Запалителните бобини на Галакси

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
iceedge
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 дек 2011, 16:37
Модел на автомобила: Galaxy 2.0i, DOHC, 115 к.с , АГУ Фобос
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Запалителните бобини на Галакси

Мнение от iceedge » 04 яну 2012, 13:29

Здравейте колеги, отново се обръщам към Вас с цел да разрешим заедно един проблем. Имам Галакси '97г., 2.0i, 115к.с и въпросът ми е следния: "Колата започна много леко да претриса на ниските обороти /когато е изключена от скорост или на светофар/, кабелите са нови на Tesla, свещите на MotorCraft на 2000км., ламбдасондата е сменена с нова на Bosch универсална, дебитомера е ОК. Всички показатели на VAG са в норма, но ме дразни това леко претрисане, т.е двигателя не е спокоен. Колата пали и се форсира без проблем.Изчетох доста материали и мнения за въпросните бобини и включително това, че не можело да се хванат дали работят правилно /доколко е вярно незнам/. Може ли да се проверят по някакъв начин дали бобините работят правилно, разбира се без да се купуват нови. Специални благодарности на vladoiko от Видин за предишната дискусия по темата с Проблем с климатроника на Галакси.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от vladoiko » 04 яну 2012, 14:08

Здравей колега!Според мен проблема не е от бобините.Предната е за 1-4 задната е за 2-3 цилиндър.Ако искрата на някоя от двете не е хубава ще покаже на 2 от свещите че няма хубаво изгаряне.Ви трябвало и на диагностиката да покаже.Огледай тънките вакуумни мъркучета отзат ,за да ти е по удобно извади кората под чистачките и огледай всичко на спокойствие.Не знам като ти претриса падат ли оборотите и на колко.Според мен проблема идва от въздух някъде или от кабелите.Тия кършове са най-чуствителния на тема кабели автомобил.Ако старите кабели не са ти били избили сменяи един по един с Теслата дето си сложил и карай ако покаже нещо.Моя friend с Транзита купи нови Тесла и не можа да изкара нищо с тях.Следващите кабели си земи BERU.
Последна промяна от vladoiko на 04 яну 2012, 19:53, променено общо 1 път.

iceedge
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 дек 2011, 16:37
Модел на автомобила: Galaxy 2.0i, DOHC, 115 к.с , АГУ Фобос
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от iceedge » 04 яну 2012, 14:37

Отново благодаря за мнението!!! Нека има повече хора като теб във форумите.
Старите кабели бяха бошови силикон и пробиха 3 от тях. Теслата работят добре, а това леко претрисане си го имах и преди да ги сложа. Сега с Тесла кабели колата работи по-добре /при 3 пробити бош/.По отношение на кабели от Мото Пфое ми дадоха такива цени, че да паднеш, да ама казват били оригинални на Форд...... :D Огледах вече вакумите и не открих нещо нередно на пръв поглед, но ако трябва ще сваля и кората под чистачките. Просто не видях спукано или откачено маркуче. Оборотите не падат следихме ги на VAG защото оборотомера не ми работи. Претрисането се появи от около 6 месеца. Знам ли вече...... Между другото колата зимата ми опушва бронята отзад черно, може би е от конденза докато изкара водата по гарнетата /със сигурност не е от смес богата на гориво - всичко е в норма/. Колата винаги е карана само на бензин, т.е няма АГУ.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от pelteka » 04 яну 2012, 14:54

Колега,аз карам дизел и имах проблем с колата над 120км.Прекъсваше и едва ускоряваше до 140.Когато я купих беше на 180 000 и вдигаше без зор 160.,ама от една година взе да прави този проблем.Сега е на 260 000.Изчетох всичко във форума и тъкмо се навих да сменям турбото и съвсем случаино попаднах на една добавка, която чисти всичко от резервоара до аспуха.След 100-200км с нея, с лекота колата вдигна 180(можеше и повече ама жената ме сръчка).Двигателя мъркаше като коте пред камина.Изведнъж стана чудо.Тъ, мисълта ми е, преди да почнеш с големите ремонти пробваи няква добавка да поизчисти пътя на горивото.Добавката която аз ползвах се произвежда от TUNAP.Доколкото разбрах не се предлага по магазините с това име,а се поръчва от частни клиенти и се слага техен етикет.Така че на пазара може да е със всякакъв етикет.
P.S.Това дето си чел за бобините повечето е писано от мен.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от vladoiko » 04 яну 2012, 15:16

Ми моята като е купих 2008г.претрисаше като пуснех климатика в жегата и перката въртеше на бързата степен.И като е натиснех на 4-4500оборота пушваше отзат като дизел :D .Като слагах в Плевен ГИ казаха че свещите не са добри.Тогава смених,кабели БОШ силикон за около 120лв. и некви измислени свещи екуем или нещо от сорта,май са за Рено такива.Викат Форд не бачка с други свещи освен с моторкрафт.Моя е с такива свещи,7лв. бройката вече 32 000км. и колата спи направо.Само за кабели не рискувах.Друг приятел толкова му беше зле Галакси-то като го купи че нямаше сила да го качи на естакада,мощност никаква,дъвка обороти.Той смени кабели и свещи БЕРУ,свещите са по 19.10лв. бройка и кабелите 122лв. комплекта и колата се оправи.Затова мисля че е нещо от тези неща.Може да пробаш да смениш и горивния филтър отдолу.Ама се си мисла че няма да имаш мощност ако е затиснат.Не знам к'ъв е филма с тази EGR система,не съм е барал щото нямам проблеми с нищо засега.В преден десен калник има неква пластмаса дето сабира бензинови пари да доизгаряне май.Некой запознат да ти пише дали е възможно от тези неща да е.Ако се реши проблема драсни да знае човек _friends_

iceedge
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 дек 2011, 16:37
Модел на автомобила: Galaxy 2.0i, DOHC, 115 к.с , АГУ Фобос
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от iceedge » 04 яну 2012, 16:58

Сложих сега едни кабели пак като старите ми Bosch Silicon Power ще я покарам малко и да видим, защото резултат веднага няма да даде. Едва ли е горивен филтър...колата върви и ускорява добре, все пак знам какво е да е запушен горивния филтър. За добавка и не мисля....преди време слагах една за прочистване на инжекциона..... файда никаква /не съм вътре да видя какво е почистила :D /, поне не се усети осезаема разлика

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от pelteka » 04 яну 2012, 17:09

И аз съм ползвал добавки без ефект,затова те насочвам към тази.Напиши в гугала TUNAP и виж какво ще излезе.Аз намерих това:http://www.tunap.com/en/ranges/automoti ... ystem.html

iceedge
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 дек 2011, 16:37
Модел на автомобила: Galaxy 2.0i, DOHC, 115 к.с , АГУ Фобос
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от iceedge » 04 яну 2012, 22:41

Търсих доста из Интернет, но не успях да намеря от къде да се купи тази добавка. А става ли за бензинови мотори? Някаква идея от къде да се вземе и цена?

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от pelteka » 05 яну 2012, 10:31

Това е химечески завод.Произвеждат всичко.Ама както казах в горния си пост, частни фирми поръчват и на бутилките слагат техен етикет.Информацията ми е от първа ръка.Бях лично в завода.Най- добре е да си поръчаш лично от завода.

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от yorki_man » 05 ное 2016, 09:42

Здравейте, колеги!
Не веднъж съм се допитвал до вас за съвет и винаги сме решавали проблема. Ето сега за какво става дума: Галакси, 2.3, 2001г, бензин с ГИ. Карам към един град нямам никакви проблеми. Спирам, престой около 40 минути, паля, тръгвам и след 1 км колата започва да работи на 3 цилиндъра. Светна ми оранжевата лампа за грешките на таблото. Спирах гледах, мирисах, между другото имаше леко странна миризма в моторния отсек, не само като на горещ двигател, нещо като на нагрята пластмаса. Ами продължих и се прибрах 40км на 3 цилиндъра. И на газ и на бензин беше същото. Започнах проби, сменях други свещи и установих, че на 4-ти цилиндър все е мокра свещта. С други кабели правих едни импровизации и пак тя беше мокра. За по сигурно закачих на комп и ми показа "проблем със запалването на 4 цилиндър". Остана да е бобина, смених я с БОШ и всичко е наред. Посъветваха ме да сменя и свещите, моите са от един Лексус NGK иридиеви, знам че не е правилно така, може и от тях да ми е изгоряла бобината. Дали е така? Във ФОРД сервиза ми предложиха оригинални за 27лв/бр, БОШ-19лв/бр и БЕРУ-22лв/бр. Посъветваха ме да взема оригиналните, да не се занимавам с алтернативни варианти. Колеги, кажете, моля вашия съвет?!?!? Благодаря предварително.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от HACKO » 06 ное 2016, 09:12

Оригиналните пак са Бош, но брандирани. Аз бих предпочел Беруто.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от yorki_man » 06 ное 2016, 17:40

Благодаря, Наско!
Изображение

priceless
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 27 фев 2017, 17:51
Модел на автомобила: Галакси 2.3 146 к.с.
Местоположение: Момчилград
Status: Извън линия

Re: Запалителните бобини на Галакси

Мнение от priceless » 17 май 2021, 14:57

Здравейте!
Интересува ме какви кабели (и свещи) да взема за моето Галакси 2.3/146 к.с.? ГАЗ/БЕНЗИН
До преди две години вземах кабели NGK, но с последните имах много проблеми. Оказа се че не само аз съм имал проблеми с тях. Сега съм с едни Engitech и трябва да се сменят вече, НО не знам с каква марка кабели. Бихте ли ми помогнали?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта