Страница 1 от 1

Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 11 дек 2012, 22:41
от kazmin
Здравейте колеги. Имам един пресен проблем от преди 30 минути.

Автомобилът: тук(ескорт 94та 1.8tdi с двигател и ел инсталация от 95та)

Карам си аз из Софията днес цял ден. Оставям колата за няколко часа да я навали снега и добре да си замръзне и отивам до Кауфланд в Младост да си купя нещо за вечеря. Скачам обратно във форда да се прибирам, въртя на контакт, изчаквам си малко (въпреки че ми е топла колата) и завъртам да пали, при което се чува едно тихо "пук", като че ли реле превключва, и губя светлините на таблото и всякакъв ток в колата. Първото ми предположение беше да е изгорял някакъв бушон, но бързо отхвърлих това предположение, тъй като не пречи да си имам габарити и централно примерно. Дигнах капака, разкачих едната клейма на акумулатора, изчаках малко и я закачих отново. Въртя на контакт - песен, свети като коледна елха. Въртя да запаля и отново Хюстън уи гат а проблем. Повторих процедурата с акумулатора и запалих с бутане (нямаше проблем). Има се предвид:

1. Акумулаторът е магнет марели, 75а на почти 3 години, беше купен нов. 3 часа преди случката едни акумулаторджии ми замериха 330а стартов ток. По принцип колата си пали, малко бавно върти, когато температурата е под нулата.

2. Стартерът си има проблем - когато е студено и паля колата, започва да върти и в един определен момент спира и се чува един специфичен звук, който ми е трудно да определя, но може би е като скимтене (майстори твърдят, че може би проблемът е с "бендикс"). За да започне да върти пак, трябва да върна ключа и да въртя наново. Ако е много студено, стартерът ги прави тези номера по-често.

И така колеги, какъв предполагате, че е проблемът?
Благодаря за търпението на тези, които са стигнали до края на това описание :)

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 11 дек 2012, 23:16
от opex
Аз бих прегледал добре обходно връзките за слаба маса първоначално. От акумулатора към купето, таблото, двигателя/стартера.

п.с. Избягвай зимно време да палиш дизела с бутане - само в краен случай, защото тогава най-често (или след това като последствие) съм забелязал, че се къса ангренаж и клапаните с буталата имат близка среща от третия вид.

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 11 дек 2012, 23:20
от HACKO
Разхлабена, окислена обувка (клема) на акумулатора. Разхлабена и окислена маса към купето (дебелия Черен кабел).

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 11 дек 2012, 23:33
от kazmin
Благодаря колеги! Ще погледна утре на светло! :)

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 12 дек 2012, 07:58
от Blad3maz7eR
И аз го имах този проблем миналата зима оказа се че обувката на + на акумулатора ми е окислен и не прави контакт.
Решението: Един комшия ми каза да сложа грес на плюса и на минуса и така сложих грес и от тогава нямам проблеми нито през зимата нито през лятото :)

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 12 дек 2012, 17:55
от KOss
Освен клемите на акумулатора и масата, почисти хубаво и силовия кабел който е на стартера (завряно е, но си струва). След като почистиш хубаво всичко е препоръчително да намажеш всички ел. контакти с малко медна грес преди да ги "събереш" отново. :wink:

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 12 дек 2012, 20:32
от kazmin
Днес пристегнах клеймите на акмумулатора и колага запали без проблем :)

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 12 дек 2012, 20:57
от paci
kazmin написа:Днес пристегнах клеймите на акмумулатора и колага запали без проблем :)
браво _friends_

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%BC%D0%B0

http://www.google.bg/#hl=bg&tbo=d&sclie ... 20&bih=989

Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока

Публикувано: 12 дек 2012, 21:25
от kazmin
Много благодаря за корекцията! Ще имам предвид за напред да не допускам глупави правописни грешки. :)