Страница 1 от 1

Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 14 май 2011, 02:14
от pe6ohristov
Колата е фиеста 91г
Проблема е, че един ден пали, а друг не. Като дам ток от друга кола и поработи 5 минути вече си пали. Зареждал съм го и със зарядно.
При спрян двигател като замеря акумолатора е около 12,3V, при пуснат е 13,8V, с фарове показва 12,6V, като паля е между 9 и нещо и 10 и нещо.
От тези данни може ли да се каже дали акумолатора е заминал или не се зарежда както трябва, или има някаква отечка в инсталацията.
Акумолатора е над 3 години и е по-голям ампераж от необходимия.

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 14 май 2011, 03:12
от иво г. иванов
Ами вземи назаем от приятел или съсед и виж как е тогава.Ако положението е по- добре и при студен старт значи е
за акумулатор, но ако проблемите останат ще се наложи да търсиш комплексни решения. Поне може да си сигурен,
че алтернатора ти е в ред. А има и някакъв вариант зарядното да се е прецакало...

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 14 май 2011, 08:52
от diesel1.6
При пуснати светлини трябва да си държи напрежение, поне 14 в. Нека да не е на празен ход, с малко газ - но трябва да може да зарежда до толкова. Мери се след като си карал, защото след палене акумулаторът е разреден и заради големият заряден ток може да има пад на напрежението.
Генераторът е за ремонт.

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 14 май 2011, 10:44
от pe6ohristov
Сега пак я мерих
Запалена е 13.6
Със светлини на свободен ход 12.6
Със светлини с леко газ качи веднага на 13.82 и за около 1 минута стана 13.88 като постепенно качваше
Със светлини и парно с леко газ 13.72
След това без светлини и парно 14.06
Бяха ми обяснили, че има волтаж, но не задържа ток (проверява се при палене да е под 10V)
Може ли да не зарежда добре защото акумулатора е повече ампери от необходимия

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 14 май 2011, 11:28
от diesel1.6
Щом качва леко, значи още има да зарежда. Мери след като се установи - след като си карал няколко часа. Ако акумулаторът ти е по-голям, е по-добре. Но като се повреди... е повреден.

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 15 май 2011, 14:13
от pepy1
pe6ohristov написа:
Бяха ми обяснили, че има волтаж, но не задържа ток
ако това са ти го проверили и казали акумулаторджии значи ти е за смяна акумулатора
а ако не са и си от София мога да те пратя на едно място да ти го проверят ,ако се разровиш из форума може да намериш къде е ,писал съм

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 15 май 2011, 15:06
от S_C
Тест с товарна вилка.Или го минава,или не го минава.
Ако го мине успешно и продължават проблемите-ревизия на алтернатор и стартер.Стартерът също е рисков детайл в система,а доста хора пренебрегват редовната му профилактика.От там идва една яка консумация на ток,а в същото време няма адекватно преобразуване във въртящ момент.Като резултат-батерията пада след няколко паления,алтернаторът не смогва да я дозареди,колата пали трудно (ако изобщо запали).На това място 9 от 10 майстори тръгват да правят алтернатор или те пращат за друга батерия,защото при такъв разряд няма как после зарядното напрежение да ти е в норма,особено пък ако пуснеш и светлини и т.н.Претоварваш алтернатора.

Re: Как да разбера дали акумолатора е за смяна

Публикувано: 19 май 2011, 10:08
от mag_kiril
pe6ohristov написа:Сега пак я мерих
Запалена е 13.6
Със светлини на свободен ход 12.6
Със светлини с леко газ качи веднага на 13.82 и за около 1 минута стана 13.88 като постепенно качваше
Със светлини и парно с леко газ 13.72
След това без светлини и парно 14.06
Бяха ми обяснили, че има волтаж, но не задържа ток (проверява се при палене да е под 10V)
Може ли да не зарежда добре защото акумулатора е повече ампери от необходимия
Здравей,
Според горното - аз залагам 98% за нова батерия. Колегата S_C много точно и кратко каза -или минава или не товарната вилка.
Обосновка:
Алтернатора при запален мотор след 10мин. ти държи 14Вт => е изправен.
Ясно личи от първите ти два реда, че напрежението пада с 1 Волт веднага след като запалиш фарове. Това на добра батерия няма да се случи толкова рязко (при фарове от 120Вт двата заедно най-много) => батерията е поизхабена.
По принцип - ако напрежението при въртене на стартера пада под 10.4Вт то акумулатора е с капацитет под необходимият. Естественно, може да караш с такъв аку доста време лятото, но дойде ли зимата - ще буташ. А пък и ако мотора желае повече врътки... почват байпаси с дебелите кабели.
Заключение:
И да го зареждаш със зарядно няколко дена-батерията ще вдигне напрежение, но няма да има ток (капацитет) да завърти стартера. Приемаме, че стартера ти е изправен.
Може да се пише доста по темата, но няма нужда. Преди време имах щастието да работя с Варта и там един стар чичко технолог казваше - хубавата батерия тежи - значи има олово в нея.Оловната маса с течение на времето се губи от плочите и затова пада капацитета на батерията. Като се купува оловен акумулатор - гледайте също колко тежи. Линейна зависимост тежест-капацитет.