Фаровете за мъгла светят само на габарити
- moher_
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 14 мар 2008, 22:44
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1996
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Фаровете за мъгла светят само на габарити
Здравейте, имам халогени не че ги използвам много често но просто ме дразни това че те работят само на габарит.След включване на къси или дълги халогените изгасват. Ще се радвам ако някой може да помогне. Колата е ЕСКОРТ 1.6 16V 96г.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
Ами по правило и по закон, така трябва да светят фаровете за мъгла (халогените). На твоята кола това е направено автоматично, а не е дефект.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
Е той пише че когато включи късите фаровете за мъгла изгасват поне така го разбирам.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
Точно така, фаровете за мъгла трябва да се използват самостоятелно, без да светят основните. Габаритните светлини задължително трябва да светят винаги.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
Не е вярно това нещо
на всеки автомобил с оригинално монтирани фарове за мъгла условието е да се включат габаритите,след това къси или халогени или и двете заедно,лошото е че не се сещам на този ескорт от къде се включват-отделни ключове ли са или един.На Мондеото е един за всичките светлини и не е на лоста,от лоста само към дълги и обратно,така че не е нормално това,халогени трябва да могат да се включат и при включени къси и дори дълги светлини 


- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
На много коли виждам, че късите и халогените в бронята светят заедно.
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_17" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ЗДП - Чл. 74
1. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно. (но не става дума дали могат да светят заедно с късите? Или го пише по-точно някъде другаде - НАСКО вероятно може да каже; в ПП на ЗДП пък пише, че трябва да се включват едновременно с габаритите - каквото и да значи това).
2. (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.
А пък знаем, че закона масово не се спазва, та ни вадят очите най-редовно. Държат ги пуснати даже и на осветен път в града.
На мен обаче ми става интересно, тъй като моите халогени например имат светлина с преобладаващо насочване нагоре, противоположно на късите, които имат преобладаващо насочване надолу. Сиреч, трябва халогените да си ги смъкна да светят още повече надолу, че да ми осветяват изобщо пътя, а не дърветата над него. Щото при мъгла даже ще е по-зле, ако са пуснати халогените и осветяват във височина, мъглата ще ги отрази и съвсем няма да виждаме нищо.
Явно в случая разликата е в инсталациите или има някаква повреда. Бих попитал moher_ - винаги ли е било така? Защото може да се окаже, че схемата е направена да не може да се пускат фаровете и халогените заедно...
Факт е, че в мъгла дългите изобщо не помагат - много хора го пишат по форумите и съм се убедил лично, просто се самозаслепяваш. Но къси + халогени - това не знам как е, откакто ги сложих моите не съм попадал в такива условия че да изпробвам.
Още един цитат:
Когато са настроени така, от фаровете за мъгла в нормални условия просто няма смисъл, а в нормални условия през нощта дългите са си достатъчно силни при нормална настройка.
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_17" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ЗДП - Чл. 74
1. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно. (но не става дума дали могат да светят заедно с късите? Или го пише по-точно някъде другаде - НАСКО вероятно може да каже; в ПП на ЗДП пък пише, че трябва да се включват едновременно с габаритите - каквото и да значи това).
2. (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.
А пък знаем, че закона масово не се спазва, та ни вадят очите най-редовно. Държат ги пуснати даже и на осветен път в града.
На мен обаче ми става интересно, тъй като моите халогени например имат светлина с преобладаващо насочване нагоре, противоположно на късите, които имат преобладаващо насочване надолу. Сиреч, трябва халогените да си ги смъкна да светят още повече надолу, че да ми осветяват изобщо пътя, а не дърветата над него. Щото при мъгла даже ще е по-зле, ако са пуснати халогените и осветяват във височина, мъглата ще ги отрази и съвсем няма да виждаме нищо.
Явно в случая разликата е в инсталациите или има някаква повреда. Бих попитал moher_ - винаги ли е било така? Защото може да се окаже, че схемата е направена да не може да се пускат фаровете и халогените заедно...
Факт е, че в мъгла дългите изобщо не помагат - много хора го пишат по форумите и съм се убедил лично, просто се самозаслепяваш. Но къси + халогени - това не знам как е, откакто ги сложих моите не съм попадал в такива условия че да изпробвам.
Още един цитат:
Това го виждам при мен, като пусна фаровете за мъгла и снопът е широк и тънък - получава се една линия пред колата. Явно ще трябва да ги смъкна още много, за да са ефективни по описания горе начин.Фаровете за мъгла (незнайно защо наричани халогени, което е всъщност тип крушка) са ефективни единствено и само при мъгла, както се вижда и от името.
Това е така, защото те се монтират на най ниската точка отпред на автомобила и осветяват пътя ниско под мъглата. която винаги е на около 10-15 см. от настилката, където се наблюдава рязка разлика в температурата на земната повърхност и въздуха.
Обикновените фарове (къси/дълги) са високо, светят право в мъглата и водните капчици от които се състои тя разлагат светлината от което пред автомобила се появява познатата "млечно-бяла" пелена, която допълнително влошава нещата.
Поради факта, че в условия на намалена видимост (мъгла) се очаква колите да се движат със значително по-ниска скорост от нормалното, фаровете за мъгла са настроени да осветяват максимално интензивно къс участък непосредствено пред колата (достатъчен да се спре при необходимост) и значително по-широк сектор в страни от този, който осветяват нормалните фарове, за да се следят очертанията на пътя и своевременно да се забележат хора или животни, които биха влезли в обсега на фаровете (евентуално пред пътя на автомобила)
Когато са настроени така, от фаровете за мъгла в нормални условия просто няма смисъл, а в нормални условия през нощта дългите са си достатъчно силни при нормална настройка.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- moher_
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 14 мар 2008, 22:44
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1996
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
ами аз колата така я взех и се учудих като забелязах че халогените светят само на габарит. включването на халогените става от копчето за допълнителната светлина отзад самото копче е разделено на две за отпред и отзад а габарити къси и дълги се включват от лостчето до кормилото не че ми трябват толкова тея халогени ама на други колеги не е така светят и на къси и дълги явно някой е пипал нещо но не знам какво
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
Да има нещо което не е наред,трябва да мериш по копчето за халогените,явно при включване на къси изчезва някакъв плюс,нещо става там
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фаровете за мъгла светят само на габарити
При мен включването на фаровете за мъгла става и на къси и на дълги светлини и на габарити
. Снощи го пробвах и нямаше никакъв проблем.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта