Необслужваем акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Необслужваем акумулатор

Мнение от kosta69 » 08 ное 2013, 22:02

Здравейте колеги!
Въпроса ми е следният;
През юли 12г. сложих нов акумулатор ''Banner''http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 090101.pdf
На етикета пише че, не е обслужваем и аз наистина до сега не съм го поглеждал.Днес свалих капака да го видя- не че има проблем,просто ей така и забелязах че, под етикета има ревизионни капачки.
Наистина ли не е обслужваем или аз съм закъснял с проверката?
Може ли да се зарежда на зарядно ако трябва и трябва ли да се развиват капачките? Не че не съм зареждал акумулатори и знам как, ама този ме шашка.
Благодаря ви предварително !

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от ЯЛТА » 08 ное 2013, 23:27

Може да се зарежда, ако е необходимо. Отгоре има ли "око"- прозорче, ако има то като погледнеш в него трябва да е зелено,- което показва че акумулатора е добре, ако е черно-е "заминал". Но може да са използували старата кутия без прозорче, тогава трябва да се довериш на описанието.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от kosta69 » 09 ное 2013, 14:12

На предишният акумулатор имаше прозорче, но на този няма.
За сега няма да го пипам,защото още е в гаранция.Намерих статии за акумулатори в които пише че,електролита на необслужваемите е по-гъст от другите и не се изпарява толкова лесно.Може би затова капачките са запечатани с фолио, за да не се отварят често.

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от GAZ66 » 09 ное 2013, 18:11

Другия вариант е да питаш това което те интересува, от където си го купил.
Няма утре,всичко е днес.

Ribar
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 10 сеп 2009, 23:46
Модел на автомобила: Ford Escort '97 1.8
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от Ribar » 11 ное 2013, 09:25

Колега,

Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда. При необслужваемите пак електролита е със сярна киселина (все пак това е оловен акумулатор), но там нещата са по-различни.

Няма акумулатор, който да не се зарежда, ако напрежението му при покой падне под определено ниво. Той затова е акумулатор. Нали и самият автомобил го зарежда.

Само да добавя. При класическите оловни акумулатори истинският критерий за състоянието на акумулатора е плътността на електролита. При тях можеш да я измериш през ревизионните отвори.

Поздрави!

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от kosta69 » 11 ное 2013, 20:35

Ribar написа:Колега,

Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда.
Благодаря за отговора, колега!
Това означава ли,че капачките не се развиват при зареждане на зарядно устройство извън колата?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от ЯЛТА » 11 ное 2013, 20:57

Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от kosta69 » 11 ное 2013, 21:09

ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Колега ЯЛТА,това исках да разбера.
Мерси!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от dreadx » 16 ное 2013, 16:58

Аз точно на "необслужваем" съм виждал как електролитът е паднал доста под нивото на оловните пластини и акумулаторът е офирясал от това, че никой не е отвивал капачките да го следи и да долива вода ако се наложи. Естествено ако акумулаторът е в гаранция няма да му я признаят ако видят, че е разлепвал стикерите и е отвивал капачките..

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от dimkar » 16 ное 2013, 20:42

А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.

kosta69
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от kosta69 » 16 ное 2013, 21:37

dimkar написа:А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.
Дано да съм помогнал.http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от peigera » 16 ное 2013, 21:57

ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от dimkar » 16 ное 2013, 23:04

Как го отвори? Не виждам къде има капачки:

Изображение
kosta69 написа:Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.
Дано да съм помогнал.http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf
В тази инструкция не пише нищо за проверка нивото на електролита.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от HACKO » 17 ное 2013, 01:14

dimkar написа:Как го отвори? Не виждам къде има капачки:......
Има, там където са на старите акумулатори, лепенката ги покрива, махни я и ще ги видиш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от peigera » 17 ное 2013, 11:14

Точно където е казал Наско. Отлепя се лепенката и има едно пластмасово капаче. То е залепено, отлепих го с права (плоска) голяма отвертка и отдолу са капачетата.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от dimkar » 17 ное 2013, 16:35

Добре де, на обикновените акумулатори си има капачета, през които може да се долива вода. На необслужваемите не са предвидени такива екстри. Тогава защо е необходимо да разлепвам етикети, капаци и т.н.? Би трябвало да не се налага проверка. Иначе защо им викат необслужваеми? Питам, защото това са ми първите акумулатори от този вид. Вече направиха 2,5 години и са пушки. Май месец догодина им изтича гаранцията и дотогава не бих направил нищо, с което да им наруша външния вид. Но след това не се знае.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от HACKO » 17 ное 2013, 18:38

Да де, нищо не се прави. Това дето го пишем за разлепване на етикети, отваряне на капачки, доливане е като изпадне в "клинична смърт" *death* , да се изцеди и последната искрица живот, ако е останала такава. Ако нищо не стане *bishop*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от dimkar » 17 ное 2013, 19:18

Ясно.
peigera написа:...Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
Това след колко години експлоатация на акумулатора го направи?

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от toniboy » 22 ное 2014, 13:11

От 4 месеца карам с този акумулатор.
Изображение
Изображение
Още е в гаранция , необслужваем и няма око .
4дена колата не съм я карал температурата на вън е около 10 градуса и днес слизам въртя и много трудно едва превъртя стартера и релетата зачаткаха.
Замерих напрежението 11.5 v , очевидно недостатъчно да запали. Викнах приятел закачихме кабели и докато пъхна ключа и запали - но какво се получи музиката свирна а панела на радиото е в къщи. Възможно ли е 4 дена да е свирило без панел и да е паднало напрежението + алармата свири,свети 2 дена от бурята?
Та въпроса ми е сега покарах малко колата и вече си пали нормално но трябва ли да го закача на зарядното да го зареждам 8-10 часа или да го оставя алтернатора да си го зареди или дозареди сам ?
колата я карам на къси разстояния 25км на ден .
Явно плеъра нещо е дал фира а ми казаха като махам панела пурво да го изключвам а аз направо си го свалям . Но пък после като паля без него не ми е свирвало музика, за всеки случай го рестнах от копчето му. Има модели докато свири радиото може да махнеш панела и да сложиш диск,
От друга страна е вържано към боша като изкарам ключа и спира , за да работи трябва клуча да е на полу контакт да отключи волана и тогава тръгва след това вече е контакт за лампите и стартиране. Утечка нещо да има мерена е 0.02 мом , мисля беше за гаранцията,

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Необслужваем акумулатор

Мнение от HACKO » 22 ное 2014, 17:42

Задължително зареждане със зарядното. За да го възстанови алтернатора, трябва да идеш поне два пъти до София.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта