Страница 1 от 2

включване на перката

Публикувано: 06 юли 2012, 23:45
от dreadx
@HACKO: Перката смуче много ток и може затова да са решили да я включват в последния момент.
Мен това малко ме дразни, но сигурно трябва да си намерим вентилатори с по-ниска консумация, за да ги включваме по-рано и по-често.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 07 юли 2012, 13:32
от ЯЛТА
Аз пък съм си наумил да вържа по един диод, та като включи вентилатор- да знам че върти. И с който съм споделил, всеки вика "глупости" за какво ти е. Крайно време е да го направя.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 07 юли 2012, 16:27
от Didibao
Ами на моята също няма степени на перката, но съм решил да добавя, че не ми харесва сега как върти на максимални обороти като е пуснат климатика, иначе перката се усеща като се включи наистина е голям консуматор, като колата е на место като тръгне перката дори леко притрепват оборотите за момент.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 07 юли 2012, 16:46
от opex
На ескорта ми това трепване при включване на голям консуматор го бях решил с директен '+' от акумулатора до бобината през реле до нея и директен '-' от акумулатора към 20,40 и 60 пин на буксата на компютъра и почти нищо не се усещаше (отделно почна да пали като оса). На 'Мони' за сега само '-'-а съм прекарал и още се чудя за '+'-а, но май ще го направя. Замислял съм се дали да не дръпна и още един паралелен '+' през предпазител с малък ток на прекъсване за захранване на компютъра. Двигателя се управлява от компютъра, който пък зависи от стойностите на напрежение подавани обратно от датчиците, като +5в за някои сензори се подават от самия него и при вгключване на голям товар напрежението пада и се получават едни осцилации (или флуктуации, не знам как се разбира по-добре) на напрежението и едно, че на бобината идва по-малко напрежение и искрата става по-слаба, връзките в колите са стари, компютъра си взима маса основно през купето, а бобината се управлява с маса, и тя когато не е добра цялата верига през бобината е слаба и искрата не е с пълната си 'фабрична' мощност. Като падне напрежението на компютъра 5-те волта от него към датчиците също се променят и от там смятането на горивото се променя.. Всичко това е за 2-3 секунди, но при повече консуматори е дразнещо, хората на газ може и да изгаснат.

Re: включване на перката

Публикувано: 07 юли 2012, 17:55
от dreadx
>* Това не знам как се е пост-нало в нова тема, но го писах към "Въпрос относно температура".
Може ли някой да го премести, където му е мястото? Благодаря предварително.

Сега си бях включил някакъв волтметър в буксата на запалката и гледах как от 14V, когато колата работи нормално - при включване на перката пада до 13V.
Усеща се и как се мъчи двигателят да върти динамото.
/Което при карбуратор е малко трудно да се компенсира, освен ако не се изберат ниските обороти да покриват по мощност и такива моментни натоварвания.
/То аз и така съм я настроил с малко по-високи обороти на празен ход.

Пропуск на искри съм имал на газ при загряла кола, но не знам дали е от сместа (напр. от това, че не съм подавал достатъчно газ при тръгване по баир) или от напрежението. Веднъж ми се беше прецакал алтернаторът и колата не угасна (тогава карах на бензин), докато в същото време например въобще не ми работеше клаксонът от ниското напрежение, и мигачите цъкаха осезаемо по-бавно. Останах с впечатление, че и на 8 волта ще работи запалването.

@ЯЛТА: И аз съм си мислил да сложа такъв светодиод, полезно е да се знае кога върти перката.
После пък ще ми се прииска да я командвам ръчно, или да се включва на по-ниска температура с някакъв ШИМ на половин мощност. Което при висене в задръстванията май е по-доброто решение - въобще да не се чака да прегрява, за да се включва охлаждането. Просто да се превърта въздуха за компенсация на това, че колата не се движи.

Re: включване на перката

Публикувано: 07 юли 2012, 18:31
от HACKO
dreadx написа:....

Пропуск на искри съм имал на газ при загряла кола, но не знам дали е от сместа (напр. от това, че не съм подавал достатъчно газ при тръгване по баир) или от напрежението. Веднъж ми се беше прецакал алтернаторът и колата не угасна (тогава карах на бензин), докато в същото време например въобще не ми работеше клаксонът от ниското напрежение, и мигачите цъкаха осезаемо по-бавно. Останах с впечатление, че и на 8 волта ще работи запалването.
...
При карбуратора, двигателя е последното нещо, което ще спре заради ниско напрежение, стига да има какво да го превърти и да запали. При инджекциона спира помпата и дюзата и въпреки всичко ще е от последните. Разликата е че при карбуратора при слаб акумулатор може да бутнеш и да запали а при инджекциона и да буташ без Бензин не става.
Не се занимавай с глупости, хората са изчислили как да се включва вентилатора, няма смисъл от модификации. Двигателя не се притеснява от малко по-висока темреатура.

ПП. Темата е разделена, защото се отклони от първоначалния въпрос, но тъй като съдържа полезни неща, това което не е по темата е отделено.

Re: включване на перката

Публикувано: 08 юли 2012, 09:21
от Didibao
По темата сега, прави ми впечатление, че като е пуснат климатика и перката тръгне колата направо си спира, все едно пускам 50 коня на паша и остава магарето само да кара, някой правил ли е такава модификация, гледам че по схема на мондео си има оригинално товарни съпротивления, но се замислих малко, примерно с товарното съпротивление ще понижа оборотите на перката, но товара не си ли остава същия с разликата, че пада е на резистора, а не на мотора на перката?

Re: включване на перката

Публикувано: 08 юли 2012, 13:15
от HACKO
Не спира заради вентилатора а заради компресора, все пак за да го върти мотора трябва да отдели мощност. Да видиш на Буса (2.5/ 130 к.с.), как дръпва назад, все едно си пуснал плуг.

Re: включване на перката

Публикувано: 08 юли 2012, 13:49
от Didibao
Да но повишената консумация не влияе добре на алтернатора, а и в оригиналната схема има терморезистори. Иначе на фронтерата ми с включен и изключен климатик разлика няма върви си еднакво.

Re: включване на перката

Публикувано: 08 юли 2012, 23:09
от dreadx
Didibao написа:но се замислих малко, примерно с товарното съпротивление ще понижа оборотите на перката, но товара не си ли остава същия с разликата, че пада е на резистора, а не на мотора на перката?
Токът във веригата ще намалее, оттам и консумираната мощност, но ако например сложиш такъв товарен резистор, че намалиш мощността върху вентилатора на 1/4, резисторът ще разсейва половината мощност, а перката ще ползва другата половина - т.е. консумацията ще намалее на половина, а перката ще ползва 1/4, другото си е загуби и затова предпочитат да го правят с ШИМ.

Re: включване на перката

Публикувано: 08 юли 2012, 23:35
от Didibao
Да де ясно ми е че това става с шим, все пак по професия съм ел. монтьор на високо напрежение, идеята ми е да ползвам оригинални товари дето си се монтират на радиатора, загледах че на моята дупката дето трябва да седят е празна, сега остава само да намеря чудото и съм готов.

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 00:01
от opex
Хора няма значение какво слагате на перката - товара (пада на напрежението) остава един и същ на края на захранващите я кабели и ефекта ще е единствено намалена мощност на перката за сметка на отделена топлина напълно ненужно от резисторите.
Единственото, което може да се направи ефективно, е да се сложи як кондензатор паралелно на входа на перката и да се измисли как да се 'зарежда' преди да включи перката, а при включването и да се пусне и той (първото, което ми идва на ум е с две релета с нормално отворени/затворени контакти, но варианти бол)
И като цяло, тъй като е отделна верига, много по-лесно е да се подсигури захранването на компютъра и бобината паралелно с по-дебели проводници (който иска и с отделен предпазител) за да се подсигури стабилната работа на двигателя, ако ще после перката, която се пуска да е като на хеликоптер. Още повече (както следващият пост ме подсети) първоначалното затягане и падане на оборотите с пускането на климатика (зацепването на компресора, което чисто механично забавя мотора) ще е по-малко заради по-добрата му работа, освен перката след това.

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 00:06
от bateto_toshko
Намалянето на оборотите на перката обаче няма ли да влоши работата на климатика?Ако има такъв разбира се

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 01:00
от Didibao
bateto_toshko написа:Намалянето на оборотите на перката обаче няма ли да влоши работата на климатика?Ако има такъв разбира се
Ни най-малко, климатика си има отделно реле което пуска перката на максимални обороти оригинално е свързано след степените на перката.

Оригинално схемата изглежда така, при мен липсват само степените.

Изображение

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 20:10
от dreadx
opex написа:Хора няма значение какво слагате на перката - товара (пада на напрежението) остава един и същ на края на захранващите я кабели и ефекта ще е единствено намалена мощност на перката за сметка на отделена топлина напълно ненужно от резисторите.
Написах, че има загуби, но и токът във веригата намалява. Дадох пример как перка на 1/4 и загуби на 1/4 водят до намаление на тока на половина. Не навсякъде е уместно да се насукват сложни схеми с ШИМ, понякога и товарен резистор върши работа.

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 21:12
от essex
Изчетох някой неща и ми стана много интересно, всичко това важи ли за кола която е с карбуратор, запалването е с делко и се кара на газ, защото само при пускането на перката на радиатора оборотите са със 100 надолу и работата на двигателя е кофти, да не говориме че като пусна парното на 2-ра степен, касетофона, фаровере и оборотите са с 200 надолу, доста се товари алтернатора при което много товари и двигателя.

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 21:29
от tihomir_69
Колеги отидете на автомивка при ФОКУСА има място поискаите да ви измият радиатора отвътре навън.....гледаите да него напръскат само а да е старателно .Чист радиатор по добро охлаждане и перката не се включва

Re: включване на перката

Публикувано: 09 юли 2012, 23:25
от dreadx
Вярно е това, че понякога замърсеният радиатор води до проблеми с прегряване, а хората може да сменят всичко по охладителната система и да не обърнат внимание, че радиаторът се нуждае от почистване.

@essex: При карбураторна система няма компенсации от рода на 'моторче за празен ход' и др. При DIS-а, който си отстранил, има една корекция на аванса според температурата, но и тя май няма значение в случая. Мисля, че е нормално оборотите да варират според натоварването на двигателя. Лошо става, когато нещо в запалването или сместа не е уцелено и допълнителното натоварване на празен ход води до пропуски при работата на двигателя.

Ако е нещо подобно, пробвай да намалиш разстоянието между електродите на свещите на 0.9 - 0.7 мм. ( 0.85 ?) за работа на газ. Лошото запалване касае както режимите на ускорение и натоварване, така и стабилните обороти на празен ход.

Можеш ли да прецениш дали просто падат оборотите или работи неравномерно, тресе? Веднъж даже си смених перката на парното, за да видя дали тресенето не е от нея - понеже когато я включа на 3-та степен се получаваше ефектът.. :)

// offtopic
Имаше една тема - как да заменим стъпковото моторче - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=83217&st=0
И там правят компенсация за включен климатик - нещо, за което нормално се грижи ЕКУ-то.

Re: включване на перката

Публикувано: 10 юли 2012, 03:31
от essex
разстоянието на електродите е 0.7 :D: горе долу съм направил добра центровка, с това делко доста ми се изостри слуха, и усета към двигателя, както и как набира колата на самата центровка. Да определено в запалването нещо не е наред, сигурен съм че оборотите падат а не прекъса и тресе, както казах че запалването не е наред делкото е от 1.4 и има пропуск на такт и така леко подскача мотора. В скоро време мисля да си закупя и монтирам делко от 1.6 защото след 2500 оборота просто е огромна мъка, надявам се че след смяната на делкото със подходящото няма толкова да се товари двигателя.
Благодаря _friends_

Re: включване на перката

Публикувано: 10 юли 2012, 22:48
от dreadx
Темата пак се отвъртя на оффтопик, и вече няма много общо с перката, обаче е възможно минималното разстояние да не запалва добре сместа.
И като написах по-горе за прекъсвания, имах предвид може би точно това за което говориш - пропуснати тактове.

Няма да е лошо, ако ти се занимава да събереш волни пожертвования 2 комплекта стари свещи и да ги направиш на 0.8, 0.9 след което да покараш колата с различните комплекти и да ги сменяш от време на време. Това би дало отговор на някои въпроси за някои фордове и някои запалвания на газ. Аз лично смятам че колата върви по-добре на 0.85 отколкото на 0.7 - каквито свещи си взех (0.7) след като четох препоръките за моята кола в сайта на BERU.

По-малкото разстояние наистина улеснява прескачането на искрата, но по-дългата искра носи повече енергия.