Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Колеги, здравейте отново и тук. Купих си скоро една джаджа дето се пъха вместо запалката и мери тока. Значи при запалена кола показва 13,3, но като почна да включвам един по един консуматорите на ток и накрая като бях пуснал всичко възможно, показваше 11,5, което мисля не е редно. При форсиране на двигателя дори до 6500 оборота, стойноста на зареждане не се променя. Акумулатора има зелена или черна точка, която показва колко е добър. До скоро беше зелена, сега е черна, което значи че не е добре. Впечатление прави, че завърта и пали от раз - без никакво замисляне. Акумулатора е на не повече от 2 години, тоест не е редно толкова рано да даде фира. Помогнете със съвет- имам ли проблем, да взимам ли мерки и къде би бил проблема? Защото ако сега пали от раз, си мисля че при това положение утре може и да не запали.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Няма смисъл да гадаем-батерия се мери с товарна вилка. Това, че пали, нищо не значи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Здравей,замери директно на акумулатора колко зарежда. Понякога има голяма разлика в изменената,ако и там ти покаже толкова имаш проблем някъде.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Каквато и разлика да има, напрежението ще е постоянно, падането на напрежението при натоварване е признак, че генератора иска профилактика и евентуално ремонт.
Акумулатора се е изтощил, защото консуматорите черпят от него, заради заниженото напрежение от генератора. Скоро ако не го заредиш с външно зарядно, ще спре и да пали.
Акумулатора се е изтощил, защото консуматорите черпят от него, заради заниженото напрежение от генератора. Скоро ако не го заредиш с външно зарядно, ще спре и да пали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Въпросчета:
1. Добре де .... 13,3 - 13,5 не е ли нормално зареждане? И ако не е, колко трябва да бъде и при подаване на обороти, трябва ли зареждането да се повишава?
2. Дали пък някой от консуматорите нещо не се е бъгнал, за да пада от 13 и нещо на 11 и нещо щом ги включа?
3. Генератор и алтернатор едно и също нещо ли са и къде точно се намира - ако не се лъжа на моя мотор /2.0/ е точно зад ангренажа в горня край?
4. Възможно ли проблема да е в акумулатора или някъде другаде /примерно в някой от консуматорите/ или 100% е генератора? И ако е генератор (или алтернатор), лесно ли се сваля, ремонтира ли се или да търся друг?
5. А какво е товарна вилка?
6. Как да премеря дали има утечки на ток някъде?
7. Как да разбера дали генератора не е дал фира преди да го сваля... защото ако той работи, свалянето ще е напразно и трябва другаде да търся причина. Тоест някак си да съм сигурен че в него е вината преди да го сваля.
Много въпроси, предварително се извинявам и Ви благодаря....
1. Добре де .... 13,3 - 13,5 не е ли нормално зареждане? И ако не е, колко трябва да бъде и при подаване на обороти, трябва ли зареждането да се повишава?
2. Дали пък някой от консуматорите нещо не се е бъгнал, за да пада от 13 и нещо на 11 и нещо щом ги включа?
3. Генератор и алтернатор едно и също нещо ли са и къде точно се намира - ако не се лъжа на моя мотор /2.0/ е точно зад ангренажа в горня край?
4. Възможно ли проблема да е в акумулатора или някъде другаде /примерно в някой от консуматорите/ или 100% е генератора? И ако е генератор (или алтернатор), лесно ли се сваля, ремонтира ли се или да търся друг?
5. А какво е товарна вилка?
6. Как да премеря дали има утечки на ток някъде?
7. Как да разбера дали генератора не е дал фира преди да го сваля... защото ако той работи, свалянето ще е напразно и трябва другаде да търся причина. Тоест някак си да съм сигурен че в него е вината преди да го сваля.
Много въпроси, предварително се извинявам и Ви благодаря....
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Това е нормално зареждане, с включени всички консуматори, на колата от профила ми. Акумулаторът ти щом показва черна точка, вероятно е изтощен, защото не се зарежда нормално. Зареди го извън колата, и ако пак стигне до "черната точка", след като се покара на колата, гаранция че алтернатора не подава нужното напрежение. И ще следва ремонт.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
1.Не! 13.8V-14.3V е нормално.martin1977 написа:Въпросчета:
1. Добре де .... 13,3 - 13,5 не е ли нормално зареждане? И ако не е, колко трябва да бъде и при подаване на обороти, трябва ли зареждането да се повишава?
2. Дали пък някой от консуматорите нещо не се е бъгнал, за да пада от 13 и нещо на 11 и нещо щом ги включа?
3. Генератор и алтернатор едно и също нещо ли са и къде точно се намира - ако не се лъжа на моя мотор /2.0/ е точно зад ангренажа в горня край?
4. Възможно ли проблема да е в акумулатора или някъде другаде /примерно в някой от консуматорите/ или 100% е генератора? И ако е генератор (или алтернатор), лесно ли се сваля, ремонтира ли се или да търся друг?
5. А какво е товарна вилка?
6. Как да премеря дали има утечки на ток някъде?
7. Как да разбера дали генератора не е дал фира преди да го сваля... защото ако той работи, свалянето ще е напразно и трябва другаде да търся причина. Тоест някак си да съм сигурен че в него е вината преди да го сваля.
Много въпроси, предварително се извинявам и Ви благодаря....
2.Едва ли, щеше да ти изгори предпазитрел.
3.Да едно и също са.Можеше да потърсиш.
4.Възможно е.
5.И това можеше да потърсиш.
6. С уред за измерване на ток, свързан последователно към минусовата или плюсовата клема. Изключени консуматори, затворени врати/багажник.С две думи все едно ще я оставяш да пренощува.
7.Като измериш стойността на зареждането с надежден уред, а не с "джаджата", която не се знае що за стока е.
P.S. Имам чувството, че не се справяш добре с "тоците". Помоли някой приятел да ти помогне
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Мдаа, и с мултицет меря - положението е същото както с джаджата. Значи сигурно е дал фира алтернатора. Лесно ли се сваля? Чувал съм че се носи на майстор някакви намотки да му се правят... така ли е и скъпо удоволствие ли е това? А иначе с тоците хич ме няма (то с кое ли ме има )
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Не знам как е при Мондеото. Ако го свалиш сам, си провери четките. Това е "нещото" което се износва и много често проблема е там. Има куп други неща които може да са, но за там ще е по-добре да го види някой който разбира.
Tyk може да видиш нещо подобно за четките. Ако не е като твоя, поразрови се и ще намериш.
Tyk може да видиш нещо подобно за четките. Ако не е като твоя, поразрови се и ще намериш.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Сваля се сравнително лесно, ако искаш звъни да го оправим.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Благодаря Кристияне, ще звънна в почивните дни ако не се справя сам. Между другото още ми стоят разглобени вратите - чакат си ел. стъклата - всичко нужно съм набавил, само времето го нямам да седна да си поиграя, а определено това е нещо, с което мноооого ще си играя ... с тия "тоци" хич ме няма
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Звънни няма проблем, но е хубаво да се проверят и още няколко неща по колата преди да се свали алтернатора.martin1977 написа:Благодаря Кристияне, ще звънна в почивните дни ако не се справя сам. Между другото още ми стоят разглобени вратите - чакат си ел. стъклата - всичко нужно съм набавил, само времето го нямам да седна да си поиграя, а определено това е нещо, с което мноооого ще си играя ... с тия "тоци" хич ме няма
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Ха ... тази вечер мерих с мултицет и се оказа малко по-различна ситуацията отколкото с джаджата в запалката. Мултицета показва по-големи стойности, но в никакъв случай не е добре положението. Преди да запаля колата, точката на акумулатора беше зелена, а онзи ден беше черна. Зелена значи, че е ОК. Измерих му тока- показва 12,4. Запалвам колата на празен ход без консуматори - показва 14 .... което значи, че зарежда. Пускам един по един всички консуматори и тока постепенно пада- когато беше включено абсолютно всичко, показваше 11,9-12. Като подавам газ, стойностите не се променяха. Направи ми впечатление, че най-много ток черпи подгряването на предното стъкло и огледалата. И пак се питам- ако е повреден алтернатора, защо когато запалих колата напрежението се качи до 14, при стойност на акумулатор в покой 12,4?
- eodor
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
- Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm - Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Акумулаторът ти е добре , но ако продължаваш така , може да му прилошее необратимо . Нормалното напрежение в колата е около между 13.8 - 14..5 при повечето коли . При теб нещата отиват на отсъствие щом пада по 1 2 волта . Лично аз меря на главния кабел който излиза от алтернатора , там е най вярно .
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Моля ти се само не казвай ток, че това което мериш е напрежение, имаш лоша връзка най вероятно трябва да се измери, затова ти казах че трябва да се проверят някой неща, иначе може и регулатора да е скапан и да не може да компенсира товара.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Ясно! Ще звънна в почивните дни ако имаш време поне да ме насочиш към проблема, защото бях се засилил да свалям директно алтернатора, а можеше да се окаже напразно. Поне да установим къде е причината първо, за да знам и после вече ще търся решение.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
И пак повтарям, ако беше изправен, напрежението и под товар щеше да е 14V.martin1977 написа:.... И пак се питам- ако е повреден алтернатора, защо когато запалих колата напрежението се качи до 14, при стойност на акумулатор в покой 12,4?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Коя контролна лампа? Тази с изобразения акумулатор на таблото ли? Ако е тя, то при подаване на контакт свети както си е нормално, после изгасва и не свети, нито мига, нито мъждука. Ко се съди по нея- не сигнализира за проблем.deathstorm написа:Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.
Един въпрос към Наско - ти хубаво се насочваш към алтернатор, но ако той е прецакан, защо зарежда до 14 волта .... не би трябвало да качва чак до 14 ако проблема е в него....
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор
Като му гръмне някой диод пак може да качи до 14 но на товар умира щото му липсва една фаза.martin1977 написа:Коя контролна лампа? Тази с изобразения акумулатор на таблото ли? Ако е тя, то при подаване на контакт свети както си е нормално, после изгасва и не свети, нито мига, нито мъждука. Ко се съди по нея- не сигнализира за проблем.deathstorm написа:Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.
Един въпрос към Наско - ти хубаво се насочваш към алтернатор, но ако той е прецакан, защо зарежда до 14 волта .... не би трябвало да качва чак до 14 ако проблема е в него....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта