Страница 1 от 1

електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 18:41
от neumorniaa
Привет колеги, от няколко дни се мъча със климатика на фиестата. Фреона е проверен във Мото-пфое, перката на радиатора върти само на бързата скорост защото липсва резистора за бавната- но не считам че това е проблем! Обаче електромагнитната шайба спря да включва? Принудително подаване на 12V на компресора започва да работи и охлажда, въпроса е кое е релето и къде да го търся и бушоните....Копчето за пускане свети парното си върти обаче компресора не се пуска! Някакви идеи и съвети.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 18:58
от Didibao
Реле F28 е WOT то зацепва шайбата, преди него обаче трябва да има позволение от пресостата за високо налягане, вързани са последователно, това провери като за начало.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 19:03
от neumorniaa
Релето е от тези който са вътре под волана? А пресостата как се проверява видях че е със 4-ри проводника...

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 19:06
от Didibao
Двата по дебели трябва да са нормално затворени, двата тънки са за пускане на перката, те са отворени в нормално положение.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 19:21
от neumorniaa
Дали има проблем че тръгва перката веднага след натискане на копчето на климатика?

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 18 юли 2012, 20:06
от Didibao
Не мисля, това си е нормално, но трябва да тръгне и компресора.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 19 юли 2012, 13:52
от neumorniaa
Релето на намотката на компресора е здраво-тествах го, дебелите кабели са на късо на пресостата а тънките не дават верига! Принудително със кабелче на релето компресора включва... вече не знам какво да търся?

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 19 юли 2012, 17:46
от Didibao
На тънките кабели на пресостата имаш маса, която управлява перката, релето което пуска компресора взема маса от компа при бензиновите, при дизелите от модула който управлява климатика.

Така да тръгнем по схемата, на единия дебел кабел на пресостата трябва да имаш + при включен климатик от вътре има ли го?
Ако е наличен + на пресостата, при окъсяването на кабелите му (дебелите) трябва да ти дойде + на релето, на едната му тънка клема трябва да имаш + на другата маса при вклюен климатик, така ли е?
Ако ги имаш и имаш + при окъсяване на пресостата на едната клема, значи си за реле.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 19 юли 2012, 19:15
от neumorniaa
Благодаря колега за подробните обяснения, но за сега успях само първата част да премеря релето и се изненадах! Значи релето е здраво тествах пак на акумулатора, обаче и на двете крачета на управлението на релето има + как се получава така. Възможно ли е управляващата платка да е проблема?

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 19 юли 2012, 20:04
от Didibao
Двете крачета на релето (управлението му) с извадено или поставено реле ги мериш, ако релето е поставено е ясно, но ако е при извадено реле проблема идва наистина от управлението, а масата която идва от него служи за принудително изключване на климатика ако колата вдигне много висока температура, това е идеята да взема маса от там, ще изчакам все пак да кажеш как си го мерил да не пиша празни приказки.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 20 юли 2012, 07:22
от neumorniaa
На първо четене проблема е решен. Вчера малко се ядосах и ударих с ръка релетата при което чух цъкане релето включи....мисля че е лоши контакти на основата на релето обаче днес ще разглобя за по сигурно.

Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999

Публикувано: 08 юли 2017, 22:24
от Roninn
Колеги моля за помощ,също търся схема за същата кола,фиестата е на вуйчо ми.
Проверил съм всичко ,по случайност и това което описвате в тази тема.При вкл.на климатика от копчето не се случва нищо освен че светва.
На магнитната шайба има два кабела,единия е черен към маса,другия виолетов със жълта ивица,при принудително подаване на + на магнитната шайба,климатика тръгва,прави студено,перката тръгва горе долу на равни интервали,примерно 30 сек.работи,30 сек.почива.Компресора естествено не изключва.На пресостата има четири кабела,два тънки черни и два дебели виолетови,на двата виолетови има плюс,като издърпам буксата от пресостата плюса отпада в единия виолетов,тоест пресостата е затворен контакт.Горното се случва когато съм подал принудително маса на кафявото реле от снимките долу.
Във кутията с предпазители има поне четири релета които имат пръст в управлението на климатика.Релетата са проверени и работят.На малкото кафяво реле което директно управлява шайбата на компресора,на двете тънки крачета липсва (-) ,На външното краче към калника има постоянен (+)
На вътрешното краче трябва да има маса но не.При подаване на маса ,магнитната шайба зацепва,но компресора работи нон стоп.
Ако разбера как се качват снимки,ще покажа точно за кое реле говоря.

Изображение

Кафявото реле най-вдясно.

Изображение