Проблем със зареждането на акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 26 яну 2010, 20:13

Колеги имам проблем, с кайто се боря вече 3-4 години и съм почти на финала на силите си. Колата е Форд Ескорт 1995год., 1,3куб.см., бензин. От време на време ми свети лампата за зареждането на акумулатора. Лошото е, че явно от време на време не свети и акумулатора пак не се зарежда. Миналата година стоях на средата на пътя без ток. Смених алтернатор, купихме нов акумулатор. Тази година, около месец, след като започнах да карам постоянно на фарове проблема пак се появи. Смених пак алтернатор, но нищо не се промени. След като колата постои малко на светофари в задръстванията, започва да светва лампата за зареждането, радиото спира и се вклучва само, светлината на фаровете намалява. Карах колата пак на жичкаджия, каза че няма проблем. Само че определено има. Ще ви бъда благодарна за всякакви съвети.

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 26 яну 2010, 20:22

sonya_do написа:Колеги имам проблем, с кайто се боря вече 3-4 години и съм почти на финала на силите си. Колата е Форд Ескорт 1995год., 1,3куб.см., бензин. От време на време ми свети лампата за зареждането на акумулатора. Лошото е, че явно от време на време не свети и акумулатора пак не се зарежда. Миналата година стоях на средата на пътя без ток. Смених алтернатор, купихме нов акумулатор. Тази година, около месец, след като започнах да карам постоянно на фарове проблема пак се появи. Смених пак алтернатор, но нищо не се промени. След като колата постои малко на светофари в задръстванията, започва да светва лампата за зареждането, радиото спира и се вклучва само, светлината на фаровете намалява. Карах колата пак на жичкаджия, каза че няма проблем. Само че определено има. Ще ви бъда благодарна за всякакви съвети.
Нов алтернатор ли постави или от някоя морга го свали
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 26 яну 2010, 20:26

Нов

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от V. Todorov » 26 яну 2010, 20:33

Да неби да са ти много ниски оборотите?И на мен ми е правило фордчето такива мизерии, и прецаках акумулатора от ниски обороти.

sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 26 яну 2010, 20:36

Ами дъжи около 900 оборота, но преди да светне лампата падат, понякога. Не съм много сигурна дали всеки път.

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 26 яну 2010, 20:40

Кабелът от алтернаторът към батерията, оригинален ли е
Замасяването между купето и мотора, в изправност ли е
Предполагам, че си проверила и подържаш нивото на електролита в батерията
Последна промяна от Vladek на 26 яну 2010, 20:43, променено общо 1 път.
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от V. Todorov » 26 яну 2010, 20:42

Като подадеш газ гасне ли лампата,или продължава да свети?

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 26 яну 2010, 20:50

Имаш ли допълнително монтирани в колата ел.уреди или съоражения
Пишеш, че след като си започнала да вкл. фаровете ...
Крушките на фаровете и габаритите, с оригиналната мощност ли са (ватове)
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 26 яну 2010, 22:29

Единственото допълнително монтирано е касетофона, но първо е нов, второ последните седмици карам без да го пускам изобщо и няма промяна. Относно подаването на газ, в началото гаснеше. По принцип и сега гледам да държа колата на по-високи обороти по светофарите, но май вече не върши работа. Vladek, благодаря за идеята за кабелите и замасяването, утре ще проверя. Относно електролита на батерията, не е проблем. Крушките предполагам, че са с оригинална мощност. По едно верме изгоряха и двете крушки за късите светлини едновременно и са сменяни в сервиз.

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 26 яну 2010, 22:37

sonya_do написа:Единственото допълнително монтирано е касетофона, но първо е нов, второ последните седмици карам без да го пускам изобщо и няма промяна. Относно подаването на газ, в началото гаснеше. По принцип и сега гледам да държа колата на по-високи обороти по светофарите, но май вече не върши работа. Vladek, благодаря за идеята за кабелите и замасяването, утре ще проверя. Относно електролита на батерията, не е проблем.
Системата за зареждане на батерията, не е чак толкоз сложна и възлите около тази система, не са чак толкоз много.
Провери тези неща или по-добре, отиди при някой автомобилен жичкаджия (моделът и марката на колата, не са от особено значение).Ел.техникът ще замери възловите точки и ще ти каже от каво идва проблема.Три години са доста време ...страдание

Успех!
( драсни два реда, да ни държиш в ...напрежение)
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

Потребителски аватар
Sim3
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
Местоположение: Burgas
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Sim3 » 27 яну 2010, 11:30

По възможност погледни и изолацията на кабелите между алтернатор и акумулатор - при лоша изолация ще правят утечка към корпус и от там и няма да се зарежда акумулатора.
Изображение

sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 27 яну 2010, 19:08

Колеги, обещах да ви държа в течение и да кажа какво сме свършили днес. Оставих колата при мъжа ми и те с един негов колега цял ден се занимаваха с нея. Алтернатора е свален отново и проверен зарежда си нормално. Кабелите са проверени, няма проблем. Пробвали са с нов акумулатор, но и с него няма проблем. Когато се запали колата и се натовари ел. мрежата, тока е около 14,00 волта, колко и трябва да си е и постепенно почва да пада до около 12,30-12,45.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от peterdi_bg » 27 яну 2010, 19:18

12,3V ако е при работещ двигател е страшно малко. Толкова ми показва на мене преди да запаля, като е седяла колата 8-9 часа на студа. При работещ двигател винаги са ми казвали, че напрежението трябва да е от 14V нагоре, даже и при някакви включени консуматори.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 27 яну 2010, 19:21

Зарядното напрежение на батерията трябва да е в границите 13.9 - 14.2 волта
Успяхте ли да локализирате веригата, от която се причинява този спад на зярядното напрежение
Последна промяна от Vladek на 27 яну 2010, 19:22, променено общо 1 път.
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

sonya_do
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 26 яну 2010, 20:08
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от sonya_do » 27 яну 2010, 19:24

Vladek написа:Зарядното напрежение на батерията трябва да е в границите 13.9 - 14.2 волта
Успяхте ли да локализирате веригата, от която се причинява този спад на зярядното напрежение
Ами не, то това е проблема :(

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 27 яну 2010, 19:26

sonya_do написа:
Vladek написа:Зарядното напрежение на батерията трябва да е в границите 13.9 - 14.2 волта
Успяхте ли да локализирате веригата, от която се причинява този спад на зярядното напрежение
Ами не, то това е проблема :(
Натоварвайте постепенно алтернатора
Най напред с парното, после с фаровете и т.н.
Трябва да се разбере при какъв товар ориентировъчно ...кляка ...алтернатора
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от peterdi_bg » 27 яну 2010, 19:30

Ако клемите които се закачат на акумулатора не са сменяни скоро, направо взимайте нови. Освен теста, който е описал Владек по-горе, първо пробвайте да оставите колата запалена известно време без допълнителни консуматори - напрежението не трябва да намалява. Ако намалява без да е пуснато каквото и да е, значи има проблем със зареждането. Ако почне да намалява чак като пуснете някой консуматор, трябва да му се прегледа веригата на токовете.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от maxpoint » 27 яну 2010, 19:35

peterdi_bg написа:Ако клемите които се закачат на акумулатора не са сменяни скоро, направо взимайте нови. Освен теста, който е описал Владек по-горе, първо пробвайте да оставите колата запалена известно време без допълнителни консуматори - напрежението не трябва да намалява. Ако намалява без да е пуснато каквото и да е, значи има проблем със зареждането. Ако почне да намалява чак като пуснете някой консуматор, трябва да му се прегледа веригата на токовете.
Петре,ти кога зе да разбираш от токове уа :-/:
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

Потребителски аватар
Vladek
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 14 яну 2010, 18:23
Модел на автомобила: Ford Tranzit - 2,5 D
Mercedes-Benz W124 - 250D - Automat
Mercedes-Benz W140 - S300TD
За повече контакти- ...използвайте разклонител
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от Vladek » 27 яну 2010, 19:36

sonya_do написа:Колеги, обещах да ви държа в течение и да кажа какво сме свършили днес. Оставих колата при мъжа ми и те с един негов колега цял ден се занимаваха с нея. Алтернатора е свален отново и проверен зарежда си нормално. Кабелите са проверени, няма проблем. Пробвали са с нов акумулатор, но и с него няма проблем. Когато се запали колата и се натовари ел. мрежата, тока е около 14,00 волта, колко и трябва да си е и постепенно почва да пада до около 12,30-12,45.
Тия почернените пасежи, провокират някои въпроси в мен
Как установихте, че сваленият артепнатор, зарежда нормално
Като сложипте новият акумулатор, има или няма проблеми и за какво време го тествахте
Изображение
Шофьорски стаж 28-29г.

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със зареждането на акумулатора

Мнение от maxpoint » 27 яну 2010, 19:44

Владо,мноо си прав братчед,ама ако знаеш колко си прав _friends_ проблема е че хората се опитват да си помогнат сами а явно нямат идея от ел вериги и други такива глупости като напрежение ,ток и бля бля,някой нагоре беше насочил да отидат при ел спец,но има много фактори които може би ги спират........

п.п. Не стаа от тук и с два поста да се обясни нещо ,което се учи с години
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта