Проект спасение :Х

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проект спасение :Х

Мнение от essex » 09 авг 2010, 17:35

Просто незнам от къде да започна, днес отидох при Чичо ми с нагласата да изкърпиме дупката дето киселината от акумулатора се леее !!!!!!!!!
Ето снимки: http://pics.data.bg/albums/28268/%D0%B3 ... 0%BE%D1%87" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е резултат от 3 год. изтичане на киселина от акумулатора :oops:
Днес беше замерен акумулатора как се зарежда и вс е в норма, пуснаха ми мухата че може да е от и аз незнам как се казва, само знам че е при релетата ... да се разпоило нещо. Но прочетох в наръчника на Форд "от капачките илиза киселина - твърде виско зарядно напрежение или твърде високо ниво на електролита" и да днес наистина забелязах че излиза от капачките на кумулатора !
Пробмите са ДВА
1. Как махна таблото и как да махна инсталацията на парното където също е и климатика за да мога да изкърпя
и 2. Как да разбера какво точно кара акумулатора да си повръща течността и следователно да го спря това нещо!
Последна промяна от essex на 09 авг 2010, 21:26, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ужасът е пълен !!!

Мнение от essex » 09 авг 2010, 17:46

Дали може да е от регулатор на напрежението ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ужасът е пълен !!!

Мнение от essex » 09 авг 2010, 21:22

Няма ли кой да помогне :(:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от Sasho85 » 09 авг 2010, 21:51

Първо казваш, че сте премерили всичко и е в норми. Сега питаш за реле регулатора на напрежението. Първото е свързано с второто, а от капачките излизат изпарения и при топло време и при стар акумулатор.
И друго, киселината не се изпарява. Изпарява се водата в акумулатора.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 09 авг 2010, 22:02

да но как да ти кажа, целият е мокър в тая горещина от нищо(слагам си на ръката и щипе пари за 10 сек. време), утре ще взема друг мултицет и ще го премеря на ново, надявам се да е от този регулатор на напрежението и да сега се сещам че трее да разкача хидравликата за да сменя алтернатора, но дано да е това ... и имам друг въпрос как да демонтирам системата на парното + това че има и климатик и там влизат тръбичките дето нз как да ги откача навредими. погледна ли снимките , ако не си ги погледни и точно там дето се трябва да се кърпи има кече дето не мога да махна и казанчето за парното (което е пластмаса) от жабката ли да пробжам да свала казанчето и кечето или цялото табло да махам ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от HACKO » 09 авг 2010, 22:30

Аз, бих го изкърпил отвън без да свалям таблото, преди началото на заварките ще намокря обилно кечето със вода, все пак един човек със шише със вода (пластмасово със дупка на тапата), трябва да стои в купето да следи за пожар. Операцията е МНОГО опасна, но е изпълнима ако този който заваря знае какво прави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от S_C » 10 авг 2010, 00:18

Мазане дебело с епоксидна смола,отгоре парцали (стъкломат),пак епоксид и т.н. докато спре да тече от там.Това аз не бих се хванал да го кърпя и ми е чудно кой въобще ти е дал тая идея...Виж само що кабеляк върви до тая дупка...кечета има...ужас.

За батерията-наистина има само две причини да прелива електролитът-зверско презареждане или сте го препълнили над максимуа ако сте доливали дестилирана вода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 10 авг 2010, 01:37

отвън ще се прави, утре ще опитам да махна жабката и ще се опитам да махна и казанчето, но ми е по интересно как се маха айрбега :?: ако го демонтирам , има ли някакви уловки при махането и при слагането да не се отвоти :lol:
щото мисля да махна и онази част от таблото дето стой и самият айрбег
и още нещо може би най важното , как се маха инсталацията на парното там дето стой едно малко радиаторче ... има и климатик ... и въобще не ми е на акъла как да я демонтирам но да започна от някъде:
махам вс кабели дето мога да разкача, след това по малките елементи демонтирам , някакви жила има , някакви пластмасови зъбни колела и най-накрая кутията ??? На първата снимка е част от инсталацията
Последна промяна от essex на 10 авг 2010, 01:48, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 10 авг 2010, 01:45

и пак забравих ест нещо!
Според мен кипи или заради развален "регулатор за напрежение" или от платките нещо се е разпоило.
Кажете вие как мислите ? и някаква идея за лесно установяване на проблема щото като се замисля или целият алтернатор да сменя и да покарам 20-30 км или да разглобим таблото да извада там платките и да търся с една лупа до полуда :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от tropper » 10 авг 2010, 11:55

essex, първо мери, после "режи"!
Да хвнеш просто ей така да разглеждаш платки за лоши спойки не си е работа, да хванеш да сменяш алтернатори и прочие - също.

Свържи един мултицет с дълги жици към клемите на акумултора и го вкарай в купето и затвори капака, така че да можеш да караш. Мултицетът да е на обхват 20В (така че да се чете до 19,99В за да не ти е голяма грешката !). Карай малко по възможност с друг човек до тебе и гледайте мултицета в различни режими на двигателя - обороти, натоварване, както и при различна ел. консумация - нищо допълнително включено спрямо всичко възможно включено - къси, дълги светлини, светлини за мъгла, подгряване на стъкла, парно, запалка... Ел. консумацията я включвай и изключвай и наблюдавай какво става с напрежението при превключването.

Виж как е напрежението - ако се качва често и продължително(за над 2 секунди) над 14,5В, значи наистина имаш проблем със зареждането - т.е. имаш презареждане. Тогава търсиш вече проблеми с "платки" и алтернатор..

Ако не се качва - акумулаторът е зле.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 10 авг 2010, 13:10

tropper много благодаря ей сега отивам да правя и този вид диагностика преди малко купих нов мултицет и стойностите от замерване на акумулатора бяха следните - 12.3 в покой , 10.3 при запалване, 14 при 1000 оборота , 14.3 при 3000 оборота.
Но ще пробвам както каза и ти :) Казаха ми също да провам да замеря и самият алтернатор :lol: ама нещо не можах да намеря плюса и минуса по точно минуса .... сега ще видя в упътването за колата къде точно се намират на алтернатора и там ще замеря! ако всичко се окаже добре, то ще се сменя акумулатора значи а той е на 6-7 месеца и е в гаранция и ако могат да ми го сменят с нов :mrgreen:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от nikolovvd » 10 авг 2010, 13:25

essex написа:... не можах да намеря ... минуса...
Няма и да го видиш, щото си се подпрял на него! :D:
Целия двигател и купето са минуса! :D =)): *00202* *00935* *00940* *00930*
А напреженията са ти идеални!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от madboy » 10 авг 2010, 14:35

Мдам, аз залагам на прецакан акумулатор. Някъде по клетките, предполагам, дава на късо и затова кипи.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от Вейдър » 11 авг 2010, 00:00

:) Значи имах абсолютно същия проблем( и пак го имам :oops: ). Оправя се точно както е писал Наско. На мен акумулатора буквално щеше да ми падне в купето. Оправиха го мои познати тенекеджии срещу 60 лв.Доста добре се получи и само бяха свалили предния капак да не им пречи. "Скроиха" няколко парчета ламарина , завариха ги с телоподаващо, силиконираха, грунд и стана "кукла". Има едно голямо ОБАЧЕ .Наскоро,(около година след кърпежа)протече дъждовна вода в купето и ....о, УжасТ. Пак има дупка. Колкото тясната страна на цигарена кутия. Полудях. Значи има проблем с акумулатора, няма друго обяснение. Беше изкърпено много старателно и със съответните антикорозионни мерки. Значи проблема може да се оправи от тенекеджия, но задържително трябва са се провери и акумулатора.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проект спасение :Х

Мнение от essex » 11 авг 2010, 00:06

Направих това което tropper ми каза и пак всичко в нормите :lol: . НЕ Е АКУМУЛАТОРА ЗИМАТА ГО ВЗЕХ, СТАРИЯТ СЪЩО КИПЕШЕ ЗА ТОВА ЗА 2 и половина год. си замина !
Към 8 и нещо тъкмо излизах и на входа на блока ми срещнах един комшия дето работи в сервиз и не е младок ...
Описах му за какво става дума, каза: "чакай малко" . Взе си мултицета и отидохме да мери ... на включен климат, фарове и варове за мъгла, нагреватели на задното стъкло и радиото 14.3 и така 3-4 мин на 900 оборота да но ми каза че трее да падне поне на 13.8 и ми каза са ако ги изключиш то ще се качи сиг към 14.8-9 Мери и масата на двигателя и се оказа че не е добра и накрая ми каза че е от регулатора на напрежението и трябва да се смени :mrgreen: поне ми даде точно това което си мислех и сега трябва да си купувам нов алтернатор майче :| но мисля утре да сложа друг акумулатор и да го видя :D: та и него да прецакам
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 11 авг 2010, 00:14

Добре но имам още по голям въпрос вече, акумулатор-алтернатор ми стана ясно горе долу (трее да свалям пистов ремък и сервото ... за да го добарам алтернатора) НО искам да попитам как се маха инсталацията на на парното там дето е радиаторчето :shock: на първата снимка се вижда част от инсталацията. Никой не каза дали има идея как се сваля тая инсталация и не виждам как просо да разкача 2-те тръбички на климатика който влизат в нея нема нищо за отвиване :shock: и дали алтернатора от 92 год ескорт ще да ми свърши работа ???
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от Вейдър » 11 авг 2010, 01:03

:roll: А дали не може нещо да се направи с парчета алуминиева ламарина и лепене- смола или силикон. Алуминия лесно се реже и огъва. Аз смятам да опитам нещо такова, за да запуша новата дупка. а с акумулатора какво да правя, идея си нямам.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 11 авг 2010, 01:40

ми аз мисля да се изкърпи всичко веднъж завинаги! това значи че ще се сваля тъпата инсталация на парното, а днес ми дойде една идея, ако сложа някаква ламарина м/у кабелите, пластмасовото казанче и кечето дали ще може да се заварява спокойно :D: за да не свалям таблото !!! Утре ще сложа друг акумулатор и ще покарам с него ако и тои кипи си купувам друг алтернатор но се чудя дали да не сменя само регулатора на напрежение или целият алтернатор ? сложи и ти др акимулатор и пробвай според мен така ще се види
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от vargala81 » 11 авг 2010, 02:31

Вейдър написа::roll: А дали не може нещо да се направи с парчета алуминиева ламарина и лепене- смола или силикон. Алуминия лесно се реже и огъва. Аз смятам да опитам нещо такова, за да запуша новата дупка. а с акумулатора какво да правя, идея си нямам.
Взимаш си като мен сух и забравяш за кипенето. Във Асеновград има един магазин който в момента продава с 20% отстъпка, така вместо за 160 лв. го взех за 128лв. Акомулатора е Берга, и според уикипедия е Немски. Доволен съм! по- силно върти стартера от предишните два Български боклука 62 и 65 А,Ч които освен, че кипяха и във Ладата и във Форда, ами започнаха да дават признаци на свършване 2-3 месеца преди да им изтече гаранцията, а втората зима със сигорност си без акомулатор. Не съм чел внимателно инструкциите за експлоатация на обслужваемите акомулатори, но не си спомням някъде да пише, че напрежението трябва да падне на 13,8 в. след 2-3 мин. там си пише 14-14,4 в. Освен това на капачките има вентилациьонни отвори и лятото се изпарява електролита, затова и препоръчват да се забърсва със 10%-ов разтвор на амоняк, калцинирана сода или сода за пиене. Един мой приятел пък се оплака, че чисто нов акомулатор кипял, след като отишъл в сервиз за акомулатори там замерили и всичко било в нормите. Като проверили акомулатора се оказало, че електролита е бил с по-голяма или по-малка гъстота, не помня точно, но му го оправили и вече не кипи. Замерил си 12,3 в. в покой, а виж какви са нормалните стойности....12,7 волта или повече = акумулаторът е в добро
състояние
12,6 волта = акумулаторът е в нормално състояние
12,4 волта или по-малко = акумулаторът е в лошо
състояние, заредете го или го сменете. Не се хвърляй да сваляш алтернатора а пробвай със здрав акомулатор.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект спасение :Х

Мнение от essex » 11 авг 2010, 03:33

Страх ме е да отида до магазина който го купих и да замерят и да гледат и да се чудат и накрая да кажат че акумулатора е наред но колата го е скапала и да не ми признаят гаранцията, но ако случайно кажат че акумулатора не е наред, има ли начин да ми го сменят сегашния със нов ? :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта