проблем с 1ва скорост на перката мондео

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
мондео 2.0
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 22 яну 2010, 19:13
Модел на автомобила: ford mondeo sw 2.0 93g.
Status: Извън линия

проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от мондео 2.0 » 29 мар 2011, 21:46

Колеги имам мондео 2.0 dohc 94. г и не ми работи перката на първа скорост( на радиатора за охлаждане на двг ) . Пробвах като пусна климатика пак не тръгва .
Казаха ми че може да е от реостата на радиатора и пробвах като му извадих буксата и направих мост перката тръгна на 2 ра скорост.Това значи ли че е от него при положение че и от климатика не тръгва ? М-у другото пиша за първи път и даже несъм сигурен че го правя правилно и на правилното място и дали някой ще го види :) . предварително благодаря

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от madboy » 29 мар 2011, 23:28

мондео 2.0 написа:...............
М-у другото пиша за първи път и даже несъм сигурен че го правя правилно и на правилното място и дали някой ще го види :) . предварително благодаря
Точно твоя проблем едва ли ще намери отговор в раздела за АГУ.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
мондео 2.0
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 22 яну 2010, 19:13
Модел на автомобила: ford mondeo sw 2.0 93g.
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от мондео 2.0 » 30 мар 2011, 20:13

прав си колега :D:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от tropper » 31 мар 2011, 09:09

Провери дали не е изгорял резистора за ниската степен. Намира се на пластмасовия корпус, който държи (перката) перките. В някой от ъглите беше разположен, ама не мога да ти кажа в кой точно. Трябва да влиза букса с два кабела там.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от imarh » 07 окт 2012, 17:25

Същото Мондео МК1, същия проблем с тази разлика, че като пусна климатика перките се развъртат.
Така. Какво въм установил.

1. Съпротивлението долу вляво на вентилаторите е наред.
2. Бушон2 (60А - Radiator electric cooling fans) е здрав. (Високата степен на радиаторите си работи все пак)
3. Реле 5 (Radiator electric cooling fan (low speed)) си е там, но незнам как да го проверя дали работи. Има общо 5 крака и незнам кои са за бобината. Всъщност го отворих и проследих кой са контактните клеми и когато прибутам котвата с пръст веригата на тези клеми се затваря успешно. Та управляващите крака на релето са 3 и незнам какво, къде и в каква посока да им подам, за да го проверя окончателно, че сработва. Направи ми впечатление, че на клемите на релето в кутиятата с бушоните, независимо дали съм изключил или на контакт има 12В, което ще рече, че вече има затворена верига за ниската скорост?

На мястото на контактите на релето мога да сложа мост от дебел кабел и да елиминирам релето като евентуален проблем, но ме е страх, че ще окъся тези 12В, които вече има там?

Някакви идеи? Препоръка за майстор?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от opex » 08 окт 2012, 01:08

Аз съм чел, че при пускане на климатика перката тръгва винаги на бързата скорост, при положение, че автомобила има и бавна и бърза. Следва въпроса съответно сигурно ли е, че имате 2 скорости, тъй като има много мк1-та които са и с една и с две скорости без да се знае точно защо. При колегата, при който дори с пускане на климатика не тръгва сигурно ли е, че климатика работи като система, т.е. фреон и т.н. всички е ок?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Void
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от Void » 08 окт 2012, 09:21

Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от imarh » 08 окт 2012, 20:12

Void написа:Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!
Потвъждавам. От него беше. Явно вчера съм допрял двете сонди на мултицета (заради "удобното" място на резистора) и не съм го измерил като хората. В буксата влезе перфектно един 30А предпазител (все едно за него беше правена) и сега вече имам и първа степен, която рботи като втората и на практика не се стига до втора :P

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от imarh » 26 окт 2012, 11:22

Между другото днес забелязах, че точно под казанчето за течност за чистачки се подават 3 двойки кабели с букси на тях. Едната е за фарове за мъгла, (който аз нямам, имам същия кабел и букса и от другата страна висящ свободно), един тънък с малка букса и един абсолютно същия като този, който се закача на съпротивлението от другата страна?

Някой има ли идея за/от какво са тези два кабела букси?

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от addition » 19 ное 2012, 22:12

imarh написа:
Void написа:Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!
Потвъждавам. От него беше. Явно вчера съм допрял двете сонди на мултицета (заради "удобното" място на резистора) и не съм го измерил като хората. В буксата влезе перфектно един 30А предпазител (все едно за него беше правена) и сега вече имам и първа степен, която рботи като втората и на практика не се стига до втора :P
Така. И при мен беше станало същото. И понеже не може да мине без побългаряване, и аз дадох накъсо изгорелия резистор за първата степен. Обаче впоследствие разбрах, че в корпуса на голямото реле за перката, при мен до акумулатора, има 2 релета за двете степени - за бавната степен релето е по-малко с по-слаби контакти, тъй като през него тече по-малък ток. И с течение на времето някъде по веригата за бавната степен, по която вече течеше по-голям ток, нещо стана и прекъсна. Сега съм дал накъсо двете кабелчета на датчика за перката, та когато сработи контактът за бавната степен, да се включат и двете релета за двете степени.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от Didibao » 20 ное 2012, 00:59

Двете релета малкото и голямото не са за бавни и бързи скорости, скоростта се определя от резистора монтиран долу в ляво на радиатора, а голямото реле пуска перката когото температурата се покачи, то се управлява от ECU-то, малко реле се управлява от пресостата за високо налягане на климатика и когато климатика изключи от пресостат за високо налягане перката тръгва на максимални обороти поради факта, че релето е свързано след резистора на радиатора!
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео

Мнение от peigera » 20 ное 2012, 07:50

Колега след като си извадил буксата на товарното съпротивление и перката е тръгнала, значи нямаш другаде проблем освен в него. Сменяй го. Перката е тръгнала на максимални обороти именно заради това, че резистора го няма и няма кой да направи пад на напрежението. Колегата е прав, че релетата не правят пад те са си просто едни оперативни вериги.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта