Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 26 юни 2014, 20:42

Колеги да попитам,имам следния проблем с климатика,преди време ми напълниха климатика с газ но пуснаха комресора принудително,сложиха и оцветител и провериха за течове-няма,но климатика си тръгва когато му е кеф ако оставя колата да я пече слънцето климатика да тръгва работи иначе не иска да включи компресора .Прозвънил съм инсталацията на компресора по схема ,бушонното табло е презапоено с разделяне на платките,но не можах да намеря къде е проклетия датчик чиито сензор е заврян в изпарителя,сензора го видях ама не мога да намеря :cry: къде са му жиците.Ще бъда изключително БЛАГОДАРЕН :D: ако някой подскаже къде се намира!!!!
Изображение

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 28 юни 2014, 14:11

Поразглобих отред кутията където е изпарителя и се оказа,че това което е в него не е нищо друго освен някакви скоби две на брой ,и пак съм на никъде,мога да го пускам с ключе ама много не ми харесва да пускам допълнителни кабелета и ключета така,че очаквам малко помощ от някой който е имал моя проблем и се е справил с него!!
Изображение

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 03 юли 2014, 20:17

Колеги това е проклетия датчик дето ме разиграва вече няколко дена намерих на буксата кое краче захранва компресора,със мостче за съседното едноцветно кабелче и компресора тръгна,интересува ме при 25 градуса датчика какво съпротивление има,значи на моя при 25 градуса е около 7,5 Ком,съмнява ме че датчика си е променил съпротивлението защото ако оставя колата да я понапече слънцето климатика работи......
Изображение
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 07829d.jpg
Изображение

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 05 юли 2014, 19:01

Значи викнах неволята,махнах датчика от снимката от предния пост като съответно го замостих и за сега ще ползвам климатика така ,понеже ще пътувам и няма време да диря друг ,а след това мисля да сложа един термостат от хладилник и да се приключи накрая въпроса,че нещо взе да ми писва от тоя климатик!
Изображение

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от kriki » 08 юли 2014, 16:45

Здрасти колега обикновенно тези датчици не са съпротивителни, а контактни, тоест биметална пластина която на определена температура прави цък и прекъсва веригата, тъй като неговата идея е когато изпарителя се охлади прекалено много да изключи компресора за да се предотврати обледяването на изпарителя, ако е термосъпротивление то трябва да има и електроника която да го следи и да решава кога да пусне компресора и кога да го спре а до колкото ми е известно при ескорта такова нещо няма

unknown85
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 17 авг 2007, 02:25
Модел на автомобила: RS 2000
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от unknown85 » 08 юли 2014, 17:00

Имам същия проблем.
Смених компресор заедно с филтър-дехидратор.
Тъй като не се пуска сам компресора (проблема ) , се наложи принудително да го подкараме .Авера го зареди както си му е реда , падна на 4C температура , но проблема си остана .

Още не съм прегледал пътя ( инсталацията на климатика ). Единствено разбрах че копчето в купето което пуска климатика има връзка с реле 6AG над акумулатора (което също е и за перката ).
Колата е Ескорт след 96 година .
Този датчик по горе на снимката къде се намира точно .
И някои има ли информация схематично как е реализирана инсталацията .
Инсталирах си FORD TIS но не нищо за климатика.
Умният човек се учи от грешките си, а мъдрият - от грешките на другите

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 08 юли 2014, 19:03

kriki написа:Здрасти колега обикновенно тези датчици не са съпротивителни, а контактни, тоест биметална пластина която на определена температура прави цък и прекъсва веригата, тъй като неговата идея е когато изпарителя се охлади прекалено много да изключи компресора за да се предотврати обледяването на изпарителя, ако е термосъпротивление то трябва да има и електроника която да го следи и да решава кога да пусне компресора и кога да го спре а до колкото ми е известно при ескорта такова нещо няма

Колега принципа ми е ясен,и аз знаех че няма такова нещо
ама при моя не би ИМА точно такова като на снимката,както писах по горе го замостих -с уреда премерих кой е плюс от ключа и кой е края към компресора и там сложих мостче пускам го по малко да не загинем по пътя само да се прибера слагам един термостат от хладилник и приключвам с въпроса....
Последна промяна от thefoggy на 09 юли 2014, 00:23, променено общо 1 път.
Изображение

unknown85
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 17 авг 2007, 02:25
Модел на автомобила: RS 2000
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от unknown85 » 08 юли 2014, 20:19

а къде се намира този датчик .. ти си Ескорт Зетек ?
Умният човек се учи от грешките си, а мъдрият - от грешките на другите

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 08 юли 2014, 21:51

http://dox.bg/files/dw?a=fa940392f0


това е схемата на климатика малко по късно ще ти пратя снимка къде точно се намира при мене тоя датчик,но преди всичко трябва да направиш процедурата с преправяне на спойките по проклетото бушонно табло иначе ще се блъскаш като мене мноооого време...


http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 50320x.jpg


тва е мястото на което се намира датчика на моята кола хванато е с две винтчета отвиваш горното ,буташ горния край към акомулатора и дръпваш малко по силно понеже до долния винт няма достъп,сензора се измъква внимаателно и тва е включено на една букса с четири кабелчета...дано съм помогнал...


и да не забравя копчето което пуска климатика задейства две различни вериги едната на вентилатора-голямото реле което е зад акомулатора и веригата -ключе,синьо реле на бушонното табло,пресостат-намира се отпред,проклетия датчик и накрая компресора....
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от peigera » 21 юли 2014, 00:07

Колеги няма никакви би метални истории. Това си е най обикновено термо реле с NTC сонда която при температура около 27градуса ми показваше към 7килома. Днес правих климатика на колегата unknown85. При него проблема си беше в този модул. Вътре има платка с реле което пластините му не даваха добър контакт и разбира се климатика не включваше. Модула е залят с епоксидна или полиестерна смола която със сешоар за топъл въздух и средно малка права отвертка се чопли не много трудно. Та смених си реленцето и всичко си дойде на мястото. Разбира се преди това проверих сондата и платката. В помощ на някой мога да кажа, че релето комутира плюса на двата пресостата за високо и ниско които са във филтъра който е и ресивър в същото време.
Ако някой много се интересува може да се пробвам и снимки да кача. Ама да знаете, че съм един ''хакер'' дет никъде го няма. ;-)))

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от thefoggy » 21 юли 2014, 19:41

Ха тва е идея ,релето съм му се вгледал ама тая смола ме спираше иначе и при мене сензора сочи около 7 ком,и според мен реленцето комутира плюса които отива към контактите на пресостата,като гаси и пуска компресора за да не не се обледенява изпарителя,мисля така защото в схемата от аутодата на релето идва постоянен плюс,минус,плюс от ключа за пускане на климатика и през реленцето към пресостата после към синьото реле и накрая компресора като синьото реленце оперативната му верига се управлява от компютъра .......
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика-датчик в изпарителя

Мнение от peigera » 24 юли 2014, 23:40

Точно така.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта