Реле за климатик- Ескорт 1,6 16V

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
alexyo
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 04 сеп 2006, 11:41
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V 1993г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реле за климатик- Ескорт 1,6 16V

Мнение от alexyo » 26 окт 2009, 17:23

Привет колеги,

Проблемът ми е че не се вкл. перката на радиатора когато пусна климатика. 100% съм сигурен че преди се пускаше. Единственото реле което намерих да е свързано с перката е това: http://www.euro07.bg/catalog/image.php?id=79288" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Лошото е че струва 85 лв и не мога да ги дам само за да пробвам дали е от него. Има ли и други релета които да управляват перката на радиатора и дали знаете как бих могъл да пробвам дали моето реле е изправно? Самата перка си работи защото се вкл. когато колата загрее.

cgergov
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 14 юли 2007, 23:26
Модел на автомобила: escord
Status: Извън линия

Re: Реле за климатик- Ескорт 1,6 16V

Мнение от cgergov » 27 окт 2009, 22:45

Виж това колега дали ще ти свърши работа.То е от електронна книга за ескорт по която аз примерно си смених ангр. ремък.Ако имаш нужда от книгата се обади на скайп cvetan.gergov или cgergov@abv.bg и ще видиме как да ти я пратя.

Проверка на релетата
Функцията на дадено реле може да бъде проверена
най-лесно като то се замени с изправно реле.
Така се извършва проверката в сервизите. Тъй като
в домашни условия рядко е налице ново реле, се препоръчват
следните процедури при така наречените
работни релета, каквито са например релетата на
главните фарове и фаровете за мъгла.

• Измъкнете релето «1» от държача «2». На
фигурата в дясно е показано релето за фаровете
за мъгла.
• Първо проверете с помощта на уред за измерване
на напрежението дали през клема 30 на държача
на релето протича ток. За тази цел свържете
уреда с „масата" и пъхнете внимателно другият
му край в клема 30. Ако лампичката на уреда
светне, значи има електрическо напрежение. Ако
се окаже, че няма напрежение, проверете
веригата от положителния полюс на акумулатора
до клема 30 за прекъсване.
• С помощта на парче изолирана жица с оголени
краища направете верижен мост.
• С помощта на този мост свържете клема 30
(положителен полюс на акумулатора, винаги има
напрежение) с клема 87 на релето. Къде се
намират клемите на релето, е отбелязано на
релето или съответно на контакта.
• Когато при поставен верижен мост светят
например фаровете за мъгла, това означава, че
релето е дефектно.
• Когато фаровете за мъгла не светят, потърсете
прекъсване във веригата от клема 87 до фаровете
за мъгла, включително връзката „маса" към
релето и към фаровете според електрическата
схема.
• Ако е необходимо, поставете ново реле.

ogibogi
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 07 юли 2009, 12:20
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia комби 1995 г. Двигател DOHC 16V 90 к. с. (66 kW); Инжекцион "EFI"; Метанова уредба 2Х7 кг. (2 Х 40 л.) с "изпарител" (или там каквото е) "BRC ME" от Италия 100 kW с ел. клапан
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реле за климатик- Ескорт 1,6 16V

Мнение от ogibogi » 03 дек 2009, 14:01

Имам почти същият проблем! Перката се включва нормално от терморелето и след охлаждане се изключва. Но понякога се включва и сама на студен двигател с включването на контактният ключ, без да съм пуснал климатика! В кутийката има 2 релета. Долното (по-голямото) включва перката от терморелето и може да подава напрежение и при изключен двигател, като се натисне на ръка. Горното също го пуска, но само при включен контактен ключ. Проблемът ни с колегата е, че не знаем от къде идва захранването за това реленце. Махни капачето, колега и виж дали малкото реле затваря контакта при включване на климатика. Преди това може да го натиснеш на ръка при включено запалване за да видиш дали ще тръгна вентилатора. Електросхема на вентилатора на Escort 1.6 (90) 1995 г. при изпълнение с климатик не можах да намеря никъде!

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: Реле за климатик- Ескорт 1,6 16V

Мнение от Give_me_the_money » 08 дек 2009, 19:09

Здравейте колеги,случайно зачетох тази тема и аз имах същия проблем,с моя ескорт.Когато си пусна климатика и перката не тръгваше.Проблема го открих в реостата на перката.Просто при пускане на климатика перката трябва да тръгне на първа степен,тя е с две степени.Съответно когато загрееше малко след половината направо тръгва на втора степен ,в градски условия климатина не духаше студено за6тото първата степен не работи.От друг ескорт видях ,че когато пуснеш климата и перката тръгва да се върти лекичко.Свалих реостата и го сложих на моя ескорт,климатика ми почна да си духа както трябва студено,и вече много рядко минава половината от скалата и на втората степен перката почти не се чува да работи.Нз да ли съм бил полезен но пробле ми беше подобен. По малко вероятно е да е от реле.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта