ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paco_imperatora » 05 окт 2010, 13:03

Колеги търся ето това еку 94FB12A650CC "CULT". Това е ЕСС IV с вграден EDIS 4. Тоест, търся някой с Фиеста 1.8 , с кохто да ги разменим, за да видя дали проблема ми идва от ЕКУ-то. Проблема е, че не иска да контролира Ламбда сондата ,която си седи запечена на бедна смес- 0,17 Волта постоянно при каквито и да е обороти. Ако се намери някой с такъв компютър, ще съм благодарен ако ги разменим за проба.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paci » 05 окт 2010, 13:59

http://www.clubford.org/portal/content/view/33/54/

Информацията, която дава датчика във вид на напрежение или изменение на съпротивлението се използва от електронния блок за управление /ЕБУ/ за управление на пръскването при корИгиране на количеството подавано гориво.

Защо си решил, че ЕКУто трябва да контролира ламбда сонда.
Май ламбда сондата ти не е у ред.

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paco_imperatora » 05 окт 2010, 14:14

Чисто нова е от Ауто + 179 левки :( Тоест от това което чета ламбдата подава сигнал към еку-то и то определя волтаж-а. Как да тествам веригата за някой нагорял кабел. Като човърках един кабел който се закача на акумолатора видях че първит 20см се ронят и ги махнах и пак си го зкачих там, та възможно е други да имат подобен нагар, ама как да ги тествам?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от Любо » 05 окт 2010, 14:30

Това непречи да е дефектна, нали? Малк овероятно, но все пак.
Освен това тая сонда не е ли с 4-ри кабела? По цената съдя, че е универсална, т.е. не е с куплунга на края на кабелите. Кой ги е връзвал? Да не е омотано нещо връзването на кабелите й?
Ако смяташ, че по връзването няма никви проблеми иди в сервиз да я измерят - прави се с осцилоскоп, защото е най-сигурно.
Ако всичко е ОК, се проверява/т кабела/ите от сондата до ЕКУ-то. И ако и там всичко е на ред, тогава можеш да търсиш друго ЕКУ.

Оправи си инсталацията, че ще запалиш от нангоряла изолация...

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от stoy@n » 05 окт 2010, 15:02

paco_imperatora написа:Чисто нова е от Ауто + 179 левки :( Тоест от това което чета ламбдата подава сигнал към еку-то и то определя волтаж-а.....
ЕКУ-то не определя никакъв волтаж!Ламбда сондата-на база каква смес от изгорелите газове преминава през нея-дава сигнал на ЕКУ-то под формата на напрежение(волтаж) за да може ЕКУ-то да коригира горивната смес на двигателя.

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paco_imperatora » 05 окт 2010, 15:50

Ами да универсална е Ламбдата на Бош. Не я монтирах аз, а в сервиз, където са монтирали доста сонди, така че се съмнявам да не я е вързали добре. Те я замерваха по някакъв начин , ама не знам точно как. А как да тествам самата инсталция дали е ок. На самодиагностика не излиза да има грешки, тоест прекъснати вериги. но пък ако има нагар възможо ли е да е слаб сигнала?

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paco_imperatora » 06 окт 2010, 13:01

И все пак някой с този комп? :(

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от stoy@n » 06 окт 2010, 13:40

paco_imperatora написа:И все пак някой с този комп? :(
Ако си попълниш профила от къде си шансовете този "някой" да ти пише се увеличават :wink:

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ЕКУ Фиеста МК3 1.8 130

Мнение от paco_imperatora » 06 окт 2010, 22:30

От София съм, но бих се размърдал в радиус от 100-150 км ако трябва

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта