Страница 1 от 1
Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 21 окт 2009, 17:18
от pux
Имам един дребен, но досаден проблем. Значи крушките на фаровете ми са къси/дълги в едно - H4, ако не бъркам. Куплонга на крушката се включва, посредством 3 кабелчета с клеми, които се събират в едно през едина пласмасова букса. Е тази букса мине, не мине и все се стопява. И на 2-та фара! На единия - при кабелчето за къс, а другия на масата. Сменям ги, ама все тая! Връзката не е хлабава ... и не мога да се сетя, какъв е проблема. Някакви идеи? Засега съм ги махнал, но не знам дали от това може да произтече някакъв друг проблем.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 21 окт 2009, 23:05
от bateto_toshko
Крушките ти с каква мощност са?Ако са с по голяма от предписаната от производителя , това може да е причината да ти се топи буксата.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 22 окт 2009, 11:24
от pux
Крушките са стандартни - 55W.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 22 окт 2009, 12:02
от HACKO
Ами ти изключи всички възможни варианти (хлабави клеми или мощни крушки), остава качество на буксите. Аз съм боднал 100W крушки и пак нямам проблем.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 22 окт 2009, 13:53
от pux
А де!!! След първите стопени букси си купих такива от МотоПфое! Същата работа. Единственото което ми идва наум е нещо крушките да не са наред все пак, нищо че са 55/60W. Ma Hella не ми се виждат чак толова ментеливи ... То затова и питам, де

.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 22 окт 2009, 18:29
от Ianaki
Ам че то Hella са си оригиналните!
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 11:15
от by_cec
Рефлекторите в какво състояние са ?
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 11:33
от maxpoint
by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 11:48
от by_cec
maxpoint написа:by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 12:38
от maxpoint
by_cec написа:maxpoint написа:by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.
И как ще се отрази това на буксата ,че нещо не се сещам

Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 12:57
от peterdi_bg
Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.
Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.
Това с топенето при масата ме притеснява, а проблема може да не е изобщо там, просто там имаш нагряване, и при мене често е имало проблем на едно и загряване на друго място, където има букса или ключ.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 13:29
от by_cec
Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.
Да, точно това имам предвид. И ако рефлектора е метален ,на него няма да му проличи, но на пластмасовият куплунг подгрят до 200 градуса токът ,който протича през контактните му пера ще подпомогне стапянето в локално място. Както повечето от нас знаят специфичното съпротивление на металите се повишава с повишаване на температурата т.е. процеса е лавинообразен. Надявам се това да е достатъчно достоверна хипотеза.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 13:31
от peterdi_bg
Има логика и то доста.
При мен тия букси никога не са се топили. Съдейки по вида им, са оригиналните. Единия фар е сменян, другият не знам. Но според мен по-скоро има проблем с ток, отколкото с прегряване от фара.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 11 ное 2009, 14:33
от bateto_toshko
pux написа:Имам един дребен, но досаден проблем. Значи крушките на фаровете ми са къси/дълги в едно - H4, ако не бъркам. Куплонга на крушката се включва, посредством 3 кабелчета с клеми, които се събират в едно през едина пласмасова букса. Е тази букса мине, не мине и все се стопява. И на 2-та фара! На единия - при кабелчето за къс, а другия на масата. Сменям ги, ама все тая! Връзката не е хлабава ... и не мога да се сетя, какъв е проблема. Някакви идеи? Засега съм ги махнал, но не знам дали от това може да произтече някакъв друг проблем.
добре де , защо не пробваш със някакви обикновени крушки временно , ако пак прегаря , значи не е от крушките.Има едни евтини китайски , масово ги продават.Аз бях в началото с такива , светят слабо , но и не са скъпи.
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 12 ное 2009, 09:04
от maxpoint
by_cec написа:Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.
Да, точно това имам предвид. И ако рефлектора е метален ,на него няма да му проличи, но на пластмасовият куплунг подгрят до 200 градуса токът ,който протича през контактните му пера ще подпомогне стапянето в локално място. Както повечето от нас знаят специфичното съпротивление на металите се повишава с повишаване на температурата т.е. процеса е лавинообразен. Надявам се това да е достатъчно достоверна хипотеза.
Не е достатъчна,хайде сега ти си направи един експеримент,вземи нова букса и нова крушка /без никакви рефлектори и тн./включи я и я остави да свети колкото време искаш и ми кажи дали буксата се е стопила ....
Повече няма да споря,достатъчно оспамихме темата на колегата >:D<:
Re: Крушки на фарове - проблемче
Публикувано: 12 ное 2009, 09:51
от фук-фук
Аз се сещам за две основни причини за прегряване на оразмерена електрична система:
1. Лоши връзки - автомобилните букси проявяват изненадващо упорство в това, да не осигуряват добър контакт. Моят скромен опит подсказва, че напоследък и WD40 губи битката с буксите.
2. Има утечка на ток. Някъде нещо опира от време на време и прокарва непредвиден ток по непредвидена верига.