Смяна на запалителни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 10 яну 2013, 13:42

По принцип няма проблем с 1.3, обаче като се притесняваш, спокойно може да си направиш хлабината на 1.0мм, това се регулира.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

SHARIK72
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 ное 2012, 11:57
Модел на автомобила: FOCUS
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от SHARIK72 » 10 яну 2013, 14:51

ЩЕ ОПИТАМ С ТЕЗИ ОТ E-BAY С 1мм пък и цената е добра около 25лв за 4 а тук ми искат по 20лв за една PTR5A-13

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 10 яну 2013, 16:45

Теоретичния принцип е ако разстоянието е по-малко товариш бобината, ако е по-голямо товариш кабелите. В случай, че колата стандартно е за 1мм, а тръгваш да слагаш 1,3 или 0,8 може да се притесняваш за тия два компонента, но при положение, че излиза с 1,3, в основата си казваш: "инженерите на форд са кретени, аз знам по-добре и ще сложа 1мм, защото е по-добре!" :lol: :? И като се върнем на теоретичния принцип ще излезе, че ще натовариш бобината.
Ако беше чел внимателно щеше да прочетеш, че и тук може да си намериш оригинала за 12лв, NGK-то не е по-добро.
Изумява ме някой път как човек се рови, чете всичко разбито, смляно и опростено с дни за да намери "най-доброто", а на края взима от другия край на света нещо дето хич не е най-доброто, а фактически защото е било най-ефтиното. Което поставя въпроса в изходна позиция защо въобще се пита - и тук може да си те излъжем като пич и с цената и с качеството, не е нужно да си поръчваш от другия край на света, тук измамата на момента става, не чакаш да ти я доставят :lol:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от Nebhotep » 21 фев 2013, 10:09

Все още карам с оригиналните платинени на Моторкрафт, просто за отчет. Към момента са на 45 000 км. и не съм имал проблеми, веднъж леко само са профилактирани електродите и това е. За мен си заслужава инвестицията от 80 лв. С NGK платинени за 60 лева изкарах едва 25 000 км.

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от hunter » 21 фев 2013, 16:21

Лошото е, че и на малко километри може да има проблемни свещи. Моите бяха на 22 хил. км. "уж оригинален Бош" и от едната от вътрешната страна се отчупи порцеланово парче, последва удар и изкривяване на клапан. За щастие само с него се отървах без други щети, след отварянето на двигателя и разглобяване на главата. Та заради една свещ 250 лв. за ремонт и една седмица без кола, поне сега напаснаха всички клапани, че съм на газ за всеки случай.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от Nebhotep » 21 фев 2013, 18:11

"Оригиналните" бош на български пазар са производство в Турция. Вече съм са опарвал от бошовски части и ги избягвам!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 21 фев 2013, 18:38

Да добавя тогава, че и аз все още използвам без проблеми платинените си свещи вече повече от 5 години и над 53000 км!

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от hunter » 21 фев 2013, 22:38

Nebhotep написа:"Оригиналните" бош на български пазар са производство в Турция. Вече съм са опарвал от бошовски части и ги избягвам!
Не знам къде са били произведени, но казвам до какво се стига при некачествена свещ. Надявам се сегашното беру да е по-качествено, но за всеки случай на един месец ще си ги отварям да ги гледам. Както се казва "Парен - каша духа" :(

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 21 фев 2013, 22:50

Не смятам че може да се случи, ама ти си знаеш ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от expl0de » 26 фев 2013, 22:27

Аз си бях сменил моите с Denso Iridium - 120 лева за 4 свещи и в началото бях много доволен, тъй като в ниските ускряваше по-плавно отколкото с тогавашните. Само че след година и половина някъде или 20 000 км, едната свещ даде фира и ми изгоря и бобината, та дадох в мото пфое 250 лева. Те пък като ми върнаха колата пак проблеми и се оказа, че изведнъж се наводнили кабелите и зеленясаха, айде още 250 лева за кабели. Та сега си карам с обикновени по каталог и имам едно на ум преди да експериментирам с нови елементи.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от Nebhotep » 04 юни 2013, 09:21

Оригиналните платинени свещи на Моторкрафт, вече са с пробег от 51 000 км. и все още няма проблеми! Обаче от 30 000 км карам само с бензин Ecto 95 на лукойл и може би леко им се удължава живота от него!

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от chistacha » 03 дек 2013, 13:50

След обикаляне и четене по темите, се разбра, че Моторкрафт платинени вече няма. Autolite също не намирам из интернет, а скоро време трябва да ги сменям. Таааа...някой може ли да преложи аналог? И още един въпрос ми се върти в главата - някой слагал ли е от онея специални серии свещи за пропан-бутан? Има ли смисъл от една кофа пари за такива свещи?

Също за кабелите - има ли значение от къде са и какви са? Естествено говорим за нови кабели.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 03 дек 2013, 14:00

Защо трябва да са Платинени? Вече над 30 000Км карам на Газ със обикновени Моторкрафт, по спецификацията за Бензин (по VIN), без да правя корекция на топлинното число заради газта и си върви.
Иначе всяка фирма производител на свещи си има каталог, където може да се види за твоя д-л, какво препоръчват. Няма незаменимо нещо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 21 дек 2013, 21:36

2 години по-късно след отваряне на темата все още карам със старите свещи, т.е. 6 години и над 60000 км! Днес ги свалих за проверка и ми направи впечатление че от външната страна на изолатора на всяка свещ има в долната част(точно над металната резба) тъмен кафеникав пръстен. Не знам от какво, но може да е признак на износване. Освен това всяка свещ има "издълбано" на металния електрод (Г), което ме навежда на мисълта, че са за смяна, тъй като тук се споменаваше за 2 платинени пъпки, т.е. при моите свещи едната пъпка освен че я няма дори самата стомана е "изядена".

zhekov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 дек 2013, 11:26
Модел на автомобила: Mondeo 1.6, 88 к.с. 1996 г
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от zhekov » 22 дек 2013, 11:38

Моята първа смяна на свещи беше преди 4 години и да си кажа имах много нерви , сега ще ги сменяма пак , но дано този път уцеля правилните свещи и кабели, за което смятам да ги взема от МП. Случаят при мен беше, че свещите си бяха заминали , смених ги с schampion , но ефекта беше нулев , смених и кабелите пак придърпваше и чат пат работеше на 3 след което купих свещи BOSCH и всичко приключи , но от 1 година през летния сезон при включен климатик когато подам повече газ се чувства едно придърпване (сякаш не работи правилно на 4 ) друг момент е че когато я запаля студена пак се усеща че работи все едно на 3 цилиндара. В карйана сметак смятам да сменя Свещите и кабелите. Моля ви дайте съвет какви свещи и кабели да купя
Ford Mondeo 1996 , 1.6 , 88 к.с. бензин

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от synthez 3D » 22 дек 2013, 19:28

didon80 написа:2 години по-късно след отваряне на темата все още карам със старите свещи, т.е. 6 години и над 60000 км! .......

Според препоръките на Форд, платинените и иридиеви свещи се сменят на 60000км., така че пробегът ти е достигнат и можеш да си ги смениш. Кафявото по изолатора си е съвсем нормално явление, наречено корона. Има доста различни обяснения за появата му, от които все още не съм намерил най-убедителното, но със сигурност не трябва да те притеснява, не е признак за повреда.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 25 яну 2014, 20:29

Днес реших да сменя свещите и заложих на FoMoCo за 40 лв комплекта. Гледам че са произведени в Русия, явно и там имат завод. Ще наблюдавам дали ще изчезнат някои от оплакванията които имам или ще се наложи да се продължи по нататък с кабели и бобина.......

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от essex » 06 яну 2016, 00:21

Малко Up-че на темата :) Преди няколко дни се замислих защо при под 0 градуса колата на газ и на бензин не пали от раз. При -8 градуса даже не върви, разтърсих се и разбрах че едни стари и износени свещи (от колата на бащата са останали) Bosch super plus Hr7mpp ,дават ги като заместител на оригиналните, баща ми си ги откара над 60 000 км. Случайно попаднах на една обява, човека продава няколко вида и точно този го имаше , само че на свеща има щампа GM, свещити ги е купувал от Англия и били правени от Bosch за Gm. Поръчах си ги и днес ги сложих, еми по-добре движи колата от предишните Bosch Hr8mcv :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 06 яну 2016, 01:00

Колко плати за 4 hr7mpp?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от essex » 06 яну 2016, 14:53

20 лева :twistednew:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта