Страница 1 от 1

Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Публикувано: 14 дек 2010, 22:20
от rcancer
Здравейте,

Изчетох всичко, което излезе чрез търсене за въпросната клапа, но за ескорт няма такава тема.
Става дума за клапата, която превключва от къде се взема въздуха. При завъртане на ключа наляво би трябвало да върти въздуха в купето, а надясно от вън. През лятото ми беше спрял да върти вентилатора на 3-та степен и майсторите ми казаха че са сменили кабела - бил изгорял поради голям товар. Сега стана студено и прозорците постоянно са запотени. Преди (миналата година) когато завъртах да взема отвън въздух - запотяването изчезваше. Сега не е така и никак не е комфортно, а да не казвам, че е опасно.

Въпроса ми е някой знае ли как да проверя дали тази клапа наистина не работи, как да стигна до нея за да проверя в какво положение е. Дали може да се достигне до нея без да се сваля таблото и т.н. Според мен тя е електрическа защото няма никакви жила в таблото към въпросния превключвател.

Всяка информация ще е от полза.

Благодаря предварително!

Поздрави,
Камен

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Публикувано: 15 дек 2010, 12:23
от tropper
Всяка информация ще е от полза.
Здравей колега!

Давам инфо за Мондео МК1 с надеждата, че и при теб устройството е подобно и може да ти помогне.

При мен клапата се вижда като се свали жабката. Намира се точно над вентилатора и се вижда кога превключва. Самата клапа се управлява от вакуумен клапан, който се намира горе вдясно на вентилатора.

1) При моделите без климатик този клапан взима вакуум директно от копчето за посока на духането (средното). При изключено положение на копчето вакуума се насочва към тази клапа и тя се затваря, така че да е на позиция "вътрешна циркулация". При включено положение този вакуум се загубва (отива към другите клапани, които отговарят за посоките) и клапата преминава в позиция "външен въздух".
2) При моделите с климатик (т.е. с две посоки на степените на вентилатора) в посоката наляво (за вътрешна циркулация) от копчето излиза +12В за електромагнитен клапан. При оригинална комплектовка този клапан се намира в г*за на географията. Буквално. Т.е. някъде зад централната конзола, но зад парното - от към двигателя. До него трябва да стига некомутиран(независим) вакуум, вакуум от копчето за посоките и кабели: +12 от копчето на скоростите на вентилатора и маса. От него излиза един вакуум, която минава по горната задна част на тялото на парното и стига до вакуумния клапан за клапата вътрешен/външен. Ролята на електромагнитния клапан е
- когато няма сигнал от копчето за скоротите да свързва линията "вакуум от копче" - "вакуум към клапа", за да не духа студ отвън, когато си на "изключено"
- когато има сигнал от копчето за скоростите да свърже линията "независим вакуум" - "вакуум към клапа", за да преминеш към вътрешна циркулация.


Ако горното описание отговаря на случая при теб, то си мисля че по някаква причина електрическия клапан стои постоянно включен.

Успех _friends_

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Публикувано: 15 дек 2010, 15:41
от Nebhotep
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B5#p309725" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Публикувано: 15 дек 2010, 16:24
от rcancer
Здравейте отново,

Благодаря ви и на двамата, но втория коментар ще свърши отлична работа. Още утре ще пробвам описаното в линка... защо не съм го видял не мога да кажа ... Може би защото отначало не се говори за Ескорт.

Страшни сте!

Поздрави!
Камен