СМЯНА НА ЧЕТКИТЕ НА АЛТЕРНАТОРА НА ФОРД ФОКУС

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

СМЯНА НА ЧЕТКИТЕ НА АЛТЕРНАТОРА НА ФОРД ФОКУС

Мнение от tushan » 07 мар 2014, 19:39

Преди десетина дни като се прибирах от работа ми светна лампата на акумулатора.И понеже беше към 3ч.през нощта продължих и се прибрах.На сутринта има един сервиз до нас,та отидох да говоря с момчетата да им докарам колата да провериме алтернатора.Прибрах се в къщи,запалих колата и чудо-всичко си работи.Проверихме зареждането-14.6в.Покарах я 5-6 дена-никакви проблеми.Ама нещо все си ме притеснява от вътре-ами ако пътувам по-далече,ако малкия е с нас,ако съм с караваната на някой язовир?Реших ще се сваля алтернатора.В събота бодро бодро слизам в канала,свалям кората под двигателя,поглеждам алтернатора и......майко мила,та той забутан да не казвам къде.Отиде ми мерака за работа.Изпуших две цигари,изпих едно кафе,попсувах си на ум още дваисетина минути и...еврика..Я да пробвам без да го свалям.Свалих интеркулера за да имам достъп и от горе ,отвъртях четирите гайки които държат пласмасовия капак,свалих капака -до тук добре,ама четките не се виждат.Захлупили ги тъпите италианци под някакво бяло капаче,а тъпия маркуч на радиатора така ми пречи,че ми идва да го отрежа.Айде една бърза цигара,после една баааавна да си събера мислите и да се успокоя/май трябва да намаля цигарите/ и пак се потапям отдолу.Откачих кабела за акумулатора,отвих двете гайки на релето които видях,ама релето неще да излиза.Дърпам,дърпам-неще и неще.Е няма да паля цигара.Стига с тия цигари.Завирам си главата м/у двигателя и радиатора,гледам гледам -нищо.Тъкмо да започна да благославям италианците отново защото ме заболяха ушите от търкането им в стартера и пластмасата на перките и видях тъпото болтче което ми правеше мизерии.Намира се над маркуча на радиатора и трудно се забелязва.Другото вече беше лесно.Четките не бяха за смяна.но ги смених.От плътното затваряне на четките и колекторите вътре се бяха насъбрали много ситни стружки които явно пречеха на добрия им контакт.Та така колеги,става и на място.Надявам се да съм ви полезен.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта