Нещо интересно за XENON-a

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Атанас » 19 яну 2011, 21:12

Pyrhel написа:... дето дава различен вид ... светлина...

Дали имаме още един, който е бягал от часовете по физика? :D:
Светлината е електромагнитно излъчване с дължина на вълната във видимия за човешкото око диапазон на електромагнитния спектър,

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Pyrhel » 19 яну 2011, 22:17

Да приемем, че съм избягал от часовете по физика :lol: ... И не мога да прочета какво пише в бг.уикипедиа.орг

Та к'во викаш е различното между светлината от крушка с жица и такъва с газов контейнер?

Говориш тука за някакви вълни във видимия спектър. И? Така и не мога да разбера за каква друга разлика говориш. 'Ко не те мързи, напиши разликите като
Та и ние да разберем поуката.
Чиърз.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от tropper » 19 яну 2011, 23:38

Понеже и аз от няколко дена съм с Ксенон и съм много доволен се заинтерсувах и...

http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 1_r098.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

... почвам да чета. Като разбера нещо конкретно ще го изкарам синтезирано.

Нищо страшно не пише.
Има една таблица според която трябва да се измери интензитета на светлинните петна, както и къде са цветовите граници.
В общи линии това е най-важното.

За "автоматично настройване" според окачазването не пише. Може някои автомобили да го имат като екстра, но дали това го прави задължително.
Ръчното, обаче, е задължително да го има.
Не видях да има изискване за фароумиватели.

ЕДИТ 2: Сайтът с всички изисквания за Технотест - приравнени с Европа/ООН:
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от tropper на 20 яну 2011, 00:06, променено общо 2 пъти.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от methodboy » 19 яну 2011, 23:44

Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Pyrhel » 19 яну 2011, 23:48

methodboy написа:Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
АГГХГХГХГХГХСХГухеръсхтгав4стхътдгф! МИСЛИМ! И ПИШЕМ! ... Ама на предната страница и се не види...
Pyrhel написа:Като изключим захранване, принцип на действие и т.н. неща, които отвън не се виждат, какво е другото различно?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от tropper » 20 яну 2011, 00:03

methodboy написа:...Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
Колеги, виждали ли сте такава крушка?

http://img2.tradeget.com/jojo20272027/K ... n_bulb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Балончето, което реално свети, е локализирано и е с диаметър около 8мм.... горе-долу колкото е и дължината на жичката.
Виж дали е на същото разстояние от цокъла, на което е и жичката - не съм го мерил, но предполагам че е. Щом има стандарт за фокусното разстояние, защо да не е спазен и при ксенон-заместител?

Все пак утре ще измеря фокуса на нормална Н1 и ксненон Н1.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от methodboy » 20 яну 2011, 00:14

Pyrhel написа:
methodboy написа:Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
АГГХГХГХГХГХСХГухеръсхтгав4стхътдгф! МИСЛИМ! И ПИШЕМ! ... Ама на предната страница и се не види...
Pyrhel написа:Като изключим захранване, принцип на действие и т.н. неща, които отвън не се виждат, какво е другото различно?

Отново не написа нищо смислено! Майтапите мисля бяха в друг раздел!
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Pyrhel » 20 яну 2011, 00:26

*00124* Ако щеш дрънкай някакви-никакви, ако щеш се заяждай... Каквото искаш - т'ва си прави и си мисли, че си написал ултимативния пост с мега якия отговор.
Още от оная тема се нервирах и спирам да се връзвам и да отговарям на твои постове.

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от amplified » 20 яну 2011, 05:16

http://cgi.ebay.co.uk/PHILIPS-H1-XENON- ... 43a1603810" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз туй съм си харесал, ама 460лева за двете ще ми дойде нагорно малко :D

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от methodboy » 20 яну 2011, 09:38

Pyrhel написа:*00124* Ако щеш дрънкай някакви-никакви, ако щеш се заяждай... Каквото искаш - т'ва си прави и си мисли, че си написал ултимативния пост с мега якия отговор.
Още от оная тема се нервирах и спирам да се връзвам и да отговарям на твои постове.
А ти какво написа? Всичко им е различно, а ще има ли промяна във фокусното разстояние? Светлинния поток дали ще е насочен по друг начин? Ще пречи ли това на другите участници в движението? Нищо подобно! Само гениално заключение "тъпа газоразрядна крушка". Като няма да кажеш нещо ново защо само спамиш не ми е ясно? А за коя тема съм те нервирал? Това може на лично да го разискваме(ако е за тестера пиши, да те светна колко пари си наврял където не трябва).
Поздрави!
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от urgan » 20 яну 2011, 10:08

За какво фокусно разстояние говориш?
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Атанас » 20 яну 2011, 10:40

Pyrhel написа:Да приемем, че съм избягал от часовете по физика :lol: ... И не мога да прочета какво пише в бг.уикипедиа.орг

Та к'во викаш е различното между светлината от крушка с жица и такъва с газов контейнер?

