Смяна на запалителни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dreadx » 04 яну 2013, 20:57

Е да, ама пък NGK пишеха някъде, че тъпите ръбове на поизносена свещ допълнително затрудняват искренето. Може би е уместно да се прави на обикновени свещи, които да се отрежат под прави ъгли и без някъде да се допуска излишно изтъняване на материала.

А гореспоменатата модификация след като и ти си я пробвал и има подобрение непременно ще я направя,
когато си взема резервен комплект свещи.

Гледах сега BRISK GR15YS-9 SILVER и много ми се прииска да пробвам с тях, но не видях някой от БГ-вносителите да ги предлага.
Те са с някакви подобни конфигурации на електродите.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 05 яну 2013, 00:34

Аз искам отново да подчертая, че съм го правил на свещ като оригиналните - двойна платина на AutoLite или Motorcraft.
Tова, което правих беше да изпиля катода стърчащ допълнително след платинената пъпка навън, като оставих да речем към 1мм все пак да не е съвсем до ръба.
След това огънах катода леко назад там, където е връзката с тялото на свещта (което увеличи разстоянието м-у двете пъпки), но после го 'причуках' обратно отгоре до нужното (фабрично) разстояние от 1,3мм - по този начин всъщност разминах 2-те пъпки съвсеееее(е)м леко (като се погледне отстрани в профил пъпката на катода е съвсем леко изместена спрямо тази на анода). Тези две неща водят до малко повече открие на искрата към сместа и също така 'принуждавайки' я да има вероятност тя да прехвърли на малко по-малка площ на двете платинени пъпки фактически съсредоточавайки по-плътно енергията.

Това, което е показано на снимките на сайта е за обикновен тип свещи. При тях нищо не съм пробвал, не съм разглеждал обстойно, не знам какъв им е нормалния потенциал за искра и не мога дори теоретично да си помисля какъв ще е ефекта ако аз направя еди-какво-си.

Със сигурност мога да ти кажа обаче, че ако си купиш свещи на Аутолайт двойна платина (т.е. оригинална Motorcraft) ще имаш по-добра искра и работа на мотора и без да я преправяш отколкото ако се занимаваш да преправяш обикновенната свещ, което на всичко отгоре крие и някакъв риск. Сигурно никога няма да успея да убедя хората, че 2-3-10 електродни и не знам още какви други свещи не гарантират по-добра работа. NGK са страхотни, перфектни, ненадминати и уникални но - за едни марки коли или всъщност двигатели, BOSCH за други и т.н. Освен, че зетека е разработен, оразмерен и 'чипосан' фабрично около тях никоя друга няма толкова голямо междуелектродно разстояние. Всички са на по 1мм максимум. 0,3мм отгоре са цели 30% и то стабилна искра, палейки сместа на 30% по-голяма площ, да не говорим за силата на самата искра. А те са по 12лв/бр и мисля, че каквато и друга да търсиш е по-скъпа.

И не на последно място това, което писах в началото съм го правил на свой риск и усет към нещата и не нося отговорност ако някой смели електродите на бързи обороти. Особено много трябва да се внимава при огъването (силно казано, но все пак) на електрода, да не се пропука/закърши за да не изпадне в последствие някъде в цилиндъра ако се прекали с упражнението в случай, че някой реши да го прави.
Темата в последните няколко поста май малко се поизмести, някой мод ако иска може да ги отцепи в една отделна за дискусии в тази насока.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от S_C » 05 яну 2013, 02:58

Причината свещите за тези мотори да работят на тези междуелектродни разстояния е в далеч по-силната искра, в сравнение с тази на старото поколение.Тук нямате капачки, делко...дори чукче и наковалня няма.Има дачик на маховика, от чиито импулси ЕКУ-то смята кога е време да се подаде искра.Просто и елегантно, а малкото му дефекти показват,че е и добре направено.В някакъв момент техниката е напреднала толкова,че е станало възможно да се използва далеч по-бързата електрическа връзка,вместо механичната.Разликата в скоростта е не просто пъти, а число с няколко нули отзад.Физически контактуващи повърхности,срещу поток електрони,движещ се със скоростта на светлината....Малко безпредметно за практиката сравнение,но идеално обяснява с какво електрониката е по-добра-много,много по-бърза е.Процесите протичат с времеви интервали от наносекунди...Има време и корекция да се внесе ако трябва...за всичко има време,предвид интервалите,на които се подават импулси към свещите.Кое да е електронно запалване превъзхожда по прецизност и бързодействие всякаква механична система.При качествена изработка ще я превъзхожда и по време за безпроблемна експлоатация.
От тук обаче следват няколко "но".
Първото е,че системата става крайно взискателна към качество на свещи.Да не ги бъркаме двата щата-именно качество на свещи,а не дали са платинени или медни.Ще си работи чудесно и с медни, стига да са качествено направени и да не им пробие изолатора.
На второ място (и това е по-важно) - появява се същата взискателност към качество на кабели.И ако свещи все пак се намират, то с кабелите имаме огромен проблем, многократно коментиран и тук.Добрите са безумно скъпи.Несъразмерно скъпи zа стандартен консуматив, при това с не много голям ресурс.
Бобина...там проблемът е в това,че е трудна за диагностика.Не,че не може...но апаратурата е с доста солена цена и ги няма много в употреба,защото и самите бобини рядко дефектират.

Така,че...не се заблуждавайте с тая сила на искрата.Искрата не може да има площ, в смисъл да е по-дебела или по-тънка.Може,ама с промяна на напрежението.А при мотора то е константа.Високоволтовият енергиен импулс се движи в пространството от точка до точка по линията на най-малкото съпротивление.И 1х1 сантиметра да е площта на електродите, пак ще прескочи от точка до точка, без да се интересува от площта на електрода.Каквото и да правите, все ще има формата на искра.Кълбовидна мълния в цилиндъра няма как да възникне....

За да избегнат негативните ефекти, някои производители съвсем елиминират кабелите и слагат бобините директно върху свещите.При европейските производители е рядкост обаче.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 05 яну 2013, 03:19

Не съм съгласен с поне две-три неща. Едното е, за междуелектродните разстояния последствие от премахването на делко, контакти и др. изброени и т.н. - Форд не са острието на науката в тази насока, още повече, че говорим за нещо въведено преди 20 години, на тази база би трябвало да има вече масово свещи на тези, че и по-големи м-уелектродни разстояния, да не говорим при супер колите. Второто е за площта, на предната страница в един пост имам снимка на свещи с електроди 'кръг в кръг', и това показва разкъсването на искрата, когато има вероятност, възможност и предпоставки това да стане. Третото е, че също така свещите с медна сърцевина навсякъде, където съм гледал са свещите с по- или най-ниско качество спрямо останалите освен случаите, в които са единствения избор.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от kito » 05 яну 2013, 11:20

Здравейте,
прочетох темата и все още не мога да разбера едно нещо:
отиваш в сервиз, проверява се какви са свещите подходящи за твоя модел, изреждат ти -3 вида примерно и избираш тия, които са ти по джоба!
Какъв е смисъла да си купя чисто нови свещи и да седна да ги преправям? Навярно, хора които са доста по разбиращи от мен ги произвеждат и са си конкретно за моя модел, та какво им променяте вие? Като трябва да ги сменяш то си личи дали свещта е работила добре, дали е керемидено червена, има ли нагари, дали не е заминала вече!
Отидох в магазина бройках 18,30лв. на парче за тия свещи-NGK PTR5A-13 и това бе! Пробега, който им дават е доста голям така, че ще видя кога ще ги сменям!
Със старите свещи, колата е крана доста километри навярно преди да я купя аз и си личеше, че е работила добре! Както и на другия ни Фокус, нямаше проблеми но и тях в крайна сметка смених, тъй като от както сме го взели сме навили 45 000км, а идея си нямам преди това колко километри имаха.
Поздрави и ще се радвам някой да ми обясни, защо трябва да барам чисто нови свещи?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 05 яну 2013, 11:45

kito написа:Здравейте...?
Много правилно разсъждаваш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от DigiPro » 05 яну 2013, 13:19

S_C написа:За да избегнат негативните ефекти, някои производители съвсем елиминират кабелите и слагат бобините директно върху свещите.При европейските производители е рядкост обаче.
Имахме преди време служебно Рено Меган 2002г 1,4 бензин 95 к.с. и при него бобините бяха дирректно върху свещите. Много често дефектираха и направо се водят консуматив, а цената им (поне преди 5-6 г.) не беше никак малка.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 05 яну 2013, 15:49

DigiPro написа:
S_C написа:За да избегнат негативните ефекти, някои производители съвсем елиминират кабелите и слагат бобините директно върху свещите.При европейските производители е рядкост обаче.
Имахме преди време служебно Рено Меган 2002г 1,4 бензин 95 к.с. и при него бобините бяха дирректно върху свещите. Много често дефектираха и направо се водят консуматив, а цената им (поне преди 5-6 г.) не беше никак малка.
И сега не са евтини, наскоро търсих за Пежо 406 на един приятел, евтиния вариант беше 369лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 05 яну 2013, 18:49

kito написа:Здравейте,
прочетох темата и все още не мога да разбера едно нещо:
...
Поздрави и ще се радвам някой да ми обясни, защо трябва да барам чисто нови свещи?
Правилно или по-точно може да си прав така да разсъждаваш.
Има хора, които обичат да са 101% сигурни, че живота им е безгрешен спрямо всияки правила измислени и написани от някой си, предвидим и сигурен . Подредени, изтупани, дори не се и занимават с колата, а дават на някой да я хвърли в сервиза, после само плащат.
Има хора обаче, които си задават основните еволюционни въпроси 'защо, как и какво ще стане ако..', мислят "out of the box" и дори понякога играят va bank. В този смисъл никой не е казал, че трябва да се барат новите свещи. Аз не съм първия човек роден на планетата т.е. 100% някой преди мен е измислил всичко което виждам за първи път след като си отворя очите, но ако остана да вися на тая (това мото) "който го е измислил и направил преди мен значи разбира повече и аз няма смисъл да го пипам" означава да водя деградиращ живот във всяко едно отношение.
Или простата сентенция на всичко написано горе - обичам да експериментирам понякога и да видя какъв е ефекта. Често се случва от цялата история да съм напред от цялата работа, защото чета и проучвам добре :) Това дава победата на отбора с 2 к.с. повече в мотора за 0.003 хилядни повече спрямо втория класиран. И так далее и так далее :)
п.с. ptr5a-13 е хубава да, не я барай :lol:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от S_C » 05 яну 2013, 20:31

