Страница 1 от 2

Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 18:46
от freeqwerty
Здравейте, отдавна имах проблем със парното и по-скоро със стрелката на температурата. Става въпрос за Форд Ескорт 92 бензин 1.8 ,105 кс. Днес смених термостата и сега вече парното е много горещо ( до преди това хладно). Стрелката все стоеше в началото на бялата граница,сега вече стои на края на бялата граница и от време на време мръдва по-нагоре но за кратко 10-15 секунди и пак се връща долу. Ходих на жичкаджии.. казаха ми от таблото е.Викам ок сваляй и да го правиме. (И понеже стрелката на бензина не работи) решиха от нея да свалят неква джаджа и да я сложат на стрелката за температурата. Обаче ядец... пак същото положение.Взеха 25 лв. и ми каза да взема от Италианеца друго табло и ще го смени безплатно,но все пак ми се мисли,че не е от таблото на( километража).Може ли да е датчика,защото е яко омаслен...?

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 19:11
от ЯЛТА
Може и от датчика да е, но омаслен от какво, нали контактува с антифриз.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 19:14
от freeqwerty
Ами омаслен е от течове на масло.. той целия се е омаслил,та дори е почернял от гняс... дали е от датчика,че вече ми писна с този проблем,а само да обикалям по сервизи и да ми взимат парите.. неискам.Подмяна на датчика или почстване,,? какво?

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 19:23
от men1977
Колега,та то винаги се почва от датчика и след това се правят разните там "свободни съчинения" и експерименти на майсторите дето са ровили по колата ти без успех,обаче при тези датчици имаше една особенност,че са с различни стойности за различните зетеци,тоест определят се по цвета и трябва да се види точно кой датчик е за твоя модел и го пробваш ако пак няма промяна тогава вече търсиш причината в стрелката на таблото и сменяш с друго като твоя модел и година

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 19:28
от freeqwerty
Абе явно е така,но ако вземеш да им обясняваш става дълга и широка. Освен да взема утре да развия датчика,да взема контактен спрей да го почистя и напръскам с него.Пак казвам целия е почернял и омаслен,но според това,което ми показва,явно работи.Т.е той им и куплунг,който влиза в датчика.Явно там се е насъбрала мизерията??

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 20:05
от ЯЛТА
Еми точно занимаващият се с бензинови коли майстор живее в Красна поляна, но гаража му е в жк. Г. Делчев, пиши му:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 20:26
от freeqwerty
Знам го ходих при него.Ще видя какво да направя.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 20:48
от ЯЛТА
Твоя работа, аз който съм пратил, все доволен е оставал, един тук ме гони седмица вече да ме черпи, пък аз бягам, защото това са човешки неща.
Успех.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 20:56
от freeqwerty
ЯЛТА написа:Твоя работа, аз който съм пратил, все доволен е оставал, един тук ме гони седмица вече да ме черпи, пък аз бягам, защото това са човешки неща.
Успех.
Да не казвам нищо.Може би си разбира от работата,но като първи клиент ... незнам какво става.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 21:11
от ЯЛТА
Моята кола си я харесвам. Преди две години я закарах и оставих за една седмица в град Ямбол при човек само виртуално познат. И не сбърках. Как мислиш, ако разсъждавах като теб, още щеше да е на същия хал, и щях да си преливам от пусто в празно. Щях да обиколя 10-15 майстора, на всеки по 20, я по 50 лв., и накрая нищо но сбор от сметки 1000 лв. Ето защо аз разсъждавам по друг начин.
Не те упреквам, просто си споделям.
Съжалявам за спама.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 07 яну 2013, 21:22
от freeqwerty
ЯЛТА аз не те упреквам за нищо.Вярвам в думите ти.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 08 яну 2013, 14:50
от deathstorm
По темата - колега смени датчика 12-13 лева е и ще ти се реши проблема. Минал съм по тоя път.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 08 яну 2013, 15:49
от freeqwerty
deathstorm написа:По темата - колега смени датчика 12-13 лева е и ще ти се реши проблема. Минал съм по тоя път.

Почти съм сигурен,че е това,ще звънна да попитам и в магазина и при майстора.

Мда 16 лв. но ще видя сега ли да го правя или напролет.. :)

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 08 яну 2013, 20:15
от dreadx
Moже при работила кола само да свалиш буксата и да го измериш, какво съпротивление дава. Или да помолиш някой жичкаджия, но не като онези дето са ти разкостили таблото.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 09 яну 2013, 18:37
от freeqwerty
Ето и днес какво установих,след свалянето на таблото,понеже вчера не съм излизал с колата. Лампичката на аварийни на таблото не работи (на мигач работи,тя е една за двете посоки ляво-дясно.) При контакт лампичката на акомулатора не работи,а и прекъсва зареждането на акомулатора,ту зарежда ту не. Разбрах го по ел стъклата в движение и свалянето на минусовата клема на акомулатора. Като тръгнах от работа днес запалих и свалих клемата,колата угасна,по време на движение се оправи и като се прибрах всичко беше наред. Проблема със зареждането възможно ли е да е от самото табло? Че каквото и да казвам в сервиза (а и там няма да се върна за услуга),може да кажат,че не те са предизвикали проблема.? Всички бушони работят замерих ги. Идеи?

Аман от пишман майстори :) Нищо не оправиха, а 3 развалиха. Сервиза е на http://www.jiconi.com/

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 09 яну 2013, 20:29
от dreadx
Може да не зарежда ако е прекъсната лампичката. Обаче не си прави експерименти да изключваш акумулатор при работещ двигател, понеже има опасност да се вдигне напрежението доста над 14V и подлагаш на стрес цялата електроника. За аварийните не знам - моите са на отделна лампичка, но предвид че са отваряли таблото и са изчепили стрелката за температурата какво остава за една лампичка. И сега понеже не им се набутва с пари са ти казали да си търсиш табло и да ти го сменят безплатно. А това че са се учили на твоята кола и сега има опасност да ти се повреди акумулатора или най-малкото да останеш някъде на пътя, а освен това втори ден седиш и четеш по форумите кой да ти го плати..

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 10 яну 2013, 19:16
от freeqwerty
dreadx написа:Може да не зарежда ако е прекъсната лампичката. Обаче не си прави експерименти да изключваш акумулатор при работещ двигател, понеже има опасност да се вдигне напрежението доста над 14V и подлагаш на стрес цялата електроника. За аварийните не знам - моите са на отделна лампичка, но предвид че са отваряли таблото и са изчепили стрелката за температурата какво остава за една лампичка. И сега понеже не им се набутва с пари са ти казали да си търсиш табло и да ти го сменят безплатно. А това че са се учили на твоята кола и сега има опасност да ти се повреди акумулатора или най-малкото да останеш някъде на пътя, а освен това втори ден седиш и четеш по форумите кой да ти го плати..

Не, не седя цял ден да чета по форумите,а ходя и на работа. :) Проблема със лампичката на акомулатора аз сам си го оправих,като не ми бяха наредили всички крушки на таблото,аз свалих 2 и ги сложих откъм страната на лампичката на акомулатора и той светна. Наистина имах 3-4 изгоряли крушки,но ако си един жичкажджия и разбираш,няма да оставиш лампичката за акомулатора без маса. Та мерси,че ме светна за лампичката.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 10 яну 2013, 22:14
от opex
Кой датчик на температурата сменяш - отгоре на термостатното тяло или отдолу отпред на него? И да не би да са окъсили някъде свързващите проводници за него? На твоя ескорт май датчиците са 3 - 1 отгоре на термостата за компютъра, 2 пак на него отпред отдолу за талото и един на маркуча за включване на перките.

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 11 яну 2013, 11:26
от madboy
Тия майстори провериха ли първо дали уреда на таблото работи, преди да ровят по него?
Буксата на датчика се вади и й се подава маса (трябва да си на контакт). Стрелката трябва да отиде в максимално положение (червения сектор). Ако стрелката работи, значи се сменя датчика.
И за какво да чакаш пролетта- ако е датчика, той няма да се оправи. :D

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Публикувано: 11 яну 2013, 17:56
от freeqwerty
Значи има още една жица,която не е вързана никъде. Нея,кaто я дам на маса,т.е на двг стрелката се вдига на максимум (червеното).Клони ме към мисълта,че може би датчика е сменян някога и преди това е бил с 3 извода. Днес беше по-топло и стрелката излезе от бялото и стоеше на първата от буквите N O R M. Значи според мен всичко отива към нов датчик..?
Тия майстори провериха ли първо дали уреда на таблото работи, преди да ровят по него?
Не!! След 20 минутно изчакване колата да загрее и да включи перката,отсекоха,че е уреда на таблото.Попитах дали не може да е датчик или хлабава маса някъде,казаха,че не и свалиха таблото с мое съгласие де. И след като всичко мина гладко размениха нещо с уреда за бензина,резултат никакъв.