Страница 1 от 2
Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 28 окт 2010, 22:18
от dj_xclusive
На 2 месеца сменям лампи H4. Първият път си викам от лампите може да е. Смених я едната с някаква евтина след 2 месеца изгоря, купих си комплект Филипс за 32 лева след 3-4 месеца изгоря едната след още месец два и другата. Забелязах че докато карам вечер от време на време ми премигват фаровете(и двата едновременно започват да светят по слабо за около 1-2 сек. и после всичко ОК). Зачистил съм клемите, които са за лампата и пак без промяна. Ако някой е имал подобен проблем или знае какво може да е, нека да сподели, а ако даде съвети какво да меря и как още по добре.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 28 окт 2010, 23:22
от S_C
Все още не си си купил читави лампи,мен ако питаш.
Премери напрежението колко е,но не вярвам от там да излезе нещо.еФФтините лампи имат много кратък живот.А ако зачетеш другите форуми,ще видиш,че колегите непрекъснато реват от тоя Филипс,дето или по принцип си е пълен боклук,или вносителите са набълбукали пазара с ментаци...защото всички се оплакват,че крушки по 20-30 лева парчето им горят на 3 месеца.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 29 окт 2010, 14:15
от madboy
Да не би алтернатора да презарежда?
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 29 окт 2010, 23:33
от methodboy
А беше ли я изчистил? Няма значение че е нова и си има дунапренче никой да не я пипа. Следващия път преди да сложиш нова крушка я погледни на светлина, да видиш колко боклуци има по нея.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 30 окт 2010, 10:51
от Ianaki
Смени и релето за фаровете!
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 31 окт 2010, 18:16
от Kostadin21
Щом премигват като друса са ти хлабави пластините на самия фар.Като размърдаш жиците премигва ли или е стабилно?От това може да дава късо и да гори или изобщо да не са изгоряли а само да трябва да се наместят.Аз тъкмо днеска смених една крушка от миналата година която ми гори тъкмо като се застуди.Снощи ме спират куките и викат фара ти е изгорял,защо си със сини лампи габарити,дай сички книги,айде бегай са ама другио път като те фанем...поне разбрах и днеска си оправих крушката,че от утре нали е задължително денонощно с фарове!
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 19:52
от dj_xclusive
Крушките които съм вземал до сега са нямали боклуци по тях, иначе съм ги зачиствал както клемите на кабелите така и клемите на самата крушка и пак си горят. Иначе не премигват като друса, по скоро няма значение дали по равен път или в дупки. Даже не е премигване а все едно не им стига тока ама това става за 1-2 секунди. А релето как мога да го проверя.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 19:55
от dj_xclusive
methhodboy кое да изчистя стъкалцето ли? Може ли да гори заради това???
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 21:28
от methodboy
dj_xclusive написа:methhodboy кое да изчистя стъкалцето ли? Може ли да гори заради това???
Просто я забърсваш със сух парцал с който не си бърсал масло или нещо мазно. Колегата си ги сменяше през месец на служебната, и накрая на Горни Богров след поредните обяснения ни пуснаха с уговорка да спрем на следващата пресечка и да си сменим крушката. Извади чисто нова много се дърпа понеже исках да я изтрия, но след като му показах на уличното осветление колко мизерии има стъклото сам си я забърса. След това кара две години без да я пипа тая, а за предните два месеца смени 4. Автомобила правеше по около 2000-2500 км седмично.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 21:48
от Kamazabg
Колега, огледай си фаровете например за влага, запотяване. Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 22:46
от dj_xclusive
Ще прверя съпротивлението иначе не ми се запотяват фаровете
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 02 ное 2010, 23:54
от methodboy
Kamazabg написа:Колега, огледай си фаровете например за влага, запотяване. Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома
Е чак пък 0. Какво ще кажеш за около 3-4?
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 03 ное 2010, 08:55
от fordmaniac
Включи един мултицет и провери напрежението на акумулатора. Може да имаш презареждане и крушките са ти малък проблем. Акумулатора и той ще хвърли топа

.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 03 ное 2010, 19:17
от tropper
methodboy написа:Kamazabg написа:...Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома
Е чак пък 0. Какво ще кажеш за около 3-4?
Че ти е много грешен мултицета
Не може да е 3-4, защото там има 10А ток (при къси + дълги). Трябва да е максимум 0,1, ама това трудно се мери. Масово мултицетите имат отклонение около 0,5 ома.
При положение че гори крушки не може да се говори за голямо постоянно съпротивление, а за моментно прекъсване на връзката (при друсане, влага и т.н.).
Другото е да ги гори заради балона, както каза колегата по-горе...
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 03 ное 2010, 20:07
от dj_xclusive
Ако съм докоснал балона докато съм я слагам, може ли това да е причината?
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 03 ное 2010, 21:17
от methodboy
Ами то съпротивлението си е там, няма къде да избяга. Това че тече 10 А ток не го бърка. Бърка го тази формулка R=pL/S,където R(съпротивление), p(специфично съпротивление), L(дължина на проводника), а S(сечение). И всеки цифров уред произведен последните 15 години може да отчете 3-4 ома съпротивление.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 04 ное 2010, 09:41
от tropper
ОФФТОПИК: methodboy, поразсъждавай над "Закона на Ома" малко за да видиш дали 3-4 ома не му пречат при 10А и 12-14В...
Другото - за отместването на нулата на уреда - преди измерване на малки съпротивления се допират сондите една за друга и се отчита "нулевото" съпротивление, после се изважда от измерената величина.
Дали от пипане на балона гърми - не ми се е случвало и не мога да кажа със сигурност, но според мен е по-логично от замърсяване на балона да се спука самият той, а не да гори жичката.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 04 ное 2010, 20:36
от HACKO
Крушка гори от свръхнапрежение, не виждам как слаба маса (високо съпротивление), ще доведе до повишаване на напрежението върху крушката. По-вероятно да стане пожар.
Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 04 ное 2010, 21:03
от diesel1.6
Версията да са хлабаво монтирани фаровете или да опират където не трябва от тези неща да има вибрации обсъдена ли е?
С евтин уред трудно може да се мери съпротивление около 0 ома, но спокойно може да се мерят падовете на напрежение под товар. Тогава всичко е много точно. Просто правилна употреба на инструмента

Re: Горят ми лампите на фаровете
Публикувано: 05 ное 2010, 10:58
от tropper
HACKO написа:... не виждам как слаба маса (високо съпротивление)....
Ефектът се получава заради разликата в съпротивлението на волфрамовата жичка при нормална температура и когато свети. Като е студена съпротивлението й е ниско, протича голям ток, отделя се мощност която е до 10 пъти номиналната. Това е докато светне - за части от секундата. Светейки нормално (т.е. когато е загряла) съпротивлението е по-високо (3-4 пъти) и съответно токът и мощността са по-малки.
Когато обаче имаме лош контакт - това означава прекъсване на контакта от време на време, имаме прекъсване на тока, охлаждане на жичката малко под номиналната й температура, понижаване на съпротивлението й. В следващия момент контактът се възстановява - през жичката тръгва ток, по-голям от номиналния. В следствие на това колебание в температурата, имаме постоянно свиване и разширяване на материала и в един момент той не издържа и се къса.
Прекъсването се получава най-вече заради вибрации. Първоначално е спомогнато най-често от влага, която окислява контактите и намалява проводимата повърхност.
Другото нещо, което се случва едновременно с това -
лошият контакт става още по-лош контакт.
При прекъсване на контакта, в следствие на голямото dI/dt (рязко намаляване на тока през веригата) и наличието на макар и малка индуктивност на свързващите проводници се наблюдава пренапрежение в областта на прекъсването - т.е. между двете части на контакта. В следствие на това успява да се запали т.нар. "волтова дъга". В следствие на този разряд имаме прегаряне по повърхностите, между които е протичал разрада. Тогава контактът се окислява допълнително и става още по-лош, отколкото е бил преди дъгата.
Държа да почертая обаче че това пренапрежение е само в областта на контакта и не влияе на крушката - тя е с ниско съпротивление и й е необходим много по-голям ток, от този който минава през дъгата за да й повиши напрежението.