Страница 2 от 6

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 27 май 2010, 18:32
от DigiPro
HACKO написа: Бъркаш ако очакваш на прегледа да ти регулират нещо. На прегледа само проверяват, как си подготвил автомобила. По принцип освен това дали светят, трябва да проверят и това дали са регулирани правилно (всеки пункт е оборудван задължително със стенд за проверка), но ако установят че не са, няма да ти ги регулират а ще ти пишат НЕ и ще те пратят да ходиш да си ги регулираш и пак да се върнеш. Както каза bateto_toshko, добре че не спазват стриктно процедурата, щото тогава никоя кола в Б-я няма да мине, за голяма радост на всички автомонтьори.
На пункта който ходя за ГТП едната година като ми провериха фаровете и единия светеше леко нагоре (след леко ПТП). Регулираха ми и двата срещу 5 лв и минах без проблем. Мерили са ми и изгорели газове, проверяват ходовата част за хлабини. Даже проверяват дали ми пръскат пръскалките на чистачките (на служебното рено не работеха и минах прегледа с уговорката че ще ги оправя).
Прегледите от година на година стават по подробни и по сериозни.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 27 май 2010, 19:00
от PcMan
Наско имах предивд не регулация, а въобще проверка нямаше, по този въпрос ми беше постинга ако се загледаш. Аз два пъти стенд не видях за проверка на фаровете само погледнаха дали свети всичко. 100% при повечето от нас е било така. Може да е задължително да ти ги проверят и да имат такова оборудване, но масово не се прави, поне при мен и до колкото знам от познати. И 100 постинга няма да променят този факт :)

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 27 май 2010, 19:24
от HACKO
Другия път се огледай за подобни устройства, може да има вариации на корпуса или статива, цвета най-често е червен.
Изображение
Изображение
Деяне, тези много съвестни бе (ще си изгонят клиентите), това да не е в Германия.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 27 май 2010, 19:28
от DigiPro
HACKO написа:Деяне, тези много съвестни бе (ще си изгонят клиентите), това да не е в Германия.
В Търново си е пункта. Даже и камера има в горният ъгъл на халето. Може и заради нея да са толкова съвестни.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 27 май 2010, 23:05
от methodboy
PcMan написа: Не ми примигват, много познати са карали срещу мене и съм им казвал загледайте се дал изаслепявам - не го правя. Не съм минавал реглаж защото не е задължителен и за такъв трябва да търсиш къде го правят като хората и да доплащаш още пари + време и нерви. Поради причините, по които аз не съм минал реглаж никой не минава и за това е така ситуацията - трагична.
Голф 3 мн го интересува дали заслепява, кво го е*е.. Утре някой няма да си ги регулира за да си го връща на вече нерегулираните коли :mrgreen: Добра ниво в част от ЕС.
Това нали се сещаш, че е довод който е меко казано смешен. Има си уреди които казват става нестава. Някой много по-умен от теб и от мен е определил кое как да свети и на какви изисквания трябва да отговаря. Попитах те понеже ти видях снимката на Фокуса и предположих че не си проверил как свети и дали не пречиш според уреда. И от тук нататък е безсмислено да пишеш за голфаджиите (много обичам да ги наказвам :lol:, и то с дизела а като съм с джипа сами се наказват) понеже ги вършиш същите. Ако минеш на тест и ти кажат да всичко ти е ОК според диаграмата не пречиш на никой. Ти си човека, но до тогава мисля че не можеш да се биеш в гърдите и да казваш моите фарове са супер дори и с ксенон.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 28 май 2010, 00:32
от kriki
nikolovvd написа:Когато ксенон се слага на обикновен фар (за налогенки) няма как да се регулира, поради простата причина, че ксеноновата крушка свети по цялата си дължина. Това неминуемо води до разпръскване на светлината, защото само средната част е във фокуса на рефлектора, а предната и задната част - не.
Затова ксенон монтиран на фар с рефлестор няма начин да мине на ГТП, ако няма лупа отпред, която да коригира хода на лъчите, които не са фокусирани. Такива коли направо трябва да се спират от движение, ако нямат сертификат, защото се води конструктивно изменение.
Който е внасял кола от САЩ знае колко проблеми трябва да реши, за да регистрира колата в България.
Да да даже аз викам, че свети не само крушката, а направо целият фар, и защо :censur: си мислите че при лупата няма фокусно разтояние и че може да се слага каквато ви дойде на акъла крушка и няма да има проблеми. Лупата не коригира нищо ако източника на светлина не е там където му е мястото. Има коли които излизат фабрично с ксенон, но фарът им е с рефлектор а не с лупа. И те ли са незаконни.

А защо никой не споменава че освен, че не са регулирани повечето от въпросните заслепяващи фарове са са производство на любимият на всички нас китай или тайван и са тип яката цигания с разни ейнжъл айс и така на татък,и съответно светлината при тях е фокусирана повече по дърветата около пътя отколото на самото пътно платно. Не сте ли съгласни, че въпросните фарове дори и с обикновенни халогенни лампи пак няма да минат теста. Колко са колегите които са си подменили счупеният фар с оригинален такъв производство на BOSCH, HELLA или какъвто там е бил фабричният, а не с DEPO примерно

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 28 май 2010, 18:48
от PcMan
methodboy пиши в скайп с тези нападки, това е форум не сбирщина. Къде видя подобно мое отношение към теб и другите, за да отвръщаш с подобно отношение? Срамота.
И да не са ми проверени не заслепявам - проверил съм не 1 път не от моята гледна точка а при каране срещу моята кола и нямам нищо общо с всяка втора кола с ксенон, която заслепява, кое по-точно не разбра? :roll: Това, че не съм минал истинска регулация и проверка (може би е направена от предния собственик, той е слагал ксенона) е факт и го разбрахме отдавна, повтори го 10ти пъти като малките деца, това не променя нещата, които аз и други съм видял с очите си в моята и други коли. Който е с китайски ксенон да бере ядове, моя не знам точно какъв е(ще разбера), но е свалян от скъпа кола и е далеч от китайския. :shock: До колкото знам имам магнитни превключвачи, които насочват светлината за дълги и къси, което помага да не заслепявам, но наистина не съм навътре в тези неща, ще ми се разяснят след като попитам.
Не видях как ще промениш и факта, че не ми правиха задължителната проверка, и на други познати такава не правят. Напдаките са едно, фактите друго. Или на снимките се вижда как светят фаровете ми или се вижда, че са слагани без да са регулирани. :lol:

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 28 май 2010, 19:31
от methodboy
PcMan написа:methodboy пиши в скайп с тези нападки, това е форум не сбирщина. Къде видя подобно мое отношение към теб и другите, за да отвръщаш с подобно отношение? Срамота.
И да не са ми проверени не заслепявам - проверил съм не 1 път не от моята гледна точка а при каране срещу моята кола и нямам нищо общо с всяка втора кола с ксенон, която заслепява, кое по-точно не разбра? :roll: Това, че не съм минал истинска регулация и проверка (може би е направена от предния собственик, той е слагал ксенона) е факт и го разбрахме отдавна, повтори го 10ти пъти като малките деца, това не променя нещата, които аз и други съм видял с очите си в моята и други коли. Който е с китайски ксенон да бере ядове, моя не знам точно какъв е(ще разбера), но е свалян от скъпа кола и е далеч от китайския. :shock: До колкото знам имам магнитни превключвачи, които насочват светлината за дълги и къси, което помага да не заслепявам, но наистина не съм навътре в тези неща, ще ми се разяснят след като попитам.
Не видях как ще промениш и факта, че не ми правиха задължителната проверка, и на други познати такава не правят. Напдаките са едно, фактите друго. Или на снимките се вижда как светят фаровете ми или се вижда, че са слагани без да са регулирани. :lol:

Колко автомобила има в българия, и колко водача на МПС-та има? Знаеш ли колко гледни точки има? Твоята гледна точка е субективна и не може да служи за база. Те и голфаджиите казват че не заслепяват ама ти като караш срещу тях ще ти извадят очите. КОй е прав в тоя случай ти или голфаджията? На око не се проверява. Има си уред, и ти го написах като минеш там тогава кажи минах теста и всичко ми е ОК. Тогава ще се съглася с теб.
И искам да ти разкажа един пресен случай от вчера. Стоя си аз в Дискавърито (Land Rover) и срещу мен Рейнж 2007-2008 година с фабрични ксенони ми вади очите. Аз решавам че той си кара на дълги и започвам да споменавам разни негови роднини. Обаче онзи взе че мина през неравност и спря да ме заслепява. Аз бях във висок автомобил и пак ме заслепяваше, ако този джип отиде на преглед няма да го мине по тази точка дори да е с фабричен ксенон. Разбира се ще се размине с един реглаж, но това трябва да го каже уреда.
А тия превключватели управляват една плака която ти определя диаграмата на насоченост и се поставят на едносекционни фарове с къси и дълги светлини заедно.

