Страница 1 от 1
Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 23 фев 2013, 11:30
от vladopetkov
Здравейте!От скоро съм собственик на Фокус-1,6 v16,2000г. от време навреме не ми отчита километража-както работи и спира,все едно е спряла колата,после сам тръгва,като това се отнася за скоростта и за изминатите километри.Някой знае ли от какво може да е това и как се оправя?
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 23 фев 2013, 11:51
от kimi666
VSS датчика.
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 23 фев 2013, 13:14
от vladopetkov
А извинявай за тъпия въпрос,къде се намира и лесно ли се сменя?
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 23 фев 2013, 13:18
от kimi666
Намира се на скоростната кутия. Но, преди да го смениш трябва да се провери дали е от него. Може някъде да се прекъсва сигнала (клеми и т.н.).
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 24 фев 2013, 17:34
от OgiDogi
vladopetkov написа:А извинявай за тъпия въпрос,къде се намира и лесно ли се сменя?
Намира се на корпуса на диференциала, над дясната полуоска. С голям зор първо се вади тръбният шплент, който фиксира VSS датчика към кутията, а после с голям страх да не се счупи корпуса му, се раздвижва самият датчик и се измъква.
Обиране на металните частици с по-силен магнит или старателно забърсване понякога вършат добра работа. Също така, напръскване на буксата и клемите на датчика с контактен спрей от рода на WD-40 е препоръчително.
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 03 май 2013, 15:33
от fba
Извинявай,как се вади шплента-примерно с клещи и на коя страна се завърта за да се измъкне,че пробвах ама ме е страх да напъна да не го прецакам нещо.
Re: Прекъсват показанията на километража
Публикувано: 03 май 2013, 22:04
от OgiDogi
fba написа:Извинявай,как се вади шплента-примерно с клещи и на коя страна се завърта за да се измъкне,че пробвах ама ме е страх да напъна да не го прецакам нещо.
Тръбният шплент представлява разцепена по дължината тръбичка от закалена стомана (за да има пружинни свойства) и няма значение накъде ще го въртиш. По-скоро има значение дали ще го стиснеш достатъчно, за да се свие и да освободи натиска в отвора за по-лесно вадене. Не прекалявай със стискането, че счупи ли се - няма вадене на място и ще трябва да сваляш кутията и да го мъчиш с разни инструменти или да разпробиваш.
Изчисти добре тръбичката от калта и напръскай вътре с WD-40 или подобен спрей, след което пробвай да завъртиш малко. Като мръдне - пак пръскаш и пак въртиш - да е омаже добре между шплента и корпуса, за да излезе по-лесно.