Странен проблем запалителна система
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Странен проблем запалителна система
Колата е тази от профила! Накратко за проблема. Преди известно време забелязах искрене на кабела на втори цилиндър и си помислих ваднага, че вече е време за смяна, тъй като кабелите бяха някаква куча марка. Закупих оригинални кабели Моторкрафт от Мото Пфое Люлин в София. Собственоръчно ги смених и уж проблема изчезна. Докато след 200-250 км. забелязах искрене на същия цилиндър. След като се разтърсих из форумите стигнах до заключението, че свещите (на 25 000 км. платинени) са свършили и затова пробиват кабелите. Закупих оригинални свещи Моторкрафт платинени и днес при масторите ми се засилихме да ги сменим. Сменяме свещите и шок, двигателя заработи ужасно, а кабелите с които работеше до момента си бяха същите. Измерихме два от оригиналните кабели, които установихме че искрят и действително бяха много зле. Старите свещи, които свалихме бяха в идеално работно състояние т.е. пробива на кабелите не е от тях. Сега дилемата е следната дали МП са ми продали скапани кабели или проблема идва от бобината. Засега съм назад със 160 лв. и проблема не е открит. Предстои да ходя на диагностика да замерим бобината какви стойности дава и ще видим. Но доколкото съм усведомен на ескорт бобината или работи или не. Моля за предложения!
Последна промяна от Nebhotep на 08 яну 2011, 19:46, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Някой да разясни принципа на работа на бобината. Възможно ли е да пробива кабели поради развалена бобина. Иначе има ток на всички свещи, но нещо кара кабелите да пробиват! Що е то?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Напълно е възможно, въпреки че досега съм чувал за избиващи свещи, заради бобината.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Добре Наско, кажи ми има ли вариант при пробила бобина колата да пали и работи почти без проблем, само с леко претрисане на празен ход? Четох във форума, че на ескорт бобината или работи или не! Единственият ясно изразен симптом е, че ми се вдигна разхода на гориво с 10%.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Аз губя ориентация, с по новите бензинки, но ми се струва че причина може да са така наречените токове на " ФУКО "- излишните токове, за абсорбирането на които при по старите автомобили, се монтираше кондензатор, на делкото .
Само хипотеза .
Само хипотеза .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
При мен няма делко, за пълен инжекцион става въпрос. Дайте ми повече инфо за високоволтовата бобина. Какви са симптомите за проблем?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Ами пали и върви нормално, само дето на две седмици хвърля свещи (при тебе явно са кабели), след смяна на бобината проблема изчезва. Не съм го виждал лично, но източника ми е надежден.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Бобината е повишаващ трансформатор,които в случая прави от 12В около 18-20000В. Като трансформатор, тя е направена от намотки.И кабела на вторичната е много тънак.Като от косъм.При пробив в изолацията при това високо напрежение и този тънак кабел е логично да изгори.Ама като се има в предвид,че за това напржение изолацията е доста добра,допускам,че е възможно да стане споика между два съседни проводника и от там да се промени напрежението на изхода.Малко вероятно и ми звучи като виц,но...
Към Ялта/ При старите модели кондензатора се слага да гаси дъгата между чукчето и наковалнята.
Към Ялта/ При старите модели кондензатора се слага да гаси дъгата между чукчето и наковалнята.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
И при новите има кондензатор.
Освен това напрежението при съвременните бобини може да достигне до 45 000V - ако ги няма свещите (т.е бобината работи на празен ход) или има дефект по намотките на бобината.
Намери някой, който знае как да ти премери бобината.
Освен това напрежението при съвременните бобини може да достигне до 45 000V - ако ги няма свещите (т.е бобината работи на празен ход) или има дефект по намотките на бобината.
Намери някой, който знае как да ти премери бобината.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Ами колеги вашите теоретични разсъждения звучат логично, за което съм Ви благодарен. Ние с един приятел електротехник стигнахме до същите разсъждения, но предстои като се прибера в София да отида да ми измерят бобината с осцилоскоп. Но ми е чудно, дали при някакъв микропробив в намотките ще се хване проблема от осцилоскопа. Дали ще се промени напрежението в кабелите...?
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Мери се с хубав омметър, мисля че бобината ти е като на мондеото.
Това е двойна бобина със съпротивление на първичните намотки по 0.5-0.7 ома.
Съпротивлението на вторичните е в границите на на 10.5-14.5 Килоома.
Важно е съпротивленията на двете първични и двете вторични намотки да са еднакви, ако има разлика - значи нещо не е наред с намотките.
Най-трудно е меренето на първичната намотка с тези 0.5 ома - иска си хубав прибор и практика в меренето на ниски съпротивления.
Това е двойна бобина със съпротивление на първичните намотки по 0.5-0.7 ома.
Съпротивлението на вторичните е в границите на на 10.5-14.5 Килоома.
Важно е съпротивленията на двете първични и двете вторични намотки да са еднакви, ако има разлика - значи нещо не е наред с намотките.
Най-трудно е меренето на първичната намотка с тези 0.5 ома - иска си хубав прибор и практика в меренето на ниски съпротивления.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Аз лично не бих се занимавал с бобината щом дава ток.Бих подсилил изолацията на кабелите.Щото се съмнявам в тяхното качество.При новите модели кондензатора е против радиосмущения.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Pelteka може би се доста прав в разсъжденията си. И мен ми е чудно, ако беше заминаваща бобина досега да е изгоряла (изминати над 700 км. с проблема ). Има вероятност оригиналните кабели от МП да са проблема. Чувал съм, че частите в МП за България се правят в Турция и явно изолацията им е слаба. Сега съм с нови свещи и явно пак ще сменям кабели, но какви да бъдат, препоръчайте някакви със стабилна изолация.. Кажете как да подсиля изолацията на кабелите, с какъв материал. Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Не мога да те посаветвам какви кабели да си купиш.Ама за де не се набутваш повече изолираи кабелите с бишоп.Преди години струваше 15лв.Това е самоволканизираща се гумена лента.И отгоре с изолирбанд.И няма да е грозно дори.
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Само да не стане като изолира кабелите да почнат да му "гърмят" свещите.Колега имаш проблем някъде и тои избива в наи слабото място в системата явно кабелите изолираш ли ги ще избие някъде другъде.............
ima samo dva vida koli Ford i drygi
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Така значи кабелите са изолирани с Fix-o-moll Power stretch band - дават го че издъража от -40 до +90 градуса, + 35 000 Волта + масло спирачна течност и разтворители. Освен това след навиването, лентата се самовулканизира и става като хомогенна маса и струва 10,50 лв. Като, че ли колата заработи малко по добре със съвсем леки прекъсвания. Ясно ми е, че това положение е временно, но колкото за да анализирам проблема е достатъчно. Иначе нови кабели пак ще си купя, но искам да съм сигурен, че проблема не е от бобината!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Значи развитието по темата. Явно от Мото Пфое са ми продали некачествени кабели. Купих си оригинални кабели от магазина на Моторкрафт за 75 лв. и за всеки случай смених и свещите също с оригинални платинени за 84 лева. Всичко заспа!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Би ли ми дал снимка и/или код на тези свещи? Понеже аз като търсих за моя ескорт платинени като оригиналните ми (AYRF22PP водят се double platinum понеже имат платинени пъпки и на анода и на катода, с 1,3мм разстояние) ми казаха, че вече не се произвеждат! И ми дадоха по техен каталог оригинален заместител, но изглеждащи като най-обикновенна свещ, само дето катода е набразден откъм анода и разстоянието е 1мм.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система

Тези които купих са същите само дето опаковката им е по червена на цвят. Скъпички са но си заслужава. В Мото пфое няма, затова търси в магазина на Моторкрафт в София. Цена 84 лева.
А и всички аналози за твоя двигател са с по 1,3 мм разстояние.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 10 май 2008, 18:43
- Модел на автомобила: Ford Escort Mk6, 1.6 16v, 1996 г.
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем запалителна система
Малко извън темата, но понеже стана въпрос за бобини, кабели и свещи, аз карам с бобина и кабели на MSD Ignition (каталожни номера 8241 и 32989) и иридиеви свещи на NGK (4344). Тези части по принцип са за американски Форд Ескорт ZX2 (например кабелите са малко по-дълги), но стават и за Zetec. Карам вече две години с тях и нямам проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта