Страница 1 от 1
За какжо служи Intake air temperature sensor
Публикувано: 23 юни 2006, 01:27
от koce_ii
За какво слуйи този Intake air temperature sensor и защо на моята кола е изключен ? Като го включа и работите стават много зле стига до 2000 оборота и после започва да прекъсва, да гърми в ауспоха изобщо пълна трагедия
Двигателя е 1.6 EFI 105hp
Публикувано: 23 юни 2006, 11:20
от Brock
Ами подава данни на компа за температурата на входящия въздух, за да може колата да работи оптимално. Пробвай преди да закачиш отново буксата, да изключиш акумулатора за ~15 минути за да се изчистят натрупаните грешки в компютъра. Ако след това пак ти прави този проблем, значи ти трябва нов датчик.

паметта на касетофона ще се изтрие! Ако имаш код на касетофона, е добре да го знаеш, преди да откачиш акумулатора!

След "ресет" на компютъра е добре да го "обучиш" - има доста голяма тема по този въпрос тук, във форума.

Публикувано: 23 юни 2006, 13:20
от koce_ii
Абе и аз предполагах че мери някаква температура на някакъв въздух

Ама това за reset-a на ECU-то не го знаех. Току що го ресетнах и нещата май се оправиха. Преди ми държеше 1100 оборота на място а сега са около 950.
Сега като се замисля преди 4 дена минах през една дупка и загубих връзка с акомулатора поради хлабава клема и после като го сложих я подкарах директно ка газ, направо ми е мъка как се е ошашкал тоя комп.
Публикувано: 29 юни 2006, 08:25
от grig53
Самняваме ме че и моят датчик не е в изправност,при замерване ми покава над 40мома,някой знае ли каква трябва да е стойноста му.
Публикувано: 29 юли 2006, 12:24
от boris77
явно не е в час колега!Ето стоиностите на работещ датчик:
0*C- 88-102 KOMa
20*C-35-40 KOMa
40*c-15-17 KOMa
60*C-7,1-8 KOMa
80*C-3-4,5 KOMa
Публикувано: 29 юли 2006, 14:53
от _SLiThER_
boris77 написа:явно не е в час колега!Ето стоиностите на работещ датчик:
0*C- 88-102 KOMa
20*C-35-40 KOMa
40*c-15-17 KOMa
60*C-7,1-8 KOMa
80*C-3-4,5 KOMa
Тези стойности така като ги гледам са за друг датчик ECT а не за IAT

Публикувано: 29 юли 2006, 15:23
от boris77
данните са от AUTODATA 2004 и на двата датчика(IAT,ECT) дават тези стойности
Публикувано: 29 юли 2006, 15:28
от _SLiThER_
boris77 написа:данните са от AUTODATA 2004 и на двата датчика(IAT,ECT) дават тези стойности
Абе ти представяш ли си температура на входящия въздух 80 градуса

Публикувано: 29 юли 2006, 15:42
от boris77
излишно е да спорим,може би тези въпроси трябва да ги зададеш на авторите на AUTODATA
Публикувано: 29 юли 2006, 20:53
от kotyo
Ами те ,двата датчика са с абсолютно еднакъв
терморезистор/вътре/,затова и стойностите са
еднакви.Само при този за въздуха резистора
е открит,за да може да реагира по-бързичко.

Публикувано: 08 авг 2006, 12:54
от disc
И двата споменати датчика (IAT, ECT) са еднакви термистори, затова и показанията им са еднакви. Но да не се обърка някой и да помисли че може да ги размени!!! Този за температура на въздуха е "отворен" тип - нещо като жичка, докато този за водата е плътен месингов. Причината въздушният да е от жичка е heat soak-a (просмукване на температурата през металните всмукателни колектори), както и факта, че жичката по-бързо ще реагира на промяната на температурата на въздуха (по-бързо изстива, по-бързо се нагрява) за разлика от плътният елемент.
За колегата _SLiThER_,
Датчика е предвиден да мери такива температури! А дали ще има или няма да има такива температури е въпрос на... турбо! Със турбото температурата на постъпващият въздух в двигателя ми беше 97 градуса!!! Без интекулер!
Публикувано: 22 авг 2006, 14:02
от qwert
Темата е малко остаряла, но все пак, за да не пиша друга интересуваме има ли проблем ако се изключи този датчик и по какъв начин влияе на работата на колата (бензин/ газ).
Публикувано: 22 авг 2006, 20:25
от disc
qwert,
Двигателя ще работи, но проблем ще има! Защото компютъра няма реална информация каква е температурата на постъпващият въздух, което от своя страна води до некоректно смесообразуване и/или неправилно калкулиране на момента на подаване на искрата.
Публикувано: 22 авг 2006, 21:30
от Vaklin
На моноинжекция без този датчик + 3 литра разход. Говоря за VW тройка например. За фордовете не знам. На тях хубавото им е само цената на старо.
Публикувано: 22 авг 2006, 22:20
от qwert
Благодаря, DISC,
при мен проблема е че без него студен пали на бензин и държи обороти, а с него гасне и трябва около минута да се бържи педала, за да не угасне, не ме интересува разхода на бензин аз и без това карам на газ, чудя дали има влияние върху работата на газ (може ли да се скапе компа), сега карах около 20-ти км. и даже имам чувството, че колата върви по добре.
Публикувано: 24 яну 2007, 11:29
от vladislav
Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:
Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски.

Публикувано: 24 яну 2007, 17:46
от Brock
vladdko написа:Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:
Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски.

Да - напълно възможно е.

Публикувано: 25 яну 2007, 08:39
от vladislav
Мерси Brock, но може би не е от него, снощи пробвах друго, но още е рано искам да покарам няколко дни да се убедя, че става и тогава ще се радвам.
Запуших "Eco" маркуча които влиза в колектора (засега съм доволен) и ако стане ще мисля по удачен вариант, че сега е нещо калпаво.