Автоматично включване на фарове,въпрос.
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Автоматично включване на фарове,въпрос.
Привет колеги.С настъпване на новия закон за фаровете реших и аз да направя,така че да си спестя главоболия от забравени светлини.
Ситуацията е крайно проста.
От тънкия кабел на алтернатора взех сигнал + (когато заработи двг) и го мушнах директно на релето за фаровете.Така дори светят само фаровете отпред без габаритите отзад и се спестява малко енергия.
Но идва това "Но". Един приятел ел.техник ме "наплаши" че така мога да скапя алтернатора (каквото и да значи скапя).
Подчертавам че не съм спец в токовете ,акъла стига за това,което съм сътворил.
Та въпроса ми е.Има ли опасност за алтернатора или да си вържа кабелчето и да си къпя така както съм го намислил? Благодаря
Ситуацията е крайно проста.
От тънкия кабел на алтернатора взех сигнал + (когато заработи двг) и го мушнах директно на релето за фаровете.Така дори светят само фаровете отпред без габаритите отзад и се спестява малко енергия.
Но идва това "Но". Един приятел ел.техник ме "наплаши" че така мога да скапя алтернатора (каквото и да значи скапя).
Подчертавам че не съм спец в токовете ,акъла стига за това,което съм сътворил.
Та въпроса ми е.Има ли опасност за алтернатора или да си вържа кабелчето и да си къпя така както съм го намислил? Благодаря
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
до динамото ти не отиват ли два кабела? Един дебел който е свързан в стартера и един тънък ако не се лъжа син. Не мисля, че ще си повредиш алтернатора.
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Да така е. Дебелия е така както го каза,а тънкия е този,който гаси лампата за акумулатора в таблото и когато заработи двг протича 13.5,14 волта. Мисля че още му казват възбудителен.
Колата между другото е Ескорт 97-ма 1.6 16в
Колата между другото е Ескорт 97-ма 1.6 16в
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Здравей колега и аз съм вземал сигнал от там за схемата за закъснение която си направих.Но доколкото се сещам като се рових преди за схема ,го има и този вариант с 2 релета ,но и така както си го направил върши работа.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
ами според мен няма да се повреди но все пак зависи каква е изходната мощност на волт регулатора на динамото. Все пак е предвидено за една лампичка само да храни. Но не мисля, че ще се повреди де. А дори и да се повреди няма да повреди нищо друго а само така наречения четко държате, реле регулатор и тъка нататък което пък от своя страна няма да е лошо да се смени рано или късно. А пък са и евтини.
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
сложи еди диод на кабела от алтернатора да няма обратен ток до там. А ти през 0лата на ключа ли го върза, или дирктно. Като включиш късите да не ходи двоен ток до фаровете
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Вързан е директно от малкото кабелче на алтернатора към "+" на релето на фаровете.
Получава се обратен ток когато фаровете са включени от ключа от волана и става една ситуация-изключвам автомобила от контактния ключ и колата продължава да работи ,като изключа фаровете от ключа на волана и чак тогава гасне колата. Голям цирк беше първия път докато разбера WTF става тук !?
Значи предлагаш диод? Какъв трябва да бъде той?
Получава се обратен ток когато фаровете са включени от ключа от волана и става една ситуация-изключвам автомобила от контактния ключ и колата продължава да работи ,като изключа фаровете от ключа на волана и чак тогава гасне колата. Голям цирк беше първия път докато разбера WTF става тук !?
Значи предлагаш диод? Какъв трябва да бъде той?
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Ами примерно 1N4007 е идеален за целта. Вързваш анод там кудето няма чертичка диода да е свързан с тънкото кабелче от динамото. А катода там където е чертичката на диода да е към релето и тъка няма да може да връщаш плюс към динамото и колата ще си гасне когато и врътниш ключа.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
:) peigera, то обратното май се получава при него - от динамото идва +12V и минава през ключа за фаровете и храни някакви релета дето би трябвало да се включват/изключват от контактния ключ. По-добре от синия кабел да управлява някакво малко реленце, което да подава от +контакт към управлението на релето за фаровете.
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Благодаря за съвета,ще пробвам и ще пиша !
- Divia
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 30 юли 2010, 10:54
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
А колега какво става когато пуснеш дългите светлини ?
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси !
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Дългите са си дълги.Работят си нормално.Просто тая шмента капела дето съм я направил е такава ,че не влия на останалите светлини по някакъв начин.Все едно си пускаш фаровете от ключа само,че на същото място (където е ,+, на ключа )на релето за фарове идва ,+, от още едно място (кабелчето от алтернатора)
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Това е решението - http://www.renault-bg.com/smf/index.php ... msg1362750" onclick="window.open(this.href);return false;
Както е казал колегата - един диод да не връща обратен ток, иначе останалото си направил.
Аз съм ги приготвил, но така и не можах да намеря подходящите кабели от ключа.
Както е казал колегата - един диод да не връща обратен ток, иначе останалото си направил.
Аз съм ги приготвил, но така и не можах да намеря подходящите кабели от ключа.
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Моята работа няма да я бъде.Днес правих опит като на релето на фаровете дадох ,+, но преди това бях откачил буксите от ръчките от волана от където се включват фаровете.Със заработването на двг релето задейства и светим,въртя ключа за да гася колата и тя изгасва.В заключение идва да се констатира,че отиде ли ток ,+, различен от копчето(врътката от левия лост на волана),стават някакви магии и колата не иска да гасне. Така за мен остава втория вариант с пускане на силова верига директно към фаровете,минала през реленце,управлявано от малкото кабелче от алтернатораааа .
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Колега направи го с две релета тогава ,първото да отпушва при запалване ,а то от своя страна да задейства второто което да затвори веригата за фаровете.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
здравейте. следя темата и мисля и аз да пусна едни дневни светлини на фиестата, но се чудя кое е по добре дали да си взема лед диоди от тези с планки за монтаж и всички крепежи и кабели, продават се в нета за 25 лв , имат и сертификат Е4 /одобрени за ползване като дневни от ЕС./ с 1 г гаранция. или да си взема модул DRL като този и с малко помощ от приятел да се свърже към инсталацията на автомобила, и така няма да има нужда от диоди под бронята а ще се ползват фаровете, Устройството работи само при работещ двигател и автоматично се изключва при загасването му - плавно гасене, също и при включване на стандартни светлини. Кабелите са с различен цвят и дебелина, което улеснява монтажа на модула. Включва дневните светлини след стартиране на двигателя и бордовото напрежение достигне 13,4 V
Програмируеми функции:
Програмира се чрез светлинния клаксон. Има следните функции:
1.Активиране/деактивиране
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%,40%,50%
3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30 секунди
4.Звукови сигнали в работен режим
Програмируеми функции:
Програмира се чрез светлинния клаксон. Има следните функции:
1.Активиране/деактивиране
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%,40%,50%
3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30 секунди
4.Звукови сигнали в работен режим
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Аз съм за вградените.Първо че е по оригинално.Второ за тези с външно монтиране може да стане спор с някой чичко полицай,не са фабрични, съответно не стават и айде глобата,пък иди обяснявай за сертификати и ала бала и както са просветени по принцип,става една.Пък вътре във фара,ще те хване за салама
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Изтървах малко темата и не можах да се включвам и аз. Малко не те разбрах. Имаш в предвид от възбудителния да вземе управление за малко реле с което да си управлява вече консуматорите? Ами доста по добре би било тъка.dreadx написа: peigera, то обратното май се получава при него - от динамото идва +12V и минава през ключа за фаровете и храни някакви релета дето би трябвало да се включват/изключват от контактния ключ. По-добре от синия кабел да управлява някакво малко реленце, което да подава от +контакт към управлението на релето за фаровете.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
toniboy написа:здравейте. следя темата и мисля и аз да пусна едни дневни светлини на фиестата ...
Тони, аз разработвам платка която да включва светлините както тази която си показал. Взаимствах идеи от Наско и доста ми помогнаха. Но не смятам да го правя да се регулира силата на светене като показания от теб модул, защото се получават едни смущения които пречат не само на радио приемниците в колата. За да се намали яркостта на светене се използва генератор на честота който управлява МОСФЕТ транзистор. Който пък е ключов транзистор и да се получи намаляна на лампите е необходимо да се включват и изключват доста бързо преди крушката да успее да светне нацяло. Което пък от своя страна е кара да работи само в режим на първоначално включване, което хем е мури много, хем и консумирания ток не е по малък понеже е винаги първоначален (голям). При схемното решение предоставено ми от Наско там фаровете се свързват всичките им светлини последователно (това е схемно решение вградено заводско при Ескортите в скандинавските страни) и дава възможност консумирания ток да е малък около 5 ампера го мерих и в същото време, да не се захранват нито инпулсно нито с нормалното си захранване крушките. Тъка живота им се увеличава многократно. Вече съм монтирал този модул за който писа ти и имах възможността да направя измервания. Не ми харесва лично на мен. Монтирах и схемата на Наско в колата на майка ми и ми допада доста повече.
paci: Бай Иване, нема нужда цитата да е по-голям от поста ти
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
ще изчакам още малко но варианта на наско маи щее наи ефикасен и найвероятно така ще се прави, затова и писах тука да видя какво мислите и вие дали си заслужава да си взимам готов модул ,
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 43 госта