Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от dr. Svetlyo » 09 фев 2012, 05:39

Здравейте, колеги!

Случи се точно в шибаната студена германска зима на -15*С с Ескорт 1.8 ТД.

Колата си палеше още щом види ключа, вървеше си супер, докато при предпоследното паркиране ми присветна лампата на акумулатора и оборотомера показа кратковременни стойности при празен ход от порядъка на 500 об. Не му обърнах внимание, мислех че е от студа и динамото зарежда повече...

Обаче на следващия ден колата запали малко по-трудно и постепенно в ниските обороти лампата на акумулатора започна да присветва. Час по-късно започна да свети под 1500 оборота, след това под 2000 оборота. Накрая вече, както си шофирах към дома, оборотомера падна на 0 и всички светлини започнаха прогресивно да гаснат, докато не ми светна ми първо лампата на АБС-а, после и на Airbag-а. Пътьом се отбих да взема зарядно за акумулатора и оставяйки колата без ел. консуматори на празен ход, оборотомера се покачи на 500. Щом запалих фаровете отново падна на 0.

Заредих 4 годишния Bosch Silver S5 74Аh 750A и направих тест с мултицета. Акумулатора дава напрежение 12,9 V, при стартиране на мотора пада до към 10,5 V, при запален двигател показва 12,6 V. Празния ход според оборотомера е 500 об./мин, лампата на акумулатора свети. При подаване на газ над 1500 об. показание на оборотомера, лампата на акумулатора угасва. За съжаление обаче напрежението в автомобила, дори и при подаване на газ, сякаш не помръдва или поне не се покачва до 14,4 V (както беше миналата зима, като си тествах ел. инсталацията), а си стои на мизерните 12,6 - 12,8 V напрежение, идващо само и изцяло от акумулатора. При включване на консуматори, последното спада прогресивно с повече от нормалните 0,5 V.

В главата ми се роди гениалната идея, че пистовия ремък приплъзва и си поръчах нов такъв от вносителя на Форд тук - 23 евро. След малко ми предстои евентуална смяна.

След това се зачетох из форума и прегледах книгата за ремонт на Ескорт. Честно казано леко се притесних, че може би не ремъка, а динамото е заминало.

Ще се опитам да обобщя причините за светещата лампа на таблото и грешно отчитащия оборотомер:
1. Хлабав клиновиден ремък
2. Износени графитни четки
3. Повреден регулатор на напрежението
4. Скапана диодна платка (съмнително, защото при дефект в диодите, лампата на акумулатора свети и при изключено запалване, а при мен няма такъв симптом)
5. Разбит, заял или блокирал лагер на алтернатора (моя леко се обаждаше и хъркаше, беше тръгнал...)
6. Разбит, заял или блокирал лагер на климатичния компресор (закачен на същия ремък, виещ, стържещ, бучащ, направо заминал...)
7. Търся проблема именно в динамото, защото сигнала за оборотомера идва точно от самия алтернатор...

Последно уточнение - точно преди да ми присветне за първи път лампата на акумулатора, бях настъпал със 160 км/ч на 4000 об./мин по аутобана. При това около половин час карах така бързо. При тези обороти ме съмнява, че някой от лагерите или пък самия ремък (поради температурната амплитуда от -15*С околна температура и горещ мотор в комбинация с бързовъртящ се (деформиращ се) ремък) да може са сдали фира.

Днес ще вдигнем колата в сервиз да огледаме / сменим ремъка, ако съм късметлия, ще се окаже най-баламския проблем...

Притеснявам се, че може да е динамо, затова питам вас, колеги, какъв очаквате, да бъде проблема. Имам нужда от насока, за да преценя дали съм за евтиния сервиз с интернационален персонал или да поемам към фордовския...

Поздрави
Светльо

P.S.: В Германия съм. За съжаление тук майсторите не приемат с охота смяна на нещо в някакъв възел. Предпочитат да сменят целия агрегат.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от Nebhotep » 09 фев 2012, 08:50

В немския ebay гледам алтернатори втора ръка по 30-40 eur, тъй че ако трябва да го сменяш няма да се плашиш! Според мен проблемът ти е електрически, някъде губи маса от двигателя към купето!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от madboy » 09 фев 2012, 09:18

Изглежда алтернатора е дал фира. По-добре да ти го проверят и отремонтират, като му сменят всичко необходимо- втулки, четки, диодна платка.
Втора употреба не знаеш колко ще изкара- 1 месец или 1 една година.
Последна промяна от madboy на 09 фев 2012, 12:34, променено общо 1 път.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от Didibao » 09 фев 2012, 10:26

Ще му го отремонтират ако е в България, там само смяна ще му помогне.
Изображение

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от dr. Svetlyo » 09 фев 2012, 16:09

Така... Вече си джиткам с нов алтернатор. На стария четките му бяха до свършване изпилени; ротора, в зоната където се трие с четките, бешедоста изтънял, лагера на динамото се обаждаше... Рециклирането на оригиналния Magneti Marelli не си заслужава пред цената на нов, но неоригинален.

Сметката излезе 80 EUR за алтернатор + 30 EUR труда = 110 EUR. Ех, друго са цените у дома... Хубавото е, че поне имам и гаранция.

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от chefo_ukr » 12 фев 2012, 11:59

У дома едва ли ще ти излези по ефтино.Успех :D
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от Didibao » 12 фев 2012, 13:33

У дома четки са 5-6лв., нови пръстени за ротора 7-8лв., нови лагери 10-12лв. броя, като теглиш чертата 26лв, ако се налага регулатор или изправителна плочка цената се променя.
Изображение

Потребителски аватар
naze
потребител
потребител
Мнения: 501
Регистриран: 16 юни 2008, 21:49
Модел на автомобила: Citroen ZX 1.4i 95''
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Мнение от naze » 14 фев 2012, 18:24

да ам тук само ремонтец а там нов :).. тука нов наистина няма да излезе много по ефтино.. на мен динамото ми го правиха от 2 други и мойто "майстори" но все пак ми излезе 65 лева със 2 чисто нови клеми че явно е имало неизправност в тоците старите се бяха запоили за акомулатора явно и това е била причината да сдаде багажа динамото но не съм слагал ново .. ново отиде към 100 евра абе важното е че няма проблем вече че аз тука 3 дена пак проблеми с паленето (тва на друга кола вече) и се оказа както е казал колегата "баламски проблем" ремъка ми е бил... грешния така да го кажа щот опираше в масления филтър (опел вектра) и е търкал търкал и е изтървал и накрая се е скъсал купих си нов по каталог че си нямах идея какъв е по размер сложих новия и гледам разликата в положението на динамото е умопомрачителна... около 2 сантиметра е бил по дълаг стария и аз натягам ли натягам новия и викам бе не отива до същото положение ши са скъса и тоя и се замислих гледам кво пише на стария ми той по дълаг УНИКАЛНИТЕ МАЙСТОРИ които си разбират от работата даже не са си направили труда да го опънат .. а то има на къде и нямаше да усетя че е по дълаг ремъка ама нали.. да земат парата е по лесно :) сега пали даже си сложих 66-цата акомулатора че бях с 55 от ориончето и днес пак му се губи душата сега го съживявам на електрошок а със 66цата който зареждах преди повече от месец и си седи в коридора запали без проблем . колата не е палена от вчера сутринта но все пак не е толкова студено
криза.. :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 58 госта