проблем с динамо+индикацията на таблото

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от sstoyanov » 21 фев 2010, 17:05

Здравейте,

при запалване на двигателя динамото започва да зарежда едва след изфорсиране. Разбрах, че това е свързано с индикацията от таблото, която играе ролята на нещо като бушон. Въпросната индикация не свети. Лампичката е здрава - пробвах да разменя тази за акумулатора с тази на маслото при незапален двигател, и свети само маслото. Къде може да е проблема?

Благодаря.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от cockyhotty » 21 фев 2010, 23:14

Напълно вероятно е блок реле-регулатора да е изгорял. Запали колата и провери напрежението на акумулатора с мултицет. Трябва да е над 14 V задължително. Ако ги качва чак след форсиране, може да е реле-регулатора както споменах или самият алтернатор.

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от sstoyanov » 22 фев 2010, 04:42

Да, качва ги след форсиране. Извинявам се за невежеството си, но къде се намира този реле-регулатор?

едит: ще го замеря пак днес, но преди няколко месеца като сменяхме акумулатора от магазина го мериха - качваше някъде до 13.85 или 13.9 не се сещам, но ми завериха гаранцията.

Потребителски аватар
toshako
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от toshako » 22 фев 2010, 07:32

Здрасти, колега. Регулатора се намира на самия алтернатор. Представлява една бакелитова плочка, но няма да се мине без сваляне на алтернатора. Моят регулатор миналата година беше изгорял - акумулатора не се зареждаше и лампата светеше постоянно. Взех си такъв от Бош за около 50лв. и работата заспа. Поздрави и успех.

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от to6kooo » 22 фев 2010, 13:12

Ако след изфорсиране тръгва да зарежда проблема не е в регулатора на напрежението.Виж дали отива плюс до тънкия извод на алтернатора.През лампата в таблото взема + възбуждане и като вдигне обороти изгасва,щом въобще не светва а след вдигане на обороти зарежда започва да се самовъзбужда.Щом ти е здрава лампата може да има скъсан кабел или изобщо да няма + на лампата в самото табло.

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от sstoyanov » 23 фев 2010, 05:15

Това ще го проверя днес след работа. Изскочи и друг проблем - когато колата е изгасена за 12-13 часа акумулатора пада, а нямам никъде късо. Динамото си зарежда, защото вчера сутринта я запалихме на бутане и карах на фарове без грижи, а нямаше ток и за радиото дори когато влязох в колата... Питах в един сервиз до работата и им обясних какво е положението - не можах да разбера какво точно имаха в предвид, но беше свързано с тази лампичка. Общо взето казаха, че няма проблеми - като карам колата всичко ще е ОК, но когато стои акумулатора ще пада. Не виждам логика, но и нямах време да се интересувам повече...

Днес ще видя с мултицета тънкото кабелче на динамото дали има + и кой кабел от таблото е за тази лампичка, и ако се наложи ще пускам друг кабел до акумулатора.

Благодаря ви!

Потребителски аватар
toshako
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от toshako » 23 фев 2010, 07:39

Здрасти, относно падането на акумулатора - за да си сигурен при изключени всички консуматори и изваден ключ откачи едната клема на акумулатора и с мултицета виж дали тече ток, т.е. дали има някаква консумация. То е нормално да има малка консумация - например от stand by на касетофона. Няколко mA не са проблем ама щом за толкова бързо пада акумулатора или има голяма консумация или акумулатора не става. Това от мен, поздрави.

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от sstoyanov » 23 фев 2010, 20:09

Откачих ги, и консумацията наистина е малка. Проблемът с падането се оказа най-вероятно изкривена клетка... динамото зарежда на 14.5V на свободни обороти, но с мултицета забелязах, че при откачена клема напрежението на акумулатора пада с една стотна през 10-ина секунди... кофти тръпка, но какво да се прави. Интересно ми беше, че на 5-6 секунди се вдига при стегнати клеми... по груби сметки за по-малко от половин час трябва да се зареди, така ли :shock:

Малка жичка не видях от динамото обаче... до колкото успях да проследя кабела който излиза от него - отива на една планка в стартера, където е закачен и плюсът от акумулатора. Трябва да надигна колата за да огледам пак, но... дайте идея как мога да разбера кое е кабелчето от големия сноп, което носи плюса до индикацията на таблото?

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: проблем с динамо+индикацията на таблото

Мнение от to6kooo » 23 фев 2010, 23:38

Има,има гледай внимателно,няма алтернатор само с един кабел.Не ти трябва дебелия + той отива до стартера и акумулатора :) Не малък а тънък кабел търси.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта