Фокус пали трудно след продължително шофиране

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от autobg » 08 авг 2011, 18:28

Привет банда,

Значи, тръгнах сутринта от точка А (София) към точка Б (Бургас) и спрях за малко на петолъчката, след неколкочасово шофиране.

Пих кафе, хапнах баница и пак в колата --- обаче не ще да запали пущината -- два пъти въртях, на третия път запали.

Забелязал съм, че при продължително шофиране просто не иска да пали --- хоп, запали, и веднага загасне. Пак врътвам и тогава пали. Като изстине, няма проблем.

Ще бъдя много благодарен, ако ме насочите евентуален проблем и обещавам да ви донеса мидички от морето.

Бъдете здрави и щастливи!

Поздрави

а

Потребителски аватар
bmitev
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
Status: Извън линия

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от bmitev » 09 авг 2011, 10:08

Колега, да си сменял горивен филтър наскоро? Възможно е с тая нафта 17-то качество да се е напълнил с мизерия.
Новини за коли под наем

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от ЯЛТА » 09 авг 2011, 10:54

Направи и диагностика, съвсем спокойно може да има проблем в електронния педал на газта. Въртейки да запалиш ако не излиза никакъв пушек от ауспуха то няма и нафта значи, а ако излиза и цветът е важен пък.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от Pyrhel » 09 авг 2011, 15:28

До колкото разбрах алтернаторът ти върти, но двигателя не пали? Ако е така изключваме алтернатор и хлабавите връзки, които се насират при загряване.
3-сензорният педал на газта няма общо с паленето на инжекциона. Компютърът управлява този процес. По-вероятно е да са ти тръгнали инжекторите. Трябва да се види налягането на контакт при загрят двигател.

Друга причина, която може да се бъзика е прегряването, въздух в охладителната система или нагоряли изолации към перката за радиатора. Малко вероятно! След движение и загряване отвори капака и виж дали е нормална работна температура на охладителната с-ма (НЕ ОТВАРЯЙ капачката на разширителния съд!!!!! Ще се залееш с врящ антифриз!!!). След движение перката работи ли?

Трети вариант - посрана гарнитура на главата. При каране и загрята охладителна течност, налягането в охладителната с-ма става по-високо от това в цилиндрите след като се изгази мотора. Също слабо вероятно.

Вслушай се в написаното от бмитев. Принципно това се проявява в студено време, но никога не е рано да се смени дизеловия горивен филтър с ХУБАВ!

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от autobg » 09 авг 2011, 20:02

Привет банда и благодаря за насоките.

значи:

Филтърът е сменен преди има-няма 3000 км с Моторкрафтски (бош), взех го от МП. Преди това беше с нЕква шитня Clean filter, но го смених като ми замина датчик на хол, така че това по-скоро отпада.

Педалът на газта също е сменяван, след като предния замина.

Грешки из компа няма, но все пак ще закача един логър да записва всички данни на връщане към Софето.

За прегряване --- стрелката никога не мърда от средата нагоре, а до колкото съм проверявал след шофиране нещата са си норално горещи :) Перката скоро не съм я чувал да работи, ама той двигателя си има 1000 защити от прегряване..., Въздух --- може и въздух да е :) макар че преди няколко месеца я обезвъздушавах при смяна на антифриза

В други форуми пишат за акумулатор и стартер ---- де да знам :) Може и инжекторите да са :)

Абе важното е да сме живи и здрави, другото ще го оправя.

Oще веднъж, благодарско за идеите, ако ви хрумне нещо друго, пишете смело -- бирата е от мен.

Потребителски аватар
bmitev
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
Status: Извън линия

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Мнение от bmitev » 10 авг 2011, 14:41

Още нещо ми хрумва сега - може да е и горивната помпа. Като почнат да се изхабяват четките, понякога като я загасиш и четката застава в някакво междинно положение и после не ще да развърти. В по-напреднал стадий се налага да палиш с почукване по резервоара. Заслушай се следващия път като не иска да запали, дали жужи помпата. Слушай при задните колела около резервоара.
Новини за коли под наем

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 82 госта