П.П. Може и на разграфена стена да се прави тая работа. Или от там като минеш ще се съглася. Дотогава никой не знае дали са ти наред или не.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 01 юни 2010, 14:15
от nikolovvd
Може всичко да ти е настроено както трябва и пак да заслепяваш. Достатъчно е да ти е пълен багажника с буркани и да не си направил корекцията от купето, ако въобще има такава.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 14 юли 2010, 21:13
от S_C
Повечето коли нямат корекция на височината на фаровете от купето.
При новите е автоматична и е доста сложно като принцип на работа.

За конвертирането-тези които карат коли с двусекционни фарове и Н1 крушки,спокойно могат да конвертират дългите светлини към HID без притеснения.За късите не става.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 06 авг 2010, 19:58
от ЯЛТА
E ние шофьорите служим само да попълваме бюджета на държавата , затова на никой не му пука , ако водата не е мътна как ще ловят риба . имам приятел с булгарено 10 с двигател от порше , ако знаете за какво става въпрос, бедна ви е фантазията около 300 кс. в реното на над 40 години ! закони да бе да ! къде !?

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 15 окт 2010, 21:44
от DTM
nikolovvd написа:Може всичко да ти е настроено както трябва и пак да заслепяваш. Достатъчно е да ти е пълен багажника с буркани и да не си направил корекцията от купето, ако въобще има такава.
S_C написа:Повечето коли нямат корекция на височината на фаровете от купето.
При новите е автоматична и е доста сложно като принцип на работа.

За конвертирането-тези които карат коли с двусекционни фарове и Н1 крушки,спокойно могат да конвертират дългите светлини към HID без притеснения.За късите не става.
@S_C :wink: , абсолютно дори на повечето коли с фабричен ксенон, няма възможност за регулиране на нивото на фаровете от купето. Има си система която ги регулира автоматично. Също и задължителното фароумивателно устройство е неразделна част от заводските ксенон системи.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 15 окт 2010, 22:39
от S_C
За тоя ефект не се бях замислял...просто го забелязах на една ит служебните коли и сега на моята го имам същия проблем...На малка кола,колкото и да я товариш,фаровете не дават голямо отклонение във височина.На комби...освен ако не е с някакво много твърдо окачване отзад...едно пликче домати от пазара вече те изкарва от регулацията за височина и...заслепяваш тия насреща.Сега на Мондеото е просто ужас...на празна кола отпред е като ден и никого не заслепявам,защото при разминаване с някой бус например,много ясно виждам къде е линията на фаровете-ясно очертана.Малко някакъв багаж да кача...и вече нищо не виждам-свети някъде в небето направо.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 25 дек 2010, 09:42
от angel.georgiev
Искам само да допълня, че цената на Ксенон Кит-а няма никакво значение. Аз съм на Volvo S40 с ксенон кит за 99 лв. от http://www.hid.bg" onclick="window.open(this.href);return false;, но фаровете на колата са с лупи, монтажа го направиха в Мото-Пфое и след това регулираха фаровете. Избрах си кит със светлинна температура 4300К като на заводските и искам да Ви кажа, че не заслепявам никого и като спра до Volvo S40 със заводски ксенон разлика във визията няма :)

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 16:27
от kkkc100
angel.georgiev написа:Искам само да допълня, че цената на Ксенон Кит-а няма никакво значение. Аз съм на Volvo S40 с ксенон кит за 99 лв. от http://www.hid.bg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, но фаровете на колата са с лупи, монтажа го направиха в Мото-Пфое и след това регулираха фаровете. Избрах си кит със светлинна температура 4300К като на заводските и искам да Ви кажа, че не заслепявам никого и като спра до Volvo S40 със заводски ксенон разлика във визията няма :)
да няма разлика защото твоите фарове са предвидени и за ксенон ама на какъв английски тр да го чуеш ?
цялата тема е за ИДИОТИТЕ ДЕТО СИ ЛЕПВАТ ЕДИН КИТ КСЕНОН ВЪВ КИРЛИВИТЕ ФАРОВЕ /които почти никога не са били регулирани/ и светят на всякъде по покривите на сградите чак !ако имаше как да всетнат и назад сигурно щяха да го правят ........ *banned*

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 16:37
от PcMan
И какво излиза, че е до реглаж на фаровете и използване на подходящ кит на подходящ фар (а малко са неподходящит ако кита и реглажа са ок).
Кои "повечето" коли нямат реглаж на височината на фаровете от купето. Сиерата ми на 21 години с ниско оборудване CLX няколко под ghia има такъв ел.реглаж с врътка. И фокуса ми има, и пак не е ghia, а zetec. За това и си позволявам хубав ксенон, 4300. Регулирани фарове, като е натоварена (много много рядко, такъв е живота около мен) си ги свалям. Познати са карали с/у мене, грам не заслепявам. Има големи ментаци ксенон, а ментаците си ги купуват хора с евтини и неподдържани коли, съответно нерегулирани фарове и възможно най-евтиняи кит, какъв да е резултата? Не ксенона ви е виновен, а бездарните хора. И нормални фарове са ме заслепявали, и лупи, и ксенон лупи, просто всек исе фокусира на ксенон кит за стотинки на голф 2 във фабричен рефлектор-нерегулиран. >:D<:

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 17:05
от Атанас
PcMan написа:И какво излиза, че е до реглаж на фаровете и използване на подходящ кит на подходящ фар (а малко са неподходящит ако кита и реглажа са ок).
Кои "повечето" коли нямат реглаж на височината на фаровете от купето. Сиерата ми на 21 години с ниско оборудване CLX няколко под ghia има такъв ел.реглаж с врътка. И фокуса ми има, и пак не е ghia, а zetec. За това и си позволявам хубав ксенон, 4300. Регулирани фарове, като е натоварена (много много рядко, такъв е живота около мен) си ги свалям. Познати са карали с/у мене, грам не заслепявам. Има големи ментаци ксенон, а ментаците си ги купуват хора с евтини и неподдържани коли, съответно нерегулирани фарове и възможно най-евтиняи кит, какъв да е резултата? Не ксенона ви е виновен, а бездарните хора. И нормални фарове са ме заслепявали, и лупи, и ксенон лупи, просто всек исе фокусира на ксенон кит за стотинки на голф 2 във фабричен рефлектор-нерегулиран. >:D<:
Нищо не излиза. Хората по-горе ти го казаха, и аз съм го казвал преди.
Има няколко директиви (който иска да ги търси, не ме карайте да ги цитирам), които регулират използването на ксенонови фарове. Най-грубо изискванията в момента са:
- фаровете да са конструирани така, че светлинният поток да бъде насочен на точно определено място в пространството. Тези места за левия и десния фар са различни. Това най-лесно се постига с оптична система с лещи (лупи).
- автоматично регулиране височината на фаровете - системи от датчици, монтирани по окачването на колата
- система за почистване на фаровете - пръскалки или чистачки
Не на последно място стъклата на фаровете имат специална маркировка, дали са подходящи за ксенон.
И още един път не на последно място - промените по светлинната уредба на автомобила се узаконават от организации като "Технотест".

Твоите фарове отговарят ли на всички тези изисквания?

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 17:42
от PcMan
Тези директиви от къде са, извинявай колега, чак ми стана забавно с тези датчици по окачването. Сигурно трябва да има и, датчици за остаряване на пружините, да не се мине задължителния автоматичен реглаж с малко. *00120* Кой поток, халогенните крушки не светят ли и те във всички посоки. Ако рефлектора свети навсякъде с добър ксенон, ще свети навсякъде и с фабричните си крушки. Само вида светлина е различен. Всичко е липса на реглаж и скапани китове. Това, че е забранено да се променя фабричното оборудване на колата е вярно, но като си сменя джантите и вече ме спират от движение? Или като си сложа броня от фейс. Всичко това е така, но няа кой да го прилага. Ако не пречи даден кит на останалите, къде е проблема. Да почна да свалям спойлери, алуминиеви джанти и др., които не ми пречат, но по директива фабричното оборудване не може да се сменя. А газовите уредби ? А метана? Никой не казва, че са незаконни, но реално наистина има закон за фабричното оборудване и забрана на промяната му без изрични документи и разрешителни, какво разминаване. *00120* В САЩ всички коли са с вдигнати фарове заради пътищата, и всеки ти свети в очите на 2лентов, и то законно. А тук не можем да си признаем, че не всички китове монтирани на кола без лупи заслепяват, и че последното е основно от реглаж.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 18:37
от Атанас
PcMan написа:Тези директиви от къде са, извинявай колега, чак ми стана забавно с тези датчици по окачването. Сигурно трябва да има и, датчици за остаряване на пружините, да не се мине задължителния автоматичен реглаж с малко.
Вместо да се правиш на остроумен, отдели време да се ограмотиш малко.
Това са европейски директиви, които важат и тук.
PcMan написа: Само вида светлина е различен
Божееее, в днешно време физика не се ли учи :)): *00147*
Мислих да ти отделя малко време, но това разсъждение ме застреля

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 19:01
от Pyrhel
Атанас написа:
PcMan написа: Само вида светлина е различен
Божееее, в днешно време физика не се ли учи :)): *00147*
Мислих да ти отделя малко време, но това разсъждение ме застреля

Като изключим захранване, принцип на действие и т.н. неща, които отвън не се виждат, какво е другото различно?
Ксенона е една тъпа газоразрядна крушка, дето дава различен вид (цвят/сила) светлина. Т'ва е.