Страница 1 от 1

Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 10:01
от Doin
Откакто карането с дневни светлини е задължително непрекъснато треперя включил ли съм ги, забравил ли съм ги. Е, на два пъти се оказах че съм пропуснал да ги включа, но всичко се размина само с напомняне. Харесах си модул за дневни светлини, дори една фирма имат доста добри цени, но ... никъде не предлагат монтаж включен в цената. И това което ме спря най-вече е че всички модули изискват да се режат кабели, а дет се казва още не съм се нарадвал на Фокуса и не смея да пипам по инсталацията. Прочетох нещо в форума на Рено, откъдето гледам и се уча на Сценика на баща ми, а доскоро и на 19-ката ми - та там имаше една, според мен хитра и елементарна, идея. Необходими са 15 мин.свободно време и един зумер за забравени светлини (3,99 от Практикер). Червеното кабелче на зумера се връзва към + на запалката, а синия - към крушката за осветяване на запалката. Идеята е когато дадеш на контакт зумера да получава + и да пищи, а когато включиш и светлините изгасва. Направих експеримента вчера на Реното, че по-лесно му се сваля пепелника със запалката - работи. Другата Събота ще сложа и на Форда.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 11:46
от HACKO
Фордовете имат стандартна подготовка, само трябват две релета, но не се намират по моргите, защото са за скандинавските страни. Не съм проверявал в МП.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 13:39
от Doin
Къде ли не четох, колко пъти проверявах за инсталация за дневни светлини - няма заводска при мен, макар и да е джия и ...няма. А не ми се иска да променям нещо, затова ще си сложа зумерчето за да ми напомня да се протягам към ключа.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 13:58
от Pyrhel
Видях на един Форд Ка на волана беше залепен лист, на който с отровно розов маркер беше написано "ФАРОВЕ!!!" :lol:

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 22:03
от S_C
Със сигурност могат да се пускат дневни,но н Фокуса не му знам инсталацията и не знам там как точно става.Разработките в стил "инж. Ганев" у нас вкючват добавяне на резистор за късите-даваш контакт и късите светват на 50% мощност.Но от това нищо не пестиш,защото половината енергия си се губи в резистора.
Покрай тая идиотщина да се кара на къси зимата се нагледах на експериманти-то не са зумерчета,не са преработки на инсталации,релета,ксенони на светлините за мъгла...Пак ни карат да правим глупости по колите,пак това постоянно надхитряне с катаджии...хем да не се правят големи доработки,хем униформените да не се заяждат...
Трета или четвърта вече година се кара на къси зимата...как пък никой не седна да направи един анализ има ли смисъл това в нашите условия или няма...

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 29 ное 2010, 23:24
от HACKO
S_C написа:...
Трета или четвърта вече година се кара на къси зимата...как пък никой не седна да направи един анализ има ли смисъл това в нашите условия или няма...
Тъй като и аз съм от тези, които редовно забравям да включа фаровете, си задавам същия въпрос. Но преди няколко дена, отивам на работа сутринта в 7:30, не много гъста мъгла, но мъгла и насреща ми кола без фарове. Тогава си отговорих, ТРЯБВА защото сме тикви.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 30 ное 2010, 00:18
от PcMan
Дневни светлини имат смисъл. Но повечето ни коли не са толкова нови и нямат това нещо. А да пускаш задни габарити, предни габарити + предни къси светлини 2х55вата или 2х35 за ксенона си е налудничево и не много екологично, но наистина вдига видимостта - разумното решение е дневни сетлини, но или нямаме такива, или са скъп aftermarket, или.. Да са задължителни, но при ниска видимост през деня - мрачно, вали дъжд, не пече слънце, планинско - ей такива, а не от 1ви ноември до 1ви март, като ноември и февруари по цял ден слънце пече, през останалите месеци 50% от дните пак слънце и видимост..
Ззадължителни при ниска видимост и през деня с добро обяснение на понятието - това би решило проблема, но не го виждам реализирано.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 30 ное 2010, 10:28
от urgan
Аз съм на мнение че винаги трябва да се кара на светлини независимо зима или лято, лично мнение.
Наско само релетата ли става тази далавера с дневните светлини примерно при мондеото?

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 30 ное 2010, 14:27
от ftall
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 30 ное 2010, 15:21
от Doin
Само дето тази тема е за Фокус 2 и С Мах-а, и няма нищо общо с инсталацията на по-старите модели. В мануала намерих за дневни светлини на моя Фокус - пише там за езно реле С 1012, на друго място намерих за реле R 12 и бушони №14- 10А и № 25 - 15 А, само дето в моята кутия няма окабеляване на въпросните гнезда. Би било голяма благинка, но като няма - няма!

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 30 ное 2010, 23:55
от HACKO
urgan написа:Аз съм на мнение че винаги трябва да се кара на светлини независимо зима или лято, лично мнение.
Наско само релетата ли става тази далавера с дневните светлини примерно при мондеото?
На Ескорта, съм пробвал да имитирам релетата със мостове и става.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 09:48
от ЯЛТА
[quote="urgan"]Аз съм на мнение че винаги трябва да се кара на светлини независимо зима или лято, лично мнение.

А на някой, прави ли му впечатление, че при слънчево време, и включени фарове, МИГАЧИТЕ до тях, не се ВИЖДАТ така както трябва,- отчетливо ?

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 17:13
от GalinBelos
Аз си сложих най-обикновено реле за време което да ми включва само късите 6-8 секунди след като дам на контакт.
До автора - Ако не можеш да си направиш сам такова реленце ,отиди до някоя фирма за автоаларми не вярвам да те върнат и да не ти приберат парите .
Аз използвах ето тази схемичка http://hobby.neomontana-bg.com/kit88.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; само че си я направих сам защото имах елементите в гаража .

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 19:15
от fordmaniac
Doin написа:Харесах си модул за дневни светлини, дори една фирма имат доста добри цени, но ... никъде не предлагат монтаж включен в цената. И това което ме спря най-вече е че всички модули изискват да се режат кабели, а дет се казва още не съм се нарадвал на Фокуса и не смея да пипам по инсталацията. Прочетох нещо в форума на Рено, откъдето гледам и се уча на Сценика на баща ми, а доскоро и на 19-ката ми - та там имаше една, според мен хитра и елементарна, идея. Необходими са 15 мин.свободно време и един зумер за забравени светлини (3,99 от Практикер). Червеното кабелче на зумера се връзва към + на запалката, а синия - към крушката за осветяване на запалката. Идеята е когато дадеш на контакт зумера да получава + и да пищи, а когато включиш и светлините изгасва. Направих експеримента вчера на Реното, че по-лесно му се сваля пепелника със запалката - работи. Другата Събота ще сложа и на Форда.
Модула за дневни светлини е най-доброто решение. При него се включват САМО крушките за дълги или за къси и то на намален интензитет( 20-50 %). НЕ СВЕТЯТ предни и задни габарити, осветление табло, номер и други светлинки. Според западни изследвания, работещи габарити отзад пречат на бързото реагиране на задействане на стоповете. За това на всички нови коли при режим дневни светлини не свети друго. Икономия на зареждащ ток и ресурс. И голямо удобство. Ако решиш обади се, ще ти до свържа.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 19:28
от fordmaniac
[quote="S_C"]Със сигурност могат да се пускат дневни,но н Фокуса не му знам инсталацията и не знам там как точно става.Разработките в стил "инж. Ганев" у нас вкючват добавяне на резистор за късите-даваш контакт и късите светват на 50% мощност.Но от това нищо не пестиш,защото половината енергия си се губи в резистора. :?
За това, че нищо не се пести не си прав, сори. При две лампи по 55 Вата (110 Вата заедно) общото им съпротивление е 1.31 Ом. Ако се свърже резистор със същата стойност 1.31 Ом последователно на двете лампи, тока във веригата пада от 9.16А до 4.58А. Върху резистора се разсейва 27.48 Вата загуба в топлина, но общата мощност на веригата е 55 Вата.
Закон на Ом за последователни вериги.
А ресурса на лампите става мнооого голям.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 21:18
от PcMan
Разбира се, че е голям. Да не забравяме всички светулки в купето, както и осветлението на задния номер и двата габарита отзад по 5вата.
Също така да повторя, че и предните габарити работят заедно със къси/дълги това са още 2х5 вата!Най-малкото не разбирам и по принцип защо на къси и дълги трябва и предните габарити да светят до тях - без никакъв никакъв принос.
КП-то на дизелите да е 30% в най-добрите случаи (да не говорим на повечето обороти колко е ниска мощността,кпд сигурно го смятат на максималната мощност), на алтернатора е 50%, има и други загуби а като сумирате всички светулки (ако сте не сте с ксенон 35вата а 55вата отпред) сметката става 2х55 + 4х5 габарити + 2х5 (осветление на номера, може и пвоече от 5 да е не знам) + поне 10-20вата за светулки вътре = отива на 150вата, алтернатора трябва да изразходи енергия за 300вата за да направи 150, а тези 300 са 1кв от двигателя, има и други механични и немеханични загуби освен тези кпд-та. :| При ксенон е 20вата отдолу, но пак е зле.

fordmaniac ако наистина можеш да го свържеш този модул, само ми кажете от къде да го взема и колко ще ми струва. До тук имам оферта за 60лв за дневни дори с ксенона но са ми доста. Този модул с ксенон (би ксенон с магн.превключвачи) отпред ще сработи ли, примерно да не намаля неговия ампераж, но да изключва всички други глупости - осветление вътре, 4те гбарита и светлините на номера отзад. :roll: Безкрайно съм навит.

Doin това за релетата за дневни светлини на мк1 в кое ръководство го извади, в моето и тези в интернет няма дори информация консумативи като масло, ремъци и т.н. на колко км се сменят, остава и за дневни светлини да има, по скоро е някое по-специално ръководство?? :roll: :shock:

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 21:30
от synthez 3D
А ето и една още по-простичка схема за закъснение http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a ,за която сме си говорили още през далечната 2006 година и става за всеки автомобил.Не знам как да дам линк директно към мнението,но ще го намерите малко по-надолу в темата.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 01 дек 2010, 22:30
от Doin
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&t=42366" onclick="window.open(this.href);return false; - виж OhljovchO, или от тук :
http://uploading.com/files/ba9a5eb3/Foc ... anual.pdf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Доста е добро, на руски е.
А за другите ще се поразтърся допълнително.

Re: Забравяне на светлините

Публикувано: 03 дек 2010, 19:16
от fordmaniac
Този модул с ксенон (би ксенон с магн.превключвачи) отпред ще сработи ли, примерно да не намаля неговия ампераж, но да изключва всички други глупости - осветление вътре, 4те гбарита и светлините на номера отзад. Безкрайно съм навит.
Модула е с програмируеми функции и го очаквам в понеделник да ми дойдат няколко броя. Цена 45 лВ на модела без управление на габарити( добавя се реле в последствие) и 55 на по-сложния. Работи и с ксенони.