Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
THB
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от THB » 19 фев 2010, 20:07

Здравейте, преди време гледах в някакъв онлайн магазин да се продават само тези пластмастки (бленди) които са пред късата светлина на фара.Днес търсих около 2 часа и не можах да намеря никаде такива в нета.ако някой знае такъв онлайн "шоп" кадето да се продават моля да сподели. Става дума за мондео Мк1
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от Mondeo18TDI96 » 21 фев 2010, 14:33

Офф-лайн трябва да ги има в любимото на цял форум МотоПфое (2х25лв или нещо от тоя род)!
Аз за моя таралясник от 4-5г се канех да ги сменям ... ама вече му мина времето :)

Потребителски аватар
sharky4455
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 28 яну 2009, 20:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от sharky4455 » 09 апр 2010, 19:11

А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от Nikola Iordanov » 09 апр 2010, 21:07

sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .

Потребителски аватар
sa6eeev
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 мар 2010, 20:10
Модел на автомобила: ford mondeo kombi 1.6 16v 1993r. с АГУ ФОБОС
Местоположение: плевен
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от sa6eeev » 09 апр 2010, 22:24

колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от Nikola Iordanov » 10 апр 2010, 20:40

sa6eeev написа:колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.
За теб е добре , а за тези срещу теб как е ,задавал ли си си този въпрос някога .Дали пък не си от тези "Аз да съм добре пък на тези срещу мен ....................................."

Потребителски аватар
sharky4455
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 28 яну 2009, 20:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от sharky4455 » 12 апр 2010, 16:51

Nikola Iordanov написа:
sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .
Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянката :D ) какво ли не пробвах по-силни крушки с 30% повече незнам с какви екстри още и разликата е супер малка...
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от Nikola Iordanov » 12 апр 2010, 21:12

sharky4455 написа:
Nikola Iordanov написа:
sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .
Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянката :D ) какво ли не пробвах по-силни крушки с 30% повече незнам с какви екстри още и разликата е супер малка...
Само щипки метални без лепило или силикон , махаш щипките с една отверка ,след което стъклото лекичко с отверката го отлепяш от гуменото уплътнение като не го напъваш мното силно за да не го спукаш.Пробвай първо на това което ти е за смяна .

Automatic
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 дек 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8 16V & Opel Vectra A
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от Automatic » 02 май 2011, 22:09

Някой може ли да сподели как се сваля фара, че днес го гледах, но не ми стана ясно? :cry:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео

Мнение от tropper » 03 май 2011, 10:03

Вариант А (официален):
А.1 сваляш кората под бронята - няколко винтчета
А.2 сваляш бронята - 4 гайки
А.3 сваляш двата мигача - по един болт в ъгълчето м/у фара и калника + по 1 букса на мигач
А.4 сваляш декоративната решетка с емблемата
А.5 сваляш сглобката с фаровете - два болта отстрани под мигачите, два болта под декоративната решетка + по 1 букса на фар
А.6 на всяко стъкло има по 7 клипса - 3 отгоре, 1 от вътрешната страна (към емблемата), 3 отдолу - внимателно с права отвертка, може да подложиш плътен парцал (примерно брезент или дънки) ако те е страх да не нараниш нещо с отвертката, но съм го правил и без парцал без да е имало последици
А.7 м/у стъклото и пластмасата има гумено уплътнение, което с годините е залепнало - внимателно пъхаш отвертката с парцал в процепа за да надигнеш стъклото, докато отлепи
после по обратния ред
- накрая реглаж на фарове :!:

Вариант Б (мързелив):
Б1 - виж А.3
Б2 - виж А.4
Б3 - виж А6 - сваляш само горните 3 + 1 страничен клипс, защото не си махнал бронята
Б4 - виж А7 - само отгоре отваряш внимателно - отваря се около 3-4 см, достатъчно, колкото да бръкнеш и да смениш блендите
тука можеш да минеш и без реглаж на фаровете, ама го провери все пак

Първия път като го правих (беше вариант Б) го направих за около 40 мин, щото много внимавах и умувах как и откъде. Опитен човек ще го направи за 10-15 мин.
В МП процедурата (слино се надявам по схема А :) ) струва 1час и 50 мин. + още 10мин регулиране на фарове - 2ч. х 50лв/ч.ч (май?!) = 100лв - Честито!
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта