Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
niki_elpe
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 05 сеп 2011, 23:27
Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI 109hp
Местоположение: Elin Pelin
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от niki_elpe » 30 апр 2014, 20:28

Колеги ще ви кажа 100% от какво излиза тази грешка... има едно реле под левият фар ето такова е https://www.fordpartsuk.com/images_orig/1252609/1.jpg извадете го изчистете буксите и ще се оправи на 75 % от фокусите между 2005 и 2008 го прави от него е !!!
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от jordj » 27 окт 2017, 06:27

При мен се появи същия проблем,само че цялото табло светваше като коледна елха. Закарах я в МотоПфое на диагностика и от там ми казаха че при мен проблема е в таблото.Щяха да го сменят,но като го свалили установили че има хлабави букси по него и ги запоили.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от jordj » 29 окт 2017, 14:44

Опитах да намеря това реле под Левия и под десния фар но не успях да го намеря.В интернет намерих интересна статия за подобен като нашия проблем .Качвам я ,дано админите и модераторите нея изтрият.
Педала на газта отказва да работи по време на движение – Toyota RAV4 2.0d4d 1CD-FTV 2002-2003-та година

Оплакване на клиента – единствено при движение на магистрала, педала на газта спира да реагира при натискане, обикновено след спускане (без газ) и двигателя остава да работи на празен ход. Оправя се веднага, ако двигателят се изгаси и запали отново.


В друг сервиз педала на газта е сменен и е правена проверка на турбо-компресора – без резултат.



Кодове за грешки P1115, P1228, P1250, които след изтриване не излизат отново, защото при пробно шофиране в града, колата не прави проблем.



След като бързо се изясни, че няма кодове за грешки свързани с проблема и няма как да ни насочи диагностиката, като всеки уважаващ себе си инженер :) , отворих ел.схемата на двигателя и започнах да се чудя, как да открия проблема, без да губя време в измервания и проверки. Прегледах електрическата схема и набелязах заподозрените:

1. Датчика на педала на газтапотенциометър педал газ APP. На схемата се вижда като позиция А24 – accelarator pedal position sensor. Знаем, че системата е двойно подсигурена, т.е. има 2 потенциометъра с по 3 крака и всички 6 влизат в модула на управление на мотора т.е. няма външна маса или захранване (отпада проверката на бушони,релета и т.н.). Педала няма как да спре да работи изцяло, без да даде грешка в мотора, както и не е възможно да откаже единия потенциометър, без другия да засече проблема и пак ще следва код за грешка. А и педала се предполага, че е сменен с нов.
А и най-вече, ако има проблем там, вкл. с електрическата инсталация, няма да е само при шофиране извън града.



2. ЕГР клапан (EGR=exhaust gas recirculation) – аналогичен случай, с 6-крака, т.е. мотор+потенциометър за обратна връзка, получи ли се каквото и да е отклонение между очакваната и реална позиция ще предизвика код за грешка и ще локализираме проблема.

Факт е, че ако ЕГР клапана остане отворен поради механичен проблем в движение и ако двигателя е в нормална работна температура, ще изгуби почти цялата си мощност или ще остане да работи на празен ход. Също така ако клапана задържа и пружината не успее да го затвори, вероятността това да се случи е по-голяма при по-висока температура на отработилите газове, т.е. при движение по магистрала.

А и на дизеловите двигатели този клапан отваря и пуска отработили газове във въздуха захранващ двигателя (рециркулация), когато работи на празен ход или при движение с константна скорост и при натискане на газта, мигновено трябва да затвори, вкл. след спускане и движение без газ. И ако е заял в този момент, колата остава да работи и педала на газта не реагира (въздуха към двигателя е все още смесен с изгорели газове).

И всичко си дойде на мястото, преди проверка на дебитомер, регулиране на налягането на турбото, вакууми и т.н.

Липсата на код за грешка, е поради факта, че при възникване на проблема, двигателят се гаси и пали веднага, а Тойотите не дават код за грешка преди да се провери и потвърди проблема, а в нашия случай предполагам вибрацията при гасенето и запалването на двигателя помагат на пружината да го затвори



Изолирахме клапана (постоянно затворен), върнахме колата на собственика за тест и проблема изчезна.



]

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта