялата консумация е около 300 вата. На празен ход 1.6 двигател генерира около 8-9 киловата (за по големите двигатели е повече. Дори и да не карам колата, а да стоя на едно място всичките гореизброени фарове ще консумират максимум 3%, а ако я карам отношението отива на майната си т.е. под 0.5%.
4.Някой се е опитал да измисли нещо оригинално ама общо взето не разбира какво прави.
Единственият смисъл от елктронно автоматично включване на фаровете е за къси и то зимно време с релета и транзистори ще си го направя за 30 мин. и 5-6 лева и ще работи с години щото няма кво да му се повреди, а предлаганото най-вероятно е с микропроцесор дето има изчислителна мощ да изтреля ракета в космоса, но ниска надежност.
Това е като да убиеш муха не с ръка, а с танково оръдие, щото е по технологично и еди кой си на майка си в гъза го правил така.
....с интерес чакаме схемата за 5-6 лева, че да не си играя да я мисля сам :P
за това подчертаното не бих се съгласил обаче.Ясно е че ДВГ и много по мощно от динамото като киловати.Мощността на второто е по важна в случая.Отдадената ел енергия от динамото зависи пряко от неговите характеристики(номинална мощност) т.е това си е една ел.машина в генераторен режим.Не съм 100 % убеден , но 8 киловатово динамо представлява една голяма машина, това в моята фиеста ми се види доста по малко от 8kw , дали щото колата е малка :mrgreen: ....но това не е важно.....чакам схема , обаче без да се режат кабели от инсталацията
Това което съм написал за процента консумирана мощност се отнася към мощността на целият двигател, а не на генератора(така беше описано и в първият линк за устройството). А иначе за генераторите за двигатели на Форд само за леки автомобили се конструират от 45Ампера/13.5Волта до 200Ампера/13.5волта (номинални стоиности).

А ето ти и схема за твойта колица на обща стойност не повече от 4 лева и то с включена цена на кабели и термошлаух за да се направи както трябва и не се реже нито един кабел.



Изображение
Изображение

Re: Модул за автоматично включване на фаровете

Публикувано: 03 ное 2009, 12:22
от mitaka_1
Виждам, че има доста мнения относно модула и за и против монтирането му. Berilii В тех. характеристика на халогенните крушки наистина си има спецификация за работното напрежение и температурата на работа за живота на самата крушка. Всеки производител си дава определени часове живот на своята крушка, този живот се определя от V nom. 14.4V и определени брой цикли на включване на крушката. Ако завишим с 10% това напрежение живота и се скъсява с 30%. от там при по високо напрежение тока става по голям и съответно отделената топлина на самата крушка. Няма крушка с нажежаема жичка било то халогенна или обикновена, който да изгори по бързо от намалено напрежение. Никъде не съм писал, че се спестява 5% консумация на ток! 5% се спестява от изразходваното гориво, като не се натоварва генератора. А това с зареждането с 8-9kw :shock: не мислиш,че е доста това са 625А ток! С подходящ инвертор за този ток на 220V няма да ти трябват услугите на електроразпределителните дружества ще си захранваш целия апартамент. Ако максимума беше 3% от капацитета на генератора, затова ли като си пуснеш фаровете се променят оборотите на двигателя? Би трябвало да не се усети нищо в натоварването му. Аз също искам да видя схемата, която ще съставиш за 5-6лв. дето да работи дълги години. Мога да направя модул ако има свободно време, който да ви включва фаровете на къси със 100% и да се включат фаровете когато запалите двигателя и като загасите да загасват и те или другия вариант е на този модул да се монтират два кондензатора на изходния кабел за да се увеличи силата на свенете на самата крушка и тогава да се монтира към късите светлини щом някой не го одобряват варианта с дългите.