Страница 1 от 2
Върти но не пали!
Публикувано: 13 сеп 2005, 06:51
от rollingford
Форда е Fiesta 1.3 '92 CFI, а причината да не пали е че няма искра. Какво може да се направи в този случай?
Re: Върти но не пали!
Публикувано: 13 сеп 2005, 14:35
от kEFi
rollingford написа:Форда е Fiesta 1.3 '92 CFI, а причината да не пали е че няма искра. Какво може да се направи в този случай?
Да се потърси къде се е загубила!
Сори, че съм лаконичен, ама е според съдържанието и информацията във въпроса ти. Все пак не очакваш дежурен отговор!
Публикувано: 13 сеп 2005, 16:44
от rollingford
До сега съм направил следното:
Проверих всички предпазители. Проверих и кабелите до които имах достъп и доколкото можах. Най-вече в какво състояние са ( дали не са нагоряли ) и дали са включени добре.
Видях че отива бензин до инжекциона. А също и напрежение при key On. Съпротивлението във веригата на инжекциона е 6 ома. Като видях че няма искра исках да видя дали отиват 12V до електронното делко. Но така и не успях защото е на много неудобно място - зад двигателя долу ниско. Дори не мога да извадя куплунга за захранването му. Ако някой може да даде идея как да го проверя... Иначе не съм проверявал датчици защото не знам от кои зависи. Тук също малко информация би била полезна.
Има аларма, но мисля че няма имобилайзер ( не знам има ли как да разбера). Когато влеза в колата и опитам да запаля с включена аларма, започва да върти но лампите по таблото не светят и не пали (това преди съм го пробвал, когато си работише ). Сега си светят и изглежда че алармата работи нормално.
Публикувано: 13 сеп 2005, 17:27
от kEFi
Ще е добре да започнеш от бубината. Вземаш една(същата, виж си по хайнеси) от приятел или отиваш на някоя морга и искаш такава (първо само да я пробваш). Като се снабдиш - прекачваш всички кабели на "новата" и пробваш да запалиш. Лошото е, че е много възможно някой кабелче да ти дойде късо, затова преди упражнението виж какво е възможно да се направи. При мен е на удобно място. Ако запали - проблема е в бубината (сменяш), ако продължи да отказва ще ти трябва осцилоскоп. С него ще провериш дали ти работи датчика за положението на коляновия вал или направо пак направи пробата в моргата. Имай предвид, че и самите тези в моргата може да не работят. Кое как изглежда и къде да търсиш има в сайта към форума. Успех!
Публикувано: 13 сеп 2005, 22:14
от Mitko
rollingford написа:Видях че отива бензин до инжекциона.
Това означава ,че датчика на коляновия вал работи защото той след като засече въртене на коляновия вал пуска помпата (чрез команда на релето от Централното Управлявашо Устроиство) Следователно за мене проблема трябва да се търси по комутатора или връзки междунего и бобината. Изкараи буксата на комутатора (той се на мира на борда под челното стъкло , черен с букса със стопорен болт на нея) почисти връзките ,ако пак не стане колегата ти каза къде се намират схемите на запалването провери дали има всички захранвания.
Публикувано: 14 сеп 2005, 10:12
от rollingford
Mitko написа:
Това означава ,че датчика на коляновия вал работи защото той след като засече въртене на коляновия вал пуска помпата .
Пробата за бензин напражих като откачих маркуча по който влиза бензин в инжекциона, дадох на контакт и видях че от маркуча изтича бензин. Не съм въртял в това време, само на контакт. Да не би да се проверява по някакъв друг начин?
Кое е комутатора и най-вече как се казва на английски че по-лесно го намирам из документите? Има един модул наречен Ignition Control Module. Това ли е?
Също така проверих (със светодиод) и DTC кодовете. Теста минава и Не връща грешки. Това дали означава че датчиците работят или компютъра не може да провери всички? Допускам че има и такива които се проверяват частично...
А може ли да има връзка с газта? Преди 2 месеца сложих газова. От тогава съм минал 3000км и не съм имал проблеми.
Публикувано: 14 сеп 2005, 10:39
от Mitko
Да тожа е комутатора Ignition Control Module. А до колкото за светвщите кодове те са за инж. система и не обхващат запалването.
Публикувано: 15 сеп 2005, 08:34
от rollingford
Доколкото разбирам датчика на Хол може да се провери като се извади маркуча за бензина, който влиза в инжекциона и се види дали хвърля бензин докато върти.
Друг начин е да се измери съпротивлението на датчика, което трябва да е м/у 200 и 400 ома.
Това ли са начините да се тества датчика на Хол? И къде се намира той? ( не ми стана ясно от документите... )
За комутатора (Ignition Control Modul) се мери дали на контакт (key On) има напрежение 12в и маса на 8-о и 9-о краче на куплунга. Това ли е начина да се провери?
За бобината се гледа дали на контакт има захранване (12В на второ краче). За проверка на самата бобина се мерят съпротивленията на първичната и вторичната й страна. Куплунга който влиза в нея има 3 извода. Какви сигнали трябва да има на крайните два?
Публикувано: 15 сеп 2005, 08:59
от Mitko
Да така се мери и се намира достартера .А на бобината има +12 волта на черен в средата и два импулса на двата краини ,но там се мери с осцилоскоп
Публикувано: 15 сеп 2005, 09:39
от kEFi
Датчика, за който ти говорих подава инфо единствено на компа за индуциране на искра (следи положението спрямо ГМТ за водещия цилиндър, а от там и момента на подаване в зависимост от режима на компа), която от своя страна стига до бубината по средния кабел (деугите два са с по 12V). Това, че пуска бензин е индикация единствено за това, че ти работи горивната помпа и филтъра ти е пропусклив. Но не е диагностика на запалването!
Спести си ядове и направо пробвай с друга бубина - заради положението и в повечето случаи проблема е в нея. На следващо място е въпросния датчик.
Публикувано: 15 сеп 2005, 13:24
от Mitko
Колега след като датчика подаде инпулс на компа ,компа пуска релето на помпата!(след като има искра има смисъл от гориво). Това значи че датчика работи и инсталацията му е ОК! А доколкото за бобината има един +12 на черен кабел в средата и две управлвния(на зелен с жълто и зален с червено е стандартно). Огледаи хубаво схемата

А тези две управления идват от компа ,през запалителен модул (комутатор),който е двуканален за първи и четвърти цилиндър единият канал и за втори и трети другият,както е и бобината.
PS:Метода проба грешка всеки го може

смених това значи не е от него смених онова значи не е от него ........ и накрая ??????
Публикувано: 15 сеп 2005, 22:46
от rollingford
След като не успях точно да идентифицирам проблема се обадих на един майстор. Той дойде, замери тук-там и каза че няма импулси от комутатора към бобината. Това го установи с мултицет (без осцилоскоп). После човека се опита да намери комутатор за проба но не успя. Така сега си имам свален комутатор (модел Motorcraft - EDIS 4) и напълно неработеща "кола" на която и акумулатора вече тръгва да заминава.
Щом комутатора има захранване, 12V отиват към бобината, ако наистина няма импулси може би той е заминал или пък компа... Надявам се че след като праща DTC-та компа е у ред (или поне частта му за пращане на DTC-та:)).
И тъй като не знам къде има автоморги от които мога да взема части за проба, нито имам транспорт и време за да обикалям да търся, мисля да ида да потърся из магазините по ул. цар Симеон. Предполагам че няма да се навият на проба но ако цената не е много висока ще рискувам. Притеснява ме само да не ми дадат нещо неработещо но всеки с късмета си.
Този комутатор може да се пробва и на друг форд но мен ме е страх да не се прецака нещо друго че ще трябва да си го купя два пъти.
Та по този случай знаете ли някоя автоморга за проби или някакъв друг начин?
btw: майстора пробва и датчика на Хол и каза че според него работи.
Публикувано: 16 сеп 2005, 07:32
от Mitko
Браво пич откри проблема

.На компа нищо му няма не се стяскай , до колкото за меренето с уреда става и с уред нали и аз така ги меря но не е за тебе ! Трябва да го мери човек ,който е запознат с това . Слагат се двете щеки на уреда на черния кабел +12 червената и на импулсите (една от двтв краини ) черната и ако има импулси има пад на напрежението измерено с уреда ,ако напрежението не се променя ,значи няма импулси (та нали и графиката мерена с осцилоскопа е това смяна на напрежението във времето), но така проверяваш само дали има или няма а не дали са на място и дали ключовият елемент на колутатора работи както трябва,но все пак става да се направи диагностика на място с подръчни средства.

. Щом колегата е проверил така значи е запознат , т.е. колата ще стане

Публикувано: 16 сеп 2005, 11:18
от kEFi
Без осцилоскоп трудно ще разбереш дали е комутатор или датчика. При диагностика не се открива проблем в датчика, защото реално той си е ОК, само дето е станал...как да го кажа - неидуктивен. От там (поради проблемен датчик) и ЕDIS не индуцира искра (както ти писах). Така, че в твоя случай накарай някой да те дръпне до МП и им кажи да ти замерят въпросния датчик, също и бубината. Ако те устройва - можеш и да ги смениш там. Поне вече са научени къде да търсят проблема (правя им изпити

).
Колкото до бензиновата помпа - при даване на контакт тя автоматично заработва и нагнетява горивната систма до работното и налягане във връзка с работата на инжекциона (все пак трябва да впръсква)

Публикувано: 16 сеп 2005, 13:01
от Mitko
kEFi написа:Без осцилоскоп трудно ще разбереш дали е комутатор или датчика.

Много лесно става . Даваш на контакт помпата тръгва (но не докато нагнети налягане а докато я спре таимера на релето за помпата) и след 2-3секунди спира. Заповаш да въртиш да палиш (колата не пали ,както е в случая), но помпата тръгва пак след завъртане .Това значи ,че датчика на коляновия вал работи . Ако датчика не работи помпата не тръгва .
PS: Tова може да се пробва така : Откачи датчика и върти и помпата няма да тръгне ,но ако датчика ти е закачен а откачиш бобината или комутатора помпата тръгва а колата не пали. Пробваи го и тогава ще говорим.
Публикувано: 16 сеп 2005, 14:09
от kEFi
Върви си! Пробвано! Дори замалко да ме окъпе през пробката

Но пак не пали! Докато смених самия датчик...
Публикувано: 16 сеп 2005, 14:35
от rollingford
Реших да рискувам. Взех един комутатор от един магазин на цар Симеон с уговорка че ако не тръгне ще го върна. Сложих го, врътнах и... запали:-)!!!
Оставих я да поработи малко, после пробвах стария комутатор и... пак запали. Вчера обаче го отварях и си "играх" с него. Възможно е да е имало студена спойка...
Та с общи усилия я докарахме да пали но... явно нищо сигурно няма;-)
Публикувано: 16 сеп 2005, 15:06
от Mitko
kEFi написа:
Върви си! Пробвано! Дори замалко да ме окъпе през пробката

Но пак не пали! Докато смених самия датчик...
Колега може ли да не лъжем хората ? Хаиде пробваи първо. Гаранция 100% няма да тръгне релето.
Публикувано: 16 сеп 2005, 15:41
от kEFi
В излишни спорове няма да влизам. Достатъчно дълго време си пробвах, за да почна отново

Публикувано: 16 сеп 2005, 16:32
от paci
НЕ разчитай на стария ! Имам си един такъв работи-неработи ... сменен.
Като сваля стария и сложи "новия" забеляза ли, че са мазани със силиконова паста? А почисти ли старата паста и сложи ли нова?
Аз съм намазал със сребърна паста за процесори TITAN