Страница 1 от 2

Проблем с генератора

Публикувано: 07 мар 2013, 14:31
от topgun_bg
Здравейте,
Проблема е следния: Генератора зарежда 15,2 V. Акумулатора е нов, сменено е реле- регулатора, всички клеми са изчистени и затегнати,нулата от акумулатора към купето показва 0,2ома, и въпреки всичко той пак зарежда толкова. Най- странното в цялата история ,е че ако махна клемата на акумулатора за около 15- 20 мин. след поставянето и и запалването на колата генератора зарежда 13,98V ( меренето е правено с 2 уреда един за 250 лева и един за 4 лева ) и след няколко палене - гасене на колата то постепенно стига до 15,2V. Махам клемата на акумулатора, след 15-20 мин я слагам и то пак пада на 13,98V. Може ли някой да ми ми помогне от какво може да става това?

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 07 мар 2013, 21:15
от pelteka
1.Хлабава връзка
2.Кофти регулатор
3.Кво не му харесваш на 15-то Волта
4.Зарядното напрежение е до 2,5Волта отгоре

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 07 мар 2013, 21:23
от topgun_bg
1. Проверил съм всички връзки на 100% почистени и затегнати
2. Регулатора е чисто нов за 48 лева
3. Според всички майстори 15 волта са много
4.Зарядното е 14волта +(-) 0.4 волта

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 08 мар 2013, 11:30
от urgan
До 14.8 мисля беше да е макс зареждане, 15.2 презарежда. Ако се презарежда акумулатора ще го скапеш много бързо. Но си мисля че проблема трябва да е в алтернатора, няма другаде къде да е.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 08 мар 2013, 16:23
от GAZ66
Няма да е лошо да пробваш с друго реле(стига да имаш от кои да вземеш де),така поне ще си сигурен в твоето(то ново ама..) и ще го изключиш като проблем,после е наред алтернотора.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 08 мар 2013, 16:50
от pelteka
Акумолатора, като го помериш без да работи двигателя,колко ти показва.Ако е към 13 Волта, мисля че е наред, ако имаш как пробваи с друго реле.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 08 мар 2013, 20:06
от topgun_bg
Акумулатора на изключен двигател показва 13.01 волта. По принцип няма от каде да взема друго реле освен ако непоръчам от някоя морга но ме съмнява да ми дадът само релето. Доколкото съм питал(само в две морги съм проверил) дават ми целия алтернатор но цената е доста висока на едното място 120 лева на другото 100лева. Проблема ми е че дори да взема да пробвам някой алтернатор трябва да мина поне 10 - 15 километра преди да съм сигурен че зарежда правилно т.к. Презареждането се появява след извесно време (или каране).Днес ме посъветваха да отида на компютърна диагностика и мисля да отида другата седмица все пак нищо не губя.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 09 мар 2013, 09:15
от fordmaniac
Генератора от някои години нататък има няколко извода за управление на напрежението. Единия отива към компютъра на инжекциона. Имаш проблем с компютъра на инжекциона или с инсталацията му.
Поздрави

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 10 мар 2013, 20:47
от topgun_bg
И аз се насочих към компютъра но мога ли да направя нещо или трябва нов?

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 11 мар 2013, 18:39
от topgun_bg
проблема е решен. Оказа се,че въпреки всичката логика проблема е в генератора. Днес ми се отвори шанс и пробвах с друг генератор от Форд фокус и с него нямам проблем. Зарежда си 14,2 при включени всички консуматори. Карах с него около 200 километра и пак премерих- напрежението си беше пак 14,2 волта. Незнам каде е логиката при положение че съм сменил всички консумативи на генератора. Днес си поръчах да ми докарат "нов" генератор от една морга. Благодаря на Всички за отделеното време. Поздрави на всички.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 14 мар 2013, 22:17
от dreadx
topgun_bg написа:Проблема е следния: Генератора зарежда 15,2 V. Акумулатора е нов, сменено е реле- регулатора...
А регулаторът е сменен, защото и със стария е зареждало на 15.2V, или е имало друг проблем и заради това е правен ремонт на алтернатора?

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 16 мар 2013, 20:56
от mag_kiril
Недей се притеснява, зареждането е към 15Вт ако е студено навън.
Виж това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=59446
Може би си сложил алтернатор от 'друг фокус' с друг вид компютър и не се е разбрал с алтернатора, който от своя страна е преминал в самостоятелен режим и е заковал 14.2В
Преди да смениш алтернатора, може да вкараш колата в топъл гараж и да пробваш отново с волтметъра - ще се убедиш, че тогава напрежението ще е 13.9-14.4 в зависимост от температурата.
Наистина този вид зареждане е странно за някои 'майстори' и започват да пипат там, където неразбират.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 16 мар 2013, 21:23
от ЯЛТА
mag_kiril написа:Недей се притеснява, зареждането е към 15Вт ако е студено навън.
При студа вчера:
Изображение
На колата от профила.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 16 мар 2013, 23:31
от mag_kiril
От сервизното ръководство:

Напряжением в системе зарядки управляет модуль
управления силовым агрегатом (PCM). Генератор
заряжает аккумулятор и, одновременно с этим,
запитывает током все необходимые электрические
цепи. Аккумулятор заряжается более эффективно с
более высоким напряжением, когда аккумулятор
холодный, и с более низким напряжением, когда
аккумулятор горячий. Модуль PCM способен
регулировать напряжение зарядки в зависимости
от температуры аккумулятора с помощью сигнала,
получаемого от датчика температуры
воздухозабора (IAT). Это означает, что модуль
PCM рассчитывает уровень задаваемого
напряжения и посылает это значение на регулятор
через канал связи.
======================

Положение переключателя зажигания I цепь Электрическая цепь генератора В+ Аккумулятор От двигателя к "массе" аккумулятора Работа контрольной лампы системы зарядки
Положение 0 0V 10-12V 10-12V 0V OFF (ВЫКЛ)
Положение II 0V 10-12V 10-12V 0V Горит
Положение ll при работающем двигателе 13-15V 13-15V 13-15V 0V OFF (ВЫКЛ)


В интеллектуальной системе зарядки реализованы следующие функции:
• Оценка температуры аккумулятора и контроль зарядного напряжения
===============================================================

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 18 мар 2013, 20:25
от topgun_bg
1. Няма значение дали е топъл двигателя (времето) или е студен зареждаше 15,2 волта без да мърда без значение от консуматорите който включвах;
2.Без значение кой майстор питате 15,2 волта е много;
3. Проблема ми отново се появи в петък въпреки, че вече бях минал 500 километра с новия алтернатор;
4. След 5 часа( буквално) разглабяне на колата и питане по сервизите (включително Moto-pfohe) съвсем случайно се натъкнах на проблема. Той беше следния: искри от към кабелите на свещите. Веднага отидох до моторкрафт и закупих свещи NGK 69 лева и кабели Zetec за 79 лева(след демонтирането на кабелите забелязах че и 2 от свещите който купих преди 7 000 километра са спукани от към керамиката) . Смених ги и си направих експеримент като сложих моя си генератор който е със сменения реле-регулатор и какво да видя 14,4 волта зареждане. Вече 200 километра минах и напрежението си седи 14,4 волта а след като го натоваря с фарове и парно пада на 14,3 което е перфектно според мен.

П.П. Проблема си го обеснявам така: когато са ми сменяли свещите са ги спукали(Бяха доста здраво затегнати) и от там е прехвърляло ток и е лъжело компютъра да презарежда т.к. се получава късо в някакъв момент. А свещите които смених не са ми правили проблем с изключение на едно слабо препукване когато подам по рязко газ в ниските обороти, но т.к. не съм карал преди кола на газ си мислех че е нещо нормално. Простете, че Ви загубих времето с моето невежество но не съм кой знае какъв експерт.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 18 мар 2013, 22:43
от ЯЛТА
topgun_bg написа:Простете, че Ви загубих времето
За някои загубено, за други-не, но ето и нещо ново се научихме. Така се придобива и опита.
Поздрави.

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 19 мар 2013, 08:23
от fordmaniac
В съвременните коли с тяхната взаимосвързаност на електонните модули, диагностиката дори и на един генератор си иска комплексен подход. Смущенията от искрене по високо напрежение са с доста хармоници и се не знае на коя тактова честота с кой модул ще вкарат грешки и кофти поведение.
Без да видя свещите мога да гадая, (ако не си ги изхвърлил, снимай ги), но описаното "слабо препукване" е вероятно грешно настроена газова система и може да доведе до проблеми със запалителната уредба. Трябва да се видят адаптациите на газ и бензин.
Поздрави

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 01 авг 2014, 00:33
от fordfen
Здравейте, колеги! Искам да подновя темата с моя проблем. На прибиране от Гърция ми светна лампата за зареждане на акумулатора. Едва се добрах до БГ. Наложи се да си купя нов акумулатор от Сандански, за да се прибера до София.
Лампата светваше и след като угася колата и по инерция я запаля отново лампата не свети до момента в който не намаля скороста под 60км/ч примерно. Подам ли газ лампата не изгасва. Като се прибрах смених платката с релерегулатора и четките, както и колекторните пръстени на ротора на алтернатора. Всичко ново. Старите пръстени на колектора бяха толкова изтъняли, че почти ги нямаше, както и четките. След ремонта зареждането беше 14,7,а при натоварване 13,9V. Мислех, че всичко е ок докато пак не светна лампата. Сега пак като загася и запаля отново лампата не свети. Измерих напрежението на зареждине при светнала лампа-14,1V :cry: Чистих грешки на компютъра и пак светва. Не мога да разбера от какво се получава това. Имате ли някакви идеи, помагайте!

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 01 авг 2014, 22:30
от fordfen
Да разбирам ли, мълчанието ви, че трябва да викам неволята?

Re: Проблем с генератора

Публикувано: 02 авг 2014, 21:53
от ЯЛТА
В бушонното табло има реле, вероятно е дало фира, зет ми имаше същия проблем, със същия Фокус.