Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 06 фев 2011, 22:10

Здравейте колеги,
предварително се извинявам, ако има писано по темата, аз не успях да го открия. Имам Focus 2006 TDCI 110 HP, при запалване - на дисплея на борд компютъра ми се изписва съобщението ENGINE SYSTEM FAILURE, свети малка червена кръгла лампа до оборотомера, без надпис или икона ( просто червен диод, като на имобилайзера горе). Двигателят не може да се ускори над 2900 оборота и понякога пуши. Явно изпада в сервизен режим, но ако го форсирам при стартиране ( в първите 2 секунди и успее да мине над 3000 оборота), проблемът изчезва и си върви нормално.. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Nebhotep » 06 фев 2011, 22:57

На първо време диагностика пък после ще му мислим!

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 06 фев 2011, 23:34

:D Исках да чуя мнение на някой "потърпевш" или пък на любознателен колега, сблъскал се с подобен проблем. Автомобилът е стоял дълго без акумулатор и може това да е свързано с проблема, четох за значението на паметта на борд компютъра, за това как някои данни се набират повторно и "самообучението" му при поставяне на нов акумулатор.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Pyrhel » 07 фев 2011, 01:04

Може да значи хиляди неща, трябват error кодовете и от там ще мислим.
Може да е нищо и след известно време да изчезне, а може и да има проблем. Червената лампа значи "закарай я при дилъра".
Ако запалиш, изпише съобщението и светне лапмпата, загасиш и пак запалиш появява ли се пак?

И още нещо - пробвай всичко свързано с двигателя хидравликата на волана, климатик, парно и т.н. По студените места, където не ползват често климатика имат тоя проблем и като го пуснат да поработи малко се оправя. Друго нещо, което може да е - педала на газта. Когато изпише грешката и си на място вдига ли над 2.9к рпм?

Като цяло си трябва да се прочетат грешките, много работи може да означава... това е като check engine лампата :drink:

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 07 фев 2011, 15:48

Колега, благодаря за проявеният интерес и опитът да ми помогнеш. _friends_ Странното е, че ако я "излъжа", колата си тръгва нормално, а това става, като в момента на запалването - подам яко газ и ако успее да мине 3000 оборота в рамките на няколко секунди - няма проблем, ако малко се забавя, вече не може да вдигне над 2900. Малката лампа свети и когато има отворена врата или заден капак ( тоест едва ли е толкова важна), а други лампи по таблото не светят изобщо. Днес проведох един експеримент, прочетох от наш колега във форума, как при дълъг престой без акумулатор, част от данните и грешките се губят, а при нов рестарт е нужно ДА СЕ ИЗЧАКА на място към 3 минути, през което време да не се форсира и да не се пипа нищо. Изпълних дословно предписанието и грешката изчезна, без да се налага да я "лъжа" ( форсирам). Ще изчакам до утре и ако пак светне, отивам в BOSH CERVICE да я разчетат. В M.Phohe ще ида само в краен случай, там вече са с европейски разценки......( 58 лв/час !!!! ). Дай боже всекиму :)

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Pyrhel » 07 фев 2011, 16:21

djgator написа:В M.Phohe ще ида само в краен случай, там вече са с европейски разценки......( 58 лв/час !!!! ).
Мда, аз затова им подбивам цените :D:

Иначе чудех се след като загасиш и запалиш дали наново се получава така. Нищо, дано тия 3 минути помогнат и се реши проблема.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 08 фев 2011, 07:48

Най-новият хит, давам на контакт (без да паля) и изчаквам 2 секунди, появява се съобщението, връщам на нулево положение, давам пак на контакт, паля и .. върви като чисто нова, без никакви съобщения :) Това се случи след трите минути "самообучение" на компютъра. При това положение нямам стимул да наливам средства по сервизи, нищо не ми пречи да давам по два пъти контакт при палене :) Въпреки това, след време ще ида да ми изчистят грешките и ще опиша в темата - какво са открили.

Потребителски аватар
nikolayri
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 12 яну 2011, 11:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCi
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от nikolayri » 08 фев 2011, 09:14

Бош сервиза на Кукленско шосе вземат 25 лева за проверка на грешки и чистене.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 08 фев 2011, 15:36

Отидох в Castrol service, там ми прочетоха грешките и ги изчистиха. Оказа се, че EGR -клапанът ( за отработените газове) давал грешка и ми препоръчаха да го почистя. При първа възможност ще го направя и ще пиша какво е станало :)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Alexi » 08 фев 2011, 17:24

ако е със стъпково моторче няма да стане с почистване ,сменя се ,не е евтин .. ако е вакумен ЕКУ-то не го регистрира като грешка та най вероятно е от електрическия тип .. принципно поглежи и на ремонт ,износва се редукторчето което го движи

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от aspasia » 10 фев 2011, 17:04

djgator написа::D Исках да чуя мнение на някой "потърпевш" или пък на любознателен колега, сблъскал се с подобен проблем. Автомобилът е стоял дълго без акумулатор и може това да е свързано с проблема, четох за значението на паметта на борд компютъра, за това как някои данни се набират повторно и "самообучението" му при поставяне на нов акумулатор.
При мене след като откачих акумулатора оборотите почнаха да падат под 800 на празен ход и като изключа от скорост иначе преди това си бачкаше екстра. Ако някой знае за този проблем да ми драсне на ЛС.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 13 фев 2011, 22:46

Нещата при мен се усложниха и придобиха неочаквана поврат. Грешките се увеличиха, за щастие пак съм намерил начин да ги "прескачам" - давам два пъти последователно на контакт и като запаля - всичко е ок, но това не е работа. Още като я купих, не работеше CD-то ( беше заключено - на дисплея пишеше locked), ще кажете "какво общо има музиката с колата??" Има и още как!! Това не го бях чувал даже, доста от данните на компютъра се записвали и в чипа на CDто и сега трябва да го разкодират, да изчистят всички грешки и дано се оправи всичко най-сетне, че взе да ми писва. Това CD ( модел 6000) никой не успя да го разкодира, пет дни вися по сервизи и всеки вдига рамене... Тези дни ще посетя нашите "приятели" от Мотопфое, е там сигурно ще отиде половин заплата, но изкуството иска жертви :)
Човек и добре да живее, ако има нов форд, неминуемо стига до мотопфое :)

Потребителски аватар
nikolayri
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 12 яну 2011, 11:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCi
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от nikolayri » 14 фев 2011, 08:50

Не вярвам да е така. Най-добре извади цялото ЦД и нищо няма да се промени. Как мислиш има фордове без оригиналното Цд и си вървят нищо им няма.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 14 фев 2011, 10:23

Колега, след като n-тия сервиз се мъчи да го разкодира, решиха да го закачат на колата и влязоха в някакъв сервизен режим с натискането на няколко бутона едновременно, при строга последователност на отваряне на шофьорска врата,поставяне на шофьорския колан, даване няколко пъти на контакт и други подобни.. Непосредствено след тези експерименти, таблото ми взе да се държи странно - даваш на контакт, светват всички необходими лампи, НО вместо да си изгаснат ( както е редно) остават да светят три от тях - ( червената стрелка за достигане на критични обороти, жълтата лампа на управлението на двигателя и жълтата лампа за подгряване на свещите). Те си светят за период оклоло 10 секунди, после се чува как някакво реле превключва и всичко си идва по местата. През този 10 секунден период обаче, УРЕДИТЕ МИ И ПОДСВЕТКАТА НА ТАБЛОТО - НЕ РАБОТЯТ! Дори да запаля, да включа фаровете и да потегля, таблото спи и не реагира - нито скоростомер, нито оборотомер,нито бензиномер, нито температура, нито светлина- докато не изтекат 10те секунди, после всичко оживява и светлината му се появява, и се държи като чисто ново. Прочети по форумите за неразривната връзка между аудиосистемите и бордкомпютъра при новите фордове и ще се убедиш.
Ако го няма СДто, няма проблем,освен че колата знае, че са и го демонтирали, понеже има кабел към алармата от СДто, но ако качиш "чуждо" или с грешки в него - има проблем.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 17 фев 2011, 19:31

Най-после има развръзка по моя случай. Бях в МП и там ми намериха една от грешките, беше изгорял някакъв предпазител, след подмяната му таблото ми взе да се държи нормално. Обаче съобщението "engine system fault" заради което написах тази тема - си остана.. Казаха да им оставя колата някой ден за повече време, че да открият и премахнат причината.
Междувременно след близо две седмици ходене по сервизи, най-накрая попаднах на уникален специалист, който успя да разблокира CDто и сега вече слушам музика!!! За тези от вас, които си мислите " какво толкова може да е сложно на това разблокиране" ще обясня, това CD6000 е от най-новата версия, за която нищо от изпитаните методи не помага! Техникът буквално го върна от отвъдното, като установи, че е имало и "хардуерна" намеса, тоест допълнителни спойки, премахнати елементи, байпаси и какво ли не. Някой се беше мъчил отчаяно и напразно с него.
Ако някой има CD 6000 модел след 2006г и изпадне в невъзможност да го разблокира, да ми пише на лични, ще го свържа с този страхотен специалист(намира се в Пловдив).
А ако някой ден най-после изчезне и гадният надпис "engine system fault" , ще опиша как е станало и каква е била причината, за да съм полезен на колегите.
С новите Фордове - шега не бива :)

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Pyrhel » 18 фев 2011, 11:23

Хубаво за таблото, но повишено налягане може да е от различни неща, въпросът е точният номер (номера) на грешката (грешките). Дай нещо от вида Pxxxx или със завършващ статус байт, примерно P1250-71-XX. Тогава можем да го мислим.

Потребителски аватар
djgator
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 15 мар 2010, 15:28
Модел на автомобила: focus 1,6 tdci 2006
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от djgator » 18 фев 2011, 13:55

Колега, порових се из разни английски форуми: http://www.rac.co.uk/forum/showthread.php?t=2289" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; и установих, че това съобщение масово се е появявало. За различните автомобили е значело различни неща, но могат да се обединят в следните групи: 1. Недобри връзки на кабели ( маси) по веригата. 2. Неизправност или неточни данни А-Б от "педалът на газта" 3. Недостиг на някаква течност "fuel additive" която се използва в системите с филтър за твърди частици и от завода колата излизала с около 5 литра - в някакъв резервоар, от където се впръсквала по малко и стигала за около 50000 мили пробег 4. грешка от ЕГР клапанът, в следствие замърсеност или незправност.
Когато дам на контакт - грешката се появява, но ако върна ключа и пак дам на контакт - НЯМА проблем. Аз може да не съм механик, но знам простата логика: "ако нещо е повредено, то си остава повредено и не се самопоправя", тоест в моя случай - явно нищо съществено не е за смяна, след като колата си върви прекрасно, само ме дразни факта, че трябва да давам два пъти подред на "контакт".
В резюме, не бива да се сърдим на ФОРД за тези и подобни проблеми, тъй като само ламарината, интериора и окачването са техни, всички останали системи, кабели и изобретения по дизеловите TDCI са разработка и производство на Пежо, така се получава при кооперираните производства.

Потребителски аватар
Migo
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 04 май 2011, 15:56
Модел на автомобила: Ford focus 1.6 tdci
Местоположение: гр. Нова Загора
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Migo » 17 окт 2011, 09:42

Колега, има ли някакво развитие по темата с този надпис, или още си я караш така, защото и при мен се появи този надпис от два дни.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от nikolovvd » 17 окт 2011, 10:53

Що не опитате да махнете филтъра за твърди частици и да го замените със специално изчислено резонансно гърне.
Има препарат за почистване на филтъра и като го почистите да си го запазите докато му дойде времето при ГТП.
По всяка вероятност ситемата за самопочистване не работи и филтътът се запушва, което води до влизане на двигателя в сервизен режим.

Потребителски аватар
Migo
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 04 май 2011, 15:56
Модел на автомобила: Ford focus 1.6 tdci
Местоположение: гр. Нова Загора
Status: Извън линия

Re: Тревожно съобщение на дисплея и загуба на мощност

Мнение от Migo » 11 ное 2011, 09:15

Здравейте
При мен проблема се оказа изгоряла една подгревна свещ, от там изписваше тази грешка, двигателя влизаше в авариен режим и не вървеше над 3000 оборота.Смених свеща, освен това изтърбуших и катализатора. Не знам точно от кое от двете но надписа вече го няма и колата се държи много добре.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта