Въпрос за подгяващи свещи на ТД 1.8
-
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
- Status: Извън линия
Въпрос за подгяващи свещи на ТД 1.8
Има ли смисъл да проверявам подгряващите свещи на мондеото след като пали и при минус 4? Възможно ли е все пак някоя да не работи и да пали при тази температура?
Благодаря!
Благодаря!
- sali_k
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 май 2005, 23:28
- Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При моя двигател 1,8Д (без турбо) ако е изгоряла едната свещ няма палене. Дори лятото въртя 10 минути!
А да палиш при -4 при изгоряла свещ е абсурд. Ако не вярваш откачи кабела на едната свещ и опитай да запалиш - невъзможно е
.
Твоят въпрос има и друга страна.
Свещите с течение на времето променят своите характеристики. Дадена свещ може да работи, но да бъде с намален капацитет (загрява до по-ниска температура например). Това да се определи една свещ дали загрява до температурата на която е разчетена и за секундите при които се достига тази температура изисква специална апаратура и ще струва колкото няколко свещи.
Аз ти препоръчвам да провериш по каталог живота на твоите свещи (брой цикли) и ако си ги надминал може да се сменят за да не те остави колата на пътя.
Все пак ако запалиш първия път след това е лесно дори и с повредена свещ.
Искам да дам един съвет към колегите при палене със изгоряла свещ:
Полейте горивопроводите, дюзите и филтъра с кофа гореща вода.
Ако не запали повторете процедурата.
Ефекта от топлата вода е поразителен. Пазете алтернатора от заливане!
А да палиш при -4 при изгоряла свещ е абсурд. Ако не вярваш откачи кабела на едната свещ и опитай да запалиш - невъзможно е

Твоят въпрос има и друга страна.
Свещите с течение на времето променят своите характеристики. Дадена свещ може да работи, но да бъде с намален капацитет (загрява до по-ниска температура например). Това да се определи една свещ дали загрява до температурата на която е разчетена и за секундите при които се достига тази температура изисква специална апаратура и ще струва колкото няколко свещи.
Аз ти препоръчвам да провериш по каталог живота на твоите свещи (брой цикли) и ако си ги надминал може да се сменят за да не те остави колата на пътя.
Все пак ако запалиш първия път след това е лесно дори и с повредена свещ.
Искам да дам един съвет към колегите при палене със изгоряла свещ:
Полейте горивопроводите, дюзите и филтъра с кофа гореща вода.
Ако не запали повторете процедурата.
Ефекта от топлата вода е поразителен. Пазете алтернатора от заливане!
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...
.
.
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При мен ситуацията е следната - преди време като паднаха температурите под нулата с едно подгряване не щеше да пали (или по изклиучение, но много трудно), на втория опит обаче палише без грешка. Един майстор ми каза да не я мъча (докато не разбера каква е причината и не я отстаня) и в големи студове да подгрявам 2 пъти (давам на контакт, като изгасне лампата изключвам и пак така) преди да пробвам да запаля. Пробвах веднъж (щото после времето се затопли) - запали веднага (за част от секунда). Но явно нещо не е наред, кое е най-вероятната причина?
Ще е по-лесно ако знам някои неща (компресия и т.н.) ама чакам отворените врати на МП... (та, като отворих дума - какво става? ще има ли такова нещо скоро)...
Ще е по-лесно ако знам някои неща (компресия и т.н.) ама чакам отворените врати на МП... (та, като отворих дума - какво става? ще има ли такова нещо скоро)...
- sali_k
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 май 2005, 23:28
- Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...
.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.
- sali_k
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 май 2005, 23:28
- Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако това е ел. схемата как става така, че при прекъсване на кабела от релето имаш захранване на 2-те свещи?Drake написа:Аз моя ескорт (1.8Д) съм го палил на 2 свещи когато кабела от релето беше прекъснал. Трудно, ама пали на -2 - -3 градуса.sali_k написа: Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
Може би имаш предвид прекъснат мост между свещите или при теб схемата на захранване е друга?
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Ами мойте дизели са многообсъжданият в този форум 1.8ТД и Ауди 100 2.0 5цилинъра ТД , та на въпроса ти как палят : забравяш че си се качил на дизел , въртиш и пали ... а Аудито...знаеш че си се качил на дизел ама знаеш че не му работи релето за свещите (даже го бях извадил за мостра) и ПАЛИ за 2-3 секунди , в последствие му сложих реле от някъф Форд (с една клема по-малко) и са пали по-бързо.sali_k написа:Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...
.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.
Та мисълта ми е че при читав мотор и без подгряване пали ...
А ти колега ако си мислиш че си величая дизелите (особено Форда) си в грешка (справка-профила ми).
...дрън-дрън...мноо важно...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта