Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Публикувано: 11 дек 2012, 22:41
Здравейте колеги. Имам един пресен проблем от преди 30 минути.
Автомобилът: тук(ескорт 94та 1.8tdi с двигател и ел инсталация от 95та)
Карам си аз из Софията днес цял ден. Оставям колата за няколко часа да я навали снега и добре да си замръзне и отивам до Кауфланд в Младост да си купя нещо за вечеря. Скачам обратно във форда да се прибирам, въртя на контакт, изчаквам си малко (въпреки че ми е топла колата) и завъртам да пали, при което се чува едно тихо "пук", като че ли реле превключва, и губя светлините на таблото и всякакъв ток в колата. Първото ми предположение беше да е изгорял някакъв бушон, но бързо отхвърлих това предположение, тъй като не пречи да си имам габарити и централно примерно. Дигнах капака, разкачих едната клейма на акумулатора, изчаках малко и я закачих отново. Въртя на контакт - песен, свети като коледна елха. Въртя да запаля и отново Хюстън уи гат а проблем. Повторих процедурата с акумулатора и запалих с бутане (нямаше проблем). Има се предвид:
1. Акумулаторът е магнет марели, 75а на почти 3 години, беше купен нов. 3 часа преди случката едни акумулаторджии ми замериха 330а стартов ток. По принцип колата си пали, малко бавно върти, когато температурата е под нулата.
2. Стартерът си има проблем - когато е студено и паля колата, започва да върти и в един определен момент спира и се чува един специфичен звук, който ми е трудно да определя, но може би е като скимтене (майстори твърдят, че може би проблемът е с "бендикс"). За да започне да върти пак, трябва да върна ключа и да въртя наново. Ако е много студено, стартерът ги прави тези номера по-често.
И така колеги, какъв предполагате, че е проблемът?
Благодаря за търпението на тези, които са стигнали до края на това описание
Автомобилът: тук(ескорт 94та 1.8tdi с двигател и ел инсталация от 95та)
Карам си аз из Софията днес цял ден. Оставям колата за няколко часа да я навали снега и добре да си замръзне и отивам до Кауфланд в Младост да си купя нещо за вечеря. Скачам обратно във форда да се прибирам, въртя на контакт, изчаквам си малко (въпреки че ми е топла колата) и завъртам да пали, при което се чува едно тихо "пук", като че ли реле превключва, и губя светлините на таблото и всякакъв ток в колата. Първото ми предположение беше да е изгорял някакъв бушон, но бързо отхвърлих това предположение, тъй като не пречи да си имам габарити и централно примерно. Дигнах капака, разкачих едната клейма на акумулатора, изчаках малко и я закачих отново. Въртя на контакт - песен, свети като коледна елха. Въртя да запаля и отново Хюстън уи гат а проблем. Повторих процедурата с акумулатора и запалих с бутане (нямаше проблем). Има се предвид:
1. Акумулаторът е магнет марели, 75а на почти 3 години, беше купен нов. 3 часа преди случката едни акумулаторджии ми замериха 330а стартов ток. По принцип колата си пали, малко бавно върти, когато температурата е под нулата.
2. Стартерът си има проблем - когато е студено и паля колата, започва да върти и в един определен момент спира и се чува един специфичен звук, който ми е трудно да определя, но може би е като скимтене (майстори твърдят, че може би проблемът е с "бендикс"). За да започне да върти пак, трябва да върна ключа и да въртя наново. Ако е много студено, стартерът ги прави тези номера по-често.
И така колеги, какъв предполагате, че е проблемът?
Благодаря за търпението на тези, които са стигнали до края на това описание