Дай да ги разделим нещата...Единия начин е като експериментираш без никаква обосновка и подготовка.На принципа "какво ще стане ако...".Понякога се постигат нелоши резултати,факт!
Другият начин е да правиш нещо с идеята за вярна посока.Това ще е нещо като "знам,че трябва да изглежда така,ама как точно,ще установя с проба".За да се тръне по тоя път, е нужен един минимум обем знания.
Факт е,че у нас голяма част от "космическите" разработки идват от руски сайтове или някъде от бившите републики.Това нещо има много причини, като нито една от тях не е чисто техническа.По-скоро са в областта на политиката.Или казано по друг начин-по нашия край сме много добри когато трябва да разберем едно нещо как работи.Независимо дали е софтуер или хардуер, социалистическият строй у нас успя да създаде колосален брой технически грамотни хора, способни с един поглед да видят и разберат до най малкия детайл работата на коя да е машина, за чието създаване на Запад са били нужни един рейс хора, месеци работа и камиони с пари.Това нещо бива разгадано от бай Иван в момента,в който го погледне.Има много причини това да е така.Основната е,че от 70-те години нататък Източният блок изостана драстично в развитието на слаботоковата техника и особено в полупроводниците.Осъзнавайки това изоставане, след 5-6 години червените тикви се сетиха, че ако карат така, един ден дори пакетче бонбони няма да могат да произведат и започнаха да подготвят кадри.Процес,който започваше от ученическата скамейка и продължаваше нататък, като обучението се е основавало само и единствено върху западни образци.Другарите са тръгнали да печелят технологичната битката със Запада със същите средства, с които няколко десетилетия по-рано са спечелили Втората Световна-като компенсират качеството с количество.На това дължим днес огромният брой хора, разбиращи (при това на високо ниво) от токове и и жици.
Но когато стане дума за собствена,оригинална разработка, некопираща нищо вече съществуващо, грешката на онази политика се проявява в цялата си сила.Липсата каквато и да е креативност се комбинира на местна почва с тоталната неспособност за спазване на каквито и да е стандарти.Заради това, при такъв колосален брой подготвени хора, целият източен блок не успя дори едно читаво радио да създаде, да не говорим за телевизор.И продължава да не може,,,
Та...ако разчиташ да прочетеш за някакво модерна техническа разработка, дело на специалист от Изток...просто ЗАБРАВИ! Няма и не може да има.Няма школа, която да го създаде, няма свободен пазар, който да възпита мисленето в посока задоволяване на пазарни нужди.Това е все едно Шекспир да се беше родил при човекоядците....Щеше да свърши в казана и никога нямаше да разберем нищо за него.
Така,че...заложи на трупането на онзи безкрайно нужен обем знания.Желанието за експеримент ще дойде само,с времето си.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 05 яну 2013, 21:35

=D>: *youtheman*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от S_C » 05 яну 2013, 23:38

Аз се чудя дали да не започна да ги внасям вече...2-3 статии в тунинг.бг трябват и народът ще се изтрепе да ги купува.

http://www.sciteclibrary.ru/rus/catalog ... 10440.html

http://bugaets-avto.ru/sparkb/

plazmofor.com (тези навремето бяха страшен хид по оста Перник-Макоцево- Горно Чочовене)

_friends_
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 06 яну 2013, 04:52

S_C написа:Дай да ги разделим нещата...Единия начин е като експериментираш без никаква обосновка и подготовка.На принципа "какво ще стане ако...".Понякога се постигат нелоши резултати,факт!
Другият начин е да правиш нещо с идеята за вярна посока.Това ще е нещо като "знам,че трябва да изглежда така,ама как точно,ще установя с проба".За да се тръне по тоя път, е нужен един минимум обем знания.
Факт е,ч...
Та...ако разчиташ да прочетеш за някакво модерна техническа разработка, дело на специалист от Изток...просто ЗАБРАВИ! Няма и не може да има.Няма школа, която да го създаде, няма свободен пазар, който да възпита мисленето в посока задоволяване на пазарни нужди.Това е все едно Шекспир да се беше родил при човекоядците....Щеше да свърши в казана и никога нямаше да разберем нищо за него.
Така,че...заложи на трупането на онзи безкрайно нужен обем знания.Желанието за експеримент ще дойде само,с времето си.
Не разбирам защо целия този дълъг пост към мен, нещо не си ме разбрал ли де да знам. Горе написах - 1.обичам да експериментирам, 2. повечето случаи успявам, защото 3. чета и се подготвям. Останалите неща за руснаците, разработките и т.н. също не разбрах каква им е връзката
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от kito » 06 яну 2013, 13:25

Снощи още прочетох двата дълги коментара след моя!
Позачудих се, дали да си правя труда да коментирам, но в крайна сметка се отказах! :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dreadx » 06 яну 2013, 20:51

Темата доста се поотдалечи от свещи, а вече сме обсъждали дали е по-добре нищо да не разбираш и да си караш колата в сервиз при специалисти с всички рискове от това - да не са съвсем специалисти и др. Разбира се е по-добре да знаеш за какво е всяка част от колата, и ако усетиш някакъв проблем да го отстраняваш сам. Но не е по силите на всеки да разбира от всичко, да има нужните инструменти и материали, и да обясни на жена си какво пак има да й ръчка на тая кола. Въпросния "тунинг" на свещи за който попитах по-горе е с цел да се открие достъпа на смес до искрата и да се подобри малко запалването на сместа, което би се отразило при някои условия на работа. Не се очаква да вдигне мощността с 20 коня. Но орех каза, че го е пробвал и има ефект. Значи има смисъл ако на някой му се занимава, или ако има проблеми със запалването да опита и това. Някои даже си играят да подбират на къде да им стърчи електрода на свещта според навивките на резбата. И понеже все пак сме технически форум, е интересно когато някой със задълбочени познания и опит е пробвал и сподели нещо.
Недейте да бъдете фанатици - - свещи, кабели, бобина MOTORCRAFT. И това е отговорът за всеки, който попита за независимо какъв проблем със запалителната система. Ами ако ги смени всичките тези неща и проблемът не изчезне? - ясно какво -> ще трябва да се МИСЛИ.
И това, че когато колата работи на газ има повишени изисквания към запалителната система е донякъде вярно, но донякъде се преувеличава и хората тръгват да търсят проблемите в погрешна насока.
BERU, NGK, BRISK и др. да не би да не знаят да правят свещи? - Просто ние си купуваме някакви боклуци, които не се знае въобще дали са от въпросния производител.
И при това положение ако някой напише: "- Много съм доволен от BRISK", непременно трябва да упомене точно от къде си ги е купил.

Предлагат се свещи "за газ" с междуелектродно разстояние най-често 0.7 мм, и с едно топлинно число по-надолу. От една страна газо-въздушната смес има повишено съпротивление спрямо бензиновата. От друга страна по-дългата искра носи повече енергия и по-качествено пали сместа.
Може да се пробват въпросните свещи, но пак с мисъл. И не винаги е нужно да се слагат специални свещи за газ.

При търсене на проблеми в запалителната система не трябва да се забравя, че работата й е пряко свързана и с качеството на гориво-въздушната смес. Ако по някаква причина в цилиндъра влезе силно преобеднена смес - предимно въздух - сгъстеният въздух ще има много по-високо съпротивление от горивна смес и дори златна да е свещта, токът няма да иска да протече от там. Този ефект често се получава с обикновена газова уредба при рязко подаване на газ. Докато се премести мембраната на изпарителя, докато потече газ до плочката че да се смеси с въздуха, сместа може да се окаже бедна. Правилната настройка би трябвало в голяма степен да елиминира проблема, но не всичко винаги подлежи на настройка, защото и при АГУ-тата е някакво ТОТО2.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 07 яну 2013, 02:08

Значи така, дайте да разцепим темите на това отнасящо се до нормална употреба/подмяна за хора, които 'дон'т гив а фък' :lol: и за останалите 'ху ду'. :lol:
Motorcraft части са части щамповани от Ford Motor Company /преименувана вече FoMoCo, както вече са забелязали някои купували си скоро части от Мото-Пфое/, не обратното (ОКЕЙ не на 110% както нкой ще побърза да ме овика сега, говорим като цяло), т.е. Форд възлага производството на части на външни фирми и слага тяхната марка. Това е ситуацията с Autolite свещите. Само дето като си купи човек Autolite вместо Моторкрафтски си купува 100% оригинал, не шанс да е менте Моторкрафт или още повече ФоМоКо. В щатите, от където реално тръгват нещата цялия този въпрос не съществува - отиваш в магазина и ти дават Аутолайт защото е официалния оригинал (в представител на форд ще ти дадат естествено ре-щамповано ФоМоКо/Моторкрфт) и забравяш за случая, в Европа понеже има 1 вагон марки всеки почва да търси под вола теле за по-доброто от оригинала и на края ходи обяснявай, че нямаш сестра.
Така че да пляснем до тук с ръце, да ги разтъркаме и да финализираме въпроса свързан директно със заглавието на темата. Единствено бих включил в опциите действително горе-посочените свещи на BRISK PTR5A-13 наистина хубави са, щом някой иска да даде повече пари и толкова не му харесва оригинала.

За останалото - Наистина няма смисъл да се насилва когото и да било да чете мненията на нас може би глупавите и ненормални, експериментиращи хорица заблудени от пост в интернет, слух в бара, чул глухия или видял кьоравия или изтекла вярна секретна военна информация, но толкова нелепа, че да не повярва човек, и хора въобразяващи си някакъв позитивен ефект от цялата работа. И да се убеждаваме какво и защо. Затова отново искам да помоля модератор да ни отцепи "шантавите писаници" в отделна тема с предложение за заглавие "преправяне на свещи - митове, легенди и реалност" и да не притесняваме повече casual-юзъри и модс ;): _friends_
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

SHARIK72
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 ное 2012, 11:57
Модел на автомобила: FOCUS
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от SHARIK72 » 08 яну 2013, 19:18

ДА ВЗЕМА ЛИ ТЕЗИ ЗА FOCUS 1.6 -2000ГОДИНА
http://www.ebay.co.uk/itm/271121974107? ... 1423.l2649
АКО МОЖЕ МИ ПРЕПОРЪЧАЙТЕ НЯКОИ ХУБАВИ
Последна промяна от SHARIK72 на 08 яну 2013, 20:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
dxristov
потребител
потребител
Мнения: 68
Регистриран: 24 апр 2011, 02:07
Модел на автомобила: Ford Mondeo LX 2002/2.0/145PS
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dxristov » 08 яну 2013, 19:33

Здравейте искам да си сменя свещите на мондеото,и ми трябва малко помощ.
до колкото знам са 4бр интересува ме как точно се сменят и какъв инструмент ми трябва?
И да се плашиш,няма да се страхуваш!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 09 яну 2013, 03:49

SHARIK72 написа:ДА ВЗЕМА ЛИ ТЕЗИ ЗА FOCUS 1.6 -2000ГОДИНА
http://www.ebay.co.uk/itm/271121974107? ... 1423.l2649
АКО МОЖЕ МИ ПРЕПОРЪЧАЙТЕ НЯКОИ ХУБАВИ
Ми то точно тези MOTORCRAFT AYRF22PP са оригиналните :mrgreen:, а "10"-ката на края на NGK PTR5A-10 означава, че са с 1мм разстояние м-у електродите, има и с "13" т.е. 1.3мм които са ОК, тези с "10" за мен не са ок.

@dxristov - препоръчвам ти да използваш гедоре с подходящ 'камък' за свещи размер 16 с удължител, защото свещите са на дълбоко и тези ключове, които продават по железарии, бензиностанции и т.н. се чупят като клечки. Държиш удължителя и всичко право, да не се спука или счупи изолатора на свещта и развиваш. Внимателно после се навиват новите, да не се навие на криво! и/или превърти резбата, че става ужас, безумие, мътна и кървава. Не е лошо по принцип да има някой, който го е правил наоколо.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

SHARIK72
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 ное 2012, 11:57
Модел на автомобила: FOCUS
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от SHARIK72 » 10 яну 2013, 13:06

Ок.И понеже съм нов собственик на стара кола Прочетох по форумите на Форд ,че Форд препоръчва за по старите модели свещи с разстояние 1мм защото се намалява натоварването на бобината и кабелите!! При смяната на свещи с 1.3мм има голяма опасност след това да се наложи смяна и кабели и бобина!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта