Смяна на запалителни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 30 ное 2011, 20:36

Кога е момента да се сменят запалителните свещи с нови:
- според препоръките на производителя( за мондео 93-00г. дават 45000 км или 3 години, което настъпи първо)
- в зависимост от модела и марката на свещите
- когато започнат да правят проблеми

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от cockyhotty » 30 ное 2011, 20:51

45 000 е прекалено дълъг интервал за смяна на свещи, независимо колко са "платинени" те особено за БГ условията. Смяна на 25 к км макс ми се вижда по реалистична.

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от Milcho » 30 ное 2011, 21:09

Ако се кара на бензин - според препоръката на производителя.
Ако се кара на газ - на 10 000 км.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 30 ное 2011, 21:20

Оригиналните, двойна платина AYRF22PP могат и 100 000 да изкарат. Както и аналогичните им на други марки. В момента съм със същите като оригиналните, но на Autolite - нямат грешка.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dimkar » 30 ное 2011, 21:37

Milcho написа:...Ако се кара на газ - на 10 000 км.
Това пък откъде го измисли. Най-малко 30 000 км изминават свещите. Могат и повече, но аз ги сменям профилактично тогава. Говоря за обикновени свещи.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от urgan » 01 дек 2011, 10:22

На тия от МП обикновените им дават 5-6000 км горе долу и на толкова почват да не работят както трябва. Специално мойта си я усещам като почне на празех ход да прави едно като детонация значи са за смяна.
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от kriki » 01 дек 2011, 11:06

urgan написа:На тия от МП обикновените им дават 5-6000 км горе долу и на толкова почват да не работят както трябва. Специално мойта си я усещам като почне на празех ход да прави едно като детонация значи са за смяна.
Колега какви са тези 5-6000 километра, според тебе излиза че за една смяна на маслото два пъти трябва да се сменят свещите , когато попитах в мото пфое на колко км да ги сменям ми казаха на 45000-50000, според ауто дата за мондео мк2 ги дават на 60000 км да се сменят, преди това има сервизи на 15, 30 и 45к там за свещи не се споменава нищо, дори и проверка няма просто като минеш 60кили 4 годин ги хвърляш в коша и слагаш новите без да подлежи на коментар, или да ги проверяваш, директно сменяш, просто някой е преценил че живота им е толкова. Като гледам познават, моите свещи почнаха да правят проблеми (придърпване при подаване на газ между ако двигателя е под 1800-2000 оборота)на 58000 км, бяха на 4 години и 4 месеца точно днеска си взех новите оригинални от форд копфти е обаче че не са платинени. Друго интересно е че не са моторкрафт имат си надпис FoMoCo AYFS22CB но отдолу щампата е на бош има и техен номер.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от urgan » 01 дек 2011, 14:49

Не според мен, а според това какво са казвали за фомоко-то. Тия фомоко е пълен абсурд да изкарат 40 000 или 50 000.
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dimkar » 01 дек 2011, 16:51

Напротив, точно с такива съм на Фиестата - AYFS22C. Както казах по-горе, сменям ги профилактично на 30 000 км, защото са прекалено евтини (около 9 лв), за да се циганя. Със сигурност биха изкарали и повече от 40 000 км. Естествено, че който иска, може да си ги сменя и на 1000 км. Но няма защо да заблуждава другите.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от kriki » 02 дек 2011, 14:09

urgan написа:Не според мен, а според това какво са казвали за фомоко-то. Тия фомоко е пълен абсурд да изкарат 40 000 или 50 000.
За тях не мога да коментирам нищо понеже ги сложих снощи, имат щампа с емблемата на бош и техен номер, но не пише къде са произведени. Само мога да кажа, че определено са по добре от старите които бяха Моторкрафт платинени и на тях си пишеше че са произведени в щатите, бяха на 60к и с тях двигателя вече беше почнал да придърпва доста чувствително, тоест бяха си изпяли песента. А иначе интервала за смяна го гледам в аутодата и си го дават твърдо 60000к това естествено е писано за старите платиени свещи, ще видим новите колко ще изкарат. Ако не избутат поне до 30к ще си търся пак платинени.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 02 дек 2011, 17:16

Ако на старите ти платинени им намалиш разстоянието с 0.1мм т.е. станат с 1.2мм между тях сигурно ще са по-добре от новите фомоко и ще изкарат колкото тях и ще върви по-добре.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от urgan » 02 дек 2011, 17:38

Да на платинените толкова им дават около 60 000, но немога да се съглася че обикновените ще изкарат 40 000. Какъв е смисъла тогава от платинените? Предния път като ги смених, говоря за обикновените фомоко порцелана по тялото вече беше потъмнял и бяха тръгнали да си заминават, а нямаха и 10 000 км.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 02 дек 2011, 17:58

Със обикновени NGK съм карал над 60хил. км.. Започнах да ги карам на Ориона и ги довърших на Ескорта. Сега съм със Моторкрафт от МП, за съжаление забравих да запиша километрите на които ги сложих, по груби сметки 5000-6000 км. Засега не дават признаци за смяна (не съм ги свалял да ги проверя в какво състояние са), ще видим колко ще изкарат, въпреки че при цена от 32лв комплекта мога да си позволя смяна на 10-15хиляди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 02 дек 2011, 20:21

Като купих колата смених свещите с платинени(тогава бяха по 12 лв бройката) в МП.
Беше декември 2007г. а пробега беше 130000 км според показанието на таблото.
Сега 4 години по-късно съм изминал около 44000 км.
Не съм свалял свещите за визуална проверка тъй като не съм имал проблеми, но съм любопитен да погледна в какво състояние са........
Проверих в един магазин за платинени свещи, но ми казаха че вече са ги спрели от производство и сега има някакви други, които не са толкова добри като тях.
Чудя се докога да продължавам да карам с тези свещи?
Някой може ли да каже какви са симптомите когато се изчерпи ресурса им?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dimkar » 02 дек 2011, 20:38

urgan написа:Да на платинените толкова им дават около 60 000, но немога да се съглася че обикновените ще изкарат 40 000. Какъв е смисъла тогава от платинените? Предния път като ги смених, говоря за обикновените фомоко порцелана по тялото вече беше потъмнял и бяха тръгнали да си заминават, а нямаха и 10 000 км.
Това, че е потъмнял порцелана не означава, че свещите са заминали. И да, изкарат по 30 000 и повече км. На Примерата съм с обикновени NGK Made in Japan и там работата е същата. И цената на свещите е същата, като на FoMoKo - около 9 лв. бройката. Затова и досега никога не съм си помислял да се набутвам с платинени, иридиеви и други елементи от Менделеевата таблица. Просто няма смисъл.

mag_kiril
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от mag_kiril » 02 дек 2011, 22:08

Аз карам фокус, Зетек 1.6л и моите са платинени NGK, сменени във фирмен сервиз на Форд в Швеция (колата е на >200к км). Досега са на 60к км и ги отворих от любопитство да ги понагледам (нямаше проблем, но незнаех че са платинени) само за проверка. Колата пали във всякакви атмосферни условия, пробвал съм и при -35 :) няма ядове.
Това което установих е, че 4-та свещ е с доста повечче износен електрод на масата, другите бяха в прилично състояние, разстоянието беше ~1.2mm след 60к км.. Дали нетрябва да се регулира междуелектродното разстояние? То май на новите свещи е 1.2мм, ама ако вземем да го корегираме - дали няма опастност да се наруши работата на запалителната система? До колкото съм запознат-хвърля искра на по две свещи едновременно и те се явяват свързани последователно - т.е. "делят" си искрата.
Някой да се изкаже ако знае, моля.
Карам бавно.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от kriki » 04 дек 2011, 09:34

didon80 при мене симптомите бяха хълцане на мотора когато се натовари на ниски обороти, като че ли в посследно време и разхода не ме мефеше много много ама аз я кадах около 5000 кмс това жълцане. Що се отнася до намалянето на разстояниети пробвахда го намаля, но ефектебеше минимален

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 04 дек 2011, 09:59

mag_kiril написа:Аз карам фокус, Зетек 1.6л и моите са платинени NGK, сменени във фирмен сервиз на Форд в Швеция (колата е на >200к км). Досега са на 60к км и ги отворих от любопитство да ги понагледам (нямаше проблем, но незнаех че са платинени) само за проверка. Колата пали във всякакви атмосферни условия, пробвал съм и при -35 :) няма ядове.
Това което установих е, че 4-та свещ е с доста повечче износен електрод на масата, другите бяха в прилично състояние, разстоянието беше ~1.2mm след 60к км.. Дали нетрябва да се регулира междуелектродното разстояние? То май на новите свещи е 1.2мм, ама ако вземем да го корегираме - дали няма опастност да се наруши работата на запалителната система? До колкото съм запознат-хвърля искра на по две свещи едновременно и те се явяват свързани последователно - т.е. "делят" си искрата.
Някой да се изкаже ако знае, моля.

Ако стоят платинените пъпки по двата електрода на свещите нищо им няма. Разстоянието трябва да е 1.3мм.
Ако окабеляването до бобината е хубаво и напрежението е както трябва може да си стои така, ако имаш някакви съмнения, че от годините може да пуска малки части от 'волта' по-малко може да се намали на 1.25мм
Да, хвърля на две свещи едновременно (свързани паралелно) 1 и 3, и 2 и 4 цилиндър, когато единия възпламенява сгъстената ГВС в ГМТ, а другия точно я е изхвърлил и пали за доизгаряне на каквото има и от там спомагане на връщане на буталото на долу, колкото и да е малко и намаляване на вредните емисии. Много коли са така, дори бях втрещен в Италия на един Фиат Чинкуеченто, който дори е с 2 физически отделни бобини, всяка за по 2 цилиндъра, на 1000сс двг ..

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 06 фев 2012, 20:16

Според последните симптоми май е крайно време за смяна на свещите, защото по трип компютър разхода ми беше стигнал до 19.5л/100км, а никога не е бил толкова(все пак не ми е първа зима), а от няколко дена забелязвам и леко придърпване само, когато я карам на газ в ниските обороти при ускорение!
Купих си камък, но с наличния ключ (с малко рамо) не успях да ги развия и сега ще трябва да купя и нов ключ с възможност да се сложи лост в него за да е по-голямо рамото........, така че още не знам в какво състояние са визуално.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 06 фев 2012, 20:25

Този камък не става ли за "гедорията", ако не купи си такъв и проблема изчезва (предполагам че имаш "гедория").
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 20 госта