Страница 3 от 6

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 21:12
от Атанас
Pyrhel написа:... дето дава различен вид ... светлина...

Дали имаме още един, който е бягал от часовете по физика? :D:
Светлината е електромагнитно излъчване с дължина на вълната във видимия за човешкото око диапазон на електромагнитния спектър,

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 22:17
от Pyrhel
Да приемем, че съм избягал от часовете по физика :lol: ... И не мога да прочета какво пише в бг.уикипедиа.орг

Та к'во викаш е различното между светлината от крушка с жица и такъва с газов контейнер?

Говориш тука за някакви вълни във видимия спектър. И? Така и не мога да разбера за каква друга разлика говориш. 'Ко не те мързи, напиши разликите като
Та и ние да разберем поуката.
Чиърз.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 23:38
от tropper
Понеже и аз от няколко дена съм с Ксенон и съм много доволен се заинтерсувах и...

http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 1_r098.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

... почвам да чета. Като разбера нещо конкретно ще го изкарам синтезирано.

Нищо страшно не пише.
Има една таблица според която трябва да се измери интензитета на светлинните петна, както и къде са цветовите граници.
В общи линии това е най-важното.

За "автоматично настройване" според окачазването не пише. Може някои автомобили да го имат като екстра, но дали това го прави задължително.
Ръчното, обаче, е задължително да го има.
Не видях да има изискване за фароумиватели.

ЕДИТ 2: Сайтът с всички изисквания за Технотест - приравнени с Европа/ООН:
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 23:44
от methodboy
Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 19 яну 2011, 23:48
от Pyrhel
methodboy написа:Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
АГГХГХГХГХГХСХГухеръсхтгав4стхътдгф! МИСЛИМ! И ПИШЕМ! ... Ама на предната страница и се не види...
Pyrhel написа:Като изключим захранване, принцип на действие и т.н. неща, които отвън не се виждат, какво е другото различно?

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 00:03
от tropper
methodboy написа:...Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
Колеги, виждали ли сте такава крушка?

http://img2.tradeget.com/jojo20272027/K ... n_bulb.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Балончето, което реално свети, е локализирано и е с диаметър около 8мм.... горе-долу колкото е и дължината на жичката.
Виж дали е на същото разстояние от цокъла, на което е и жичката - не съм го мерил, но предполагам че е. Щом има стандарт за фокусното разстояние, защо да не е спазен и при ксенон-заместител?

Все пак утре ще измеря фокуса на нормална Н1 и ксненон Н1.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 00:14
от methodboy
Pyrhel написа:
methodboy написа:Като цяло всичко им е различно освен, че излъчват светлина. Има разлика газа в целия обем да излъчва светлина или волфрамова жица, поставена на определено място, не мислите ли?
АГГХГХГХГХГХСХГухеръсхтгав4стхътдгф! МИСЛИМ! И ПИШЕМ! ... Ама на предната страница и се не види...
Pyrhel написа:Като изключим захранване, принцип на действие и т.н. неща, които отвън не се виждат, какво е другото различно?

Отново не написа нищо смислено! Майтапите мисля бяха в друг раздел!

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 00:26
от Pyrhel
*00124* Ако щеш дрънкай някакви-никакви, ако щеш се заяждай... Каквото искаш - т'ва си прави и си мисли, че си написал ултимативния пост с мега якия отговор.
Още от оная тема се нервирах и спирам да се връзвам и да отговарям на твои постове.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 05:16
от amplified
http://cgi.ebay.co.uk/PHILIPS-H1-XENON- ... 43a1603810" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз туй съм си харесал, ама 460лева за двете ще ми дойде нагорно малко :D

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 09:38
от methodboy
Pyrhel написа:*00124* Ако щеш дрънкай някакви-никакви, ако щеш се заяждай... Каквото искаш - т'ва си прави и си мисли, че си написал ултимативния пост с мега якия отговор.
Още от оная тема се нервирах и спирам да се връзвам и да отговарям на твои постове.
А ти какво написа? Всичко им е различно, а ще има ли промяна във фокусното разстояние? Светлинния поток дали ще е насочен по друг начин? Ще пречи ли това на другите участници в движението? Нищо подобно! Само гениално заключение "тъпа газоразрядна крушка". Като няма да кажеш нещо ново защо само спамиш не ми е ясно? А за коя тема съм те нервирал? Това може на лично да го разискваме(ако е за тестера пиши, да те светна колко пари си наврял където не трябва).
Поздрави!

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 10:08
от urgan
За какво фокусно разстояние говориш?

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 10:40
от Атанас
Pyrhel написа:Да приемем, че съм избягал от часовете по физика :lol: ... И не мога да прочета какво пише в бг.уикипедиа.орг

Та к'во викаш е различното между светлината от крушка с жица и такъва с газов контейнер?

Говориш тука за някакви вълни във видимия спектър. И? Така и не мога да разбера за каква друга разлика говориш. 'Ко не те мързи, напиши разликите като
Та и ние да разберем поуката.
Чиърз.
Там е работата, че няма нищо различно. Светлината си е светлина, и дали е синя, червена или бозава, не е различен вид, а с различна дължина _friends_
Източниците са различни. Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Проблемът идва от там, че фаровете за първоначално вграждане в автомобилите минават през серия тестове, за да получат съответния сертификат, гарантиращ, че фаровете покриват определени норми. Общо взето нормите казват, че фарът трябва да осветя определена зона от пътя (с някаква дължина и някаква широчина), като тази зона има доста сложна форма, освен това интензитета на потока извън тази зона в определени точки не трябва да надвишава определени стойности. Първото условие трабва да бъде покрито, за да може фарът да изпълнява своите основни функции, а второто условие за да се гарантира, че фарът няма да заслепява околните автомобили. И тези фарове са тествани с определен тип лампа. "Нормалните" фарове с "нормална" халогенна лампа със съответната мощност. Има стандарти, които казват всяка една лампа със съответна мощност какъв светлинен поток генерира.
Какво се получава, когато на нормален фар сложим лампа, генерираща светлинен поток с по-голям интензитет?
-променят се "размерите на осветяваната зона" (всеки се радва, че на пътя е като през деня, но за автомобилите, които са отпред усещането е, че задния автомобил е с нерегулирани фарове и не спазва дистанция.)
-променя се осветеността на пространството, което е извън осветяваната зона. Ефекта отново е заслепяване на другите автомобили.
Ако вземем да разсъждаваме за правилното регулиране на фаровете, отново ще отидем у дерето :) Стендовете, които адашът е показал са прости уреди, които дават визуална представа за зоната на осветеност, като се разчита на това, че фарът е със стандартната за него лампа. Тези стендове не дават представа за осветеността на точките от пространството в АБСОЛЮТНА единица ЛУКС ( lx ). Ако стандарта казва, че в точка Х от пространството осветеността е примерно 10lx, и това условие е изпълнено, когато на фарът е монтирана "нормална" лампа, то ако на същия фар монтираме ксенонова осветеността ще бъде примерно 20lx - следователно заслепяваме. Ако успеем да регулираме фарът така, че в точка Х осветеността да е 10lx (съвсем условно), то зоната на осветеност няма да има нищо общо със стандартната - ще забием фаровете да светят 10м пред нас, и нищо няма да виждаме.
За да може фарът да покрие изискванията се налага ползването на оптични системи, системи за почистване на фара, както и за динамично регулиране височината му.
- оптична система - за изпълнение на условията за размери и форма на осветявани и неосветявани зони.
- система за почистване - при замърсяване стъклото на фара, същото започва да разсейва светлината по друг начин и се променя осветеността на уловната точка Х
- система за динамично регулиране наклона на светлинния поток - като горните две

Тези неща са описани в регулацията, касаеща източници на светлина, генериращи светлинен поток над някаква стойност. Същата регулация се отнася и за по-мощните халогенни лампи.

Никой не може да забрани производството и продажбата на ксенонови лампи за вграждане в нормален фар, както и на по-мощни халогенни лампи. Не е забранено на комбайна, трактора или състезателната кола (все МПС, които не се движат при нормални условия по "нормалните" пътища) всеки да монтира каквото си иска.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 11:06
от Pyrhel
Добре, благодаря за подробния пост и със сигурност ще бъде полезен на някой. И все пак дължината на вълната отвън (за нас, простите юзъри на фарове) се изразява в цвета и светлоотделянето. А че светлината е светлина, дали ще е от запалката в джоба или от идеално черно тяло - предполагам, че на всеки му е ясно.

За безхаберното слагане на "ъъъ, глей кви найтбрейкърки си взех уее" и за ксенони не съм спорил и няма да споря. Отвратително е и фаровете стават като за гълъби. Всеки ден всички виждаме какъв е резултатът.

Имам точен пример кое как свети - имам кола с фабричен ксенон с лупи и друга, която пак е с фабричен ксенон, но без лупи - има разлика в ксеноновите крушки, които са за фар с или без лупа, а за жалост има хора, които прескачат това условие.

Според мен тук говорим за едно и също нещо и засега споделяме една и съща идея за анти-произволието с фаровете. А че на село някой на трактора ще си сложи прожектор от ломомотив на челото - да слага, да, там не пречи на никого. По пътя обаче ми пречат, както ми пречат и тия, дето карат на дълги.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 15:08
от tropper
tropper написа:...Все пак утре ще измеря фокуса на нормална Н1 и ксненон Н1.
И тъй - резултати:

"Нормална" халогенна крушка с нажежаема жичка H1:
Дължина на нажежаемата жичка: 7мм
Разстояние от цокъла до средата на жичката: 27мм

Ксенон /китайски, какъвто сложих на мойта кола/ H1:
Диаметър на балончето, в което става газовият разряд: 7мм
Разстояние от цокъла до центъра на балончето: 27мм
methodboy написа:...а ще има ли промяна във фокусното разстояние? Светлинния поток дали ще е насочен по друг начин? Ще пречи ли това на другите участници в движението?...
Митът е разбит! :P /поне за мойте крушки/

Колеги не искам да споря с когото и да било, но който може нека да даде малко факти. Всички знаем че не е хубаво, ама защо?
Все пак предположенята са хубаво нещо, но е важно да се обосноват с факти.

Ако някой помогне с разшифроването на картата на осветеност, която е в законовите изисквания, ще съм много благодарен. _friends_

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 яну 2011, 16:40
от urgan
Немога да разбера за какви фокусни разстояния говорите, в обикновен фар с ксенонова крушка няма нищо което да се фокусира :lol: Всичко там е разфокусирано. Мисля че Атанас най-добре се е постарал да напише какво защо и как.
Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Е те тва е, просто обикновения фар не е предназначен за толкова силен интензитет на светлината, затова заслепяват
Ако имам фар с лещи, там вече е съвсем друга работата дори и за фокусни разстояния можем да говорим :D

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 21 яну 2011, 18:02
от Яким
urgan написа:Немога да разбера за какви фокусни разстояния говорите, в обикновен фар с ксенонова крушка няма нищо което да се фокусира :lol: Всичко там е разфокусирано. Мисля че Атанас най-добре се е постарал да напише какво защо и как.

Интензитета на светлинния поток, генериран от ксеноновата лампа е в пъти по-голям от интензитета на халогенна лампа.
Е те тва е, просто обикновения фар не е предназначен за толкова силен интензитет на светлината, затова заслепяват
Ако имам фар с лещи, там вече е съвсем друга работата дори и за фокусни разстояния можем да говорим :D[/quote]
Тук и аз съм съгласен, защото е логично - ако мога да се изразя образно, това е като да си сложиш двеставатова крушка на нощната лампа. Ще те окьорави 8)

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 20 фев 2011, 22:57
от Иван Вълков
Здравейте колеги, http://www.avto.bim.bg/index.php?page=p ... 1-98_m648/" onclick="window.open(this.href);return false; ето втв този линк мисля че е решението, за преправяне на стоков фар в фар с ксенон система. За мое голямо учудване вече ксенон крушките с баластите има за тях и лупи. Единственото което е по-трудно постижимо е преправянето на стъклото(разсейвателя) то тябва да е гладко за да не разсейва. Ако модераторите преценят че поста е реклама моля да бъде изтрит. Поздрави _friends_

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 21 фев 2011, 09:39
от Alexi
Какви ли не разсъждения изчетох тука .. с 2 думи монтирането на афтърмаркет ксенон е ЗАБРАНЕНО в почти цял свят ,вкл. ЕС ,без условия "ама аз не заслепявам" и т.н. .. а защо е забранено ? Това мисля че е ясно на всички карали срещу кола с монтиран ксенон на фарове които не са за ксенон ..

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 21 фев 2011, 20:02
от dimkar
Въпросът е, кога най-сетне и в България ще стане това.

Re: Нещо интересно за XENON-a

Публикувано: 21 фев 2011, 23:10
от HACKO
Няма да е скоро.