Страница 1 от 2

"Полтъргайст" във Форд Мондео

Публикувано: 05 авг 2006, 18:14
от ni4ev
Колеги, темата звучи абсурдно, нали? Обаче проблемът ми е реален и искам да се консултирам с Вас.
Мондео-то е произведено в края на 1995 (октомври-ноември).
Наблюденията ми са следните- когато времето навън е горещо (температората е около и над 30 градуса), в един момент автомобилът рязко губи обороти и гасне! Естествено спирам някъде, където се случи... Изчаквам 2-3 минути, паля и продължавам. Това му действа като Reset !? Не мога да го възпроизведа, не мога да кажа, че спирането зависи от обороти или скорост. След което продължавах да го карам без проблеми дълго време ... Проявяваше се два-три пъти годишно и то през лятото. Из Европа съм навъртял сума километри миналото и по-миналото лято без едно спиране от този характер.
Така беше до началото на това лято.
Сега гадния синдром се проявява почти безотказно щом стане горещо. Сутрин и вечер обаче, го карам без проблем.
В сервиз съм го водил няколко пъти. Всеки път го закаяат на диагностичех стенд и ми казват и показват, че е в чудесно състояние. "Успокоиха" ме обаче, че нямали подходящ куплунг да се закачат и да му направят пълна диагностика, не могат да прочетат диагностиката... "Полтъргайстът" се страхува от сервизи...
Имаше един период, в който се бях усъмнил, че това се случва, когато двигателят загрее и трябва да се включи вентилатора. Между другото индикаторът на температурата не работи- почти винаги е в крайно ляво.
Явно е нещо, температурно зависимо, но едва ли е в двигателя, защото той си е винаги доста топъл...
Бихте ли помогнали с някоя идея? Ако имате някакви идеи по темата, ще Ви бъда признателен.

Публикувано: 06 авг 2006, 16:07
от 1.8d
Това бензин или дизел е

Публикувано: 06 авг 2006, 16:35
от ni4ev
Мондеото е безиново- 1.6 16V CLX.

Публикувано: 06 авг 2006, 17:52
от evg2
Нещо подобно имах с предният си автомобил.Много як предпазител на вентилатора за охлаждане,той на моменти при включване почти дава на късо за много кратко предпазитела издържа но падът в напрежението гаси компютъра и той се рестартира.Когато изгоря предпазитела след около 6мес., разбрахме причината за тайственното гаснене на колата. Имах също много слаб акумолатор.

Публикувано: 06 авг 2006, 18:05
от ni4ev
За предпазителя не мога да кажа нищо- би трябвало да е оразмерен за такъв товар... Акумулаторът ми е ОК. И какво стана в твоя случай, колега?
BTW прочетох темата за MAF сензора. Това ме навежда на идеята да взема да го почистя!

Публикувано: 06 авг 2006, 18:29
от evg2
Смених вентилатора,бушонът му беше от предният собственик къкъвто е имал под ръка.Като падне под 9.5V Електрониката изключва за около 5-10 секунди, прост дефект но неприятни преживявания.

Публикувано: 06 авг 2006, 19:34
от ni4ev
Нещо не ми е съвсем ясно. Излиза, че заради бушон си сменил вентилатора? Защо?

Публикувано: 06 авг 2006, 22:27
от evg2
Вентилатора на радиатора на моменти дава на късо той е с четки при трептене + кабел дава на маса, бушона голям мисля че беше 32А и не може да изгори, късото е много за кратко не може да стопи бушона но ми пада волтажа и комутатора не работи на 9.5В колата угасва.Мултицета го возех в колата да мери постоянно напрежението защото за миг всичко загасваше. В тоя ред на мисли исам да ти кажаче ако имаш голям пад на напрежение комп.ти може да се резетва той не може да работи под 10В.тогава колата гасне.При 10.5В спира да работят системите ABS и EBV на Мондео и светва контр. лампа на АБС постоаяно.

Публикувано: 07 авг 2006, 08:57
от ni4ev
Благодаря ти за инфо-то, но аз нямам такива наблюдения. Ще го имам предвид.

Публикувано: 07 авг 2006, 09:27
от valboy
Мондеото има ли комутатор?? :oops:

Публикувано: 07 авг 2006, 17:52
от HACKO
Само дизелите нямат.

Публикувано: 08 авг 2006, 10:06
от ni4ev
Колеги, имате ли някакви идеи по моя казус? Моля, не се заяждайте има или не комутатор...

Публикувано: 08 авг 2006, 12:30
от disc
Колега ni4ev,

Като начало ГОРЕЩО ти препоръчвам да си оправиш показанието за температурата на двигателя!
Досега може да си прегрял я около 47 пъти :D , но явно не е така след като още се движи. Оправи проблемният датчик/ел.инсталация/уред/термостат и наблюдавай показанията му в момента на проблема ти. Сподели резултите.

Публикувано: 08 авг 2006, 12:38
от mrdds
и аз се присъединявам към мнениетто за перката на радиатора.Ако трудно се развърта мотора при подаване на напрежение имаш момент на късо съединение-времето за което моторчето ще се завърти.Ако това време се оказва доста голямо е възможно пада на напрежение да стигне критичен минимум и компа да се шашка.А при много топло време,както казваш ти,е почти сигурно че перката ти се включва.

Публикувано: 08 авг 2006, 15:30
от valboy
ni4ev написа:Колеги, имате ли някакви идеи по моя казус? Моля, не се заяждайте има или не комутатор...
Не се заяждам бре, колега!! Не съм автоспециалист, затова питам.
Питах защото моя комутатор тази пролет ми направи същия номер и като го смених всичко сега си О.К.!
:wink:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 08 авг 2006, 17:04
от ni4ev
Благодаря! Звучи конструктивно! Ще се захвана един по един да "чистя" проблемите. А дали има начин да се бае на въпросната перка на вентилатора (да се смаже например...)? Имате ли идея?

Публикувано: 08 авг 2006, 17:20
от mrdds
може разбира се!това си е чист електромотор на ротора,на който е закрепена перка.Има четки,ротор,статор,лагери(или графитни втулки),като се замърси и трудно се върти,или ако четките не контактуват добре-пак.

Публикувано: 08 авг 2006, 17:24
от ni4ev
Благодаря! Ще го мятам и него!

Публикувано: 08 авг 2006, 17:29
от mrdds
и да не забравиш да кажеш причината като я отсраниш.

Публикувано: 08 авг 2006, 17:32
от ni4ev
Обезателно ще споделя патилата javascript:emoticon(':shock:')
Shocked