Говориш тука за някакви вълни във видимия спектър. И? Така и не мога да разбера за каква друга разлика говориш. 'Ко не те мързи, напиши разликите като
Та и ние да разберем поуката.
Чиърз.
Там е работата, че няма нищо различно. Светлината си е светлина, и дали е синя, червена или бозава, не е различен вид, а с различна дължина _friends_
Източниците са различни. Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Проблемът идва от там, че фаровете за първоначално вграждане в автомобилите минават през серия тестове, за да получат съответния сертификат, гарантиращ, че фаровете покриват определени норми. Общо взето нормите казват, че фарът трябва да осветя определена зона от пътя (с някаква дължина и някаква широчина), като тази зона има доста сложна форма, освен това интензитета на потока извън тази зона в определени точки не трябва да надвишава определени стойности. Първото условие трабва да бъде покрито, за да може фарът да изпълнява своите основни функции, а второто условие за да се гарантира, че фарът няма да заслепява околните автомобили. И тези фарове са тествани с определен тип лампа. "Нормалните" фарове с "нормална" халогенна лампа със съответната мощност. Има стандарти, които казват всяка една лампа със съответна мощност какъв светлинен поток генерира.
Какво се получава, когато на нормален фар сложим лампа, генерираща светлинен поток с по-голям интензитет?
-променят се "размерите на осветяваната зона" (всеки се радва, че на пътя е като през деня, но за автомобилите, които са отпред усещането е, че задния автомобил е с нерегулирани фарове и не спазва дистанция.)
-променя се осветеността на пространството, което е извън осветяваната зона. Ефекта отново е заслепяване на другите автомобили.
Ако вземем да разсъждаваме за правилното регулиране на фаровете, отново ще отидем у дерето :) Стендовете, които адашът е показал са прости уреди, които дават визуална представа за зоната на осветеност, като се разчита на това, че фарът е със стандартната за него лампа. Тези стендове не дават представа за осветеността на точките от пространството в АБСОЛЮТНА единица ЛУКС ( lx ). Ако стандарта казва, че в точка Х от пространството осветеността е примерно 10lx, и това условие е изпълнено, когато на фарът е монтирана "нормална" лампа, то ако на същия фар монтираме ксенонова осветеността ще бъде примерно 20lx - следователно заслепяваме. Ако успеем да регулираме фарът така, че в точка Х осветеността да е 10lx (съвсем условно), то зоната на осветеност няма да има нищо общо със стандартната - ще забием фаровете да светят 10м пред нас, и нищо няма да виждаме.
За да може фарът да покрие изискванията се налага ползването на оптични системи, системи за почистване на фара, както и за динамично регулиране височината му.
- оптична система - за изпълнение на условията за размери и форма на осветявани и неосветявани зони.
- система за почистване - при замърсяване стъклото на фара, същото започва да разсейва светлината по друг начин и се променя осветеността на уловната точка Х
- система за динамично регулиране наклона на светлинния поток - като горните две

Тези неща са описани в регулацията, касаеща източници на светлина, генериращи светлинен поток над някаква стойност. Същата регулация се отнася и за по-мощните халогенни лампи.

Никой не може да забрани производството и продажбата на ксенонови лампи за вграждане в нормален фар, както и на по-мощни халогенни лампи. Не е забранено на комбайна, трактора или състезателната кола (все МПС, които не се движат при нормални условия по "нормалните" пътища) всеки да монтира каквото си иска.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Pyrhel » 20 яну 2011, 11:06

Добре, благодаря за подробния пост и със сигурност ще бъде полезен на някой. И все пак дължината на вълната отвън (за нас, простите юзъри на фарове) се изразява в цвета и светлоотделянето. А че светлината е светлина, дали ще е от запалката в джоба или от идеално черно тяло - предполагам, че на всеки му е ясно.

За безхаберното слагане на "ъъъ, глей кви найтбрейкърки си взех уее" и за ксенони не съм спорил и няма да споря. Отвратително е и фаровете стават като за гълъби. Всеки ден всички виждаме какъв е резултатът.

Имам точен пример кое как свети - имам кола с фабричен ксенон с лупи и друга, която пак е с фабричен ксенон, но без лупи - има разлика в ксеноновите крушки, които са за фар с или без лупа, а за жалост има хора, които прескачат това условие.

Според мен тук говорим за едно и също нещо и засега споделяме една и съща идея за анти-произволието с фаровете. А че на село някой на трактора ще си сложи прожектор от ломомотив на челото - да слага, да, там не пречи на никого. По пътя обаче ми пречат, както ми пречат и тия, дето карат на дълги.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от tropper » 20 яну 2011, 15:08

tropper написа:...Все пак утре ще измеря фокуса на нормална Н1 и ксненон Н1.
И тъй - резултати:

"Нормална" халогенна крушка с нажежаема жичка H1:
Дължина на нажежаемата жичка: 7мм
Разстояние от цокъла до средата на жичката: 27мм

Ксенон /китайски, какъвто сложих на мойта кола/ H1:
Диаметър на балончето, в което става газовият разряд: 7мм
Разстояние от цокъла до центъра на балончето: 27мм
methodboy написа:...а ще има ли промяна във фокусното разстояние? Светлинния поток дали ще е насочен по друг начин? Ще пречи ли това на другите участници в движението?...
Митът е разбит! :P /поне за мойте крушки/

Колеги не искам да споря с когото и да било, но който може нека да даде малко факти. Всички знаем че не е хубаво, ама защо?
Все пак предположенята са хубаво нещо, но е важно да се обосноват с факти.

Ако някой помогне с разшифроването на картата на осветеност, която е в законовите изисквания, ще съм много благодарен. _friends_
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от urgan » 20 яну 2011, 16:40

Немога да разбера за какви фокусни разстояния говорите, в обикновен фар с ксенонова крушка няма нищо което да се фокусира :lol: Всичко там е разфокусирано. Мисля че Атанас най-добре се е постарал да напише какво защо и как.
Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Е те тва е, просто обикновения фар не е предназначен за толкова силен интензитет на светлината, затова заслепяват
Ако имам фар с лещи, там вече е съвсем друга работата дори и за фокусни разстояния можем да говорим :D
Изображение

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1208
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Яким » 21 яну 2011, 18:02

urgan написа:Немога да разбера за какви фокусни разстояния говорите, в обикновен фар с ксенонова крушка няма нищо което да се фокусира :lol: Всичко там е разфокусирано. Мисля че Атанас най-добре се е постарал да напише какво защо и как.

Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Е те тва е, просто обикновения фар не е предназначен за толкова силен интензитет на светлината, затова заслепяват
Ако имам фар с лещи, там вече е съвсем друга работата дори и за фокусни разстояния можем да говорим :D[/quote]
Тук и аз съм съгласен, защото е логично - ако мога да се изразя образно, това е като да си сложиш двеставатова крушка на нощната лампа. Ще те окьорави 8)

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Иван Вълков » 20 фев 2011, 22:57

Здравейте колеги, http://www.avto.bim.bg/index.php?page=p ... 1-98_m648/" onclick="window.open(this.href);return false; ето втв този линк мисля че е решението, за преправяне на стоков фар в фар с ксенон система. За мое голямо учудване вече ксенон крушките с баластите има за тях и лупи. Единственото което е по-трудно постижимо е преправянето на стъклото(разсейвателя) то тябва да е гладко за да не разсейва. Ако модераторите преценят че поста е реклама моля да бъде изтрит. Поздрави _friends_

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от Alexi » 21 фев 2011, 09:39

Какви ли не разсъждения изчетох тука .. с 2 думи монтирането на афтърмаркет ксенон е ЗАБРАНЕНО в почти цял свят ,вкл. ЕС ,без условия "ама аз не заслепявам" и т.н. .. а защо е забранено ? Това мисля че е ясно на всички карали срещу кола с монтиран ксенон на фарове които не са за ксенон ..

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1323
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от dimkar » 21 фев 2011, 20:02

Въпросът е, кога най-сетне и в България ще стане това.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12573
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нещо интересно за XENON-a

Мнение от HACKO » 21 фев 2011, 23:10

Няма да е скоро.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта