Страница 1 от 2

Странна работа с паленето

Публикувано: 20 дек 2014, 20:53
от dilyan81
Да ви питам колеги за един странен номер със стартирането на мотора.
Ако стартирам мотора нормално върти 3-4-5 секунди,пали и се почва мъката-тежки вибрации(все едно е на 2-3 цилиндъра тръгнал),опитва се да гасне,като е студен забива муцуна и т.н.Щом, загрее няма грижи.
Взех колата от брата на жена ми и той ме открехна на следния номер-при палене превъртам стартера веднъж и гася-така 2-3 пъти и след това щом пипна ключа пали от раз и няма вибрации и не работещи цилиндри и всичко е ок.По думите му всичко е сменено по мотора(датчици,сензори,дебитомер,бобина,бензинова помпа,акумулатор-аз съм сменил всички филтри и масло.Свещите и кабелите са на 500км).Каза,че от две години има колата и си го има този проблем при палене и е минал през 10-15 майстори и е сменено какво ли не и никой не може да каже какъв е проблема.Чак ме гризе любопитството какъв е проблема,че никой не може да го реши.Решил съм да събера пари и да ида при Фордманяка с надеждата той Най-накрая да каже какво мъчи колата.
Дайте съвет!
Става въпрос за колата от профила-кара се само на бензин(от няколко различни бензиностанции зареждам-няма разлика).

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 21 дек 2014, 00:32
от peterpetroff
ʼФордманякаʼ имаш предвид сервиза на Иво на ул.Брод? Ако за него става въпрос- смятай си проблема за решен. Супер точен е и няма грешка при него. Преди две години ходих при него по повод проблеми с палене и работа на ДВГ. Докато паркирах пред сервиза той си говореше с някакъв пич на улицата и не мисля, че ме беше забелязал. Като слизам от колата ми вика- вкарвай колата в халето, ти си за смяна на кабели на свещите и…или смяна на свещи. Смениха кабелите (оригиналните на колата от 1999-та) и 4-те свещи (също не мисля, че са били сменяни някога) и колата стана неузнаваема- пъргавелка, пали от раз...Чуден специалист по Фордове е!

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 21 дек 2014, 03:59
от opex
На Брод е Ицо ако говорим за собственика и не е във форума, Фордманиака е Митко. В тази тема е описано къде е неговия сервиз http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 14&t=64271

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 21 дек 2014, 09:50
от dilyan81
Ако трябва и при двамата ще отида-дори само от любопитство искам да разбера какъв е проблема.Пък и искам Федя(Ескорта да се оправи-то само това му остана.Всичко друго е 6).

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 26 дек 2014, 12:11
от dreadx
Не знам как е при Форд, но при Мицубишито ми чак след като завъртиш стартера се включва бензиновата помпа (голяма тъпотия).
Ако по някаква причина в бензинопровода няма гориво (най-често поради лошо уплътнение на помпата към фланеца в резервоара, или незатворил обратен клапан на помпата), тогава пали точно така. Първо след повече въртене, после на 2-3 цилиндъра и може да угасне първия път. Ако цъкнеш за малко на стартер, се задейства помпата за по 3-4 секунди и след като подкачи горивото пали от първия път.
Не знам дали и при Форд управлението на помпата е така. Според мен при контакт трябва да започва с няколко сек. подаване на гориво и ако не завъртиш през това време стартера просто да спре и да изчака - но всеки производител си има свои виждания по въпроса. Нека някой да каже, който знае.
А ти опитай преди следващото палене да подадеш за няколко секунди ток на помпата - куплунгът е достъпен под задната седалка. Ако след това запали от раз, насочи се към липса на гориво при първоначално палене.

Пиши после какво е станало и имаш ли достъп за вадене на помпата, без сваляне на резервоара.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 26 дек 2014, 14:02
от dilyan81
Привет-при Форд като подадеш на контакт и се чува как бензиновата помпа заработва да вдигне налягането на горивото.И като превъртя мотора на стартер без да го паля и щом върна ключа пак се чува помпата.И чак на 3-то завъртане на ключа за палене,пали веднага и на 4 цилиндъра.Помпата е чисто нова на 3 000 км.Свещите и кабелите са на 700км.Единствено бобината не знам от кога е,но и тя е сменяна(обаче дали е нова или втора ръка не знам).Пък и не знам дали може да е от нея.
Иначе пали както го описа-след 3-4 секунди въртене на стартер и на 2-3 цилиндъра,ако на превъртя на стартер(без значение дали е студен или топъл мотора).
Предпочитам да не барам помпата,че съм "малко" скаран с тия неща и да не прецакам нещо :(

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 26 дек 2014, 18:22
от essex
Мери се налягането, доста практично е направена бензиновата рейка за тази цел, ако е наред. Значи проблема е в тоците

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 15 яну 2015, 19:38
от dilyan81
Привет колеги-проблема с паленето и "мизерната" работа на мотора като е студен е решен!Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже).Направо ми е жал за брата на жена ми-2 години се е мъчил с тази кола с "майстори" да оправят мотора,а то какво е било.Като му казах как се решава проблема му стана лошо на човека.Добре,че Ви Послушах да не се Изхвърлям на разни ремонти!!!Благодарности на Всички Помогнали!!!
Поздрави :)

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 15 яну 2015, 21:06
от DigiPro
dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 15 яну 2015, 21:19
от dilyan81
Ами на мен това ми е 1-та кола,която паля със съединител.Добре,че си направих труда да почета :) Сега мотора мърка,като го запаля-направо ми олекна от отпадането на евентуални скъпи ремонти :)

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 15 яну 2015, 21:35
от HACKO
DigiPro написа:
dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.
Ескорта не е чак толкова умен, пали и работи безусловно, натискането на съединителя е препоръчително за да не се претоварва стартера и акумулатора.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 00:27
от essex
Много интересно, до сега не съм виждал такова неща в ескорт, ако пали само с натиснат съединител, дали пък не е някаква самоделна доработка на някой от предишните собственици :shock:

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 06:55
от dilyan81
Напълно е възможно-системата ЕВАП не работи(отрязан е маркуча излизащ от резервоара),мисля,че и вентилацията на картера е бъзикана(не видях Г-образното и маркуче в моторния отсек).Не разбирам много,но определено при палене с натиснат съединител мотора заработва нормално и мога да тръгне и след минута(без съединител е като трактор,докато загрее и не мога да мръдна първите 4-5 минути).

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 09:20
от addition
HACKO написа:
DigiPro написа:
dilyan81 написа:Оказа се грешна процедура за стартиране на студен двигател(изчетох ръководството за Ескорт от "корица" до "корица") и се оказа,че трябва да паля с натиснат съединител(кой да ми каже)
B-Max-a ако не натиснеш съединител изобщо не завърта стартера, дори и да си на свободна. Изписва на дисплея Press clutch to start. Ако е паркиран под наклон изписва Press clutch and brake to start. Но аз откакто карам кола винаги си паля с натиснат съединител.
Ескорта не е чак толкова умен, пали и работи безусловно, натискането на съединителя е препоръчително за да не се претоварва стартера и акумулатора.
Защо се натоварва стартерът, ако не е на скорост и не е натиснат съединителят?

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 11:05
от peterdi_bg
Защото освен двигателя върти и вал в скоростната кутия, което изисква повече усилие.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 11:32
от essex
И най-вероятно при минусови температура маслото в скоростната кутия се сгъстило толкова че затормозява стартера да върти, защото акумулатора е слаб :)

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 14:46
от addition
Ахааа, ето защо на място като натисна съединителя се променя звука на двигателя, благодаря!

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 17:18
от HACKO
Не се върти само вторичния вал и диференциала, всичко останало (първичен, вторичен вал и всички зъбни колела) се върти.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 18:33
от martin1977
addition написа:Ахааа, ето защо на място като натисна съединителя се променя звука на двигателя, благодаря!
Това е съвсем друго нещо. Тук се говори за натискане само при палене, за да не се натоварват опредени елементи. Но ако по време на работа на мотора при натискане на съединителя се променя работата или звука, тук вече става въпрос за проблем в трансмисията - съединител, скоростна кутия или маховик.

Re: Странна работа с паленето

Публикувано: 16 яну 2015, 19:47
от opex
или аксиален луфт на коляновия вал
Голямо налучкване пада. В София си, закарай я при Митко.