Страница 1 от 1
Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 10 окт 2011, 12:25
от 4ukundur
На фиестата вчера сутринта на дъжда като запалих и продължи съвсем леееееко да свети лампата за зареждането на акумулатора. След известно време /10-тина мин/ се оправи, този проблем го имах пак преди няколко години ама не си спомням как се реши...да не е слаб ремък на алтернатора, че скоро имах ремонт на алтернатор и да не би да не са го стегнали.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 10 окт 2011, 15:10
от essex
М/у другото и при мен днес имаше такъв номер, но бях пуснал парното на 2-та степен, подгрева на задния джам, касетофон, фарове и като натисна спирачка започва да мъждука

Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 10 окт 2011, 15:50
от diesel1.6
Четки, но не съм сигурен
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 10 окт 2011, 16:01
от essex
малко трудно да са четки, щото мойте ги сменях тази година, но може би пръстена е много изяден и не контактува както трябва.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 11 окт 2011, 14:20
от 4ukundur
Днес ми направи впечатление, че почва да свети и като мина през локва. Щом я премина и гасне лампата.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 11 окт 2011, 14:57
от Doin
Опитай дали не е ремък - вдигни капака, намокри ремъка и виж дали ще светне лампата.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 01 ное 2011, 19:33
от sobieski_90
Преди месец- два имах подобен проблем и се оказа генератора не е сериозен проблем, ако се не се остави така! По- добре отиди колкото се може по- скоро защото ако е генерато може да почнат да ти горят уредите по таблото или да изгори нещо др. и съответно проблема става по сериозен. отиди и дай 20 лв отколкото накрая 250.

Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 01 ное 2011, 20:34
от peterdi_bg
При мен свети много често и обикновено се дължи на преконсумация на ток заради разхлабени или лоши връзки. И при мен като при essex светва леко като натисна спирачките, особено с моите 100 вата стопове отзад. Някой път и постоянно. Какво да се прави, като не се продават нови панели за задните светлини, като купих колата със срязан кабел за фаровете, че да можело навремето да се присади ключ от лада (направо майсторско изпълнение, не подлежи на обсъждане) и като вече заради тея истории ми се стопиха две основни букси на елинсталацията, втората едва я отървах да не замине съвсем като първата. В неделя намерих време да поиграя с поялника тук-там, но за проклетия в гаража на село някой беше отмъкнал разклонителя и не ми стигаше кабела да стигна до всичките букси!

Нищо, тая събота продължавам и се надявам полека-лека да си реша проблемите с тия връзки. И останалите, които лично съм слагал, и те не са много добре направени. Поне са на алтернативен кабел от акумулатора и не товарят основната букса, през която иначе всичко освен запалка, плафон и аварийните минава.
Тъй че, съветът ми към колегите е да си прегледате тоците по колите, къде има замърсено, разхлабено и прочие, и особено ако има нещо преправяно, че не се знае кой как го е навързал.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 10 ное 2011, 23:11
от achernar
Не е лошо първо да провериш дали ремъка на алтернатора не се е отпуснал /охлабил/. Лично аз, едва след това бих започнал да проверявам за лоши връзки и прогнили кабели. Щом като си правил ремонт на алтернатора скоро, едва ли четките му ще са станали вече за подмяна, но пък има някаква вероятност пружинките им да са омекнали и да не притискат добре графита към колектора. За друго не се сещам в този момент... По-надолу ще изброя и някои от най-честите причини, лампата за заряда на таблото да примижава. От личен опит знам, че при преминаване през локва, когато ремъкът на алтернатора приплъзва, заради това че се е охлабил, лампата на таблото винаги примижава, но след няколко метра, когато ремъкът изсъхне, тя угасва. Примижавенето може да се забележи също и веднага след ремонт на алтернатора, когато след подмяна на четките, заедно с реле-регулатора, графитните им контактни чела още не са добре напаснати към кривината на пластинките на колектора и заради това контакта помежду им не е много добър, но с навъртането на километри, този проблем би трябвало да изчезне. Примижаването на лампата на таблото се наблюдава и при включване на повече консуматори едновременно - светлини, чистачки, вентилатор на парното, радио и т.н.
Надявам се да съм ти помогнал с нещо, защото може би си се оправил вече. Съжалявам ако съм закъснял, но малко късно видях темата ти.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 14 ное 2011, 13:46
от peterdi_bg
При мен присветването отслабна сериозно след два пъти игра по инсталацията с поялника. Сега почти не ми свети постоянно и много по-слабо като натисна спирачки (говорим нощем на фарове). Но при мене това светене се дължи именно на проблеми по токовете. Първия път минах връзки по единия от стоповете, където все мъждукаше и не светеше като хората. Втория път се заех с основната инсталация. Ладовите ключове, които преди ми заместваха оригиналния ключ за фаровете, не издържаха дълго и започваха да се топят. Оттам пострада и тройната букса под волана, и след като смених оригиналния ключ за фаровете бях много затруднен да го вържа добре заради срязания кабел. Сменената само от едната страна тройна букса ми издържа 2 години, след което и тя успя тотално да се разтопи, а тръгна и от другата страна.
Затова я разбих (полустопена нямаше как да се разглоби нормално) и минах с поялника 6 от 12-те й връзки, на парчетата кабели които можех да сваля и да си ги прибера при мен (щото както писах по-горе, нямах удължител). Всъщност в оригинал връзките са само 6, но когато я сменях се наложи да добавя още 6. Предстои ми да мина, освен 6-те дето ми остават, и кабела до ключа за фаровете, където също съм сложил една връзка на срязаното, и още една, където се разделят кабелите към двата чифта стопове.
Примижаването на лампата на таблото се наблюдава и при включване на повече консуматори едновременно - светлини, чистачки, вентилатор на парното, радио и т.н.
Присветването всъщност именно показва повишения разход на ток заради по-голямо съпротивление някъде по инсталацията. А най-често такива проблеми в инсталацията (като изключим изложените места на атмосферни условия) се появяват точно на местата, които са под напрежение най-дълго време и през които минават най-много и мощни консуматори. Инсталацията ми на допълнителните фарове никога не е давала проблем, въпреки че мощността им е еднаква като на основните.
Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 28 юни 2013, 14:51
от essex
Колеги преди няколко дни ми изпадна едно акумулаторче, реших да го позаредя и да го сложа на колата за да видя дали е читаво. За сега е читаво, но странното е че този акумулатор е 75 Ah и е на не повече от 2 години.
Моят акумулатор го взех зимата на 2012 т.е. сега е на година и половина 62 ah. От както имам колата при натискане на спирачката, включени фарове и касетофон лампата започва да мижи леко, преди 2 месеца най-сетне се наканих да сложа резервния алтернатор след като го обслужих и сложих ефекта беше по лош, видимо лампата започна да мижи повече. При замерване винаги е бил в границите, 13.8 при почти всички пуснати консуматори и 14.2-3 при всичко изключено.
Сега като сложих другия акумулатор лампата въобще не се вижда, е значи моят акумулатор дето е нов не е уред, днес го мерих 12.8 показва.

Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 28 юни 2013, 17:05
от madboy
Пробвай го на някой съсед на колата, да видиш дали ще му светка лампата.

Re: Леееееко свети лампата за акумулатора.
Публикувано: 28 юни 2013, 18:00
от ЯЛТА
essex написа:лампата започва да мижи леко,
Купи си едно такова, за да си следиш напрежението постоянно:
