Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 19 май 2014, 23:59

Колеги, здравейте отново и тук. Купих си скоро една джаджа дето се пъха вместо запалката и мери тока. Значи при запалена кола показва 13,3, но като почна да включвам един по един консуматорите на ток и накрая като бях пуснал всичко възможно, показваше 11,5, което мисля не е редно. При форсиране на двигателя дори до 6500 оборота, стойноста на зареждане не се променя. Акумулатора има зелена или черна точка, която показва колко е добър. До скоро беше зелена, сега е черна, което значи че не е добре. Впечатление прави, че завърта и пали от раз - без никакво замисляне. Акумулатора е на не повече от 2 години, тоест не е редно толкова рано да даде фира. Помогнете със съвет- имам ли проблем, да взимам ли мерки и къде би бил проблема? Защото ако сега пали от раз, си мисля че при това положение утре може и да не запали.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от S_C » 20 май 2014, 01:26

Няма смисъл да гадаем-батерия се мери с товарна вилка. Това, че пали, нищо не значи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от baro » 20 май 2014, 07:03

Здравей,замери директно на акумулатора колко зарежда. Понякога има голяма разлика в изменената,ако и там ти покаже толкова имаш проблем някъде.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от HACKO » 20 май 2014, 10:59

Каквато и разлика да има, напрежението ще е постоянно, падането на напрежението при натоварване е признак, че генератора иска профилактика и евентуално ремонт.
Акумулатора се е изтощил, защото консуматорите черпят от него, заради заниженото напрежение от генератора. Скоро ако не го заредиш с външно зарядно, ще спре и да пали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 20 май 2014, 11:50

Въпросчета:
1. Добре де .... 13,3 - 13,5 не е ли нормално зареждане? И ако не е, колко трябва да бъде и при подаване на обороти, трябва ли зареждането да се повишава?
2. Дали пък някой от консуматорите нещо не се е бъгнал, за да пада от 13 и нещо на 11 и нещо щом ги включа?
3. Генератор и алтернатор едно и също нещо ли са и къде точно се намира - ако не се лъжа на моя мотор /2.0/ е точно зад ангренажа в горня край?
4. Възможно ли проблема да е в акумулатора или някъде другаде /примерно в някой от консуматорите/ или 100% е генератора? И ако е генератор (или алтернатор), лесно ли се сваля, ремонтира ли се или да търся друг?
5. А какво е товарна вилка?
6. Как да премеря дали има утечки на ток някъде?
7. Как да разбера дали генератора не е дал фира преди да го сваля... защото ако той работи, свалянето ще е напразно и трябва другаде да търся причина. Тоест някак си да съм сигурен че в него е вината преди да го сваля.
Много въпроси, предварително се извинявам и Ви благодаря....

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10857
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от ЯЛТА » 20 май 2014, 13:47

Изображение

Това е нормално зареждане, с включени всички консуматори, на колата от профила ми. Акумулаторът ти щом показва черна точка, вероятно е изтощен, защото не се зарежда нормално. Зареди го извън колата, и ако пак стигне до "черната точка", след като се покара на колата, гаранция че алтернатора не подава нужното напрежение. И ще следва ремонт.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от stoy@n » 20 май 2014, 14:32

martin1977 написа:Въпросчета:
1. Добре де .... 13,3 - 13,5 не е ли нормално зареждане? И ако не е, колко трябва да бъде и при подаване на обороти, трябва ли зареждането да се повишава?
2. Дали пък някой от консуматорите нещо не се е бъгнал, за да пада от 13 и нещо на 11 и нещо щом ги включа?
3. Генератор и алтернатор едно и също нещо ли са и къде точно се намира - ако не се лъжа на моя мотор /2.0/ е точно зад ангренажа в горня край?
4. Възможно ли проблема да е в акумулатора или някъде другаде /примерно в някой от консуматорите/ или 100% е генератора? И ако е генератор (или алтернатор), лесно ли се сваля, ремонтира ли се или да търся друг?
5. А какво е товарна вилка?
6. Как да премеря дали има утечки на ток някъде?
7. Как да разбера дали генератора не е дал фира преди да го сваля... защото ако той работи, свалянето ще е напразно и трябва другаде да търся причина. Тоест някак си да съм сигурен че в него е вината преди да го сваля.
Много въпроси, предварително се извинявам и Ви благодаря....
1.Не! 13.8V-14.3V е нормално.
2.Едва ли, щеше да ти изгори предпазитрел.
3.Да едно и също са.Можеше да потърсиш.
4.Възможно е.
5.И това можеше да потърсиш.
6. С уред за измерване на ток, свързан последователно към минусовата или плюсовата клема. Изключени консуматори, затворени врати/багажник.С две думи все едно ще я оставяш да пренощува.
7.Като измериш стойността на зареждането с надежден уред, а не с "джаджата", която не се знае що за стока е.

P.S. Имам чувството, че не се справяш добре с "тоците". Помоли някой приятел да ти помогне _friends_

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 20 май 2014, 15:12

Мдаа, и с мултицет меря - положението е същото както с джаджата. Значи сигурно е дал фира алтернатора. Лесно ли се сваля? Чувал съм че се носи на майстор някакви намотки да му се правят... така ли е и скъпо удоволствие ли е това? А иначе с тоците хич ме няма (то с кое ли ме има :-/: )

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от stoy@n » 20 май 2014, 15:34

Не знам как е при Мондеото. Ако го свалиш сам, си провери четките. Това е "нещото" което се износва и много често проблема е там. Има куп други неща които може да са, но за там ще е по-добре да го види някой който разбира.
Tyk може да видиш нещо подобно за четките. Ако не е като твоя, поразрови се и ще намериш.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от Didibao » 20 май 2014, 17:46

Сваля се сравнително лесно, ако искаш звъни да го оправим.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 20 май 2014, 18:42

Благодаря Кристияне, ще звънна в почивните дни ако не се справя сам. Между другото още ми стоят разглобени вратите - чакат си ел. стъклата - всичко нужно съм набавил, само времето го нямам да седна да си поиграя, а определено това е нещо, с което мноооого ще си играя ... с тия "тоци" хич ме няма :lol:

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от Didibao » 20 май 2014, 22:27

martin1977 написа:Благодаря Кристияне, ще звънна в почивните дни ако не се справя сам. Между другото още ми стоят разглобени вратите - чакат си ел. стъклата - всичко нужно съм набавил, само времето го нямам да седна да си поиграя, а определено това е нещо, с което мноооого ще си играя ... с тия "тоци" хич ме няма :lol:
Звънни няма проблем, но е хубаво да се проверят и още няколко неща по колата преди да се свали алтернатора.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 20 май 2014, 22:59

Ха ... тази вечер мерих с мултицет и се оказа малко по-различна ситуацията отколкото с джаджата в запалката. Мултицета показва по-големи стойности, но в никакъв случай не е добре положението. Преди да запаля колата, точката на акумулатора беше зелена, а онзи ден беше черна. Зелена значи, че е ОК. Измерих му тока- показва 12,4. Запалвам колата на празен ход без консуматори - показва 14 .... което значи, че зарежда. Пускам един по един всички консуматори и тока постепенно пада- когато беше включено абсолютно всичко, показваше 11,9-12. Като подавам газ, стойностите не се променяха. Направи ми впечатление, че най-много ток черпи подгряването на предното стъкло и огледалата. И пак се питам- ако е повреден алтернатора, защо когато запалих колата напрежението се качи до 14, при стойност на акумулатор в покой 12,4?

Потребителски аватар
eodor
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от eodor » 20 май 2014, 23:05

Акумулаторът ти е добре , но ако продължаваш така , може да му прилошее необратимо . Нормалното напрежение в колата е около между 13.8 - 14..5 при повечето коли . При теб нещата отиват на отсъствие щом пада по 1 2 волта . Лично аз меря на главния кабел който излиза от алтернатора , там е най вярно .

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от Didibao » 20 май 2014, 23:07

Моля ти се само не казвай ток, че това което мериш е напрежение, имаш лоша връзка най вероятно трябва да се измери, затова ти казах че трябва да се проверят някой неща, иначе може и регулатора да е скапан и да не може да компенсира товара.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 20 май 2014, 23:20

Ясно! Ще звънна в почивните дни ако имаш време поне да ме насочиш към проблема, защото бях се засилил да свалям директно алтернатора, а можеше да се окаже напразно. Поне да установим къде е причината първо, за да знам и после вече ще търся решение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от HACKO » 20 май 2014, 23:40

martin1977 написа:.... И пак се питам- ако е повреден алтернатора, защо когато запалих колата напрежението се качи до 14, при стойност на акумулатор в покой 12,4?
И пак повтарям, ако беше изправен, напрежението и под товар щеше да е 14V.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от deathstorm » 21 май 2014, 00:01

Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от martin1977 » 21 май 2014, 00:11

deathstorm написа:Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.
Коя контролна лампа? Тази с изобразения акумулатор на таблото ли? Ако е тя, то при подаване на контакт свети както си е нормално, после изгасва и не свети, нито мига, нито мъждука. Ко се съди по нея- не сигнализира за проблем.
Един въпрос към Наско - ти хубаво се насочваш към алтернатор, но ако той е прецакан, защо зарежда до 14 волта .... не би трябвало да качва чак до 14 ако проблема е в него....

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - Зарежда ли алтернатора или проблем с акумулатор

Мнение от Didibao » 21 май 2014, 07:38

martin1977 написа:
deathstorm написа:Колега нищо не казваш за контролната лампа за зареждането, свети ли не свети ли, мъждука ли. Тя не е просто индикатор както повечето хора си мислят и е важно да споделиш как се държи.
Коя контролна лампа? Тази с изобразения акумулатор на таблото ли? Ако е тя, то при подаване на контакт свети както си е нормално, после изгасва и не свети, нито мига, нито мъждука. Ко се съди по нея- не сигнализира за проблем.
Един въпрос към Наско - ти хубаво се насочваш към алтернатор, но ако той е прецакан, защо зарежда до 14 волта .... не би трябвало да качва чак до 14 ако проблема е в него....
Като му гръмне някой диод пак може да качи до 14 но на товар умира щото му липсва една фаза.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта