Трудно палене фокус мк1'99

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 26 дек 2013, 20:14

Здравейте
Знам, че има много подобни теми, но търся и друго мнение, преди да започна с ремонта.

Какъв е проблемът?

За първи път като паля колата сутрин примерно за първи път, много трудно запалва. След което и да запали на 99% загасва ако не и подам газ,
на свободен ход гасне и трябва да и подавам газ. Като върти да запали двигателя се осеща и вибрация все едно пали дизел. Имам някакъв смотан кабел за диагностика,
грешката която получавам е

Код: Избери всички

P0301 Cylinder 1: Misfire Detected
Най-лесното което мисля, че беше да сменя само една свещ на първи цилиндър (знам че не се сменя само една свещ) но резултат или подобрение няма.
Грешката до колкото видях е свързана със свещи, бобина, акумулатор, кабели.

акумулатор - нов, 1 година няма проблем
свещи - относително нови, смених където е грешка
бобина - смених я преди 15 000 км с немска БЕРУ, не би трябвало да е от това.
кабели - не мисля

Проблемът "изчезва" когато колата позагрее малко, на празен ход оборотите спират да играят, не гасне, с две думи колата върви нормално.

Какво бихте ме посъветвали за начало?

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от ceco georev » 27 дек 2013, 09:34

Не пишеш с какъв двигател е колата.Става ясно само че е бензинов.Щом си сигурен че проблема не е в кабели,свещи и бубина.Замери температурния датчик.Може да подава грешни данни, че колата е топла сутрин като палиш и комп. да пуска по малко гориво от необходимото.Успех.

vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 27 дек 2013, 14:33

Да пропуснах това, в описване на проблемът.
Колата е 1,8 бензин.
Днес вадих кабелите един по един на всеки цилиндър като го извадя се променешя работата на мотора и като го върна пак се осещаше промяна, който за мен би трябвало да означава че нямам проблем с кабели,свещи и бобина.

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от Milcho » 27 дек 2013, 16:05

Аз бих измерил компресията на топъл и студен мотор.

Sent from my LG-P768 using Tapatalk

vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 22 яну 2014, 15:14

Проблемът засега е решен.
Оказа се
- дефектирал кабел - работещ на случаен принцип
- грешка в TPS сензорът.

Смених кабелите и майсторът каза че е по-българил малко сензорът, какво и да значи това и найстина проблемът изчезна. Сега обаче при изключване от скорост някой път вдига сама оборотите... Предполагъм страничен дефект от този сензор.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от urgan » 23 яну 2014, 09:30

Смени си сензора било то с втора употреба, с такива побългарявания няма да я бъде.
Изображение

vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 24 яну 2014, 19:05

Оказа се че не е проблемът в сензорът. Явно проблемът за паленето е бил заради кабелът.
Проблемът е че докато е студена, държи нормално 1000 оборота и в един момент ги губи и гасне. Някакви идей?

vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 26 яну 2014, 11:30

Проблемите продължават, днес в студа едвам запали, вече не знам къде да я карам.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от lordextra » 26 яну 2014, 17:49

Да не почвам нова , почти сходни проблеми, колата е 1.6 бенз/газ ако я карам на газ на другия ден пали ок, ако е карам на бензин, на другия ден пали като на 2 цилиндъра, ??? и гасне, и лампата на абс-а след запалване на другия ден, светва за малко и гасне. По време на работа не свети повече, проблема се появи след смяна на комплект съедините и доливане на течност в казанчето на абс-а. Дали не са : майстора е окъсил някой датчик по предните колела или заминали накладки, тръгнала да си ходи бенз помпа или нещо друго. Проверено грешки няма, ток в стендбай 0.010 ампера, наз газ пали и работи безотказно.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от lordextra » 03 фев 2014, 21:30

Развитие по темата, като запали на"2-цилиндъра", ако дам рязко бензин и задържа и колата заработва нормално :'(
... колата е 1.6 16 клапана 100 коня агу-инж вега1 ... , това с карането на бензин за 3 дена, не се оправи ..., ако беше толкова лесно нямаше да питам ... , ако паля в режим на диагностика / преди да загаснят контр лампи / няма проблем, но след минава на диагностика студена / поне 12 часа / пали на "2-цилиндъра" на бензин.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

vankatax
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
Модел на автомобила: Focus MK1
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от vankatax » 18 фев 2014, 21:00

Моят проблем е решен срещу не малка сума ...
Оказа се липса на компресия по цилиндрите, не само в един. Закарах я на майстор, пилене на глава, смяна на гарнитури, реглаж на глапаните, смяна на гумичките това е което си спомням, резулататът е налице..... Не мога да си позная колата, никога не в вървяла по-този начин, дори когато е купих.

Колата е ремонтирах при Fordmaniac, София.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене фокус мк1'99

Мнение от fordmaniac » 23 фев 2014, 09:50

vankatax написа: - грешка в TPS сензорът.
и майсторът каза че е по-българил малко сензорът
Това са последствията от "побългаряването". Докато го настроя по западен вариант, доста зор видях. Че и винтовете се наложи да сменя, пласмасата не удържала на устрема за затягане.

Изображение

Изображение

Поздрави

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта